Za srážkou vlaků mohla být únava strojvedoucího Unipetrolu, podle ČT mohl řídit přes limit
Srážka nákladních vlaků ve stanici Světec. Foto: Drážní inspekce
Případem se zabývá policie, dosud nikoho neobvinila.
Případem se zabývá policie, dosud nikoho neobvinila.
P. Kelner z Unipetrolu by mal skončiť za nútenie strojvodcov jazdiť nad 12h v base. A rovnako tak by som do basy poslal celú drážnu inšpekciu, ktorá na nikoho neudrela za celé tie roky. Vedia dokonale kde a kto porušuje zákonník práce. Vedia dokonale ako Regio Jet je priam priekopníkom v tomto, keď narýchlo volá strojvodcov odvšadiaľ, či by nemohli prísť zaskočiť. A tak strojvodca z PSŽ, IDSC, Lokorail atď. verbeše ide po 12-15h na vlak RJ a tam odrobí ďalších 12-15h a v súčte máme 24-30 hodín. Inak práve strojvodcov p. Eštoka a Šmelka z Lokorailu v čase vykoľajenia… Číst vice »
Ruka ruku myje.. znáte to… nejsmutnější na tom, je, že ti co by se za toho, kdo na to upozorní, měli postavit, tak se postaví za druhou stranu a ještě začnou toho člověka dehonestovat… smutné a nepochopitelné zároveň…
..Drážní inspekce pouze vyšetřuje nehody….žádnou kontrolní činnost nevykonává ta přešla kompletně na Drážní úřad…
Drážní inspekce jednoznačně nevyšetřuje nehody pořádně!!!! Osobně jsem již cca před čtyřmi roky generálního inspektora DI Kučeru upozorňoval na problematiku práce strojvedoucích, délku jejich směn a zvláště pak na problematiku přestávek v práci a odpočinku mezi směnami. Největší problém totiž není v lidech, ale v legislativě. Přesto určitá ochrana strojvedoucích existuje. Upozorňoval jsem na ní několik ministrů dopravy, DÚ a další. V protokolech z MU je ale drážní inspekce vůbec nezmiňuje.
Vážně se domníváte, že tohle bude řešit ministr.
Bohužel drážní inspekce dostala po nástupu soukromníků zákaz vykonávat kontroly. Takže dohled nad železniční dopravou značně utrpěl. Nemohu se zbavit dojmu, že to byl úmysl, právě proto, aby ti o kterých píšete se mohli tak chovat a pak se chvástat, jak to umějí mnohem lépe a hlavně levněji než ČD. Jinak s vámi naprosto souhlasím máte ve všem pravdu. Snad se po vyšetření celé události policii v tomto něco začne měnit.
Se začátkem Vašeho příspěvku naprosto souhlasím. Poslední věta je však jenom zbožným přáním. Ministra Ťoka jsem upozorňoval na odpočinky strojvedoucích, jak jsou přetěžováni a že to je časovaná bomba na železnici. Opravdu se asi čeká na velkou nehodu, aby se něco změnilo. Zatím i když je mi kolegy strojvedoucího opravdu líto, jde o malé nehody. Od té doby se stalo mnoho nehod a kolik se jich ještě bude muset stát.
To si představujete pod přetěžováním strojvedoucích ? Délka směny 12 hodin dodržena, 12 hodin odpočinku dodržen, nepřetržitý odpočinek v týdnu dodržen.
Za dob parní trakce (ale třeba i TEŽ) byly personální turnusy mnohem krutější, směny cca 24 hodin, přestávka zdaleka nedosahující 6 hodin …
Bylo by dobré vědět jak jsou nastaveny zákony a kdo má jaké povinnosti. Drážní úřad dělá státní dozory, ale nešetří MU, Drážní inspekce šetří MU, ale nedělá státní dozory. Navíc ohledně pracovní doby strojvedoucích se zatím dá legislativa vykládat více způsoby, což je špatně, a je zneužíváno. Pokud něco zásadního víte, oznamte to prosím příslušným místům, které s tím mohou něco reálně udělat. Těch mrtvých strojvedoucích je mi líto.
Bohužel vyhláška je poněkud nejasná, obecně se vztahuje i na „vlakové čety“, bez ohledu zda jsou označováni za stevardy / stevardky, palubní personál, vlakušky / vlakušáky … rovněž doprovod ubytovacích vozů nebo personál „cateringových vozů“. Turnusový řád ČSD platný před 40 lety, včetně ustanovení předpisu ČSD V1 podle něhož se „kreslily“ personální turnusy lokmotivního personálu byly zcela jednoznačné – délka směny „jednomužně“ 12 hodin, s pomocníkem 15, odpočinek „doma“ 12 hodin, v nácestné/vratné stanici 6 hodin, za pevně stanovené podmínky i méně, avšak nejméně 3 hodiny. Výjimku měly strojové a vozební stanice s místní nocležnou na lokálkách, kde stačilo –… Číst vice »
Ve Francii funguje systém osobních karet strojvedoucích. Zasuneš v online terminálu v kabině loko, jinak jí neoživíš. Tohle by mělo být zavedeno i u nás.
Zbytečné. Pokud neexistuje kontrola, tak se dá jezdit na jakoukoliv kartu…
A jak byste jí zapojil? Do obvodu baterií? Při výměně karty vypneme baterie?
Nebo do obvodu běhu motorů a sepnutí hlavního vypínače? Opět, při výměně strojvedoucích vypneme motory a HV?
A to vynechávám konstrukční změnu a její projednání s úpravami software. Jde o výrazné milióny a i roky práce…
Jo, jenže my evidentně funkční kontrolu nemáme. Osobně jsem toho názoru že „výrazné milióny a i roky práce…“ jsou pořád levnější než život strojvedoucího, který mu už nikdo nevrátí.
Ano, u nás funkční kontrola strojvedoucích není. A co na to říká Drážní úřad, který je tím odpovědným???
Nejsou třeba milióny a roky práce. Úplně stačí, aby byl strojvedoucí vůbec někdy kontrolován kromě vlastních pracovníků dopravce.
Proč kontrolovat jenom strojvedoucího. Kontrolováni by měly být i dopravci a dispečeři dopravců. Oni nevědí, jak dlouho strojvedoucí pracuje? To se o své ovečky nestarají? Mají obsazený vlak a tím to pro ně hasne. Pokud se strojvedoucí sám nezačne ozývat, tak se sami nestarají. Když se začne starat strojvedoucí, tak mu dopravce znepříjemní život.
Upřímně řečeno, v depu na Masaryčce se o strojvedoucí z hlediska délky směny a dodržování odpočinku v nácestné / vratné stanici nikdo ze strojmistrů nestaral, ani v případě mimořádné události mající za následek „jen“ zpoždění vlaku … Pokud chyběla lok na protivlak, tak se vzala jiná nebo místní strojmistr / dispečer tam něco dal … (Např. v Přerově obvykle bylo o jednu lok, než by bylo optimální, navíc – bylo to dáno poměrně dlouhými technologickými časy stanovenými staničním technologem – možná si na něj někdo vzpomene – Vladimírem Procházkou … co řekl Procházka bylo svaté, přes to vlak nejel, ostré… Číst vice »
Když už by se někam zapojovala karta, pak nejvhodněji do obvodu bezpečnostního ventilu VZ. Ale to je jen utopie. Mně osobně by stačila bezpečnostní přestávka 30 min po 5-6 hodinách od nástupu, která by byla povinná a vězte, že by si ji každý rád ohlídal sám.
Blbost. Zabrzdíte si nákladní vlak při střídání na ose na 5 minut?
A osobka vás požene s pevnou pauzou danou předem a řízení provozu vás požene se stejným požadavkem u nákladních vlaků.
>Zabrzdíte si nákladní vlak při střídání na ose na 5 minut?
To se dá ošetřit celkem jednoduše.
1) Na čtečce je kouzelné tlačítko, které třeba na 30 sekund prodlouží signál „karta vložena“
2) Těch 30 sekund může čtečka dělat i bez tlačítka, prostě 30 sekund od vyndání je ještě spokojená.
Za mých mladých let musel zůstat nákladní vlak zabrzděn průběžně až do odjezdu. To už dnes neplatí?
Neplatí několik let.
Václave, nahrál jste mi, díky. Podívejte se na nařízení vlády – NV361/2007 sb. a v něm na podmínky pro poskytování bezpečnostních přestávek v práci. Zmíním např. práci ve vnuceném pracovním tempu – jízda podle jízdního řádu – zastavit si nemůžete jen tak, včetně dodržování jízdních dob. Práce se zvýšenou zátěží na oči, monotónnost práce pohybová i úkolová a další. Po každých dvou hodinách 5 – 10 minut pauza. Ty dvě hodiny jsou podle mne, stejně jako těch 5 -10 minut málo, ale např po čtyřech hodinách 1/2 hodinová bezpečnostní, tudíž placená pauza, při které nebude nikdo strojvedoucího otravovat, by vzhledem… Číst vice »
A já děkuji za váš názor. Že nechci nic nemožného, je důkaz v Německu. Tam strojvedoucí bezpečnostní přestávku má a striktně dodržuje. Toho, kdo udrží pozornost 12-13 hodin v kuse, by měli ukazovat za peníze.
Proč ne … pak to ovšem znamená, že při konstrukci trasy daného – nákladního vlaku je patrně s tou přestávkou počítáno, tudíž vlak zastaví a potřebnou dobu čeká … U osobní dopravy je to pak na skladbě turnusu … délka vozebního ramene bude třeba na 3 hodiny jízdy … v pravidelné taktové dopravě nic složitého. Bezpečnostní“ přestávku mělo – tuším od roku 1991 – i LD Praha střed na rameni Praha – Žilina „jednomužně“ … Strojvedoucí odvezl vlak do Přerova, odjel RG do Olomouce, tam šel na vyhrazenou místnost se sociálním zázemím, odpočinul si, počkal na vlak do Žiliny, na… Číst vice »
Ano, tak jsme vozili Žilinu na 2x. Bylo to kvůli omezené délce vozebního ramene.
Klidně se obejdeme i bez drahých zařízení na mašině, pokud bude skutečně funkční ten nově zaváděný monitoring licence strojvedoucího. Pak bude snadné z evidence zjistit, jestli někdo nemá víc výkonů než fírů.
MLS je systém REPRESE, nikoliv PREVENCE. Dopravce musí mít možnost kontroly strojvedoucích, nikoliv jen stát.
….mohu se zeptat v čem vidíte tu REPRESIi…?
Zkusím odpovědět já:
v tom, že k těm datům má přístup jen státní orgán (v podstatě „off-line“, za jakým účelem asi?), a nikoliv zaměstnavatel (dopravce), který by z nich mohl on-line poznat, jestli strojvedoucí právě nepřichází z šichty u konkurence a místo na mašinu ho poslat domů s Áčkem.
Děkuji.
Jenže ten monitoring musí od odněkud čerpat data … a to nezávisle … přiložíš čipovou kartu ke čtečce a tím se přihlásíš a zase odhlášíš.
Jenže bez doplňující informace ohledně nástupu na rg a konce rg nebo rg před výkonem to je poněkud složitější ….
Přemýšlím, co v koncové stanici. Zpoždění 10-15 minut, fírovi „dojdou hodiny a spadne praporek“ ve chvíli, kdy už zastavil u peronu, ale ještě neodblokoval dveře cestujícím ve vlaku. A nakonec bude muset jít ven zatahovat ruční brzdy, protože na baterie to kompresor do rána neufouká.
____
A pak si ho vyhmátne z kamerového záznamu nějaký pacient a bude ho popotahovat za to, že ty brzdy zatahoval po pracovní době…
Při zatahování ručních brzd zcela jistě červenou neprojede…
Jak to víte? Pokud by byl ospalý, mohl by zatáhnout blbě a souprava by časem ujela.
Pokud se vyšetřuje MU, prvně dostanete dýchnout a podruhé následuje otázka, v kolik jste měl nástup do služby a jaký odpočinek před směnou. Není třeba další komentář.
Tak tohodle fíru se už nikdo nezeptá… jenom Petr u brány…a tam telefon od DI nevede.
Před časem „jakýsi“ předpis stanovil, že traťový výkon musí být ukončen v okamžiku 12 hodin od nástupu služby. Názorně řečeno, strojvedoucí prosedí většinu dne na fírcimře, nastupoval v 6.00 a i kdyby měl jet vystřídat někoho na zpožděném vlaku, jemuž by došly hodiny , tak musí s vlakem na Masaryčce zastavit nejpozději v 18.00 … bez ohledu na to, že to bylo z Úval nebo Běchovic …. To bylo naprosto jasné. Pak tam bylo „něco“ o tom, že po ukončení traťového výkonu mohou být prováděny nezbytné technologické úkony (např. odstavení lok do depa) s tím, že směna nesmí být delší… Číst vice »
Je 21. století, byl by v lokomotivě další počítač, který by si v případě střídání a tedy výměny karty zkontroloval, že vlak stojí (rychloměr, tlak v brzdách) a pokud by tak učiněno nebylo nebo by byla karta vadná, tak tento počítač by vyslal nejdříve v nějakém intervalu před zaúčinkováním (například vypuštění vzduchu) na monitor hlášku, například 30 minut předem, opakovaně pak 20 minut, 10 minut a poté by sáhnul do potrubí. Mohlo by to taky umět komunikovat s ETCS. Souhlasím s vámi v tom, že implementace na síti by byla na dlouhé roky a nějaké náklady by na pořízení a… Číst vice »
Oprava třetího slova od konce: zařízení
V Metru se ID karta strká přímo do rychloměru a číslo strojv. jde do záznamu. Ale nijak to nekontroluje jeho předchozí pracovní činnost, pouze oprávněnost k řízení a příp. k dalším činnostem (např. karta servismana dovoluje nějaké další servisní činnosti)
> sepnutí hlavního vypínače?
To je nějak zásadní problém? Dřív, když byly „proužkové“ rychloměry, tak jsem při střídání na ose taky v půlce případů běhal na zadní stanoviště vyndat proužek.
Dříve se nikam nespěchalo. Dnes máte začasto na střídání na ose jednu minutu…
A dalších 10 Km si vybalujete brýle, tablet, mobil, cvakáte se do rychloměru, pokud to jde za jízdy( někde ne), a cože to vlastně bylo na té předvěsti, co jsem minul???
Občas taky. LD Ostrava mívalo na ose taky 2 minuty … Inu „novátoři“…
Ministerský turnusář 012 při konstrukci GVD obvykle jednal s depem, kde plánují na R střídání a nechal zapracovat „pobyt“ z vozebních důvodů …. tak jako se dělávalo u parní trakce kvůli vodě nebo v dobách parních generátorů u trakce 70. Obvykle na vodu bylo 6 minut ….
Všichni tady jako vždy na dráze řeší složitosti a přitom v automobilové dopravě už roky funguje digitální tachograf. Tento systém je levný, odzkoušený a plně postačující i pro kolejová vozidla.
Ovšem doplňuje se až generační výměnou. Tedy pokud se nyní tato povinost zavede, za tři roky začne platit a při rychlosti výměny drážních vozidel to bude na všech vozidel tak za čtyřicet let.
A který centrální „dopravní“ úřad to kontroluje …. Že by data šla vzduchem do centrálního systému vyhodnucujícího délku doby řízení odpočinku ….
Všechno je řešitelné. Základem by ale mělo být, upravit legislativu a za její porušení citelné trestány hlavně pro dopravce. Počítače jsou schopné ohlídat její dodržování a jakýkoli pokus o podvod by měl dopravce citelně odskákat.
Za předpokladu, že do nich dáte relevantní data …..
V Nizozemí by to bylo snadné. Každá stanice / zastávka osazena množinou čteček čipových karet, u nichž se přihlašují a odhlašují cestující do jízdenkového systému, který jim zúčtuje uskutečněnou jízdu. Mimo to přístupové turnikety …. Zaměstnanec by se přihlašoval a odhlašoval čipovou kartou …
Pokud systém – centrální server – zvládá desítky / stovky tisíc cestujících ON-LINE, tak by se zvládlo přihlašování odhlašování několika tisíc strojvedoucích.
Vždyť na sítí ŽS není ani to 70(?) roků staré PZB, které by takový případ odchytilo včas a vlak zastavilo. Stávající zabzař zareagovalo pozdě, až když byl průser neodvratný.
Není zabezpečovač, ale bude se to ohýbat unikátním rovnákem na zakázkově vyrobený ohýbák. Online, tedy ideálně přes GSMR, ať se drží nějaký komunikační standard. A když na většině sítě GSMR není, tak přes TRS? Přes tu samou TRS, kterou ve Velvětech volali marně?
Vězte, že i na GSM-R je někdy volání marné…
A myslíte, že by lokálky byly vybavené PZB? Když LVZ není ani na mnoha hlavních tratích?
Pokud to (kdysi dávno) mělo význam, tak by se začalo osazovat na hlavní tratě (v té době např. Praha – Děčín, Praha – Plzeň, Praha – Budějovice, Praha – Hradec) a na lokálky by zase nic nezbylo.
Měly by být, bohužel se na tuto úroveň bezpečnosti, v době kdy ve světě v reakci na železárny vznikaly a pilovaly se vhodné technologie, úplně kašlalo a dnes se z toho u nás stala zvyková věc, že se jezdí bez VZ a či na lokálkách alespoň prvků infra aktivně bránících jízdě do úseku kam není zajištěná vlaková cesta.
Ve Francii jsou také autobusy, které mají v kabině instalovaný dýchátko a pokud do něho dedýchneš a nenadýchneš nulu, nenastartuješ.
Zlatá česká ručička „Franty z Horní Dolní“ to v autobusech, které se z Francie dovezl zpět do ČR, pochopitelně poladila.
Takže asi tak 🙂
V CZ není alkohol tester požadován. Ve F ho musíš mít přenosný u sebe vždy , instalovaný v dosahu řidiče u kamionů i busů je pohodlnější standart .
Ve vlacích býval rychloměrný proužek . Na silnici je digitální tachograf ,cejchovaný a zaplombovaný , bez vložené karty to jede a jde ošálit (zvláště poláci nebo balkánisti), ale zdravý člověk s mozkem to neriskuje . Stahuje se každý měsíc jak karty řidiče tak z vozu a je rychlá kontrola zda souhlasí.
Ale to nerozporuji. Jenom říkám, že to jde vždy obejít. Tudíž – má to pak smysl? Kdo to nemá zapotřebí teď, nebude to mít zapotřebí nikdy.
Obejít se dá kde co, ale když je to obtížné nebo omezené a v praxi k obcházení z 99%+ nedochází tak se stále vyplatí. Ano, je tu potřeba nějaká kultura dodržování zákonů a ne že se dobrovolně přetahují směny, ale někde se začít musí, jinak se z toho nevyhrabem.
Kam prosím zasunu kartu v 810? Na mnoha tratích jsou hluchá místa, kde nejde TRS ani wifi, bál bych se, že mi to někde zastaví. Jinak naprostý souhlas, ve vyspělých zemích je to reálné, ale stojí to moc peněz (i ETCS bude náročné)
Nejhorší na tom je že někteří strojvedoucí si takovéto dlouhé směny vyžadují a vybírají si dopravce který jim to umožní. Mezi argumenty patří že nebudou jezdit jen osmičky z horní do dolní nebo jak na vlečce.
navíc si dovedu představit, že když do takového kolektivu přijde nováček po kurzu a bude třeba chtít jezdit kratší směny, tak ho ti „mazáci“ budou to těhle dlouhých výkonů tlačit…
Hlavní problém je v tom, že je pro zaměstnance dnes lepší udělat tři nebo čtyři dvanáctky a pak mít stejný počet dní volno, než dělat pravidelně osmičky, majitelům firem to vcelku také vyhovuje.
A pak se čas prodlužuje na maximální hranici, dle potřeb a nikdo už nezkoumá, zda-li je možné udržet tak dlouho pozornost. A v krajním případě, je to již jen otázka času, než se něco stane.
Dvanactky asi nejsou takovy problem jako to, ze se pred nima jeste fira presouva 5 hodin na misto nastupu nebo, ze preskakuje z firmy do firmy . Z sichty na sichtu.
Jak to vlastně bylo v Perninku? Za to také mohou soukromníci, nutící fíru pracovat 15 hodin v kuse?
V Perninku si strojvedoucí spletl kalendářní dny …. Myslel, že je doprava jako v +. Nebyla.
V Perninku měl strojvedoucí ohlašovací povinnost denně (bez ohledu na to, zda byl či nebyl pracovní den) a tu si nesplnil. Nijak to nesouvisí s tím, že v pracovní dny se tam křižovalo.
Viz http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Pernink_Nove_Hamry_200707.pdf
Budete blahoslaven. V Bibli je psáno: Blahoslavení chudí duchem.
Kvízová otázka:
A víte, co to „chudý duchem“ v Bibli znamená?
Malá nápověda:
Rozhodně to neznamená „hloupý“, „neznalý“ nebo „málo inteligentní“.
Ono to není „chudí duchem“ ale „chudí v duchu“ a znamená to něco v tom smyslu jako že nelpí na hmotných věcech, majetku a tak…
Jak se asi do těch Zabrzydovwic dostal v 5 ráno? Jistě musel být na cestě již v noci.
A klimbat…za doprovodu cvakání rychloměru…
Můžeme si myslet co chceme o ČD ale nedodržování povinných přestávek tam přece jen nebude takový problém jako u soukromých dopravců.
U ČD s tím není problém vůbec … osobka má pevné turnusy, výkony letmo si strojvedoucí v „pudu“ sebezáchovy vždycky ohlídal sám … i přepravy lok z/do ŽOS odkudkoli kamkoli byly pod drobnohledem proužku pravdy (dnes chytrých elektronických skříněk) takže se dalo na minutu přesně zjistit, kdy se hnací vozidlo dalo do pohybu a kdy zastavilo a jak byl dodržen odpočinek. Mimo jiné se spalo na drážní nocležně, kde byl zaměstnanec zapsán ….
U Carga jsou buď pevné turnusy nebo letmo. Žádný strojmistr nebo jiný nadřízený není šílenec nařizující nástup na směnu bez dodržení odpočinku ….
U ČD s tím není problém vůbec…- Právě jste nám předložil názor úředníka od stolu. Když se kola zastaví, ještě to neznamená, že strojvedoucí začíná odpočívat. Má řadu dalších povinností. Přestávka na jídlo a oddech se čerpá ve ,,Vhodné době“ a mohu při ní vykonávat různé činnosti. A pokud vhodná doba, třeba vlivem mimořádností nenastane, nemám žádnou možnost si tuto přestávku legálně vymoci a zcela legálně mohu pracovat 13 hodin v kuse. Znovu připomínám, že strojvedoucí nepracuje jen, pokud se kola točí, ale musí vykonávat celou řadu dalších činností.
I když to život nevrátí, tak nejlepší by bylo, kdyby prostě pojišťovna Unipetrolu neproplatila škodu a navíc by ještě zaplatili škodu Cargu.
Oni by si pak jejich exceloví mágové na ekonomickým oddělení rozmysleli, jestli je výhodné ušetřit 500 000 ročně na mzdě a jednou za pár let zrušit lokomotivy za desítky milionů … nebo radši lidi platit, nemít podzaměstnanost a nechat je řádně odpočívat.
Protože peníze, to je jediné na co ti, kdo o věcech rozhodují, slyší.
Pokud je pro jejich vyšší zisk výhodné občas někoho zabít, tak to klidně takhle udělají.
Škodu Cargu zaplatí tak jako tak…..
„Hodinová“ pauza v Kralupech
11:38 přijel do chemičky
12:28 už byl na trati s novým vlakem
To je tak akorát aby se najedl a po jídle ho přemohl mikrospánek. 🙁
Přesně tak. Když jsem jezdil linku Brno-České Budějovice a měl v ČB cca 30 minut pauzu, trávil jsem ji ze začátku jídlem. Po pár zkušenostech jsem s tím skončil a jel zpátky radši hladový.
Za léta za volantem jsem si kvůli strachu z únavy vypěstoval závislost na kávě, která na mne účinkuje tak, že neusnu. Proti tomu různý energeťáky, jídlo (ať už velké teplé nebo bageta či jen tatranka) a sladký nápoje na mne působí okamžitou únavou, ideálně ještě v kombinaci s ostrým slunkem nebo podvečerním šerem. A třeba na noční se mi pravidelně stávalo, že jsem usínal po hodinové pauze v 6 ráno, protože jsem před tím pauzu strávil snídaní…
Super, tak já to mám přesně naopak. 🙂 Kafe normálně nepiju vůbec, (jak jistě víš, preferuji trochu jiné neřidičské pití), ale když už se nechám ukecat, tak po něm za chvíli usínám jako po jakémkoliv jiném teplém nápoji.
Mně pomáhala žvýkačka. Akorát jak normálně nežvýkám skoro celý život (naposledy snad ještě Pedro a Bajo), tak jsem ji míval málokdy u sebe.
Ne,to nejspíš není .To je tak na to,aby zajistil vlak proti ujetí,odvěsil se,objel,přivěsil se,nafoukal,odbrzdil a vykonal zkoušku brzdy.Čas na klidné jídlo tam fakt nevidím.Novinář a DI možná vidí.
To je tedy 50 minut špinavého času. Musel jistě posunovat, najet na nový vlak, jistě dělali úplnou zkoušku brzdy. Pokud měl pro sebe čistého času 10 minut, tak je to moc. Dle mého názoru se akorát stačil vyčurat a víc ne. Je potřeba uzákonit POVINNÉ BEZPEČNOSTNÍ PŘESTÁVKY, jako mají třeba Němci, nebo řidiči.
Copak uzákonit. To je nutnost.
Ale hlavně to nemilosrdně vymáhat!
Dlouhá desetiletí / více jak 180 let se jezdí bez BEZPEČNOSTNÍCH přestávek a najednou se budou – na základě jedné nehodové události zavádět !!! ABSURDNÍ …. Pokud se má něco změnit z HLEDISKA bezpečnosti, je třeba detailně vysledovat pohyb nebohého strojvedoucího, doslova minutu po minutě, od okamžiku, kdy ukončil předchozí směnu … Kdy reálně nastupoval na směnu – ve výkonu práce byl minimálně v okamžiku, kdy si na určeném místě vyzvedl klíče od lokomotivy (pokud se zamykala) nebo v okamžiku kdy se hlásil dopravnímu zaměstnanci. Nemám představu o tom, jak probíhá zadání vlaku do systému, včetně Lv. Nicméně bez zadání… Číst vice »
Ano. Bezpečnostní přestávky nebyly. Ale jaksi se samy našly v jednotlivých směnách. Od dob, kdy jste působil na středu se mnohé změnilo! Strojvedoucí dnes ujede za směnu 2x i 3x více kilometrů a ta ,,vata“ ze směn zmizela. Bezpečnostní přestávka se stává nutností. Např v Německu je striktně dodržována.
To asi cestoval v čase, že mu 1 hodina trvala necelých 50 minut…
Co tím chcete říci, v některých „produktivních“ personálních turnusech osobní dopravy nemá strojvedoucí ani tolik.
Před cca 15 lety přijel pražský strojvedoucí (turnusová skupina 622) po noční lahůdkové jízdě s Ex 375 Pannonia přes Vysočinu do Bratislavy, tam spadl z lokomotivy ve 4,30 a klusal na Ex 134, kde střídal v 5.00 a v 5.40 odjížděl do Prahy. Délka směny včetně rg 12.52.
6x za měsíc …. 800 km ….
Běžně se jezdí Žilina – Praha nebo naopak, Štúrovo – Praha skrz ….
Jinými slovy HAZARD, který je se vším v souladu a ničemu neodporuje.
To není hazard, to je realita. 80-tá léta se už nikdy nevrátí pane Václave, otočit 1 x Plzeň – Domažlice nebo něco podobného za 12 hodin už tady nebude nikdy ani s povinými bezpečnostními přestávkami.
Uzákoňte si je – ale pak se nedivte, že chodíte do práce 6 dnů v týdnu.
Davide, pokud jste úředník a máte wecko na patře, kantýnu v přízemí a pravidelnou pracovní dobu, pak mne váš názor nepřekvapuje. Pokud jste strojveda a nevadí vám zhltnout přinesený chléb a čurat do kelímku, pak mne také nepřekvapujete. Ale pokud chcete mít alespoň trochu lidské podmínky, pak se musí stát něco zásadního. Máte pravdu v tom, že se 80-tá léta nevrátí. Proto je potřeba mít nějaké mantinely, za které se už prostě nedá, třeba v podobě bezpečnostní přestávky, max. počtu ujetých Km a pod. Nebojte. Václav si nic neuzákoní. Ani to nejde. Ale abyste se nedivil vy, nebo spíše ostatní,… Číst vice »
Vše co se dnes děje legálně na odpočinku mezi směnami je hazard a ohrožení bezpečnosti.
Základ problému je více míst výkonu a práce.
Aby byla železnice bezpečná a nedocházelo k těmto kouskům je třeba, aby v žádném případě nemohl být legální dnešní stav, kdy strojvedoucí začne v Chebu a končí v Třinci a pak se mu hned začne počítat odpočinek mezi směnami. Protože další nástup na směnu má v Břeclavi za 11 hodin a je to legální. Jak může být legální mít konec ve městě A a nástup za 11 hodin ve městě B, které je vzdálené třeba 300 km!
Uhodila jste hřebíček na hlavičku. Těch 11 hodin je legálních, ale …. Strojvedoucí bude prokazatelným způsobem čerpat 6 hodin odpočinku na lůžku v místě určeném zaměstnavatelem (Třinec) = objednaný hotel / penzion. Potom zaměstnanec nastoupí na PLACENOU rg jízdu vlakem nebo taxíkem, letecky do té Břeclavi a tam v určený čas nastoupí na lokomotivu. Doba rg jízdy je výkonem práce a strojvedoucí po odjezdu s vlakem z Břeclaví ukončí traťový výkon po 12 hodinách od nástupu směny na rg v Třinci (nařízení vlády 589/2006 Sb.. Druhou možností je, že zaměstnanec pojede rg z Třince do Břeclavi (vlakem, taxi, vrtulníkem v… Číst vice »
Dost drsné. To co bylo v ČT. Pak čemu se divit..
Krásné bylo i bezelstné přiznání mluvčího Unipetrolu, že se běžně pracovní doby falšují, protože jinak by jim to „software neschroustal“.
No tak si budou muset ten „software“ umravnit…
Unipetrol prokazatelně porušil zákon ! Nařízení vlády 586 / 2006 Sb. § 15e Zaměstnavatel rozvrhne pracovní dobu zaměstnance mezinárodní drážní dopravy tak, aby denní doba řízení činila nejvýše 9 hodin a u zaměstnance pracujícího v noční době nejvýše 8 hodin. Celková doba řízení může činit nejvýše 80 hodin v období dvou týdnů po sobě jdoucích. Pokud jel vlak z Polska, pak se jednalo o mezinárodní drážní dopravu a strojvedoucí mohl řídit HV pouze 9 hodin. Odjel-li ze Zebrzydowic v 5.00, tak do denní doby se musí započítat i doba jízdy do Polska – za nořní dobu se považuje čas 22.00… Číst vice »
Mirku. Sice máš nějaký ten semestr práva na rozdíl ode mě, ale v Zebrydzowicích pro strojvedoucího CZ neplatí pravidla pro mezinárodního strojvedoucího. Vždyť to je v té 589/2006 Sb. napsané…
Jak píše pan Šimral dole:
a) o tom, kdo porušil zákon rozhodne soud
b) pokud někdo porušil nějaký zákon, tak rozhodně nějaký jiný. V tomto případě nešlo o „mezinárodní dopravu“, protože:
„řídí nebo doprovázejí drážní vozidlo na území České republiky a současně na území jiného členského státu Evropské unie po dobu alespoň jedné hodiny ze své směny (dále jen „zaměstnanec mezinárodní drážní dopravy“)“.
To by musel ty 3 km jet víc než hodinu, aby se na něj vaše poznámka vztahovala.
Jak vlastně dopadla ta nehoda v Třebové.kdy awataři zezadu najeli do vlaku Cargo.neví někdo?Někde se proslýchalo že měli na lok.vyklopené rychloměry.kvuli tomu že jestli více jak 12h.
Jeli pardón.
Nebo ta nehoda v severní Čechách kdy jeden soukromník narazil zezadu do druhého.a strojvedoucí taky zemřel?
Stačí si přečíst závěrečnou zprávu o této nehodě, krerou najdete na stránkách drážní inspekce
To co se deje na zeleznici je hazard. Muze mi nejaky odbornik na psychologii vysvetlit jak se muze lidsky mozek AKTIVNE soustredit pri 15h sluzbe a bezpecne ovladat lokomotivu??? Jestli to nekdo dokaze tak je z jine planety… Cely system je hodne spatne nastaveny a jestli se neprepracuje tak nehod bude vic a vic.
Můžete li, poslechněte někdy kanál č. 10 na CB (27,075 MHz), co si tam říkají dělníci motoru ekonomie – kamioňáci. Těch hodin… To samé zavedou majitelé na železnici – nechají li si fírové stejně jako odedávna jejich gumokoloví bohatýři s..t na hlavy.
Jezdit nastupovat třeba přes půl republiky, přičemž pracovní doba začíná až vstupem na mašinu, pak dělat 15 h to je prostě hazard. Nejhorší je ,že se najdou strojvedoucí, kteří to dělají. A snad jim to ani nevadí. Prostě firma, která najde více takových bláznů je pak levnější a má zakázky. Jestli se brzy tomuto nenastaví jasné mantinely a pravidla a bude se i kontrolovat jejich dodržování, bude možná takových nehod víc.
Neselhava timpadem inspekce? Je evidentni , ze o tom vi. Proc to toleruji?
Protože papír snese vše a ten se dobře kontroluje.
To ano. Takže pokud se budou podobné situace v budoucnu opakovat, tak odsouzení odpovědné osoby na 10 – 20 let snese taky…😂
Vis kolik veci, co jsou papirove v poradku, je jinak? HA
Jakože policajt z kriminálky si sedne za vraždu, když se někde vysype ožralý šofér, kterého dopraváci neodchytili?
Můžete být konkrétní, jakou inspekci myslíte?
Protože pokud máte na mysli Drážní inspekci, tak by mě zajimalo, jak by to mohla tolerovat, když neprovádí žádnou kontrolní (dozorovou) činnost, tedy pokud se nestane mimořádná událost, tak zasáhnout nemůže. A po mimořádné události všechna zjištění sepíše a předá příslušným orgánům, co to mají řešit…
Tak to je inspekce na ho.no ! A meli by ji rozpustit. Skoda penez
Zajímavá myšlenka. A kdo bude nezávisle šetřit mimořádné události, když tu nebude Drážní inspekce?
Nezlobte se, ale pokud nevíte, že Drážní inspekce státní dozor ve věcech drah od 1. 4. 2017 po změně zákona neprovádí, neboť tato agenda přešla kompletně na jiný státní úřad, což bylo spojeno i s příslušnou redukcí počtu zaměstnanců Drážní inspekce, tak byste se asi neměl k tématu vůbec vyjadřovat…. Prostě místo inspekce je jiný úřad, který průběžně kontroluje a z případných nálezů vyvozuje důsledky bez toho, aniž by čekal na nehodu.
Drážní inspekce nemá právo kontroly. To má Drážní úřad…
Mate pravdu,to by se melo okamzite zakazat,proste pracovni doba 12(resp.15) hod vcetne doby pro presun na lok(vlak).Nechapu proc uz to neni davno uzakonene?!Potom se opravdu nemuzeme divit,ze ostatni soukromi dopravci mohou nabidnout lepsi cenu,kdyz takto podvadeji.Nerad bych,aby me nejaky „blazen“co neni odpocinuty nebo pretizeny sejmul na masine…prachy nejsou vsechno!
Uff, započítá se i hypotetický příklad, kdy fíra pojede v lůžkovém/lehátkovém voze a bude cestou spát? Ať se zase nepřestřelí na druhou stranu.
A kdo by mu to platil, když ani rg jízdy nevykazujou do výkonů?!
A ty rg jízdy se budou teda počítat ode dveří nebo až od nádraží? Že by to někdo obešel a jel pro vlak busem.
A jsme u toho, rg jízda je výkonem práce, pokud to zaměstnavatel nedělá tak je to kauza pro MPSV, Inspekci práce ….
Na YouTube jsem viděl několik videí, kdy strojvedoucí od firmy z UL nastupuje třeba v Olomouci nebo v Přerově a pak objezdí půl republiky. Myslíte že tam jel lůžkovým vlakem 🙂 ? A myslíte, že po těch x hodinách cesty na Moravu není unavený a může sloužit bezpečně 12- 13 hodin? Kdyby se započítávala rg jízda tu práci by museli dělat dva strojvedoucí. Ano a proto se to dělá. Lidí si nechají s….t na hlavu a pro firmu je to levnější. Bohužel na úkor bezpečnosti.
Mohl by si být konkrétnější? Já si dokážu představit, že takový fíra s bydlištěm a nástupem někde na střední Moravě veme vlak v OL nebo PR, ten doveze do UL, tam min. 6 hod. chrápe a pak veme jiný vlak zpět na Moravu. To přece ničemu nevadí – žádná senzace se nekoná…
Ale v tom videu strojvedoucí dokonce sám přiznává, jak vypadají směny. Jasně tam říká, že směna začíná nástupem na lokomotivu, protože rg jízdu vám nikdo nezaplatí. U soukromých dopravců běžná věc přesunovat se na nástup po celé republice. Dopravce, který to dělá tak jak by to mělo vypadat a rg jízdy počítá do pracovní doby je pak značně znevýhodněn.
Min. 6 hodin včetně docházky na ubytovnu a zpět, umytí se, nějaká svačina… To už pak na odpočinek moc nezbyde, že?
Použití lůžkového / lehátkové vozu je považováno za řádný odpočinek ….
Zformulujme to. Řekněme takto:
Je zakázáno, aby doba řízení překročila 12 hodin, anebo celá délka směny 13 hodin
Pozn. – kdo nařídí opak, bude stíhán pro obecné ohrožení.
Vše viz §15e nařízení vlády 589/2006 Sb.
Souhlasím, jednak odstíhat konkrétní fyzickou osobu, jednak odebrat licenci k provozování drážní dopravy …. včetně vlečky ….
Soustředění/pozornost je hodně komplexní. Chápu o co vám jde, ale úplně a na jednu věc se dokáže člověk soustředit jenom chvíli, víc mozek nezvládne. Je třeba „pauzy“ a pozornost tříštit. A dělá to naprosto každý a přirozeně, i při řízení auta, lokomotivy, letadla. Záleží na podmínkách, předchozím odpočinku, času nástupu. Pokud začínáte ve 3 ráno tak jste v háji, pokud v 8 ráno, tak vydržíte víc. Mimochodem pro piloty běžně platná věc, že záleží v jakém „režimu těla“ nastupujete, zohledňuje se i to, na které straně zeměkoule zrovna jste. A mohli bychom to tříštit dál. Bavíme se o 15 hodinách… Číst vice »
Ale v tom letectví jsou kabině letadla minimálně dva, mohou se střídat, dávat si pauzy když je potřeba a ještě obvykle mají další personál pro asistenci a kontrolu, plus jsou monitorování dálkově přes transpondéry. V pozemní dopravě to vše stojí a padá na jednom člověku, u nás ještě ani nekryté pořádným zabezpečovačem.
A pak proč je doprava tak levná.
Dovětek pro týpka, co tu mínusuje – tahle (tvoje?) nenažranost, možná spíš některých fírů a firem, dělá jen pakárnu SLUŠNÝM fírům a firmám. Jestli bydlíš na mašině, jako ten týpek v teplákách na Vectronu (firmu zatím neuvedu), co 3 dny stál u nás na nádraží, pak ti chci jenom sdělit, že rubáš kapsy fakt nemá.
Třeba tam udělají takovou tu postel.. Jako v kamionu:-) Ještě ty tachografy.. Ty by byly třeba jako prase drbání. A policii. Co bude zastavovat a dělat kontroly.
Jasně. Prozradím ti jedno laskavé tajemství. Už mám docela plný zuby chrápajících štrekařů, co v noci, když už chrápou za řízením, si neumí zhasnout ani dálkový reflektor. To, že je neprobere blikání, to chápu, ale že ani houkání? No jo no, spánek spravedlivých mezi Petrovicemi/Břeclaví a Ústím nad Labem, co? Jo, ta tvoje policie by jich zrovna moc nezastavila…
Měl jsem v noci sen o jedné firmě. V tom snu jsem vnímal fiktivní rozhovor. „Ohne se to, ne? Šoupne se trochu časem nástupu, to pude. Řekněme – náhlá provozní situace tak chtěla. Ani to nikdo nemůže dokázat.“
Z jiného soudku, tedy k tomuto případu – čeká někdo, že Uni bude mluvit jinak? Myslím, že jejich vyjádření jsou tak trochu zbytečná, ne?
Asi tak zbytečná, jako obhájce u soudu. Vždyť obhajoba je přece součástí žaloby a žaloba samotná důkazem viny. Kdyby se náhodou ukázalo, že student narozený v roce 2003 opravdu necinkal klíčema v roce 1989, tak se jen zapíše do jeho kádrového profilu: Souzen za organizaci státního převratu.
Ale jo, beru to jako argument, že i vyslýchaný u soudu má právo lhát.
Pravděpodobný viník je především mrtvý. Jeho… můžete vyšetřovat leda tak na pitevním stole.
Ano, vyslýchaný nemá povinnost se přiznat. Ani kdyby byl soudce přesvědčen o jeho vině ještě před tím, než vůbec poprvé otevřel spis.
Pouze obžalovaný, svědka by zavřeli.
Souzen za organizaci státního převratu…
To by mě zajímalo, co by tam napsali Moravskému zemskému hnutí…asi taky rozvracení republiky…☺
Jak to vypadá, zejména u soukromých nákladních dopravců, to je veřejné tajemství. A někteří se tím ještě chlubí ve videích na youtube. Proto je u nich takový odpor k funkční kontrole skutečné pracovní doby a zamezení práce pro více dopravců bez odpočinku.
Protože by soukromníkům došli lidí?
Ani bych se nedivil tomu, že ten strojvedoucí s tou lokomotivou přijel už z Mostu a v Ostravě Svinov na ní trávil nějakou pauzu, která ale ani těch 6 hodin nedosáhla. To by snad šlo dohledat na kamerách ve stanicích mezi Mostem a Ostravou.
Ne byl to Ostravák a měl opravdu nástup po volnu. V Ostravě nastoupil na „studenou“ mašinua nechal se odnést.
Ono asi u soukromých dopravců je normální, že strojvedoucí k cestě na nástupní místo do Zebrzydowic použije lokomotivu, která čistě náhodou stojí v Ostravě. Prakticky je to jedno, jestli tam jede svým autem nebo lokomotivou. Hlavně že je to v jeho volnu. To bude zajímavé jak tohle dopadne. Pokud je na kamerách v Ostravě Svinov ve 22 hodin na lokomotivě, tak v době nehody na ní už neměl co dělat. Také budou zajímavé ty údaje o směnách v jeho nooteboku.
Já bych se nedivil, kdyby nějaký právník od UNIPETROL začal tvrdit, že ty zápisky v notebooku jsou fiktivní směny v Train simulátoru . V Česku je možné všechno.
jak s tím souvisí česko?
právník může tvrdit co chce… ostatne, od toho je placen, aby presvedcil soud, že černá není černá.
nějaké stížnosti na česko by byly na místě až v okamžiku, kdy by mu na to soud skočil.
Tak dostane nařízeno ty směny v tom Trainzu odjezdit.
Pokud mu to nějak výrazně nevyjde – jeho argument padá…
Tak pokud by v případě prokázání nešli sedět někdy taky nějací manažeři, tak je to o ničem.
V tom se shodneme. Otázka ale je…kdo?
Prakticky je to jedno, jestli tam jede svým autem nebo lokomotivou
Inu, snad byste nechtěl podporovat IAD 🙂
Potrvá ještě hodně dlouho, než někteří pochopí záludnosti rozvrhu pracovní doby dle zákoníku práce a zmiňovaného nařízení vlády – 13 (15) h se totiž týká jen délky směny a jak dobře víte, práce přesčas individuálně nařízená z provozních důvodů není součástí směny („nerozvrhuje se předem“). Strojvedoucí tedy může vést DV třeba 16,5 h za podmínky, že část případne na směnu (limit dle nařízení vlády) a zbytek je přesčas za podmínek stanovených zákoníkem práce.
To vypadá, že o tom dosti víte. My taky vznesli dotaz, co máme udělat se strojvedoucím, který se rg vrací do místa nástupu či odpočinku a nestihne to z různých důvodů do patnácti hodin od nástupu. Jestli ho máme zastřelit nebo v patnácté hodině prostě vytáhnout z vlaku a sehnat mu někde nocleh. Bylo nám řečeno, přesně jak píšete, že je důležité, jak byla směna naplánována. A pokud se něco nepodaří, jede se v původním plánu, ale je v tom přesčas a nesmí se za tím zkrátit odpočinek pod zákonnou míru. Takže třeba při zpoždění 3 hodiny není možné zkrátit… Číst vice »
Přesně tak, musí být zachována minimální délka odpočinku mezi směnami a rovněž i v týdnu. Pozor ale na úpravu mezinárodní drážní dopravy a dobu řízení, což ale METRANSu nemusím vysvětlovat. 🙂
Což je velmi výhodně napsané pro velké společnosti…
A pro malé ne?
Velká společnost strojvedoucího, který je mimo limit snadněji nahradí jiným.
Ale celkové se diskuze ubírá divným směrem. Příčina nehody je naprosto jasná stejně jako i několika podobných nehod. Absence skutečného zabezpečovacího zařízení. Technologie je na trhu běžně dostupná.
Technologie rozhodně není dnes tak běžně dostupná, aby mohla být na každé důležité trati a tam jí mohlo mít každé hnací vozidlo v čele vlaku…
Tak se na data, která jako vysoký železniční manažer dobře znáte, podíváme.
1) Švýcarsko má zabezpečeny všechny tratě ETCS, ale my nejsme Švýcarsko….že?
2) Němci mají mnoho desítek let PZB, ale my nejsme Německo….že?
3) Ono je to strašně drahé, ale třeba za rok 2019 šlo poslat skoro 6 miliard na slevy pro studentíky a důchodce, takže evidentně zdrojů je víc než dost.
4) Dle národní implementační plánu ERTMS odhadněme cenu instalace zabezpečení na 15 mil. Kč na kilometr. Za peníze bodu 3 mohlo být zabezpečeno tedy asi dalších 400 km tratí navíc.
Stále chce diskutovat o nedostupnosti?
Samozřejmě. Tento stát se probudil někdy v roce 2017, kdy konečně vypsal první dotace na pořízení ETCS do hnacích vozidel. Zjistilo se, že o to ze strany výrobců zařízení není až takový zájem a pokud je, tak je to hodně drahé. Traťová část se buduje někdy od roku 2009 a dnes máme sjízdný úsek Kolín – Břeclav a Břeclav – Petrovice. Z důvodu vývoje verzí nemá smysl dnes plnohodnotně schvalovat vozidla a jezdí se pouze na zkušební provoz a to v hodně malém rozsahu. Na PZB zapomeňme, to je dnes prostě nerealizovatelné. Jo, kdybychom o něm rozhodli v roce 1950,… Číst vice »
Škoda, že se o něm nerozhodlo v roce 1939.
Takže podle vás jsou tratě / stanice vybaveny NESKUTEČNÝM zabezpečovacím zařízením ?
Točíš to Mirku jinam. V České republice nemáme smysluplný vlakový zabezpečovač.
To nemá s traťovým či staničním zabezpečovacím zařízením nic společného.
Spíš bych řekl, že tedy v případě, kdy opravdu by došlo jak popisuje kolega výše k nařízené praci přesčas a za mě, ja bych strojvedoucimu nikdy nenařidil aby vykonaval svou činnost nad 13 h, tak výhodnější je to určitě pro male společnosti, jejichž zakladna strojvedoucich a rozmístění po ČR není tak velka jako právě u velkych dopravcu, jejichž možnosti nasazeni strojvedoucich jsou pravděpodobně větší.
Ustanovení ohledně délky směny s rg po skončení „produktivního“ výkonu je spíše na podnět k přezkumu svéprávnosti toho, kdo jej navrhl, prosadil a schválil …. Nějaké tlachy o tom, jak byla / nebyla směna naplánována jsou o ničem …. Poveze-li se nečinné hnací vozidlo do „ŽOS“ mající omezenou rychlost, tak se nedá naplánovat časová poloha takové přepravy. Strojvedoucí provádějící takovou přepravu v rámci „pudu sebezáchovy“ sám ví, že „část směny“ může trvat jen 12 hodin a pak musí následovat minimálně 6 hodin odpočinku a podle toho si „sám“ velí. A když se konečně dokodrcá tam kam má, předá vozidlo a… Číst vice »
No v „Deutchland über alles“ . Přijel do Děčína zpožděný Berliner. Zpoždšní vzniklo tak, že německý fíra zastavil v širé trati před Drážďanama, protože mu tam blízko trati přistál nouzově ultralight a pilot se jal běhak kolem něj v těsné blízkosti tratě, přijela policie. A pak! Pak Fíra prohlásil, že má konec . a nikam nepojede, jel by přes hodiny. Tak si Němci museli přivézt (českého?) fíru co to měl brát z Drážďan do Prahy a tak vznikla sekyra. Obešel si soupravu, udělal takové ty zkoušky bo to asi už nebral z osy na osu.. Takže Němci umí říct dost.
Dobrý den, jen připomínka k textu článku. Žádný strojvedoucí nesmí vykonávat činnost strojvedoucího ani zmiňovaných 15 h. V tomto případě se jedná o délku směny, která je z části tvořena skutečným výkonem činnosti strojvedoucího a RG jízdou. Bohužel vyhláška 589/2006 sb. přesně neurčuje délku RG jízdy, což je poněkud absurdní.
Upřímně jsem zvědav k jakým zjištěním dojde drážní inspekce.
Navíc ta rg jízda musí být na konci směny, po max. 13-ti hodinách na loko.
Ustanovení o délce směny 15 hodin včetně RG po „produktivním výkonu“ je naprosto nesmyslné, nic neřeší – já ho považují za způsobilé k podnětu na zkoumání svéprávnosti toho, kdo jej dnes obhajuje.
Vyhláška 589/2006 Sb. se netýká jen strojvedoucích, nýbrž i vlakové čety …, bohužel ve vyhlášce se tato kategorie zaměstnanců vůbec neřeší … přičemž je obtížně použitelný výraz „doba řízení“ ….
Bude-li vlaková četa doprovázet mimořádný vlak z Chebu do Čadce / rg, tak se do 15 hodin výkonu včetně rg nikdy nedostane. V nejlepším případě se dá rg sjet za 8:27.
Očekávat, že člověk bude schopen plné pozornosti po více než dvanácti hodinách, i když má hodinovou přestávku, je docela hazard.
Tenhle problém je i u zdravotnického personálu. Služby a přesčasy, fixlování s výkazy. Riziko je také velké.
Ano, to mě taky napadlo jako srovnání. Ve zdravotnictví by měly být 12 hodinovky výjimkou a ne pravidlem. Alespoň tam mají na sále nebo oddělení více lidí, kteří je mohou zastoupit, převzít operaci, dohlédnout na ně. Tady je člověk sám a není ničím kontrolován ani zabezpečen.
Dobrý den, jen připomínka k textu článku. Žádný strojvedoucí nesmí vykonávat činnost strojvedoucího ani zmiňovaných 15 h. V tomto případě se jedná o délku směny, která je z části tvořena skutečným výkonem činnosti strojvedoucího a RG jízdou. Bohužel vyhláška 589/2006 sb. přesně neurčuje délku RG jízdy, což je poněkud absurdní.
Upřímně jsem zvědav k jakým zjištěním dojde drážní inspekce.