Za sobotní kolaps v Poříčanech nemůže žádný dopravce, vyšetřování ale dál běží
Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Přepálené lano trakčního vedení souvisí s modernizací celého úseku, nikoliv nesprávnou jízdou strojvedoucího.
Až SŽ přizná svou chybu na první dobrou tak uspořádám party a pěkně to oslavím.😃😄
Může mi někdo fundovaně a zasvěceně vysvětlit, že proč pořád v těch Poříčanech do něčeho drbou? Jen se tam dostaví, už se to překopává znovu. Projet tamtudy je fakt o nervy.
Kde je Dominik, aby vysvětlil, že by tomu zabránila hákovnice?
Pamatujte na Svobodovo kopání do dopravců po projíždění návěstidel? Když vyšlo poté najevo, v jakém stavu jsou písemné rozkazy, viditelnost návěstidel TTP a desítky dalších věcí, co odvádí pozornost, již se nikdo neomluvil…
Ani nyní jsem omluvu nezaznamenal. 🤔
Ukazovat prstem a dělat „já neee“, je smutný zvyk.
Už aby bylo po volbách. 🙏
Jen taková poznámka odborníka od fochu: trolej není lano, ale drát. 🙂 Přece jen jsme na specificky zaměřeném serveru. 🙂
Je tam nosné lano a trolejový drát.
Co bylo přepálené?
To by mě taky zajímalo, z článku je to dost nejasné.
Perex: Přepálené lano trakčního vedení…
1. odstavec: Přepálení trakčního lana…
2. odstavec: Poničení troleje bylo… a …a takzvaně ‚přepálil‘ trolej…
3. odstavec: …stopy od poškození troleje…
Na železnici se používá řetězovkové trolejové vedení. To se skládá z nosného lana, z věšáků a z trolejového drátu. Každý mluví o něčem jiném, ale díky tomu se nedozvím, co se vlastně poškodilo. Bylo to teda lano nebo drát?? Nebo obojí?
Řetězovkové vedení se skládá z čeho?
Nosné lano, laníčka a trolejový drát.
To jsem už napsal. Máš tam něco, co nevím?
Napsal jste „trolej není lano, ale drát“. To že jste hodinu po mě napsal jinam další širší koment těžko můžu zpětně reflektovat.
Tak to beru poznámku zpět.
Bylo by asi pro příště lepší říct že za došlo k zavádě. Že probíhá šetření. A viník pokud nějaký bude, bude oznámen po ukončení vyšetřování. Pravdou je také to že některé věci nelze ovlivnit. Ty se prostě stanou.
Že by se pan Gavenda, jako tiskový mluvčí SŽ, veřejně omluvil? „Omlouváme se, ale naše obvinění nebylo pravdivé. Dopravci se omlouváme. Za vše může náš chaos a zanedbaná údržba zařízení. Dopravcům samozřejmě všechny vícenáklady zaplatíme“…
Omluva za obvinění by měla být, ale to o zanedbane údržbě, je jen váš nepodložený výmysl.
Tak hodit vše na fíry je nejjednodušší.
Strojvedoucí – nejtrestanější profese v EU.
Opravdu? Někdo někdy navrhoval střílet po strojvedoucích zato, že projeli stůj? Střílení židičů na přejezdech tady prosazuej kdejaký pacient.
Pardon, řidičů. ř a ž jsou vedle sebe…
Řidič na přejezdu v drtivé většině případů může (pokud chce) před přejezdem zastavit. Tedy pokud jede podle předpisů max. 30 km/h. Brzdy auta dokáží auto z této rychlosti zastavit na několik metrů. U vlaku se tato vzdálenost počítá na stovky metrů. Tam opravdu stačí špatný odhad a je to.
Nebyl by to tak velký průšvih, pokud by o víkendu byla sjízdná trať Praha – Lysá. Kterou vepřovou hlavu napadlo dělat tyhle akce soueasně?
Spržel, té nejde o sjízdnost.
musí čerpat. a odvádět desatky.
Co na výměně jednoho propáleného lana trvá půl dne?
Celkem nic … celé Poříčany jsou „rozdrbané“, z / do Peček pouze na dvě koleje, do NBK „po koleji“ vzadu …. Z rozsáhlé diskuse neplyne, kde k závadě došlo … Na rekonstrukci TV pracuje několik „konkurenčních“ firem … Do jaké míry se TAM exhibuje za této situace i montážní vůz OTV obsazený personálem lze pouze spekulovat … Tudíž je třeba práce na rekonstrukci zastavit, pokud jsou v „postiženém“ místě na kolejích montážní vlaky stavebních firem, tak ty musí „vypadnout“, v horším případě přepálenéTV (kde a v jakém rozsahu – ???) spadlo na montážní vlak, případně brání jízdě vozidel – obvykle… Číst vice »
Dneska ráno jsem si uvědomil ještě jednu „z těch malých“ drobností. I kdyby nakrásně existovala alespoň jedna jízdní cesta, kterou by s dal vlak protáhnout bez kolize s „drátenickým“ personálem, tak považuji za zcela nemožné, aby jakýkoli vlak elektrické trakce projel „se staženým“ sběračem beznapěťovou stanici typu Poříčany, možná při nařízené „pomalé“ jízdě z důvodu stavebních prací … nebo při jízdě „odbočkou“ v tomto případě z kterékoli traťové koleje 0,1,2 „zadem“ na trať do Sadské / Nymburka… Případnému navrhovateli – tak by se TO mohlo tahat traktorem předem odpovídám – sdělte prosím zdejšímu PT obecenstvu, odkud by se ten traktor… Číst vice »
No, tak zrovna diesel v okolí byl, a SŽ mohla objednat a zacálovat. Ty prachy, ať jdou za viníkem. Ti lidé, kterým ulítlo letadlo, by operativu nepochybně uvítali. Jenže to dopadlo jako vždycky…
Záleží na tom, jestli je trolej spojkovaná nebo ne. Pokud není, je nutné vyměnit celý kotevní úsek nebo úsek ohraničený děliči.
Údajně se v Poříčanech objevily hákovnice – je to tak?
Tak to je opravdu skvělý přístup. Za přepálení troleje nemůže dopravce ani strojvedoucí, ale dáme tam hákovnice, aby se příště strhnul sběrač a škoda byla o to vyšší, oprava složitější a štreka zablokovaná delší dobu.
To je tzv. „prevence“, jako je prevencí proti šíření nákazy Covid 19 nošení náhubku na liduprázdné ulici, ale při koukání z otevřeného okna / z balkonu na ulici ho nebylo třeba …
To není. Prevence jako u covidu by byl prvek co donutí sběrač k automatickému stažení – což všechny moderní umí.
Hákovnice je odstřelení pacienta brokovnicí.
Dnes někde na úseku Břeclav – Brno, možná dále, byla mimořádná událost, že vlaky z Sk/At jezdili odklonem přes Olomouc. Co se tam stalo?
Celkem nic, porucha TV odbočka Rajhrad
V Přerově – odklonem jelo EC 276 – 17.16, RailJet 78 18,14, žlutý RJ 1034 zastavil 18.03 a měl pobyt cca 30 minut …
(s nadsázkou – kdyby před lety, v rámci „úspor“ = socialistické „ušetříme korunu, ať to stojí, co to stojí“ nechali být stanici Rajhrad, třeba dálkově řízenou, byly 4 koleje a dalo by se místo objet)
Bagr není porucha.
Nevím, jak jsem koupil, tak jsem prodal, jiná informace byla „u Modřic něco se zabezpečovacím zařízením“ …
Děkuji. Byl jsem docela v šoku, když jsem na TPV viděl přes Otrokovice jet právě 78, 276, a 1034 před koncem své denní směny.
mno, tohle je dvojité fiasko
Holt Dobrá správa…
Co takhle mluvčího kopnout do zádele za takové kecy. Chtěl bych vidět kolik on má praxe.
Mluvčí říká jen to, co mu někdo pošeptá. Nemusí být odborníkem, od toho má lidi okolo.
Za předpokladu, že ti „lidé okolo“ jsou těmi, kteří někde v provozu začínali a pak postupně stoupali v provozu začínali a pak postupně stoupali po kariérním žebříčku z výkonných jednotek na nižší článek řízení a posléze na „generalitu“ … práce na GŘ / MD byla vyvrcholením profesní kariéry, z níž se odcházelo do penze (dnes mnozí jako penzisté jdou na DÚ) …. místo toho, aby se na DÚ chodilo jako jiný vrchol profesní kariéry v aktivním pracovním životě …
Poznámka – vlastní zkušenost ….
Koho chceš kopat do zadele ty šášulo? 🤡🤡🤡😃😃😃
A komu pak ty joudo tykaš? Nepamatuji si že bychom se znali
Možná byl jako čerstvě narozené dítě vezen v povijanu vlakem, což si sice nemůže pamatovat, ale od rodičů / prarodičů o tom slyšel – tudíž tohle je jeho odporná praxe na železnici.
Jinak je pán předchozí profesí televizní redaktor …., ale už mám „guláš“ v tom, zda v ČT, Primě nebo N@VĚ …
Hmm, to si takhle ČD řízly ostudu tvrzením, že kolejnici někdo nařízl. Taky se to neprokázalo. To když se pod Vitkovem rozlámala kolejnice pod Pendolínem.
Asi stejný přístup: Honem to na někoho hodit, aby se dalo ovlivnit mínění určeným směrem k viníkovi. A ouha.
Úplně stejně to funguje uvnitř organizace, kdy se to hodí na tu výkonnou jednotku, která má zrovna nejmenší konexe u věrchušky.
Co pak chcete, aby se dělo navenek? Firemní kultura vyššího managementu je jasná.
Od kdy ČD mají na starosti koleje? Ty jsou SŽ a to je jiný podnik.
Jste zjevně „později“ narozený a nepamatujete dobu kdy ČD byly „provozovatelem“ dráhy ….
Pátrání povede nadporučík Pekař s pomocí poručíka Krejcárka.
Inu žádná údržba, také údržba. Dráteníků je tak málo že jezdí pouze na poruchy a výluky. Pravidelná kontrola? No na ten luxus není čas. Zrovna před týdnem jsem jel odklonovou trasou – Teda až dále skrze Světlou a je doslova zázrak že to tam ještě jede. Kolejiště jak rozkvetlá louka , návěstidla padají ze svahu, keře mlátí do vozu a trojej, tak tam ty sloupy doslova někde drží trakční lano. To vám je taková ostuda.
Naco údržba, když se to tam bude za prá roků měnit? Bohužel obvyklý přístup.
Spíš to vypadá, že bylo něco nesprávně zapojeno a nosným lanem šel hlavní výkon. Což je špatně, ale v energetice se mohou takové věci přihodit. Jde o vyhrazené technické zařízení a toto zařazení má svoje opodstatnění. Velké výkony, nasměrované jinam, udělají paseku.
Na střídavině tečou o řád nižší proudy. Je na toto také náchylná a jak moc v porovnání se stejnosměrem?
Zatím se neví, co to vlastně bylo, takže těžko soudit. Na střídavině jsou zase menší průřezy vedení, takže přetížení by vyšlo asi nějak tak nastejno.
Jsme na dráze, takže je to určené technické zařízení, nikoliv vyhrazené technické zařízení.
Ale stále je to z hlediska bezpečnosti práce vyhrazené technické zařízení na rozdíl od nezávislé trakce. Je mě jasné, jsme na dráze, ale dělal jsem elektřinu polovinu století, a ze zkušenosti vím, že chyby u velkých výkonů se platí hodně draze. Proto vyhrazené zařízení, to že je to na dráze, je o to nebezpečnější. Nezkrocená energie bere majetek i životy.
Na Slovensku máme takéto niečo skoro všade. Nuž… zvykli sme si…
Ne vůbec se nedělají pravidelné kontroly, běžte to říct chlapům na některé OTV, že kašlou na údržbu, jen raději zůstaňte mezi dveřmi, abyste stihl utéct.
To vidím imrvére. Přijedou, nechají se odstavit na manipulační kolej a tím to hasne. Případně, aby se neřeklo, tak zkontrolují ukolejnění stožárů. Pak, když mají odjíždět, tak si vzpomenou, že zapomněli opravit ve stanici laníčka. Takže zrušit odjezd a ve špičce s nimi kličkovat mezi vlaky, fakt super.
To jsou vyjímky, například teď jsem je viděl 2x měřit opotřebení TV ve stanici, jeden den jedna parta udělala část a další parta pak doměřila TV nad kolejemi, které první den byly obsazeny + samozřejmě udělali i další údržbu (např. ukolejnění)
Nebo než začala rekonstrukce Pardubic, tak se 2x týdně kontrolovalo TV ve stanici, a opravdu se to poctivě kontrolovalo, ne jen papírově.
A vy je chodíte kontrolovat, že víte, co na té manipulační koleji dělají?
Neříkám, že vždy a všude to je takto 100%, ale tak v 95% případů tomu tak bude.
Tak když jdu na volnost a k vlakům, tak jaksi vidím, co se v té stanici děje.
Tak se podívejte jak seškrtavaji časy na údržbu! Letos 25,% dolů, protože nemají lidi v terénu ( jen v kancelářích), pak to tabulkové zase vychází a příští rok to prý bude stejně .
Tak ono se tam v rámci rekonstrukce stanice dělá komplet nové TV, včetně stožárů, ještě to není hotovo – jezdí se tam – odhaduji v lepším případě po čtyřech kolejí, v horším jen po třech – ještě TO celé není hotovo nebo komplet zkolaudováno, písemně převzato a vy už přijdete s teorií nedostatečné údržby … Poznat s jedoucího vlaku, že stožáry / sloupy TV drží trakční lano je skutečně umění – disponujete-li nadpřirozenými schopnosti, měl byste je využít jinak … TRAKČNÍ lano neexistuje, součástí sestavy trakčního vedení je NOSNÉ lano, na kterém je prostřednictvím laníček / drátů zavěšeno trolejové vedení… Číst vice »