Za první měsíc ostrého provozu se prodalo přes 40 tisíc jednotných jízdenek
Vlaky Českých drah a KŽC Doprava na Masarykově nádraží. Foto: Jan Sůra
Nejvíce jízdenek se podle statistik prodalo u Českých drah. V komerčních vlacích začne jednotná jízdenka platit během první poloviny roku.
Jedna z dalších krystalických blbostí na železnici. Nejprve rozbijí ČD (aby to bylo lepší, než za monopolu), pak rozsekají ceny jízdného tak, že se v tom ani prase nevyzná, ob dva roky systém jízdenek překopou a teď (jistě pro pohodlí cestujících), paskvil jako jednotná jízdenka. Zkuste si koupit, třeba na e-shopu (jak to hezky česky zní) jízdenku z Hranic v Čechách (148) do Vlárského průsmyku (341), nebo třeba do Osoblahy (298). Když jedna jízdenka, tak jedna jízdenka. A navíc soudím, že by ji měl prodat i průvodčí ve vlaku, pokud třeba ve stanici není pokladna. To bych rád viděl.
Taky je průvodčí prodávají. Když si řeknete.
Zkuste mi napřed najít spojení, kterým byste jel a dávalo běžnému cestujícímu smysl. Zejména to Hranice v Čechách – Vlárský Průsmyk. ČD někdy prodávaly jednosměrnou jízdenku z bodu A do bodu B s týdenní platností?
Aha, a to mi Arriva nabídne cestu z Liberce do Hradce Králové za 90 Kč a One Ticket za 215 Kč. K čertu s tím.
Aha, to mi autobus nabídne cestu z Liberce do Hradce Králové za necelé dvě hodiny a vlak nejrychleji za dvě a půl hodiny. K čertu s tím.
Predrazeny projekt a zbytecne drahe jizdenky nez ty, co bezne nabizi dopravci.
Mozna usetri studenti a duchodci par korun, ale bezne platici cestujici bez slev nikoliv. A kdyz jede nekdo s asistenci, tak tech pripadu je minimum, to se neda takhle pocitat.
A jeste si nekde zjistovat seznam komercnich spoju, to snad nemysli Cendis vazne stejne jako s tou svoji nefunkcni aplikaci. Lepsi tedy kupovat jizdenky kazdou zvlast nebo pres ids jizdenky.
Mate obdobne zkusenosti?
Vždyť to bylo jasné od začátku. že nabídky jednotlivých dopravců budou vždy levnější než celostátní jízdenka.
Z článku: Z celkového počtu prodaných jízdenek si Jednu jízdenku … koupilo 15 827 lidí.
Takže mne napadla otázka, kolik lidí si koupilo dvě jízdenky?
Tak – a kritici anglických názvů, do pozoru: poučte věci neznalého, jaký je český překlad termínu „One ticket“, když to sám nepochopil (asi kvůli „nomen omen“ = mezeře ve vzdělání …)!
Jedna vstupenka či jeden lístek nebo jedna jízdenka… Možností jak to přeložit je více…ticket může znamenat i stvrzenku, cenovku… záleží na kontextu užití
Myslím, že ta debata už tu byla. Správný překlad by měl být SingleTicket.
Single ticket znamená pokud vím jednosměrná jízdenka. Tak se toto sousloví v angličtině používá. Jo Czenglish není English.
Asi by bylo nejlepší se na celou angličtinu vybodnout, když v tom nemají jasno diskutéři ani autoři toho projektu.
To že diskutéři zde neumí pořádně anglicky není důvod nepoužívat angličtinu, to je důvod pro diskutéry se ji pořádně naučit. Jak jste přišel na to, že v tom nemají jasno autoři projektu? Marketingově je rozhodně použitelnější OneTicket než JednaJízdenka. Ten název OneTicket právě pokrývá více významů toho, co to může vyjadřovat a nemám žádný důvod se domnívat, že by si toho autoři nebyli vědomi.
Až nebude rozdíl cen jízdenek na některých relacích poloviční a větší, pak o tom budu uvažovat. Do té doby si budu kupovat jízdenky přes IDOS.
Jj. Zkzste to třeba z Řehlovic do Prahy a dejte vědět jak jste pochodil.
Špatně. A to samé třeba Pardubice – Frýdlant v Čechách.
No ale v eshopu CD nebo SJT ji koupíte. Ale je prostě dražší. Ale zjevně je dost lidí, kteří to koupí. Myslím, že až se přidají na koridoru komerční vlakyČD A RJ, tak se zájem ještě zvýší bez ohledu navyšší cenu.
Dražší, ale zase jistější (přestup na poslední vlak versus zpoždění).
Trs Ústí n.L.
Se dalo čekat,že to budou používat hlavně skupiny se 75% slevou, kde je jedno, jestli zaplatí za jízdenku 4.60 Kč nebo 4.90 Kč – stejně se to zaokrouhlí na 5 Kč za cestu.
Prostě vlk se nažral a koza zůstala celá – dokud bude levnější si koupit jízdenku pro každého dopravce zvlášť a pokud nebude síťová jednodenní jízdenka (když jde týdenní a delší, tak technicky ani reálně v tom problém není), tak je celá tahle taškařice k NIČEMU.
¨jak to k ničemu? Splnilo se volání sotoušů po jednotné jízdence.
Poměrné hodně se prý prodávaji zpátečni jízdenky, u kterych je i sleva .
Předkupní právo je když někdo něco prodává,tak to může koupit za tržní nebo zůstatkovou cenu. Podle toho která je vyšší.ČD nic neprodává a tržní cena jistě nebude dle představ kraje…Ale hlavně si ČD pro ně výkony najde,třeba v Bulharsku.
Cože ❓
Zřejmě omyl, před pár dny tu byl článek, k jehož tématu se to hodilo, asi se omylem uklikl do jiné diskuse.
Proč se to jmenuje One Ticket? Proč to nemá český název? Ó, né…
Aby sme byli světoví.. musíme se po..
Někdo si tím léčí mindráky, nebo se chce někomu zavděčit, nebo ukázat, jak je „moderní a IN“.
Aha, tak proto vznikla IN 25.
A taky OPENCARD v Praze a možná i OPUSCARD v Liberci.
Asi někdo předpokládal, že to budou často kupovat cizinci, tak to pro ně chtěl udělat přístupné.
Ze stejného důvodu používá český národní dopravce ( první tohoto přídomku ), vlastněný českým státem, pro svůj vozový park zásadně anglické názvy. To dá přeci rozum, ne?!?
Proto je RegioZombie tak úspěšné vozidlo. Název vyhoví těm, kdo ho chtějí česky i těm, kdo ho chtějí anglicky.
Protože někdo neví, jaký jazyk má prostě použít. Totální neschopnost vyjadřovat se v mateřském jazyce.
V textu je přece ten český název použit víckrát než anglický !!!
aby nám to nepoužívali důchodci, kteří už sice internet často mají, ale anglicky nemluví
Vyplývá to z dat, která.
V některých případech je Oneticket pro studenty a důchodce o dost levnější než IDS, konkrétně v IDPK kde za zónu 001 dostanou slevu 75% jedině pokud mají nárok na slevu aktivovný na Plzeňské kartě, což hodně studentů nemá, ale s Oneticketem slevu dostanou. Například pokud projíždí zónou 001 a dalšími dvěma zónámi Oneticket stojí okolo 12 korun podle kilometrů, IDPK stojí 23, docela rozdíl. U rychlíků, kde kromě IDPK platí i TR10 se stejnými cenami a slevami jako Oneticket, tohle dost často využívají, u Os a Sp ale platí u pokladny jenom IDPK a teď i Oneticket, TR10 jedině přes… Číst vice »
Nestíhám to sledovat, ale budou někdy do OneTicket začlaněny také krajské integrované systémy?
Co tím máte konkrétně na mysli? Myslíte, jestli jestli bude jízdenka platit i v jiných prostředcích integrovaných systémů?
Vyjádřil jsem se nepřesně, pardon. Jde o to, že na určitých cestách část trasy vede linkou integrovanou v nějakém dopravním systému. Z této části trasy by se cena jízdného mohla počítat ne podle ujetých km, ale podle ceníku toho daného systému. Na pár kratších cestách jsem to porovnával a rozdíl by byl třeba 50 korun.
Tohle má bejt jednoduchý, ne levný řešení..
To je bohužel pravda. Před změnou dopravce jsem například od nás do Liberce zaplatil za cestu tam a tentýž den zpět jen cenu jednodenní jízdenky ČD. Teď s OneTicket zaplatím totéž jen za cestu tam. A ta jejich aplikace je totálně nepoužitelná. Žádné rozšířené možnosti vyhledávání a místo nejlogičtějšího a nejlevnějšího spojení to vyhledá totální nesmysly, samozřejmě za mnohem více peněz. Kdyby tam byla alespoň možnost zadání přes, abych mohl alespoň ty největší nesmysly eliminovat, ale to bych chtěl po neschopných státních úřednících asi moc. Doteď jsem kritizoval aplikaci Poseidon IDS JMK, ale musím říct, že proti aplikaci OneTicket je… Číst vice »
To se Vam plete s nejakym IDS, nebo jinymi slevami. Cena listku CD i OneTicket se pocita podle stejneho tarifu, tak u OneTicket nemuze byt dvojnasobna cena. CD jen poskytuje 50 % slevu na zpatecni cestu, kdyz si koupite zpatecni listek.
OneTicket ale nic nenahrazuje, jen nabizi alternativu, takze nevim proc nekupujete listek CD. Asi masochismus?
Od kdy ČD poskytují 50 % slevu na zpáteční cestu, když si koupíte zpáteční jízdenku? Jednak byly, pokud vím, zpáteční jízdenky už před asi rokem zrušeny, a jednak ta „zpáteční sleva“ nikdy 50 % z celkové ceny dvou jednosměrných jízdenek nečinila: bylo to, pokud vím, původně 10 % a posléze jen 5 %
Psal jsem 50 % na zpatecni cestu, precti si to jeste jednou. Kouknul sem do e-shopu CD. Jednosmerna jizdnka 162, zpatecni 249 CD nebo 310 OneTicket. Slevu dal poskytujou https://imgur.com/a/En9Iclt
Nezrusili to jenom na kase?
Bože mě netrestej. Číst zjevně umíte, tak proč to neděláte. To není žádná zpáteční jízdenka. To je celodenní jízdenka pro Středočeský kraj.
K těm zpátečním se už vyjádřil Projížděč NAD, takže k tomu se už vyjadřovat nebudu. Jednodenní jízdenku ČD poskytují už dlouhá léta a eshop ČD vám ji dokonce přímo nabídne, pokud by cena vaší jízdenky překročila cenu té jednodenní. A jízdenky ČD už kupovat nemohu, protože z Pardubic do Liberce teď jezdí Arriva, takže s jízdenkou ČD bych tam jaksi neuspěl. Můžu sice jízdenky dělit mezi ČD a Arrivu, ale tím stejně ušetřím jenom něco málo přes 100 Kč jedním směrem, takže jsem pořád na ceně za cestu tam a zpět výrazně vyšší, než jsem byl u ČD s jednodenní… Číst vice »
Kolik se za měsíc prodá celkem jízdenek? Jestli to bylo alespoň 0,5 % celkového počtu 🙂
To asi jako celkovou sumu za všechny dopravce nejen nikdo nesleduje, ale ani to není vypovídající ve chvíli, kdy se mnohdy vyplatí kupovat dílčí jízdenky na navazující úseky cesty, zatímco „Jedna jízdenka“ nabízí právě výhodu jedné jízdenky pro celou cestu i s využitím různých dopravců.
Kdo dělil jízdenku v rámci stejného dopravce, aby ušetřil, ten asi na oneticket nepřejde.
Ono, ta slavná ,,Jednotná jízdenka“ je o nějakou část vždy dražší a tedy není reálný důvod ji využívat. Ku příkladu dnes jízdenka Praha – Rybník u ČD o 20 Kč levnější. A když pojedu kamkoliv, tak mi ČD ukazuje levnější cenu bez aplikace na IN, předpokládám že u ostatních dopravců to bude podobné.
Tak si to spočítejme. Podle článku zde z webu (z 28.10.2018) 255 milionů za vznik a 4 roky provozu. Což dělá 5 312 500 korun měsíčně. No a první měsíc se prodali jízdenky za 4,46 milionů korun (klasická výmluva na všechno je, že za vše může Covid). Mezi kupujícími bylo asi i hodně zvědavců. Jako já. Koupil jsem si na tom webu jízdenku z Hradce Králové do Hoštejna. Jedu Arivou do Pardubic nějak po 10té hodině, 20 minut sekera (nic proti Arivě) a v Pardubicích mi R Svitava ujel. Další vlak do Třebové byl EC Cracovia. No vida, ale komerční…dál… Číst vice »
Výmluva? Co tedy způsobilo úbytek cestujících?
Těžko první měsíc provozu zdůvodňovat úbytek cestujících. Ono nějak ty čísla za minulý z prodeje jednotných jízdenek chybí.
No oproti normální, necovidové situaci, skutečně cestujících jezdí daleko míň. Takže ať jde o první nebo x-tý měsíc, to, že prodeje budou kvůli covidu slabší slabší než za normálních okolností je skutečnost.
Rovněž to, že jde o nejdražší typ lístku je celkem logický a očekávaný, když jde o ten nejuniverzálnější Je to odpověď na požadavky mít jednotnej lístek pokrývající cesty s kombinací víc dopravců – od relačních slev jsou tu ti jednotliví dopravci a jejich vlastní lístky (kterých byste ale na některých trasách musel zkombinovat víc – což vám nikdo nebrání udělat, pokud vám úspora bude stát za to).
No tak prodali lístky za 4,6 milionů. Kolik může brát Jednotná jízdenka provozu? Aby se ten systém alespoň zaplatil, tak by museli prodat 10krat více (tipuji).
No a to je takový problém se s dopravci domluvit na nějaký akčních relačních jízdenkách??? Asi ano.
Takže nevíte, tipujete ale děláte kategorická hodnocení. Pomluva se tomu také říká.
Na pravidelné cesty mezi dvěma body jsou v nabídce OneTicket týdenní, měsíční i roční traťové lístky. Smyslem OneTicket není nahrazovat komerční nabídky dopravců.
Pomluva je cílená lež. Jen jsem vzal data z tohoto webu (i odkaz) a vzal kalkulačku. Nic víc, nic míň…
A svérázně interpretoval…
nechybí, neexistují.
Jízdenku jste si koupil na webu a prodala vám ji paní za pokladnou v oranžové zástěře… To mluví za vše…
To bylo přirovnání. Atraktivnost webu a výraz pokládání v jednotě. Nákup co vidíš, žádné akce, chceš férovou nabídku? Tak běžte jinam
Pokládání=pokladní
Už jste v Jednotě nebyl roky zřejmě. Jednotná jízdenka není o nejlevnější nabídce, ale o tom, že nemusíte řešit, který dopravce kde jezdí. Web je designově srovnatelný s weby jednotlivých dopravců. Už jste viděl akce třeba na jízdné v rámci některé IDS? Jestli chcete jet levněji na akční jízdné, tak si ho kupte u jednotlivých dopravců. Když vám ovšem ujedou přípoje a jízdné propadne, tak vám nezbude, než si dokoupit nové jízdenky a ta sleva se vám pěkně prodraží – aneb nechci slevu zadarmo. Nabídka je naprosto férová, víte kolik to bude stát a když vám něco ujede, můžete jet… Číst vice »
No ale to, že bez komerce je to na koridoru zcela nepoužitelné, asi popírat nebudeme, že…
Proč by to bylo na koridoru bez komerce zcela nepoužitelné? Protože to není nejlevnější? Nebo protože kdybyste si koupil jednotlivé lístky, tak by výsledná cesta byla časově stejná, jen je lepší si kupovat více lístků? Nebo mě na lístek ČD sveze RegioJet nebo LE? V Hoštejně zastavují komerční vlaky? Ani těmi komerčními by vzhledem k onomu zpoždění přípoj v České Třebové nestihl, a mezitím mohl jet k dalšímu nekomerčním spojem. Je přece jedno zdali budete čekat v Pardubicích či České Třebové. Je vám jedno v kolik a čím pojedete, hlavně že pojedete? Tak je to pro vás. Chcete levné jízdné… Číst vice »
Protože hlavní smysl té jízdenky je tam, kde jezdí v jednom segmentu jedním směrem více dopravců, tak abych mohl jet např. do Olomouce čímkoliv, co zrovna jede. Ať už v důsledku zpoždění přípoje nebo proto, že nemám úplně pod kontrolou čas startu (zejm. při cestě zpět).
Ale smysl té jízdenky přece není ten, který označujete jako „hlavní“ – a je vůbec otázkou, zda právě ten je skutečně ten „hlavní“, nebo jen ten z těch důležitějších než jiné.
Ale smysl té jízdenky přece není ten, který označujete jako „hlavní“ – a je vůbec otázkou, zda právě ten je skutečně ten „hlavní“, nebo jen ten z těch důležitějších než jiné.
Hlavní smysl té jízdenky je to, že nemusíte přemýšlet kdo kde jezdí, případně i v kolik hodin. Prostě si koupíte lístek. Jestli to bude na koridoru nebo ne, je zcela jedno. A jestli to aktuálně nějaká větší část cestujících používá k těm či jiným cestám, je zcela nepodstatné.
No výborně. A jako z udělání zrovna na trase, kde jezdí polovina cestujících, tohle splněno nebude. Ale jinak bezva. 🙂
Mezi Hradcem Králové a Hoštejnem jezdí polovina cestujících ze všech co cestují vlakem? To snad ne! Ani na koridoru mezi Prahou a Ostravou není přepravena polovina všech cestujících. Kde jste to číslo vzal? Ta Cracovia je taková výjimka celkem, následujícím RailJetem jet klidně mohl. Vzhledem k výluce u Ústí nad Orlicí by stejně ani jí přípoj v České Třebové stejně nestihl. Jak už někdo níže zmínil, do půl roku by snad mohla začít platit i v komerčních spojích RegioJetu a ČD. Takže do budoucna ta možnost je a ne že ne.
Jednotu mám 100 metrů od baráku. Zrovna jsem z jednoty přišel.
Tak proč tam chodíte, když je to tam tak hrozné…
O tom, zda se do SJT zapojí i komerční vlaky závisí pouze na rozhodnutí dopravců. Nikdo jim to ale nemůže nařídit. A taky to vyžaduje nějaký čas na úpravy odbavovacích systémů dopravců. Nic nejde najednou.
Přesně tak
Nicméně z informací co mám, tak se během toho 1. pololetí do SJT zapojí komerční vlaky ČD a RJ, jak to bude s LE nevím. Podmínkou ale je, že se dořeší prodej místenek, což obnáší nějaký vývoj u dopravců i CENDISu. Nejdřív je ale nutné stabilizovat to co se spustilo od 31.12.. U takovýchto složitých systémů to nikdy nemůže být na první dobrou.
Tak pokud je zapojení dopravců s vlaky na komerční bázi dobrovolné, tak by se ta jízdenka měla přejmenovat…
Proč?
Jaké máte zkušenosti s rozdílem cen jízdenek? Například teď jsem náhodně zkusil relaci Kolín – Mladá Boleslav – Malá Skála s odjezdem z Kolína zítra v 11:45. A přes IDOS (jizdnirady.cz) 105 Kč, přes appku One Ticket 145 Kč a přes appku ČD Můj vlak 290 Kč!
Nezadal jste v aplikaci Můj vlak omylem jízdenku pro 2 osoby?
Nevím, proč Vám to ukazuje 290, když aplikace Můj Vlak pro jednu dospělou osobu na dané trase ukazuje 145 korun.
Zjevně přehlédl, že aplikace „Můj vlak“ jakožto aplikace ČD mu nabízí jen trasu využívající v maximální délce vlaky ČD, takže jej asi nenavedla na trasu nejkratší.
Nenabízí. Nemystifikujte 🙂
No kolikrát lidé ani neví, co vlastně kupují. Jezdím na lokálkách bez průvodčího, kde si cestující kupují jízdenky přednostně v automatu a už se mi párkrát stalo, že nechali ležet na stolku jízdenku z automatu One ticket jen pro jízdu na oné trati. Jistě takových cestujících v celorepublikovém měřítku nebude málo.
A vy se divíte. V tom se běžný člověk nemůže vyznat. Tarif dopravce, IDS a když se budou IDS úseky překrývat, tak to máte dva tarify IDS. Do toho OneTicket. Pro většinu lidí neříkající název. Ona většina lidí je ráda, že vůbec nakvedlá do automatu stanici kam jede.
Nedivím, jen konstatuji. Naprosto s vámi souhlasím.
Píšete „Jezdím na lokálkách bez průvodčího, kde si cestující kupují jízdenky přednostně v automatu.“ Můžete být, prosím, konkrétnější kde (úsek, trať …)? Pro mojí lepší orientaci. Děkuji.
Chválím .. teda za ilustrační Brejle ! 🙂
Brejle s Baimama na příměstském vlaku a mravec na S-bahnu – toť skvělá vizitka naší železnice 🙂
jojo, praha a stredocesky kraj nesoutezi a tohle je vysledek…
Tak ono to není jen o soutěžení. Samozřejmě přístup Prahy a Středočeského kraje rozhodně není ideální.
A prosím, který kraj provozuje nějaký opravdu znatelně lepší? (A že jsem toho jako projížděč projel sakra hodně …)
A který kraj nabízí něco ideálnějšího? A proč si tady teda tolik pisálků pořád stěžuje?
Z hlediska požadavků na vozidla dejme tomu. Šukafony pořad, Žabotlamy dokud se nerozpadly poslední, Bmto na S7,…
Ale z hlediska taktu, návazností vlak-bus, atd je PID docela dobrý systém.
Máte snad na relace typu Zličín, Lochovice, Sázava ideálnější vozidlo než 810? Denním chlebem jsou Os do Řevnic v patrovém řazení a vzhledem k vlastně totožné kvalitě vůči 471 nevidím problém.
Já vidím problém – pískací brzdy. (451 sice taky měl špalky, ale navíc EDB a fíru).
S65 přes Zličín do Hostivic jezdí ve špičkách 810+010, tomu by snad slušelo třeba 840. Jestli mimo špičky vozit vzduch nebo neobjíždět 010, to mi připadá podobné.