Za první měsíc ostrého provozu se prodalo přes 40 tisíc jednotných jízdenek
Nejvíce jízdenek se podle statistik prodalo u Českých drah. V komerčních vlacích začne jednotná jízdenka platit během první poloviny roku.
Cestující na tuzemské železnici si za první měsíc ostrého provozu systému jednotné jízdenky OneTicket zakoupili celkem 42 816 jízdních dokladů v hodnotě 4,461 milionu korun.
Vyplývá to z dat, které zveřejnil provozovatel systému, státní podnik Cendis. „Je pochopitelné, že v době koronavirových restrikcí je obecně zájem o cestování menší. OneTicket je ale využívaná napříč všemi dopravci na celém území Česka. Zatímco ve zkušebním provozu lidé s OneTicket jezdili nejvíce se společností Arriva vlaky, v ostrém provozu jsou to nejčastěji České dráhy, následované firmami Arriva vlaky, GW Train Regio, RegioJet, Leo Express Tenders a dalšími,“ vysvětlil Martin Opatrný, mluvčí Cendis.
Podle něj je jízdenka populární zejména u mladých a studentů. Z celkového počtu prodaných jízdenek si Jednu jízdenku se studentskou, dětskou či juniorskou slevou kopilo 15 827 lidí. Využívají ji také senioři (4 854), držitelé průkazů ZTP/ZTPP či jejich průvodci (796).
Jedna jízdenka usnadňuje cestování na železnici bez ohledu na to, se kterým dopravcem cestující potřebuje jet. Součástí projektu Jedné jízdenky je také asistenční služba pro handicapované. Díky ní si mohou objednat přepravu s invalidním vozíkem nebo asistenci na nádražích. Služba funguje již od loňského léta a měsíčně ji využívají desítky postižených.
OneTicket zatím funguje ve všech vlacích v objednávce státu a krajů. V letošním roce se budou postupně přidávat i spoje komerční, tedy ty, které na své podnikatelské riziko provozují jednotliví dopravci.