Za požárem vlaku v rakouském tunelu mohla být podle policie zvednutá střecha obytného vozu

Souprava vlaku NightJet, která uvízla 8. června v tunelu Terfen kvůli požáru. Foto: Landes-Feuerwehrverband TirolSouprava vlaku NightJet, která uvízla 8. června v tunelu Terfen kvůli požáru. Foto: Landes-Feuerwehrverband Tirol

Podle policie majitel vozu ani obsluha při nakládce nezanedbali své povinnosti.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ythomas_ct

…njn, tlakotěsnost a tlakopevnost se chce jen po vozidlech kolejových, ale přepravovaná silniční vozidla jsou („překvapivě“) tlakovým vlnám při průjezdu tunely vystavena také. Tak v jakém předpisu se to promítne jako první…? :o)

Kernteriér

majitel vozu ani obsluha při nakládce nezanedbaly
…..
To snad ne…

Kernteriér

Lepší.👍

Původní Aleš

Nebuďte trabsfobní!

P_V

Proč ten vlak nevyjel? Předpokládám že u kratších tunelů se preferuje s ohněm dojet ven, a u těch superdlouhých k nouzové zastávce.

Bobek

V původní zprávě se píše, že „zřejmě spadlo trakční vedení“.

moot

Tak ta zvedlá střecha obytňáku to sebou vzít musela no. Je to vidět i na úvodní fotce. Vedle lokomotivy visí trolej. Trochu to mate, protože stojí zrovna v dělení, takže druhý systém je asi ok.

moot

Spíš mě zaráží, že nejsou střechy aut vodivě spojeny s vagonem a tím pádem i kolejí. Pak by snad vybavila nějaká ochrana ne?

P_V

Myslíte že by měli při nakládce na každé auto připevnit zemnicí kabel? Nápad to není špatný, ale kde na běžném autě najdete vhodnou svorku.

Jiří Kocurek

Ikdyby svorka byla a byl to elektromobil, myslíte, že baterie je izolovaná proti průrazu napětím 15 kV?

Navíc řešíte zcela mimoběžný problém. Kterému automobilu se asi tak může rozložit pevná střecha? Byla to skládací střecha na obytném přívěsu. Význam slov?

P_V

Proud by šel přes karoserii do vagonu a z vagonu do kolejí. Baterie by byla zcela mimo. Jen je otázkou zda by ten zkrat byl dost tvrdý, aby vypnul měnírnu.

Obytný přívěs jste vzal kde? Podle zprávy to byl obytný vůz.

Jiří Kocurek

že by šlo 15.000 voltů přes nádrž s benzínem
… a tím by se zabránilo požáru?

Paja

Trochu otázka jestli ty stany na střechách obytných dodávek a aut nejsou plastový.

Alibaba

Podle mě je největší nehodou v rakouském tunelu Kaprun (2000).

panda

Rakouské tunely a lanovky jsou nebezpečnější než 10 Temelínů.
Měli bychom protestovat za jejich uzavření…