Za poslední roky zmizelo přes 1300 strojvedoucích, nejvíce jich je mezi padesátníky

Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nedostatek strojvedoucích pociťuje fakticky každý velký tuzemský dopravce.

226 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Je dneska nějaká profese, kde nechybí lidi? Spousta profesí se léta nedoplňovala, z mé generace museli všichni být ekonomové a manažeři (to snad je jediná profese, kde je relativní dostatek, i když těch dobrých je taky nedostatek), my co jsme šli na řemeslo jsme byli divní.

Clickman

Nechce někdo z fírů k Arrivě do Znojma? Ještě tak 2-3 lidi by se tam uživili.

Robert Pražák

Když už pomineme to „šlapání na brzdu“. Měl jsem v rukou lokomotivy různých řad ,ale nikdy jsem v žádné na brzdu nešlapal.

Radim

A co se divíte? Dělat za takové žebrácké platy a chodit do penze nejdříve v 65 letech? Nepřetržitý provoz, rozhozené spaní , nepravidelný stravovací režim. Nemožnost si dojít na zachod když potřebujete.
Velký stres.,silné magnetické pole., infrazvuk a další nepříznivé podmínky při práci. O narušeném soukromém životě ani nemluvím. Spousta z nich je rozvedených . Strojvedoucí holt není člověk ,je to jen lidský zdroj. Vyčerpatelný a nahraditelný . Takovou práci muže dělat jen opravdový fanda.

Flek

55 000 žebrácká mzda lol, to nemá ani řada doktorů.

Practicus

a proto je po strojvedoucích na některých místech vyžadováno, aby uklízeli celé soupravy a roznášeli letáčky

Marek

420 lidí? Není to trochu moc? Kdo bude dělat/pracovat?

Marek

Sry jsem se pretuknul 🙂

Roman Jeschke

Naše Cargo letos propouští 420 lidí. Nevím kolik je z toho fírů. Dříve jsem jim záviděl, dnes, když vidím jaké mají nástupy a šichty není o co stát. Za Rakouska a 1.republiky chodili do důchodu po 25 letech. Dnes raději nekomentovat.

Bram

Do důchodu strojvedoucí odcházeli po pětadvaceti letech za monarchie a první republiky především z toho důvodu, že jezdili na parních lokomotivách. To bylo trochu jiné kafe, než elektrické a motorové lokomotivy, protože po těch pětadvaceti letech na parní lokomotivě byl strojvedoucí (a samozřejmě i topič) absolutně vyřízený a moc si toho důchodu většinou neužil. Už jen to, že během směny strojvedoucí s topičem dýchali uhelný prach, dále neustále byli vystaveni působení změnám teploty (zejména v zimě ty rozdíly byly pekelné), se samo o sobě muselo projevit na jejich zdraví. Nic z toho strojvedoucí elektrické a motorové trakce nezažívají.

Jardásek

Otec má 85 let

Bram

Což znamená, že si těch parních lokomotiv moc neužil, protože když přestaly jezdit (1980), tak mu bylo čtyřicet let. Kolik let na parních lokomotivách jezdil?!? Deset až patnáct let?!?

Jardásek

Celou dobu, to jsi tu vzpomínal, že po 25 letech byli odrovnaní a brzy umírali. Zřejmě ti jdou špatně počty. Prostě si vymýšlíš.

Bram

Z jednoho strojvedoucího s tuhým kořínkem dělat statistiku?!? To chce fakt velkou dávku odvahy. Usuzoval bych ale spíš na velkou dávku hlouposti.

Jardásek

A ty usuzuješ z čeho, z jaké statistiky, chytráku. O statistice tady meleš jen ty a to až teď. Já mám osobní zkušenost a několik jeho kamarádů taky.

Bram

V roce 1921 byla v Československu průměrná délka života necelých padesát let, někde se uvádí 44 let, jinde se uvádí 47 let. Dnes se muži dožívají 76 let a ženy 82. Už jen z těchto dat je patrné, jak moc se délka života prodloužila. Krom toho jsem si na vlastní tělo zažil, jaké to je topit na parní lokomotivě. Byl jsem o něco víc černý než strojvedoucí, ale i on toho nebyl ušetřen. Měli jsme mour spolu s olejem zažraný v nehtech, dva dny po akci člověk vysmrkává hleny s uhelným prachem a občas něco vykašle. Mám pokračovat dál?!? A… Číst vice »

Jardásek

V roce 1921 možná, ale to není náš případ. V roce 1980 byl průměrný věk dožití u mužů 67 let. Na motorové, ale hlavně elektrické se děje něco jiného, je to mnohem horší na psychiku a stres.To hlavní je, že na páře byl pohyb, fyzická zátěž. Dnes se frčí stošedesátkou, to na historických jízdách nezažiješ. Skuteční chlapi na párách to zvládali, někteří mistři i v bílých rukavičkách. Znal jsem jednoho, s kterým otec začínal.

Bram

To jsou s prominutím kecy v kleci. Zaprvé: kolik let tatík odjezdil na páře?!? Bylo to alespoň těch deset let?!? A plácáš totální nesmysly, protože jízda na parní lokomotivě je po všech stránkách náročnější než na motorové lokomotivě a to i na první pohled (z hlediska výhledu ze stanoviště strojvedoucího) obdobných strojů řad 720, 721, 740, 742 či 770 a 771. Třeba tím, že i z těchto lokomotiv je lepší výhled než z parní lokomotivy a není třeba vystrkovat palici z boudy ven, třeba do deště či do mrazu. Stačí si přejít na stanovišti na druhou stranu, což u parní… Číst vice »

Jardásek

Ty fakt neumíš počítat? Zkus to znovu. Vyučil se zámečníkem a začínal jako topič. Parní trakce skončila v r. 1980, takže ročník 1940 a kolik je 1980? Ke konci 70tých let přecházel na motorovou trakci a dojezdil to do 60 let tj. do roku 2000 a v pohodě. Dnes má 85 let. A kolik si myslíš, že mám já? Mám za sebou 43 let, ale jen na mot. a el. lokomotivě. Holt trefil jsi na ajzlboňáckou rodinu, která nekňučí jako ty, co se občas svezeš a hned toho máš dost.

Bram

Ty troubo, vůbec v neplatí, že když někdo začal na dráze v roce 1960, že si páry užil dvacet let. Vůbec nemusel, mohlo to být jen deset let a nebo také skoro vůbec či dokonce vůbec. Takže mne vůbec nezajímá tvá dojmologie, ale fakta. Tak kolik let to tedy bylo, když po roce 1975 už těch parních lokomotiv moc nejezdilo?!? Nebudu si nic dopočítávat, mne stačí toto: Otec jezdil na páře XX let jako strojvedoucí a XX let jako topič.

Bram

A ještě dodám, že kňučíš ty a vůbec nevíš, jak to na parní lokomotivě funguje. Pak plácáš nesmysly. Bych tatovýho jelimana, jako jsi ty, chtěl jako topiče vidět. Tedy aby byl dostatek vody ve skle a ručička manometru aby se držela těsně před maximálním tlakem v kotli. Nedal bys to a následující den už bys na páru nechtěl.

Jardásek

Drž se lopaty.

Bram

Měl bych tě s ní praštit po hlavě, aby se ti v ní rozsvítilo :-).

Jardásek

Vem si radši učebnici matematiky, ať víš kolik lopat tam máš ještě přidat, lopaťáku😃

Jardásek

To je dávno překonaná doba, je to jako bys byl pyšný na to, že umíš dojit krávu holýma rukama.

Bram

Nejsem takový hlupák jako ty, mám jen motorovou trakci, na páře jsem dělal jen topiče a to úplně stačí. Takže podstatné je, že mám srovnání a ty bohužel jen hloupě plácáš.

Robert Pražák

Jenže ten průměrný věk dožití ovlivňovala ohromná dětská úmrtnost. Není to tak, že by lidi v padesáti hromadně hynuli. Jde o to, že až třetina narozených dětí se nedožila dospělosti.

Bram

To je vcelku známý fakt, ale i když statistiku očistíme o dětskou úmrtnost, tak ta průměrný věk až zase tolik nevzroste. Dospělí umírali běžně v nízkém věku třeba i na obyčejné nachlazení – neměli přísun vitamínů jako máme dnes, dostatek výživné stravy, dále samozřejmě hygiena (lidé nižších vrstev společnosti se koupali běžně jednou týdně) atd.. Třeba tuberkulóza u dospělého znamenala většinou několikaleté komplikace a nakonec stejně smrt. Nebyl penicilín a další vymoženosti, které se tu rozšířily ve velkém až po druhé světové válce. Mohl bych pokračovat dále, ale snad nemusím :-).

Flek

A na těch párách jezdil jak dlouho? 10 let?

Jardásek

Další matematik a výmyslo

Bram

Tak kolik let na páře to bylo, nebo je to snad tajné?!? Aby to nebyla třeba čistá nula, to se také klidně mohlo stát, protože nikde není psáno, že nemohl začít jezdit pouze na již velmi početných motorových vozech, kterých bylo tehdy (těsně po roce 1960) v provozu už přes osm set.

Jardásek

Ty se nakonec ty počty naučíš, lopaťáku s mozkem z roku 1921. Tak znovu narození r. 1940 a konec parní trakce 1980. Kolik ti to vyšlo?

Jardásek

Ty čistá nulo, otec žije, má 85 let.
Zase si vymýšlíš něco o motorových vozech. Už mě přestáváš rozesmívat. Jestli to nespočítáš správně, tak s tebou končím.

Bram

Tak kolik let to bylo, šmudlo?!?

Jardásek

Ptám se já!

Bram

Máš jednu rovnici a v ní jsou pro mne tři neznámé, čili pro mne neřešitelná záležitost. Vím, že teoreticky mohl jezdit až dvacet let. První neznámá je pro mne X, což je počet let, který jezdil jako topič, druhá neznámá je pro mne Y, což je počet let, které jezdil jako strojvedoucí parních lokomotiv. Třetí neznámá je pro mne Z, tedy kolik z těch dvaceti let nejezdil na parních lokomotivách ani jako topič a ani jako strojvedoucí, protože po roce 1975 už jezdily parní lokomotivy jen na nemnoha místech. Máš to takhle polopatě, tedy X+Y+Z=20. A pokud na to mentálně… Číst vice »

Jardásek

Špatně, je to více než 20 let, zkus to znovu.

Marek

Zažívají stres. Řídit lokomotivu je velmi nebezpečné, jet na mašině vysokou rychlostí, mít za zády vysoké napětí (3 resp. 25 kV) já mám pro strach uděláno ale asi i já bych byl lehce nervózní.

Bram

Mne ale nemusíte vykládat, jak to během jízdy za řídícím pultem vypadá, také jsem strojvedoucí, ale ne na HPP.

Jardásek

Dneska strojvedoucí bez ETCS není strojvedoucí.

Bram

Kdyby blbost nadnášela, tak se z vozidla, které řídíš, stane vzducholoď :-).

Jardásek

To tvoje vozidlo brzy skončí v kopřivách.

Jzms

421

Marek

Když jsem dělal vedoucího, tak u mě pokud splnili co jsem po nich požadoval VŽDY dostali premie v plné výši. Nikdy jsem nikoho nemusel vyhazovat, max byl dotyčný přeřazen na jiné pracoviště. Nikdo neodchazel se svesenou hlavou a s výpovědí v ruce. U mě to bylo vyhlášené, bojovalo se o to aby mohli dělat u mě. Staral jsem se vždy o to aby všichni kteří dělají pro mě se měli jako ve vaticce. Pozadoval jsem sice absolutní spolehlivost, tu nejlepší kvalitu a vždy splněné ukoly ale odměny byly nadstandardní. Ani jsem je nemusel strašit sekali latinu, zakázky pribyvaly. Není to… Číst vice »

Marek

Tak to je pecka. Takže budou všude jen kamiony, všechno bude zasekané jen kamiony.

Josef Pešek

Zajímalo by mě, kolik strojvedoucích s českou licencí pracuje v zahraničí pro zahraničního dopravce?

Flek

Minimum, protože Česká licence platí jen na Slovensku, spíš Slováci jezdí u nás.

FP1

Česká licence platí kdekoliv v Evropě, jen ZOZ si pak musíte udělat extra u každého dopravce + samozřejmě jazyková zkouška.

Petr Šimral

Odhaduji nizsi stovky strojvedoucich.

Leinad

A jak často jezdí strojvedoucí za hranice(dál než do první velké stanice). Trefí někdo Praha – Hamburk nebo střídáte v Děčíně/Dražďanech?

marcel.stancl

Za Rakouska Uherska byl strojvedoucí černý baron kterému platily jízdní výhody z Prahy až do Dalmácie a byl to frajer s penzí za kterým se ženské otáčely. Dnes je to poskok který slouží dráze ve dne v noci a má minimum benefitů.

Flek

Takže je dnes pilot mezinárodních letů to co dříve strojvedoucí, kdo by to řekl.

Petr K.

a také má vedle sebe topiče (dnes F/O)

v

Tak už i tam je bejvávalo a to dobrých 10 let, reálně od krize 2008 (krach banky Lehman Brothers)

Blátošlap

Autonomní vlaky mohou být realitou. Akorát tu vládne infrastukturní železniční skanzen. Strojvůci již dnes mohou být služebníci včerejška. Kdo by chtěl život trávit na směnách?

Robert Pražák

Autonomní vlaky v běžném provozu nejezdí nikde na světě. Takže to asi zase tak ažúro nebude, co? Nepočítám do toho systémy metra, kde se to odehrává na uzavřené síti, kde nic jiného nejezdí.

Jardásek

U nás jeden kolega spočítal, že to co musí strojvedoucí znát by jen četl 352 dní v kuse, 3 hodiny denně, při rychlosti čtení jednoho listu formátu A4 3minuty.

Petr K.

Když bude číst nepřetržitě, má to za měsíc a půl přečtený… A pak hurá na stroj 😀 😀 😀

(fakt je to šílený, jen to přečíst, předpokládám že se většinu musí i naučit)

Garry

Že chybí strojvůdci?Se nedivím.Byl to můj celoživotní sen. Zkusil jsem to dvakrát a bohužel zdravotně neprošel.Psychtesty, oční, ušní,psychiatr,neurologie.Je to dost obtížné.A málo kdo projde.Pokud bude v akci ETCS tak už by se to dalo jezdit i se slepeckým psem.😀 Můžete řídit automobil a jiné prostředky a co je na strojvedoucím taková věda? Tramvaják a autobusák to mají taky složitý a nemaj testy jak na kosmonauta a jezdí i bez ETCS.Dneska si fírové nemaj na co ztěžovat.Penize dobrý.Pokud někde musí nocovat tak je to daň za takovou super práci.Jo chlapi jak já vám závidím…

zyx

Můj sen to byl kdysi také, ale už řadu let vidím, že pokud jít na starý kolena na strojvedoucího, tak určitě ne do ČR. Odpovědnost a apriori vina, která je mizerně ohodnocená. A teď zjistuji že bych ani nedal zdravotní testy v ČR, když v zahraničí je bez problémů splním.

Petr Šimral

Pokud máte na německou státnici, rádi Vás přijmeme.

zyx

Děkuji za nabídku. Českou státnici jsem nepotřeboval, z dob studií DaF bych asi našel, ale kde pracuji teď, tam Vaše vlaky bohužel nejezdí.

Josef Pešek

Pro rodinný život je mnohem příznivëjší s německou státnicí pracovat u ČD v turnusu na Drážďany a nebouchat krvavé noční do Hamburku pod arogantním komandujícím. Nebo byste měl vysvětlit rozdíl v ohodnocení strojvedoucího mezi MTR a MTRD za tu samou práci.

Petr Šimral

Dobrý den pane Pešku. O kterého arogantního komandýra prosím jde? My jich tam máme víc.

Tom

Kde jste vzal ty peníze dobrý? To by mě celkem zajímalo. Schválně, kolik si myslíte že si strojvedoucí vydělá?

Martaus

Tak třeba i v souvislosti s nástupem ETCS dojde časem ke zmírnění nároků na zdravotní stav jako u řidičů tramvají a trolejbusů od r. 2019. Zajistilo by to nové zájemce o povolání strojvedoucího. Taky bych se dávno přihlásil, kdybych neměl snížený barvocit. (Barvy od sebe rozeznám, žádný problém s tím v životě nemám, jen v těch Tabulkách k vyšetření barvocitu některá čísla vidím špatně.) Prý má tuto vadu až 10 % mužů.

Středohor

A vy nevíte že s tou novou vyhláškou už tolik neni ten barvocit vyžadován u strojvedoucích na vlečce?

Martaus

To jsem nevěděl, máte pravdu. Ale moc to asi problém s nedostatkem strojvedoucích neřeší, vzhledem k útlumu v nákladní dopravě předpokládám poptávka po strojvedoucích pouze na vlečku nebude. Nebo se mýlím?

Středohor

Unipetrol bere do Litvínova a na Kaučuk cca 2 ročně. Čepro bere na své sklady po celé ČR také cca 2-4 ročně. Občas zahlédnu inzerát že shání fíry na vlečky jako cementárna Radotín, vápenka Čertovy schody, teplárna Plzeň, Kotouč Štramberk, vápenka Mokrá, Třinecké železárny, nebo elektrarna Opatovice a různá sila v rámci skupiny ZZN. To vše navzdory propouštění u ČDC, krachu Liberty Ostrava, nebo útlumu uhlí na Mostecku a Sokolovsku.

Středohor

to jste zkoušel někdy před rokem 2010 ne? Od té doby ty nároky po zdrav a psych. hodně hodně klesly.

Practicus

není pravda – při jízdě pod ETCS musíte daleko víc přemýšlet a odhadovat, co ten systém po Vás bude chtít – jinak zablokujete trať na několik hodin (jako se již několikrát stalo) – ale o tom se nesmí mluvit

Karel

Mrkni na pár videí např. YouTube jak se stát strojvedoucím a na pracovní režim tohoto povolání a ona tě přejde chuť na vláčky v naší EU.👍 Píši v úctě našim strojvedoucím a celkově pracovníkům na dráze..

Predator

Nevím kde jich je nedostatek, když se vesele strojvedoucí propouští…..

www

Není nedostatek. Ani Jančura nebere. Mě odmítli s tím, že nemám nájezd. A jsem jim všechno poslal vč. pracovnělékařské prohlídky, licence strojvedoucího, diplomů VUT. Paní náborářka mi sdělila, že hledají lidí výhradně s 3letým nájezdem a nejlíp i s osvědčením pro Polsko. Na přebytek strojvedoucích poukazuje i fakt, že správa železnic je zaměstnává na fyzicky náročné pozice jako třeba pracovník infrastruktury. https://kariera.spravazeleznic.cz/job/Pracovn%C3%ADk-infrastruktury-s-licenc%C3%AD-strojvedouc%C3%ADho-Franti%C5%A1kovy-L%C3%A1zn%C4%9B/765952802/

Středohor

Kde všude? konkrétní lokalita? A nebavme se o předčasných odchodech do důchodu po vzájemné dohodě. Nebo potížistech kteří pravidelně zaspávají, rozvrací kolektiv a dělají různé další problémy. Stejně tak do toho netahejme případ u 7Energy na vlečce Hrabák Most. Kdy přijmou 10 nových a po konci kurzu je propustí.

fíra ze severu

Tak ono to má celkem jednoduchý důvod. Špatné finanční ohodnocení, špatně udělané turnusy a ještě když se najdou osoby, tak jako u nás na severu typu Ing. Pacíka, Kalače a jim podobným, tak se pak nesmí divit, že lidi nejsou.

Jardásek

Pacík, tj. síla

Jouda

To jsou kdo ty lidi ??

Martin 13

Můžeš hádat,posunovači to nebudou.

Mengo

Pacik to je vyhlášena persona.😀😀😀

v

A proč ho nevyrazí? Management musí vědět, že jim škodí… nebo že by paragraf 1 ?

Lex

Jo jsem říkal, že se na Zdenála bude ještě vzpomínat. Ale ještě tam máte žvýkačkového experta s kloboučkem CuBale.

Aussiger

Jo jo..tvrdá dřina, blbé šichty, zodpovědnost a odpovědnost nefrčí..

zyx

Ale klidně i frčí, ale za k tomu odpovídající ohodnocení.

fpul

Od roku 1989 se nerodí dost dětí, aby to stačilo na prostou reprodukci obyvatel. A poslední tři roky jsou mizerná postupného sešupu nahrazena sešupem rychlým (pokles narozených dětí o cca 20 procent proti předchozím dlouhodobým trendům).

A jéje nejsou mladí lidé. Náhodička. Jak se to asi mohlo stát?

Ferda

Strana by to vyřešila, že? Silou, přes koleno, ale vyřešila. Předtím by ale pozavírala inteligenci a nahnala by ji stavět most přes Vltavu a dostavět ten Dvorecký…

Marek

Žádnou inteligenci už s prominutím nemáme a lidé kteří by se za ni mohli považovat nebo se řadit k elitě, tak buď si hrají jen na svém písečku nebo prostě už na to nemají aby to dělali alespoň na stejné úrovni jako jejich předchůdci. Ta kvalita hodně klesla. Když to sleduji, je to dost casto jen série povrchních nekocepcnich rozhodnutí. Proto jsme tam kde jsme.

Bram

Zcela jistě je povrchní nekoncepční rozhodnutí například liberalizace dráhy. Dráha má být jen jedna a hlavně se silnými odbory. To by to tak hrálo, aby dráha nebyla unitární, tedy aby ještě existovalo i více dopravců, tomu se musí do budoucna učinit přítrž :-).

Ondra K.

Protože se máme nejlépe v celé historii. Klesající porodnost je důsledkem růstu životní úrovně, to je známý a mnohokrát ověřený fakt. Stejně tak bylo mnohokrát ověřeno, že uspokojivé řešení nízké porodnosti neexistuje. Nemálo politiků (u nás naposledy Babiš) mělo pocit, že řešením bude přidat mladým a rodinám peníze, nicméně výsledek byl vždy stejný. Peníze se rozdaly, a porodnost se nezvýšila.

Tony

Podívejte se na porodnost za posledních 15 let a potom kecejte a kdo vládl.

Středohor

tak to zachraňme. Komu je 25 a má přítelkyni, proč to odkládat na 30, neli až skoro k věku 40 let. Kdo má ženu a je mu pod 35 tak šup další 2 děti. Komu je víc a má již větší děti tak ať je motivuje ať na nic nečekaj. Ať nikdo netvrdí že pro děti neni kvůli Fialovi a klimatu vhodná doba. Nebo za válek, velké hospod.krize, epidemií cholery a záškrtu se děti nerodili?

Ondra K.

To vůbec není pravda, „reprodukční možnosti“ se v čase mění. Ještě někdy ve středověku byla ovulace sezónní záležitost podobně jako u zvířat. V dnešní době se zase docela výrazně snižuje to biologicky vhodné věkové období pro reprodukci.

Jan Sova

Vy byste ty děti sázel jak mrkev. Taky se to musí na 25 let uskladnit…. při cenách bydlení… dejte pokoj (navíc)….

Středohor

Tím chcete říct že proč mít děti které se jednou o mě postarají když máme domovy důchodců?

Jan Tichavský

Finančně výhodné je naopak děti mít, viz ti nejchudší, kteří se práce štítí, tak si pořizují dětí co nejvíc. Ale co vám s dětma chybí je čas a to po nějakých 20 let, pokud se o ně teda řádně staráte.

Petr K.

To, co jste napsal, je právě pohled těch „nejchudších, co se práce štítí“ – ti berou dítě jako „zdroj příjmů od státu“…
Ti ostatní (dejme tomu „zodpovědní“) vědí, že postarat se o dítě/děti ve všem co je třeba (vývoj jak duševní tak fyzický, strava, oblečení, vzdělání, atd atd atd ) – k tomu nestačí pouze „finanční přispění státu“, ale i nemalý kus jejich obětavosti, pracovitosti, volného času ajánevímčehoještě…
Stát zoufale hledá „ty ostatní“ ale de fakto podporuje „ty štítivé“

Jaaa

Ale no tak. Důvodem jsou společenské nároky na mladé. Vystuduj, sežeň si dlouhodobou dobrou práci, adekvátní bydlení, partnera… Lidi sami netlačí na to, aby to tenhle stát umožňoval.

Marek

Kromě vysokých nároků v kombinaci s průměrným/podprůměrným ohodnocením hraje roli i cena bydlení která už je pro spoustu lidí nedosažitelná a kombinace zvyšujících se cen (všeho) v kombinaci se stagnující klesající kvalitou zboží a služeb. Kamkoli jsem šel v poslední době – vsude vše vyžadovali ne na 100 ale na 110 – 120%. Aby bylo vše bezchybné vždy zcela perfektní bez jediné kanky a co za to? Nic moc, podprůměr. Nedají nic navic. Tváří se že je to samozřejmost. Na to se každý zvysoka vykašle.

Středohor

A přesto se rodily děti i v době kdy tu žádné obchodní řetězce nebyly a plíny byly nedostatkové zboží. Stejně tak ten servis v porodnicích je dnes neuvěřitelný. ( dříve bylo na poporodním klidně 10 mamin v jednom sále ) S tou klesající kvalitou služeb chcete tvrdit že když nemá někdo v ulici kavárnu nebo posilovnu tak si dítě raději nepořídí? S tou kvalitou zboží chcete tvrdit že si dítě raději nepořídí protože mu o den později přišel balík od PPL/ Zásilkovny?

Marek

Ve spoustě případů si můžete objednat pouze zboží které sice vypadá na první pohled stejně, má podobné vlastnosti ale jsou použité horší materiály levnější výrobní postup apod. Takže vlastně spíše jen napodobeninu původního výrobku který (např zde v ČR) si objednat koupit nemůžete, spousta firem nepodporuje zasílání ze zahraničí. Musíte jet ven do ciziny pokud chcete plnotucnou neosizenou prvotřídní původní kvalitu.

Petr K.

Máte pravdu, dokonce i ty plíny začali vyrábět z papíru místo z bavlny, šupáci…
Hanba jim!

Středohor

A přesto se narodilo o 50tis dětí ročně více i v době, kdy pleny byly hadrové a praly se v potoce, v lepším případě ručně ve vaničce/ lavoru.

Petr K.

protože byla podpora mladých rodičů – sestra se švagrem dostali bezúročnou novomanželskou půjčku 30.000 (na 10 let), máma s tátou půjčku na stavbu baráku 250.000 (a za to ten barák postavili)… a úroky určitě neodešly do zahraničí, jak se děje teď
dnes tu rýžují na hypotékách a úvěrech zahraniční banky, na maržích zahraniční obchodní řetězce a na výrobě toustovýho chleba Slovák…

Petr K.

proč nejde dát mladým rodičům (třeba do 25 let věku) nějakou podporu?
! a žádná diskriminace starších, prostě nastavené pravidlo a přes to vlak nejede!

Petr K.

lidské hodnoty jsou v dnešní době „postavené na hlavu“ nebo jdou uplně do p*dele… dřív ctěla být každá holka máma – dnes chce být modelka s velkými pysky… dřív svobodná a bezdětná nad 25 let byla „divná“ – dnes je IN… dřív podržet ženě dveře byla slušnost – dnes je to sexuální napadení… dřív „výměna manželek“ neexistovala nebo to byla zvrhlost – dnes je to televizní šou… a mohl bych pokračovat dál a dál…

Petr K.

mimochodem, já s vašimi názory souhlasím, ty „papírové plíny“ byla ironie pro Marka… bohužel to nepochopil…
a Vy jste to vzal vážně

Středohor

Kterých namátkově 5 výrobků to je?

Jaaa

Někoho trestat není moc efektivní řešení. Sebere se a bude danit jinde a budete mít tuplované nic.

Je potřeba vytvářet mnohem lepší podmínky pro rodiny. To se trvale neděje. Místo toho tady máme předražený bydlení a nekontrolovanej urban sprawl.

Martin

Napadlo mě zrušení školkovného, státní školky nejsou, alespoň stát lidem kompenzoval platbu za soukromé. S tím je konec. Hlavně že máme na různé nesmyslné dotace, místo aby se investovalo do lidí.

Středohor

Předražené bydlení nesouhlasím. Ano je to problém Prahy a Brna. Ale kdo tam chce mermomoci bydlet tak si vždy nějak poradí. Další problém je že i když bydlí rodina ve vícegenerační vile, tak rodiče často už se nemůžou dočkat až děti odejdou do světa a oni budou mít svůj klid. Pak je hodně takovýchto potenciálních bytů prázdných…Další společenský kec že žijeme v mamahotelech…

Dusmor

Předražené bydlení je přímý důsledek neustálého znehodnocování státní měny. Když si lidé nemohou spořit v korunách / eurech / dolarech / … tak ukládají kapitál do nemovitostí a ty následkem toho zdražují.

Marek

Je spousta spekulantů, různé Airbnb apod

Marek

Propad porodnosti problém je a je to velký problém který může (a bude) mít v budoucnosti značné dopady (krome všeho jiného/ někdo musí vydělávat např. na důchody apod.) radno zlehčovat. Váš optimismus je sice hezký ale ani Vy sám ani Vaše okolí nepříznivé dopady které to s sebou ponese nezvratite

Šejdr

Jenže to není Fialou, ale věkovou strukturou obyvatelstva. V letech 1995-2005 došlo k velkému propadu porodnosti. No a teď tahle početně slabší generace dospěla do plodného období. Jenže jich je výrazně méně než bylo v předcházející generaci. Museli by si pořizovat víc dětí než jejich starší předchůdci, aby dosáhli aspoň stejných absolutních hodnot. Strom věkové struktury si můžete prohlédnout na webu ČSÚ: https://csu.gov.cz/aktualni-populacni-vyvoj-v-kostce

Středohor

V těch letech 1995 až 2005 se jednalo o generaci potenciálních rodičů, kterým společnost ( od rodičů, prarodičů po starší kolegy v práci ) vštěpovala do hlavy rady typu Nikam nepospíchejte, máte tolik možností který my jsme neměli…My být ve vašem věku tak cestujeme po světě, studujeme…Měli jsme vás ve 20 ale vy nikam nepospíchejte…Pak nebylo divu že při odkládání do pozdějšího věku byly rádi za jedno a na druhý si po 35 už netroufali

Marek

Jo jo nikam nepospichej na všechno je čas. To si pamatuju tohle. To byla taková blbost. Čas utíká rychle. Hodně rychle. Naštěstí spousta lidí tohle neposlouchala.

Středohor

Myslete si co chcete ale to že lidé nechtějí mít děti, nebo ne více jak jedno je jen společenská bublina. Problém dnešní doby jsou mj nárok na partnera nebo že se dva poznají v pozdějším věku. když má pak ženská první dítě v 37 tak je to pro ni náročnější než když kdysi měli na vesnicích páté ve 40. ( tělo už na to bylo připravené a s péčí pomáhali starší sourozenci ) No a po těch nepříjemných vyšetřeních ( kardio, genetika ), mnohdy komplikovaném porodu, těhotenskou cukrovkou, péče o kojence se nedivím že už si na prahu 40tky na… Číst vice »

Petr K.

Až začnou mizet dispečeři, to bude teprve panika… 😀

Takyfíra

Tak ti už mizí několik let…..

none

To si takhle řídíte lokomotivu a bum, strojvedoucí nikde… Ještě že ten vlak pak sám zastaví…
Pokud něco chybí, je k tomu nějaký důvod. A když se ví jaký, lze s tím něco udělat. Pokud se s tím tedy něco dělat chce. Což je u nás docela problém.

Petr K.

😀 😀 😀 😀 😀
Nechápu mínusy, které jste obdržel, já jsem si to podle titulku článku představil také takhle…
😀 😀 😀

Jen bych Vás opravil: „To si takhle řídíte lokomotivu a bum, VY SÁM NIKDE (neb Vy jste ten zmizelý strojvedoucí) 😀

Flek

Neměl by tohle být impulz k autonomních vlakům? Aby to nebylo to jediné, co želežnici zachrání před kolapsem, pokud bude mezi strojvedoucími takový demografický sešup.

none

Impulzovat to může. V dohledné době bude potřeba řidičů stále méně. Začne to metrem.

Jan Tichavský

Minimálně to dost ušetří. Možná na dráze to není tak znát, protože tam je provoz drahý už jen kvůli infrastruktuře a zabezpečení, ale na silnici se vám autopilot zaplatí za rok až dva, podle toho kolik jezdí směn za týden.

Ondra K.

Minimálně by to měl být impuls ke změnám, které práci strojvedoucího učiní atraktivnější, aby dopravci byli schopni přitáhnout větší množství zájemců o práci. Ostatně, pokud dopravci nebudou chtít „zavřít krám“ stejně jim nezbyde nic jiného, než se začít víc snažit.

Flek

Už dnes mají mzdy jak doktor nebo vyšší, ale ne každý chce takovou zodpovědnost a cirgusácký roztahaný život. Měl by to být impulz k šetření pracovní síly při jejim poklesu nebo nedostatku, protože jinak zase státy budou tlačit imigraci Afričanů a Arabů.

Petr K.

V tom případě tu máme impulz k např. autonomním rourám… Protože instalatéři také mizí (akorát se to tají 😀 ), stejně jako ostatní řemeslníci
Takže se můžeme těšit na autonomní komíny, dráty, zdi, okapy, – můžete doplňovat 😀

Flek

Tak to je dost debilní příměr… Ale robotický zedník co staví zeď z cihel už existuje a několik let se používá i u nás.

Petr K.

Debilní je příměr robotického zedníka k autonomnímu vlaku… nebo dokonce k živému zedníkovi?

Fandík

No asi dostanu zde čočku od strojvedoucích, ale řada lidí neprojde jen na doktorech, pač požadavky lékařů se rovná prohlídkám jak na pilota :-/ A když se povede doktor s psychotestama, tak pak je na řadě učení na licenci…. Proč věci zjednodušovat, když to jde složitě…

Péťa

Opravdu chcete svěřit vlak plný lidí nebo plný nějaké super RIDky (žlutý fosfor, uhelný prach a jiné chuťovky) magorovy co by neměl řídit ani kolečko ,fyzika je pro něj slovo ze sci-fi a barvocit má jak černobílá televize?

Už se dost věcí zjednodušilo, není toho tolik na učení jako předtím (licence fakt není raketová věda ,pokud má člověk nějaké technické povědomí) a zdravotní způsobilost taky dost polevila.

Ale prostě to nemůže dělat každý kdo „má rád vlaky“.

Practicus

Není až tak úplně pravda, některé věci odpadly, jiné se zjednodušily, ale jiné jsou čím dál víc komplikovanější – digitalizace je sice fajn, ale když se pořád musíte přihlašovat, a nebo to neustále vypadává, nefunguje, jak má, pořád někdo něco mění, většinou k horšímu, tak je to opruz

Petr K.

A počkejte, až programátor ETCS (v rámci „pokroku“) změní (předělá) zobrazení na displeji
…jako to běžně dělá Microsoft a další výrobci softwaru (spolu s marketigovými výkřiky „Uživatelé to chtějí“)
😀

Practicus

to už se děje – na jednom typu máte na tlačítku napsáno „potlačení“, na jiném typu máte napsáno „vyřazení“ – obojí dělá totéž

o spouštění systému ani nemluvě – co kus, to originál

Petr K.

Na stránce https://etcsinfo.cz/ jsem se dočetl že „… spouštíme ETCS. Co to je? ETCS je jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém.“
Tak buď je ten systém JEDNOTNÝ, to znamená v rámci Evropy všude a pro všechny stejný….

NEBO ZASE LŽOU !!!

Juggernaut

Tohle je jednoduchý. Až to bude umět někdo dobře zaplatit, tak na to budou stát fronty. O charakteru práce a odpovědnosti snad tady na dopravním serveru mluvit nemusím. Průměrný hrubý plat bez přesčasů, víkendů a svátků nebude podle mého názoru žádná hitparáda 😇

Péťa

Placené je to dobře, já mám hrubou mzdu něco přes 60 000, bez přesčasů.
Bez víkendů a svátků to dost dobře dělat nejde , protože nepřetržitý provoz.

Lidi to spíš nechtějí dělat kvůli tomu že člověk je jednou nohou v hrobě a druhou v kriminále a má dost velkou zodpovědnost.

Ale mě to baví a nic jiného dělat nechci, člověk na to musí být „magor“ aby to mohl dělat. 🙂

Filip

Když jsem měnil práci a byl na pohovoru na mašinfíru tak mi nabízeli cca o 10 míň než píšete (předpokládám příplatky za odpracované roky) a na začátek 3 měsíce školení za 25 čistého v Ústí nad Orlicí (takže bez možnosti privydelku v mezičase). S tím, že když nedám zkoušky na konci, tak budu firmě dlužit 420 000 za to školení. No nakonec řídim místo vlaku autobus a mám víc. Navíc je mi 32, a u vlaku bych se bál že mě ještě před důchodem vystřídá autonomní řízení.

Jan Tichavský

To autonomní řízení vás potká stejně u autobusu jako by vás potkalo u vlaku, kamionu nebo taxíku, zvlášť při vašem nízkém věku.

Petr K.

Pokud budou na ulicích chodci a v autobuse živí cestující (bez čipu), tak žádný autonomní autobus nepřijede včas… Nebo přibude mrtvých…

Středohor

Školení v Ústí nad Orlicí, takže Arriva…

Jouda

V hrobě ?????? Pane kolego no tak, nefňukejte…..kolik fírú za rok zařve ? Nedělejte ze sebe motorkáře, no….

Luboš

A bude hůř přátelé. Platově na tom nejsme nic moc. Přerušené směny, tzn. spaní zadarmo… některé turnusy 60h/ měs. Tj.720 hodin za rok zdarma mimo domov. Kolik je to peněz…a času? Nástupy v noci mezi 24.00 a 5.00 ráno. Víkendy, svátky beru jako samozřejmost. Každou směnu jsme jednou nohou v base a druhou v kriminále.
Toť charakter povolání za cca 55-75tis hrubého. Já už to do penze dojezdim, ale můj vnuk dostal zákaz! ( Jestli mě poslechne 😀)

Daniel Jablonecký

Předpokládám, že tu práci děláte dobrovolně (a vaši kolegové taky) a s velkou pravděpodobností i rád. Takže stěžovat si na turnus a náročnost té profese je myslím bezpředmětné.Výši platu nekomentuju – to je vždycky rovnováha mezi nabídkou a poptávkou. Pro někoho je to málo, někdo jinej je za to rád.

Luboš

tj.pouze konstatování skutečnosti, samozřejmě nevolnictví bylo dávno zrušeno a děláme to že své svobodné vůle.

Beny

Vzhledem k tomu, že jsme v diskuzi o nedostatku strojvedoucích, považoval bych stěžování na mínusy této profese za opravdu velmi předmětné.

Kdyby tyto nedostatky – alespoň částečně – zmizely, třeba já bych se rád přihlásil a věřím že nebudu sám.

Doby, kdy lidé byli ochotní věnovat práci téměř veškerý čas jsou (bohudík) u konce. Máme dobu homeofisů, pružné pracovní doby a vůbec se nedivím, že zaměstnavatelé, kteří toto nerespektují mají o lidi nouzy.

Daniel Jablonecký

Já změnil v životě práci několikrát. Totéž může udělat i strojvedouc. Ale to se jim nechce, protože pokud je chlapovi 50+ a dělá za 70 tisíc, tak určitě takový plat nikde jinde v tomhle věku nedostane. Proto je lepší držet ústa a krok. No a nebo jít na rok na pracák, zkusit si, jaké to je v tomhle věku hledat si práci a pak z vděčnosti vzít job za 30 hrubýho. Každý svého štěstí strojvůdce, ale to věčný fňukání a stěžování je vážně protivný. Nicméně věřím tomu, že většina strojvedoucích jsou rozumní chlapi, kterým tohle všechno dochází, a fňuká jen… Číst vice »

Filip

Nemyslím že je nutné brát to jako fňukání, ale jako odpověď na otázku nastinenou článkem. A sice „proč to nikdo nechce dělat?“ Na každou práci najdete pár magorů které to baví natolik aby přehlíželi nevýhody, ale ti to evidentně netuáhnou bez lidí s jinou motivací.

Jardásek

Ty ťulo, když je jich nedostatek v kategorii 50+, tak právě tu práci mění.

Jardásek

Sám sis odpověděl, proč je nedostatek.

182-097

Tak stačí změnit zaměstnavatele a jít tam, kde bizarnosti typu přerušené směny a podobně nejsou..

Ferda

Jaký je prosím rozdíl mezi basou a kriminálem? To jako hudebnina a arest?

Cedník

Luboš chtěl sdělit, že je při směně nejen jednou, ale hned oběma nohama v možném průšvihu končící vězením.

Petr K.

Smutnou skutečnost sdělil veselým způsobem, to oceňuji

Bubák2003

Mohu se zeptat. A proč mu to zakazujete? Dneska má na výběr.
Víte ono je všude chleba o dvou kůrkách. A děda místo toho ,aby vnukovi něco ze své bohaté kariéry předal,protože kluk má zájem,tak ho vyžene ke kamionům nebo čertu.Škoda no🤷🏼‍♂️

V. K.

Automatizace provozu na železnici je po zavedení ETCS otázka peněz než techniky. Tak je to konečně skoro ve všech sektorech ekonomiky, že automatizace všeho je v zásadě možna, jen to musí být levnější než zaměstnanci. Pokud strojvedoucí nebudou, tak se k tomu přistoupí rychleji, než kdyby jich byl dostatek.

Jaaa

Ne, není. ETCS neřeší většinu krizových situací na železnici, jen ty nejčastější.

Practicus

ono, některé krizové situace naopak ETCS vyvolává – a to jsou větší zážitky

Petr K.

ETCS řeší JEDINOU krizovou situaci na železnici. Že vlak jede i když nemá…
Neřeší, že vlak jede jinam, neřeší, když vlak nejede, přestože jet má, neřeší, že na stroji je někdo, kdo tam být nemá, neřeší, že je ve vlaku špína, zima, vedro, neřeší, že před vlakem je někdo/něco, co tam být nemá…………

Practicus

Výchozí vlaky to rozhodně nezabezpečené, dokud neminete nějakou balízu, tak systém o Vás neví

Brumla

Nebylo by lepší už tu licenci hodit každému do schránky . Bude to levnějšího a rychlejší

Karel

Míšo, občas to tak v depu vypadá viď, že ji někteří dostali náhodou 🤪

Ferda

Ajeje, pomocnej mechanik, kterej našel nepřítele ve fírovi… Tak vinšujem hodně pevné zdraví…

Středohor

úplně každému ne, ale nevím proč ji potřebují u bagráci nebo MUVkaři. Stačilo by za nižších kritérií něco jako už v minulosti bylo Průkaz způsobilosti (Sv) do 40km/h. Tim chci říct že jestli je aktivních držitelů Licencí přes 8000. Tak ne všichni jsou strojvedoucí v osobní a nákladní dopravě. Ale také MUVkaři u SŽ nebo bagráci u firem jako Strabag, Pirell, N+N. To by mohl taky autor zmínit.

Tomáš

By mě zajímalo, co je pozitivního na rostoucím počtu žen mezi strojvedoucími. Holky já mám všecky rád a přeju, aby se jim na mašině dařilo, ale skloubení (pozdějšího) mateřství se směnným provozem je spíše problém než klad, né?
Nebo je ta věta zase nějaká povinná úlitba a naplňování nějakých mimozemšťanských kvót?
Už i na tomhle serveru… 🙄

Nose Peak

Pozitivní je, že licenci má o 110 lidí víc, než kdyby tu práci baby dělat nešly…

Bram

Přesně tak, jen ať se děvčata na pozice strojvedoucích hlásí co nejvíce. Když mohou být řidičkami tramvají, mohou být i strojvedoucími.

Pavel

V případě žen se může jednat o matky s dospělými dětmi

Bram

Znám mezi strojvedoucími i mámu, která před pěti lety, když jsem si s ní předával vozidla, měla děti ještě nedospělé.

David

A nemůžou dělat na částečný? Když není moc lidí co by jezdilo, tak i to pomůže. 12tky a nebo dělenou směnu asi nechce dělat už nikdo normální.

Bram

Dvanáctka znamená, že toho času na osobní život je kupodivu více, než když se chodí na osmičky. Ale to se těm, kteří dělají jen dvanáctky, blbě vysvětluje. Dá se totiž zjednodušeně říci, že tři dvanáctky nahradí pět osmiček. Vzhledem k tomu, že se do práce běžně jezdí hodinu, si lze spočítat, že člověk pracující na dvanáctky ušetří čtyři hodiny týdně na dojíždění. Dělenou směnu mají jen někteří dopravci a je vcelku dobře známo, kteří to jsou. Například ti dva největší, tedy máma s dcerou :-).

Nose Peak

12ky šichty kroutí po špitálech desítky tisíc zdravotních sester, to kupodivu nikomu divný nepřijde…

Bram

Dráha je podle některých zasloužilých strojvedoucích speciální případ :-).

none

Já měl v práci taky dvanáctky. Perfektní věc, člověk byl skoro pořád doma.

Jardásek

Jenže od šesti do šesti, od půlnoci do oběda bys to dělat nechtěl.

Nose Peak

Já bych nechtěl dělat spíš tu sestru – to je 12 hodin na nohách, fyzicky náročný, psychicky na bednu. Sedět za kniplem Pantera mi proti tomu přijde jako vyloženej relax…

Jardásek

Jo, mlha na padesát metrů a ty se řítíš 160tkou a jseš tam sám. Věřím, že bys byl připosranej i kdybys jel se mnou.
Sestra si v noci dříme a o život ji nejde.

Bram

A jak to asi řeší slečny a paní výpravčí, kterých je hodně (nejspíš tisíce) a které také pracují na dvanáctky ve směnách?!? Navíc v nových či zánovních vozidlech, typicky nové či modernizované motorové jednotky a nové elektrické jednotky, mají děvčata i WC, díky kterému se dá po celou směnu udržet osobní hygiena na velmi dobré úrovni.

Ondřej Wagner

Vzhledem k centralizaci řízení v Praze a v Přerove snad dochází ke snižování počtu vypravcich.

Bram

Ale slečny a paní bývalé výpravčí pracují na CDP jako dispečerky stále.

Doktor Trychtýř

Snad táta který se dokáže postarat o své děcko/a není automaticky progresivista, ne? 😉 Někdo taky může mít štěstí a má výpomoc od rodičů. Když to holka chce dělat a splňuje všechny náležitosti, proč jí to nepřát?

Franta

O děti se může starat chlap. Zakázáno to není. Osobně s tím problém nemám a bohužel jsme se při prvním dítěti vraceli ze zahraničí, kde měla manželka jako projektová manažerka 2x větší plat než já, jako programátor. Stejnou práci tady v ČR nesehnala, takže byla doma s dětmi do 2 let věku doma ona. Klidně bych byl doma i já. Stejně se kojí třeba do 1 roku nebo známá má 3 děti, ale kojit nemůže, takže pak může být chlap s dítětem doma od narození. Znám dětskou doktorku, která 4 týdny po narození dítěte už byla v práci a dítě… Číst vice »

Náhodný Kolemjdoucí

Tak jakou další práci by ženy neměly dělat? Co třeba průvodčí nebo výpravčí? Tam mají podobné směny jako strojvůdci, ne? Piloti nebo palubní personál, to pro ženy ani omylem – celé dny poletovat mimo domov. Nebo takové lékařky a zdravotní sestry – makat ve dne v noci někde na pohotovosti? kdy má taková žena uklidit, uvařit, vyprat, udělat s dětmi úkoly, …?
Pozitivní na tom je, že ty firmy mají víc prostoru kde hledat zaměstnance a bez těch žen by ten pokles byl ještě horší.

Jardásek

Výpravčí nemají dvoudenky a nespí po ubytovnách. Pracují od šesti do šesti.

Náhodný Kolemjdoucí

A je nějaký závažný důvod, aby to u strojvedoucích na příměstu bylo nějak výrazně jinak?

Bram

Samozřejmě, že není. Ale nikdy se to tak nedělalo.

Jan Sůra

Už i na tomhle serveru se objevují podobní ufoni, kteří za nárůstem počtu žen – strojvedoucích vidí nějaké povinné úlitby a kvóty.

muehehe

Zeptej se té spousty vlakvedoucích a průvodčí,. Ty budou vědět určitě, jak to skloubit. A dokonce jsou páry strojvedoucí s průvodčí. Tam se to teprve musí zorganizovat.

Pražák

Já bych to nechal na nich. Vám do toho jak kdo skloubí rodinný a profesní život nic není.

Air Traveller

neni lepsiho zpusobu, jak ukazat, ze jsi jeste nedospel, nez řešit neci materstvi a resit, jestli to baba zvladne, nebo ne.

Středohor

Z těch 110 jich jezdí tak 70-80. Další neudělali ani na vícerý pokus zkoušky jako V08, ZOZ atd. Jiné to vzdali v jízdním výcviku. Obykle je přeřadili na jiné pozice ( tranzitérky, průvodčí, pokladní ) nebo zaplatily závazek a odešli. Totéž platí i u mužské části…Zde se hodně přeřazuje na posunovače. Perska platí do 55 let 3 roky. Tudíž mají platnou licenci.

Petr K.

Stačí v budoucnu na stanovišti kromě lednice a vařiče povolit a instalovat dětský koutek s kolíbkou a mateřství žen-strojvedoucích je (z části) vyřešeno…
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

Practicus

ženský jsou kolikrát šikovnější, než chlapi, i když v takovém Veselí n.M. by Vám mohli vyprávět, co tam vyfasovali

Tonda Sehnal

Opravdu v roce 2025 Drážní úřad UVAŽUJE, že by (proces někdy v budoucnu) zdigitalizoval???🤣🤣🤣

František

Nikdy se to tak nedělalo…

Náhodný Kolemjdoucí

Horší by bylo, kdyby o tom ani neuvažovali.

Nose Peak

Je to předmětem debat v anarchistických kroužcích…

182-097

Tak ale pozor, místo kolkové známky je možno za licenci zaplatit už i QR kódem 😀

Petr Kůžel

Dnem 31.12.2024 skončila platnost kolkových známek.

Středohor

už jen QR kodem, kolky se od 1.1. zrušily

Doctor

Antoníne, umělá inteligence umí dnes zázraky. Došlo by samozřejmě k úplnému odcizení od reálného provozu, což by v praxi skončilo fatálně ! I když najíždět kilometry z tepla vlastního obýváku, by mohlo být pro někoho výzvou.
Chudák ale potom takový digistrojvedoucí.

none

Někde to zaslechli a tak se toho chytli.

Vokurka

Tak ČD Cargo neví co s nimi (se strojvedoucími) a propouští je na ulici…

David

Za volantem mají asi i víc a nejspíš i lepší podmínky (plánování směn apod.)

Pavel

Když myslíš… . Až zkusí jezdit z nakladnim autem, budou vzpomínat na zlate časy u ČD Cargo

Bram

Stačí si vyslechnout stesky profesionálních řidičů nákladní dopravy, kdy je jejich šéf nutí k tomu, aby jeli rychleji, než mají povoleno dopravním značením či povolenou rychlostí vozidla, protože jinak má firma méně kšeftů. Také je běžná asistence řidičů při nakládce a vykládce. Nevím nic o tom, že by překračování rychlosti někdo chtěl po strojvedoucích ČD Cargo a že by po nich ještě chtěl asistenci při nakládce a vykládce. A při posunu se jim tam vždy motá několik oranžových panáčků, takže ani nemusí vylejzat z lokomotivy, aby si sami házeli výhybky.

Petr Šimral

Zajímavé je, že se strojvedoucí od ČD Cargo u nás o práci nehlásí.

Inzerát pro středisko Praha / Děčín máme…

M152

Tak většina propuštěných jsou lidi s nárokem na starobní důchod nebo jim do něj zbývá pár měsíců.

Tohle by leda změnila případná další propouštěcí vlna, kde by už se vybíralo i z jiných věkových kategorií.

Vendelín

Tak těžko se bude fíra z jižní Moravy hlásit o místo Praha / Děčín.

Něco na jihu by nebylo?

Petr Šimral

Nebylo. Nicméně může být, situace je dynamická 🙂

ČD krachgo

Asi každej 10 let před důchdodem netouží lítat tisíc km za směnu s bednama

Petr Šimral

1000 km za směnu jsem lítal naposledy já v roce 2014. Dnes, když otočíme CETR – Děčín – CETR, tak se to podobá zázraku…

Středohor

Budete se divit ale věk + – 55 let neni u nového zájemce o práci strojvedoucího nic vyjímečného. ČD nebo Arriva berou sem tam i ty kterým už bylo 60 let a nikdy na železnici nepracovali. Nevím jak nákladní dopravci v době kdy ještě bylo co vozit a ČDC bralo i z pracáku.

Jardásek

Nikdo nepůjde dobrovolně do horšího, jsou i jiní a rozumní dopravci v nákladní dopravě.

Petr Šimral

Z toho si budu muset vzít ponaučení. Můžete se rozepsat?

Jardásek

Co na tom chcete ponaučovat. Od ČDC nikdo dobrovolně k horšímu (tj. ČD) nepůjde. Jsou jiní nákladní dopravci, kterým dají přednost před ČD.

Bubák2003

Já se jen obávám,že v součastné chvíli je to u nákladních pasé.Uhnije tomu fakt dává co proto☹️.Tím ale nevylučuji,že ti šikovnější a s “troškou”štěstí uplatněni u privátníků v nákladce najdou.(viz.nabídka p.Šimrala,ideálně s němčinou)

FP1

Ze zajímavosti jsem se podíval na ten Váš inzerát, a je to nic neříkající, taková základní informace jako alespoň základní výše platu chybí. Na jakou pravidelnou relaci hledáte to tam taky chybí. Bude člověk lítat Děčín – Břeclav, nebo Děčín – Třebová, nebo bude jezdit na Německo, Polsko pravidelně (dle výhod znalosti jazyka), nebo bude d*vka pro všechno? Alespoň průměrná délka směny, případně různorodosti třeba informace o tom, že délka směny se průměrně pohybuje od 10 do 13 hodin, to souvisí s oněmi nabízenými 200,- stravenkového paušálu za směnu, aby si to člověk mohl porovnat s ČDC, kde to je… Číst vice »

Petr Šimral

Dobrý den. On ten inzerát taky není psaný pro někoho, kdo o železnici nic neví, v životě neslyšel o METRANSu a rozhoduje se, kam by tak ještě napsal. Plat tam nikdy nebude, maximálně by tam mohla být mzda, ale stejně tam nebude. Opět –> není to určeno těm, co nic neví. Totéž – pravidelné relace. Znalý ví, neznalý ty informace nepotřebuje. A technické záležitosti: a) netěsná souprava u nás neexistuje, opakuji: neexistuje. Pokud jste vezl soupravu, kterou jste nemohl za jízdy dofoukat, bylo to nesprávnou technologií brzdění, tedy používáte brzdič samočinné brzdy jako „masturbátor“ –> zabrzdíte a okamžitě povolíte. Tím… Číst vice »

Jardásek

Nejlepší je, že on určitě pracuje u ČDC a stejně nic neví a taky neumí.

666

Kdo soudný by chtěl v roce 2025 reagovat na inzerát, kde absentuje, tak bazální údaj jako je rozsah nabízené mzdy pro danou pozici?

FP1

Tak pak nerozumím tomu údivu, že se k Vám z ČDC nikdo nepřihlásil. Samozřejmě Vaše požadavky na strojvedoucí jsou vaše záležitost a já Vám je rozhodně nebudu vyvracet, ale opravdu si myslíte, že úplně každý nádražák ví, co jste za firmu, co vozíte, a odkud kam? Ano, většina bude tušit, co vozíte, ale že by vsichni nádražáci věděli vaše vozební ramena? Takže strojvedoucí dle Vašich požadavků už u Vás jezdí, nebo je ČDC nepropouští. a) neříkám, že se nemůže stát chyba obsluhy brzdiče, ale opravdu mi chcete tvrdit, že se nemůže stát technická závada na soupravě? Jinak Vašemu vysvětlení odporuje… Číst vice »

Středohor

vy nějakého znáte kterého propustili na ulici? já se setkal že se s nimi snaží rozumně domluvit. Většinou se sami přihlásí ti co mají nárok na předčasný důchod…Nebo že klidně půjdou k osobce.

Sériový jezdec

jak u kterého PPčka. někde se ani nedokážou obsadit všechny směny

Kilinger Jaroslav

Tyhle výkřiky do tmy…
Můžete jmenovat konkrétní PJ, kde jsou strojvedoucí ČDC jen tak propuštění “ na ulici“ ? Tyhle pindy a dezinformace vás nějak naplňují, že to jak kolovrátek na všemožných diskusích stále melete kolem dokola ?

Jardásek

OPŘ Východ, můžete to vyloučit?