Za poradenství k VRT trati Moravská brána SŽ zaplatí 53 milionů. Výběr byl bez soutěže
VRT Moravská Brána II: Pohled na VRT a konvenční železniční trať v oblasti Polanských rybníků, v pozadí nadjezd silnice II/478, vlevo zástavba Polanky nad Odrou, v pozadí zástavba Ostravské aglomerace. Foto: RTNext

Pozitivem smlouvy je podle Správy železnic čerpání zkušeností a know-how.
Ten výběr dodavatele bez soutěže je pozoruhodný. Asi se o to budu profesionálně zajímat více.
Poradci jistě najdou způsob, jak stavbu VRT odložit
Zase vyhazování peněz oknem. Tady se mohli poradit v diskusi úplně zadarmo.
Já bych jim poradil za 53 Kč, nejnižšími vrstevnicemi Vněkarpatské sníženiny a pod evropským rozvodím u Bělotína tunel…
Obávám se, že tahle rada nestojí ani za těch 53 Kč.
Ta je zadarmo drahá 🙂
Očividně jste nepochopil obsah plnění smlouvy. Nejde o projekt jako takový, ale o realizaci PPP.
Není úplně správné srovnávat náklady na transakčního poradce mezi dálnicí a železnicí. Na železnici je mnohem víc systémů, které je potřeba brát v úvahu, ze kterých plynou potenciální rizika a kde je proto potřeba vyřešit vztah mezi koncesionářem a státem. Transakční poradce potřebuje řádově víc odborníků, kteří stavbě rozumí. Bylo by to lepší srovnat s Praha – Kladno.
Otázka zní, proč když obvykle projektant připraví rozpočet stavby, kdy lze zjistit předpokládanou cenu díla, z něhož se udělá slepý rozpočet pro nabídku, stavební povolení zařídí SŽ, tak jaký je přínos poradenské firmy, když to dostane jedna veřejná organizace, která si najme soukromé firmy jako své dodavatele. A ohodnocení rizik (předpokládané inflace, růstu mezd je součástí obchodního rizika dodavatele).
Praha – Kladno není PPP.
Dokud nebude Správa železnic transparentní, nelze očekávat zlevnění staveb. Možná by měl útvar policie NCOZ navštívit i tuto organizaci.
Naopak ve spoustě případů otevřená soutěž vede k tomu, že je vše pomalé a výsledek mizerný. Uvede Vám příklad soutěžíte nový hardware než ho vysoutěžíte tak je starý a je to k ničemu.
Nezbývá než s vámi souhlasit, než se u nás postaví použitelný úsek VRT, tak bude patrně certifikován teleportér pro biotransport a problémy s dopravou nás přestanou trápit 😀
Já třeba v tomhle jako příklad absolutní neschopnosti státu vnímám stav železnice do Mladé Boleslavi a Solnice. Než se stát konečně rozhoupe začít něco dělat, tak potřeba přeprav může mezi tím pominout. Alespoň ta Solnice se snad má začít konečně letos dělat.
Naprostý souhlas. Jen si dovolím doplnit, že poradenské služby, různé studie proveditelnosti a podobné ptákoviny k VRT budou stát stejně jako ten teleportér a není třeba kopnout do země.
Paradoxně sídlí hned naproti v Dlážděné , máte pravdu i v pantoflích
Skoro mí to připomíná ten starý vtip, proč se jako první začalo stavět C z Těšnova na Pankrác? No aby mohli vozit soudruhy z UV rovou na Pankrác. Bohužel, nestalo se.