Za opětovnou integraci Kladna do PID vznikla petice, podepsalo ji 1 300 lidí

Elektrobus SOR EBN 11 v Kladně. Foto: ArrivaElektrobus SOR EBN 11 v Kladně. Foto: Arriva

Město se nechce finančně podílet na dopravní obslužnosti v rámci Pražské integrované dopravy.

Radní Středočeského kraje se na čtvrtečním zasedání zabývali peticí za opětovné plné zapojení Kladna do systému Pražské integrované dopravy (PID), a to včetně obnovení původní frekvence spojů ze Švermova a dalších okrajových částí do Prahy a Slaného. Radní petici poslali do zastupitelstva s doporučením vzít ji na vědomí.

Středočeský kraj loni v září naplnil hrozbu, která visela nad dopravou v Kladně a okolí už několik měsíců. Město se nechce finančně podílet na dopravní obslužnosti v rámci Pražské integrované dopravy, pročež kraj omezil spoje mezi Prahou a Kladnem a vyjmul kladenskou MHD z tarifu PID. Po letech integrace tak šlo o první dopravní dezintegraci ve Středočeském kraji.

„Středočeský kraj, coby objednatel regionální autobusové dopravy, byl nucen přistoupit k úpravě spojů tak, aby vyhověl základním principům schváleným v rámci zavedených standardů,“ uvedl radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. Petici podepsalo 1 300 obyvatel Kladna; vedle kraje se obrátili i na vedení města.

Město Kladno považuje nároky kraje za nezákonné. Podalo proto postupně podněty na ministerstvo vnitra, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a krajský soud. Nikde ale neuspělo. Kraj po Kladnu požaduje příspěvek na dopravu 12 milionů korun ročně.

„I přes všechny peripetie jsme stále, v zájmu všech Kladeňáků, připraveni se zástupci města okamžitě jednat. Samozřejmě v intencích SDO, neboť jsme přesvědčení, že pravidla platí pro všechny stejně,“ doplnil Borecký.

Tagy Kladno Standardy dopravní obslužnosti Středočeský kraj
26 komentářů