Mapa ukazuje, kde se váží. Za každou tunu navíc je pokuta 9 000, příjmy se rozdělí na třetiny
Vysokorychlostní vážení na dálnici D4. Foto: ŘSD

Celkem bude v Česku 31 vysokorychlostních vah kamionů. V ostrém režimu budou jen někdy, dvě se už reklamují.
Vysokorychlostní vážení by mělo sloužit pouze jako předvýběr pro nízkorychlostni vážení.
Zvážit přesně vozidlo v 80 km rychlosti při různých povětrnostních a meteorologickych podmínkách a rozdávat natvrdo pokuty je absolutní nesmysl
Tady je zas odborníků,hlavně těch ,co by se s náklaďákem ani nerozjeli…Jezdím celý život a teprve teď mám auto s váhou.Jak naložíte na stavbě pod bagrem přesnou váhu?Zjistíte to až na skládce,přístě to zkusíte lépe.Nakládat málo taky moc nejde,protože si vás někdo objednal na odvoz a nebude chtít platit NA naložená do 3/4 tonáže.Ani s tou váhou v autě to není žádná výhra.Funguje to na rovině,ideálně až se popojede a srovnají se tlaky v měchách.Na stavbách těch rovných placů moc nebývá….A když zjistíte že je tam víc pojedete to vysypat zpátky pod bagr a stoupnout si znova do řady 10… Číst vice »
proc bych mel platit vice za opravy silnic kvuli tomu, ze si nekdo neumi jakymkoliv zpusobem ohlidat svuj naklad?
Je někde k dispozici mapa (seznam) všech vysokorychlostních vah v Česku, včetně těch provozovaných kraji?
Proč to neplatí řidič? Ten je snad za vozidlo zodpovědný… Nebál bych se to hodit na řidiče i s nějakým bodovým zatížením a dočasnou ztrátou ŘP. Toto by pomohlo aspoň trochu obor odfiltrovat od těch, kterým je vše jedno. Nikdo řidiče nenutí jet, kdyby ano, není problém při nabídce pracovního trhu, aby odmítl a druhý den pracoval jinde.
A jak si to ten řidič na té nakládce může zkontrolovat? V drtivé většině nijak. A na některých nakladkach nebo i typech přeprav (například při přepřahání návěsů) vůbec nemá přístup k autu při nakládání..tohle by vždycky mělo jít za odesílatelem. Příklad z praxe – z Košic z železáren na navěsu 4 role plechu (tzv. svitky), při nakládce měl řidič jen informací o celkové váze a že bere 4 ks..no bohužel 3 byly těžší a jeden lehčí (menší). A na SK/CZ hranicích samozřejmě vážení a nevyšlo rozložení vah na jednotlivé nápravy (asi o necelých 400 kg přetížený tahač). Kdyby to věděl… Číst vice »
Taky z praxe, dost kamiónů/návěsů má váhu, která auto zváží.
Když váha není,na camrák se napíše “řidič nepřítomen na nakládce”. Ale souhlasím s Vámi, když to řidiči blbě naloží, sám s tím mnoho nezmůže.
Zodpovědnost se přehodila z řidiče a provozovatele pouze na provozovatele, protože při vysokorychlostím vážení je těžké řidiče identifikovat.
Jasně. A kancelářský pokutovat za špatné i/y, dejme tomu za talíř, tečky čárky také pokutovat. Dále pokutu 25.000Kč za to, že se kouknou do mobilu+zákaz činnosti na půl roku a znovu absolvovat bakalářku. Náhodné foukání a lizání. Močit do PETky pod stolem, aby se nezdržovali, kontrola sezení, zda se u počítače nehrbí, či naopak nejsou ležérně zadkem na hraně sedáku zajetí pod stolem. Absolvovat psychotesty, pauzy mezi směnami 9 hodin, opustit pracoviště a být u šéfa půl hodiny na prezentaci brát jako že absolvoval pauzu na zotavení. A posílat mu do kanceláře zájezdy z Bohnic a Kosmonos, aby videl, jak… Číst vice »
Je vidět že jste skutečný odborník a znalec daného oboru. Odhaduji že pracujete někde za stolem na zcela zbytečném úřadě a o dopravě víte pouze to ,že probíhá někde za oknem.
Správně by to mělo být jak je to v Německu. V Rakousku. Pokutu by měl zaplatit zákazník kdo zboží naložil. ne dopravce .dopravce váhu neovlivní není u toho nenaklada zboží . Nakonec to odnese řidič jako vše. bude mít řidič menší mzdu ne vlastní vynou. pak se všichni diví že nejsou řidiči. že to nikdo nechce dělat.
Jak v Rakousku, tak v Německu dostává pokutu řidič.
Navíc v kamionové dopravě (třeba automotive) je nakládající málokdy i zákazníkem (incoterms FCA nebo EXW). Asi se Vám to trochu plete.
9tis/tuna? Směšná částka,to dopravce vůbec nemotivuje ke změně, nastavil bych minimálně 50tis. Aby to mělo výchovný směr a účinek
Za prvé se to nemělo prozrazovat. I když by se to časem možná částečně profláklo, stejně by si většina nebyla jistá, na co ty kamery nad silnicí jsou.
Za druhé se měly umístit na místa, kde by se nedaly snadno objet. Já si namátkově vybral D7a tam to je přímo ukázková blbost zřizovatele. Sjedu na 70., pojedu souběžně s dálnicí po nové silnici a na 66. najedu zpět. To platí i pro směr PHA-CV.
Já se vsadím, že zrovna tahle váha si na sebe určitě nevydělá.
To je ale pak jasná příležitost číhat s mobilní jednotkou na II/607 u Vysočan 🙂
Ja bohuzel stale nedokazu pochopit to vazeni za jizdy.
Jake napravove tlaky to zvazi, kdyz bude auto zrovna brzdit/zrychlovat? Nebo kdyz se do auta opre silny bocni vitr? Co ukaze vaha kdyz to auto zrovna prejede nerovnost a bude se pohupovat?
Nikdy sem nikoho nevidel resit tuto stranku veci, jen se porad vsichni placaji po ramenou, jak s tema kamionama zatoci.
Chápu, hele ale není toho na světě podstatně víc co se vám doposud nepodařilo pochopit? Jako když budete mít podklady (popis, data) a fůru času, tak jistě spoustu těchto věcí „rozlousknete“ (pochopíte) ale pokud toto zrovna není věc co vás speciálně zajímá tak mi příjde téma vysokorychlostní vážení asi tak zajímavé jako matematický důkaz platnosti Pythagorovy věty… většina lidí se to „jen“ naučí používat…
Krapet tam chybí váhy na D1 od Olomouce až k hranicím u Ostravy.
Tak hlavně kdyby se podařilo pokutovat přetížené zahraniční dopravce ještě dříve, než opustí území ČR. Nebo ještě lépe, nepustit je z místa, dokud náklad nepřeloží.
Jo, proto se asi měří až okolo Prahy, žádná(!) váha není poblíž hranic…
No a na Moravě a ve Slezsku nejspíš jezdí nejslušnější kamiony, když se tu nachází „celých“ 5 (20%) měřících míst??
Jo, slovenský kamion dojede až do Brna. Hlavně, že Praha je jak obrněná pevnost.
Dávalo by smysl osadit tímto všechny vjezdy a výjezdy do /z ČR od úrovně silnic 1.tridy výše . Ideálně na hranicích po příjezdu a zvážení by jim to i mohlo oznámit na tabuli RZ123 – load OK a svítit zelené – kdyz by převážil tak červeně ..
To co popisujete už asi nebude vážení „vysokorychlostní“ ale jinak nic proti… dokonce by to mohlo být konstrukčně levnější…
Vymáhání pokut do ciziny je u nás tristní
Na to je aspoň částečný lék to vytipování překračujících SPZ pro „létající“ týmy které ho pak můžou převážit a zkasírovat přímo na místě… ale je potřeba aby na toto měly tu hlášku pěkně včas předem, co nejdřív po vstupu na území ČR…
Osobně si myslím, že největší procento hříšníků bude mezi českými dopravci. Zahraničního by zkasírovali dávno někde jinde, včetně takového Maďarska, kde podobné váhy mají už roky a funkční.
Tak doufám že opravdu poběží většinu času v „ostrém“ režimu. Je potřeba naučit dopravce, že kamiony se opravdu nevyplatí přetěžovat. Tady je zrovna potřeba postupovat tvrdě aby si to nikdo nedovolil.
Bylo by zajímavé například za půl roku si na ministerstvu zažádat o statistku vah. Kolik % času běží v kterém režimu a kolik pokut rozdaly. A následně u pokut jaká je jejich vymahatelnost.
Tak vzhledem k tomu, že se kamiony pohybují na území ČR opakovaně, tak by měla být vymahatelnost pokut z pravomocně skončených řízení dobrá, protože bude hrozit zabavení SPZ. Otázka samozřejmě je, jestli nenastanou nějaké zádrhely v samotném správním řízení.
přesně , navíc kamiony určité firmy, prostě zadržet jiný kamion stejné firmy dokud se nezaplatí pokuta , případně nevpouštět firmu…