Mapa ukazuje, kde se váží. Za každou tunu navíc je pokuta 9 000, příjmy se rozdělí na třetiny
Vysokorychlostní vážení na dálnici D4. Foto: ŘSD

Celkem bude v Česku 31 vysokorychlostních vah kamionů. V ostrém režimu budou jen někdy, dvě se už reklamují.
Správně by to mělo být jak je to v Německu. V Rakousku. Pokutu by měl zaplatit zákazník kdo zboží naložil. ne dopravce .dopravce váhu neovlivní není u toho nenaklada zboží . Nakonec to odnese řidič jako vše. bude mít řidič menší mzdu ne vlastní vynou. pak se všichni diví že nejsou řidiči. že to nikdo nechce dělat.
9tis/tuna? Směšná částka,to dopravce vůbec nemotivuje ke změně, nastavil bych minimálně 50tis. Aby to mělo výchovný směr a účinek
Za prvé se to nemělo prozrazovat. I když by se to časem možná částečně profláklo, stejně by si většina nebyla jistá, na co ty kamery nad silnicí jsou.
Za druhé se měly umístit na místa, kde by se nedaly snadno objet. Já si namátkově vybral D7a tam to je přímo ukázková blbost zřizovatele. Sjedu na 70., pojedu souběžně s dálnicí po nové silnici a na 66. najedu zpět. To platí i pro směr PHA-CV.
Já se vsadím, že zrovna tahle váha si na sebe určitě nevydělá.
Ja bohuzel stale nedokazu pochopit to vazeni za jizdy.
Jake napravove tlaky to zvazi, kdyz bude auto zrovna brzdit/zrychlovat? Nebo kdyz se do auta opre silny bocni vitr? Co ukaze vaha kdyz to auto zrovna prejede nerovnost a bude se pohupovat?
Nikdy sem nikoho nevidel resit tuto stranku veci, jen se porad vsichni placaji po ramenou, jak s tema kamionama zatoci.
Chápu, hele ale není toho na světě podstatně víc co se vám doposud nepodařilo pochopit? Jako když budete mít podklady (popis, data) a fůru času, tak jistě spoustu těchto věcí „rozlousknete“ (pochopíte) ale pokud toto zrovna není věc co vás speciálně zajímá tak mi příjde téma vysokorychlostní vážení asi tak zajímavé jako matematický důkaz platnosti Pythagorovy věty… většina lidí se to „jen“ naučí používat…
Krapet tam chybí váhy na D1 od Olomouce až k hranicím u Ostravy.
Tak hlavně kdyby se podařilo pokutovat přetížené zahraniční dopravce ještě dříve, než opustí území ČR. Nebo ještě lépe, nepustit je z místa, dokud náklad nepřeloží.
Jo, proto se asi měří až okolo Prahy, žádná(!) váha není poblíž hranic…
No a na Moravě a ve Slezsku nejspíš jezdí nejslušnější kamiony, když se tu nachází „celých“ 5 (20%) měřících míst??
Jo, slovenský kamion dojede až do Brna. Hlavně, že Praha je jak obrněná pevnost.
Dávalo by smysl osadit tímto všechny vjezdy a výjezdy do /z ČR od úrovně silnic 1.tridy výše . Ideálně na hranicích po příjezdu a zvážení by jim to i mohlo oznámit na tabuli RZ123 – load OK a svítit zelené – kdyz by převážil tak červeně ..
To co popisujete už asi nebude vážení „vysokorychlostní“ ale jinak nic proti… dokonce by to mohlo být konstrukčně levnější…
Vymáhání pokut do ciziny je u nás tristní
Na to je aspoň částečný lék to vytipování překračujících SPZ pro „létající“ týmy které ho pak můžou převážit a zkasírovat přímo na místě… ale je potřeba aby na toto měly tu hlášku pěkně včas předem, co nejdřív po vstupu na území ČR…
Osobně si myslím, že největší procento hříšníků bude mezi českými dopravci. Zahraničního by zkasírovali dávno někde jinde, včetně takového Maďarska, kde podobné váhy mají už roky a funkční.
Tak doufám že opravdu poběží většinu času v „ostrém“ režimu. Je potřeba naučit dopravce, že kamiony se opravdu nevyplatí přetěžovat. Tady je zrovna potřeba postupovat tvrdě aby si to nikdo nedovolil.
Bylo by zajímavé například za půl roku si na ministerstvu zažádat o statistku vah. Kolik % času běží v kterém režimu a kolik pokut rozdaly. A následně u pokut jaká je jejich vymahatelnost.
Tak vzhledem k tomu, že se kamiony pohybují na území ČR opakovaně, tak by měla být vymahatelnost pokut z pravomocně skončených řízení dobrá, protože bude hrozit zabavení SPZ. Otázka samozřejmě je, jestli nenastanou nějaké zádrhely v samotném správním řízení.
přesně , navíc kamiony určité firmy, prostě zadržet jiný kamion stejné firmy dokud se nezaplatí pokuta , případně nevpouštět firmu…