Za dvě minuty se emise změřit nedají. Expert rozebírá nová kritéria na odhalení podvodů
Mobilní stanice měření emisí. Foto: MHMP
Za půl roku došlo k více než 400 případům, kdy technik údajně změřil přes 40 aut denně.
Za půl roku došlo k více než 400 případům, kdy technik údajně změřil přes 40 aut denně.
Podle mě to pán přifukuje, na STK včetně měření emisí jezdím sám a do stejné provozovny už 10 let. Je-li auto zahřáté emise mám změřené vždy do 5ti minut s velice nízkými hodnotami (vždy si ukazují protokol a nemohou tomu věřit). Nikdy jsem nikoho neuplácel o auto Š O1 2010 1,9TDI AXR 74kW se starám a nejezdím jako dobytek.
Dělám to také tak bez úplatků a známostí a funguje to.Bujná fantazie našich politiků to ale vidí jinak asi podle rčení podle sebe soudím tebe!Stejně tak jejich řeči a divení se jak mohou 15 let stará stále ještě procházet STK a emisemi.
To fakt ty omastkové provozují měření takhle na frekventované silnici jako na téhle fotce k článku?To si nemůžou najít něco s odstavnou plochou nebo odpočívkou?Silničáři mají daleko lepší označení při opravách a kolikrát už je někdo smetl!A když teda emise tak by nám měli jít příkladem.Žádnou centrálu ale solární panely na střeše auta a místo té plátěné markýzy a půjde to také.
Zatřetí chybovost, kdy motor nasaje cizí emise. Pokud řeší rychlost šlapání na plyn, tak by sání neměli strkat na 2 metry k cizímu výfuku !!
„Podvod“ s rychlostí sešlápnutí plynu je už fakt chytání stébla. Standartizovaný technik se standartizovanou rychlostí dupnutí je utopie. Stejně tak při běžném provozu se na plyn skáče v naprostém minimu případů.
Pokud někomu z výfuku letí saze při rozjezdu celou dobu, co měl dvojku v záběru, tak ro není o rychlosti sešlápnutí, tam je problém úplně jiný (čiptuning gone wrong).
Standard je to, standard.
pardon, to nachcípání mi sebralo kus pozornosti
Cela proces STK a a emisi potrebuje revizi. Na jednu stranu se jezdi na STK nesmyslne s prakticky novymi auty a soucasne prochazeji auta, ktera v provozu nemaji co delat.
Nesouhlasím s tvrzením „nesmyslne s prakticky novými auty“. Bohužel zánovní auto nerovná se bezporuchové auto.
Bezporuchové není, ale proč by někdo jezdil s poruchou, když na to má záruku? … a kvůli záruce jezdí i na servisní prohlíky do autorizovaného servisu.
Servis po 20.000 či kolika km možná neměří účinnost ruční brzdy na pravé/levé straně, ale koroze nosných částí karoserie po 3 letech provzu? Prosím, už nejsme v dobách Škody 120 ježděné na soli.
Pro jistotu se zeptám, co pro Vás znamená zánovní?
Někdo to používá pro věci ze 3/4 spotřebované, což je chyba. Zánovní věc je téměř neopotřebovaná.
Jestliže průměrné stáří auta je 15 a více let, tak to ukazuje, že po 3 letech se auto fakt nerozpadá… Nepočítám bouračky.
A hele, najednou se dá spoustu vodítek na nepoctivost najít z dat, které MD už má. Pokud vím, tak na ME je snad kamera ne? To je takový problém prohnat ty záznamy nějakou chytristikou s analýzou obrazu a zjistit, že místo modrýho passata, tam stála bílá fabia nebo nic?
Kdyz se nechce, je to horsi nez jdyz to nejde. STK a emise jsou jedna velka mafie jak z lidi legalne zdimat ve velkem prachy.
Bohužel musím souhlasit s označením mafie.
Stát totiž vydal omezený počet licencí a tak nové subjekty na trhu nemají šanci. Vstup je jim prakticky odepřen, což uzavřelo trh a zničilo jeho samočistící schopnost. Hnijící voda v rybníce.
pochybuju, že se ve skutečnosti takové podvody dělají, spíš tohle jen ukazuje na neschopnost ministerstva, mě teda 40 aut za den třeba během 10 hodin tzn 4 auta za hodinu, na každé 15 minut nepřijde nic nemožného..
V krajskom meste mame STK Dektry. Pracovnu doba od 6:00 do 20:00. Posledne pristavenia aut maju o 19:00. Objednavat sa da po 15 minut.
Mě napadlo, že technik má pomocníka. Vyškolený technik zapojuje a odpojuje sondy, obsluhuje měřící přístroj, pomocník pak jen sedí uvnitř a šlape na pedály zatímco běží záznam. A během měření už šikovný technik napojuje další vůz. Byl by to zápřah jak na hokeji, ale…