Za dvě minuty se emise změřit nedají. Expert rozebírá nová kritéria na odhalení podvodů

Mobilní stanice měření emisí. Foto: MHMPMobilní stanice měření emisí. Foto: MHMP

Za půl roku došlo k více než 400 případům, kdy technik údajně změřil přes 40 aut denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Podle mě to pán přifukuje, na STK včetně měření emisí jezdím sám a do stejné provozovny už 10 let. Je-li auto zahřáté emise mám změřené vždy do 5ti minut s velice nízkými hodnotami (vždy si ukazují protokol a nemohou tomu věřit). Nikdy jsem nikoho neuplácel o auto Š O1 2010 1,9TDI AXR 74kW se starám a nejezdím jako dobytek.

Karlos

Dělám to také tak bez úplatků a známostí a funguje to.Bujná fantazie našich politiků to ale vidí jinak asi podle rčení podle sebe soudím tebe!Stejně tak jejich řeči a divení se jak mohou 15 let stará stále ještě procházet STK a emisemi.

Karlos

To fakt ty omastkové provozují měření takhle na frekventované silnici jako na téhle fotce k článku?To si nemůžou najít něco s odstavnou plochou nebo odpočívkou?Silničáři mají daleko lepší označení při opravách a kolikrát už je někdo smetl!A když teda emise tak by nám měli jít příkladem.Žádnou centrálu ale solární panely na střeše auta a místo té plátěné markýzy a půjde to také.

Jiří Kocurek

Zatřetí chybovost, kdy motor nasaje cizí emise. Pokud řeší rychlost šlapání na plyn, tak by sání neměli strkat na 2 metry k cizímu výfuku !!

Jiří Kocurek

„Podvod“ s rychlostí sešlápnutí plynu je už fakt chytání stébla. Standartizovaný technik se standartizovanou rychlostí dupnutí je utopie. Stejně tak při běžném provozu se na plyn skáče v naprostém minimu případů.
Pokud někomu z výfuku letí saze při rozjezdu celou dobu, co měl dvojku v záběru, tak ro není o rychlosti sešlápnutí, tam je problém úplně jiný (čiptuning gone wrong).

Tonik

Standard je to, standard.

Jiří Kocurek

pardon, to nachcípání mi sebralo kus pozornosti

JiP

Cela proces STK a a emisi potrebuje revizi. Na jednu stranu se jezdi na STK nesmyslne s prakticky novymi auty a soucasne prochazeji auta, ktera v provozu nemaji co delat.

Micky

Nesouhlasím s tvrzením „nesmyslne s prakticky novými auty“. Bohužel zánovní auto nerovná se bezporuchové auto.

Jiří Kocurek

Bezporuchové není, ale proč by někdo jezdil s poruchou, když na to má záruku? … a kvůli záruce jezdí i na servisní prohlíky do autorizovaného servisu.
Servis po 20.000 či kolika km možná neměří účinnost ruční brzdy na pravé/levé straně, ale koroze nosných částí karoserie po 3 letech provzu? Prosím, už nejsme v dobách Škody 120 ježděné na soli.

Jiří Kocurek

Pro jistotu se zeptám, co pro Vás znamená zánovní?

Někdo to používá pro věci ze 3/4 spotřebované, což je chyba. Zánovní věc je téměř neopotřebovaná.

Jestliže průměrné stáří auta je 15 a více let, tak to ukazuje, že po 3 letech se auto fakt nerozpadá… Nepočítám bouračky.

MMXA

A hele, najednou se dá spoustu vodítek na nepoctivost najít z dat, které MD už má. Pokud vím, tak na ME je snad kamera ne? To je takový problém prohnat ty záznamy nějakou chytristikou s analýzou obrazu a zjistit, že místo modrýho passata, tam stála bílá fabia nebo nic?

JiP

Kdyz se nechce, je to horsi nez jdyz to nejde. STK a emise jsou jedna velka mafie jak z lidi legalne zdimat ve velkem prachy.

Jiří Kocurek

Bohužel musím souhlasit s označením mafie.

Stát totiž vydal omezený počet licencí a tak nové subjekty na trhu nemají šanci. Vstup je jim prakticky odepřen, což uzavřelo trh a zničilo jeho samočistící schopnost. Hnijící voda v rybníce.

Kix

pochybuju, že se ve skutečnosti takové podvody dělají, spíš tohle jen ukazuje na neschopnost ministerstva, mě teda 40 aut za den třeba během 10 hodin tzn 4 auta za hodinu, na každé 15 minut nepřijde nic nemožného..

peter

V krajskom meste mame STK Dektry. Pracovnu doba od 6:00 do 20:00. Posledne pristavenia aut maju o 19:00. Objednavat sa da po 15 minut.

Jiří Kocurek

Mě napadlo, že technik má pomocníka. Vyškolený technik zapojuje a odpojuje sondy, obsluhuje měřící přístroj, pomocník pak jen sedí uvnitř a šlape na pedály zatímco běží záznam. A během měření už šikovný technik napojuje další vůz. Byl by to zápřah jak na hokeji, ale…