Za dvacet minut z letiště do centra. Alstom ukázal nové vlaky pro Barcelonu
Nová jednotka Alstom Coradia Stream pro spojení Barcelony a letiště El Prat. Foto: Alstom

Katalánský dopravce převezme deset jednotek, výrobce zajistí i údržbu po dobu 15 let.
Takovéto články by se neměli psát. Vyvolávají zbytečné deprese z toho, jak takové jednoduché věci není možné realizovat v České republice. A když náhodou ano, tak to trvá nekonečná desetiletí.
P.S. Navrhuji sázkové kanceláři Fortuna aby vyhlásila tipování na rok zprovoznění železnice z centra Prahy na letiště Václava Havla…
To by se u nás stát nemohlo.
Zdravím,
přijde mi neuvěřitelné, že pro sedícího u okna je ze strany vozové skříně jeden rantl vysoko a další ještě širší o něco níže. Vždyť se tam nedá sedět! Jediný, kdo tohle vyřešil uspokojivě, je projektant pendolina, všude jinde je to nepoužitelné — a to i v nových CJ/IJ. Totéž tlusté trubky jako podpěra stolku ve mnoha vagónech v Česku. Zkoušeli tam autoři někdy delší dobu sedět a umístit nohy?
Obrázek 4…
No, a nejlepší na tom je, že Terminál 1 a pochopitelně i Terminál 2 v Barceloně mají také propojení metrem a příměstské vlaky má Terminál 2 už přes dvacet let (Nebo déle?).
Tak Ti tedy nevím – v Barceloně se vyplatí vlak i metro, v Praze ne?
Jo a pochopitelně nemluvím o autobusovém spojení obou terminálů a také města a o stovkách taxíků, které před terminály stojí.
Díky metru si ale ani nevzpomenu, kdy jsem taxi nebo autobus při cestě z letiště použil.
Kdy v Praze?
ale na metro se jde kilometr, značení totální chaos – no už jsem viděl lepší napojení…
To metro tam ale dovedlo o dost později, než Rodalies, a taky je to docela okružní jízda přes město El Prat de Llobergat a okolní logistické areály. Obsluha letiště nebyla úplně primárním cílem linky L9, spíš bylo logické to tam už dotáhnout, než aby linka končila těsně před. Své cestující to samozřejmě má.
Nová linka R-Aeroport řeší tu mezeru, kde metro až do centra je pomalé, a R2 zase vyžaduje přesun busem na Terminál 2.
Jo a taky to letiště oproti Praze odbavuje čtyřnásobek cestujících…
Cesta metrem je z centra priserne zdlouhava a taky draha, je tam velky priplatek. Takze jsem zvedav, kolik ten vlak bude stat. I kdyz na to letiste me v lete uz nikdo nedostane.
Já byl v BCN před pomalu 20 lety (2007) a to jsem byl tak vyjukanej, že si ani ten přechod nepamatuju (byla to školní akce, takže jsme tohle přenechávali vedoucím). (Podruhé a naposledy jsem tam letos přestupoval, ale to jsem neopustil terminál, odlet byl ze stejného gate jako přílet.) Pamatuju si, že nám tehdy přišly směšné travelátory, které podle stupně znečištění nejezdí řadu let a chodí se po nich pěšky. Taky to, že jsme řešili, jak si koupit 22 jízdenek (jestli každý za sebe nebo vedoucí skupiny), a za jak dlouho to jede. Pani u turniketu prý říkala, že před… Číst vice »
V Praze již brzo!
Kdyby nám Alstom ukázal, jak opraví své OBU, to bych teprve koukal.
Tak za 10 let i v Praze 🙂
Jako na putovní výstavce podobně jako zde bylo TGV?
Protože pochybuji, že by za 10 let byla v provozu trať až na letiště.
Ale jo, na letiště vlakem ano. Z Kladna to půjde, z téhle strany protesty nejsou.
Me za dvacet minut . Ale pokud by škrtli Liboc tak to asi ušetří 4-5 min
V Praze EMU400, ale v zadání výběrka se píše něco o samostatném podtypu pro S5 na letiště, která může mít až o 20 % méně sedadel. Uvidíme, zda se to bude řešit variabilním interiérem, nebo bude fakt vyhrazena malá flotila patráků čistě pro tuto linku.
Ale bez dalkovych vlaku, to by totiz neslo. Ale u tunelu do Berouna v parametrech i cene Brenneru se budeme tvarit, se jinak to neni vubec mozne.