Za blokování tramvají zaparkovaným autem má hrozit pokuta až 10 000 korun
Tramvaj a parkující auto. Ilustrační foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Pokuta stoupne oproti současnému stavu až na čtyřnásobek.
Pokuta stoupne oproti současnému stavu až na čtyřnásobek.
A zase ta zavádějící horní hranice pokuty. I tak je to málo. Jak to probíhá v zahraničí?
Jojo…žádných 10 000 Kč, ale 10 denních sazeb…
Jízdu cyklisty přes přechod pro chodce nic nezakazuje, byť tenhle mýtus šíří kdekdo.
Nezakazuje, jen si někteří neuvědomují, že v té chvíli nejsou chodci…
To je názor nějaké Máni z Hradce, nikoli oficiální výklad kvalifikovaných dopravních právníků. Nesmíte všemu hned věřit a informace si ověřovat. Existence přechodu bazíruje na existenci vodorovné dopravní značky „Přechod pro chodce“. Tato značka dává určitá práva navíc určité skupině účastníků provozu (chodcům) ve smyslu, že řidič musí umožnit bezpečné přecházení. Všem ostatním skupinám nic navíc neposkytuje, ale také ani nezakazuje (pokud bychom to takto chápali, šlo by o nepřijatelný tzv. extrémně extenzivní výklad práva). Tj. přechod může přejet cyklista, stejně i jako automobilista, pokud např. do přechodu ústí výjezd ze zahrádky. Rozdíl je jen v tom, že tyto skupiny… Číst vice »
Běžte prosím vrátit papíry, toto je i součástí testů, vy nebudete moc chytrý člověk. Aspoň se tady veřejně neztrapňujte
Cítíte se dobře? Kde Vás z něčeho podobného testovali a můžete konkrétní formulaci ocitovat?
Ohh kdyby hloupost nadnášela, byl byste to co už Říkal Štrosmajer:
pokud chce cyklista použít přechod pro chodce, musí z kola sesednout a vést ho.“ Jízda přes přechod pro chodce – už z významu pojmu je zřejmé, že je dané místo určeno pro přecházení chodců a ne pro přejíždění cyklistů (příčinou tohoto přestupku je vesměs obyčejná pohodlnost).
Když jste tak chytrý, tak citujte konkrétní odstavec zákona zakazující „přejíždění“ přechodu. Takový ale z pochopitelných důvodů neexistuje (pak by to nebyl přechod ale chodník). Platí toto: 1) cyklista (stejně jako řidič motorového vozidla) vjíždějící na pozemní komunikaci z místa mimo pozemní komunikaci (takovým místem je mj. i cyklostezka) musí dát přednost všem vozidlům jedoucím po p.k. (bez ohledu na to, jestli tam je přechod pro chodce či nikoliv) 2) cyklista (stejně jako řidič motorového vozidla) musí umožnit chodcům nerušené přejítí vozovky po přechodu 3) žádné pravidlo nezakazuje vjíždět na p.k. v místě, kde je přechod pro chodce (což je… Číst vice »
Akorát se to zjevně týká vjíždění do vozovky (respektive vyjíždění z ní) přes chodník z (do) domovního vjezdu či místa k odstavení.
Nikoli, naprosto stejně lze možnost jet na kole legálně přes přechod uplatnit např. tehdy, jestliže je společná stezka pro chodce a cyklisty převáděna přes větev křižovatky formou přechodu pro chodce (v praxi se to běžně vyskytuje). Nic nepřikazuje cyklistovi na přechodu pro chodce sestupovat z kola, jen musí počítat s tím, že nemá v tomto případě „přednost“ před autem. Toť celá věda. Jiné je to samozřejmě v situaci, kdy u přechodu je umístěna příkazová značka „Cyklisto sesedni z kola“ (aktuálně stav např. Brno-Poříčí). Pak jde o tzv. místní úpravu nadřazenou obecné úpravě pravidel provozu na pozemních komunikacích a povinnost sestoupit… Číst vice »
Minule jsem dokonce vypsal soutěž, že kdo formuluje věrohodný právní výklad zákona o silničním provozu, z něhož přesvědčivě vyplyne, že jet přes přechod pro chodce na kole je a priori zakázáno, dám mu 1000 Kč.
To je tradiční omyl právních laiků. „Přechod pro chodce je jen pro chodce, nikdo jiný tam nesmí“. „Přejezd pro cyklisty je jen pro cyklisty, kdyby ho chtěl použít chodec musí si jedné straně opatřit kolo, přejet na kole a na druhé ho zahodit“. Atd. Říká se tomu „extrémně extenzivní výklad práva“.
To navrhuje strana mírného pokroku v mezích zákona, že? Aby jako ukázala, že problém „řeší“, ale autíčkáři aby moc netrpěli, když chudáčci mají potřebu v rozporu s předpisy dát přednost pro (v průměru) 1-2 lidi na úkor mnoha desítek lidí.
Tak se zase uklidněte jo
Váš postoj je zjevně náboženský, a je pravda, že stát nemůže příliš okatě podporovat jednu církev, a to ani tu vaši, Církev autofobů.
… fajn! ale tramvajakum bych taky nasolil za to tupe zvonění a neskutecnou sobeckost, která mnohde konci nehodou! spatny parking, jasne, ale pořád se jim jen ustupuje!! tak a ted mne kamenujte!
Z drážního zákona, když uvádím tramvajový vlak do pohybu, musím dát zvoncem upozornění….
Pouze když to řidič uzná za vhodné a někteří kliďasové nezvoní ani když stojí před autem. A stejně se najdou tací, kteří si myslí, že se zvoní moc. Asi to jsou řidiči, kteří se právě cpou na koleje.
Beee, na nás autickare jsou lidi a tramvajaci zliii, beeee 🙂
My točvolanti jim zablokujeme průjezd a oni jsou na nás TAK ZLÍ, že na nás dokonce i zvoní, buheheeeee…
Béé…a co teprve, že do některých měst ve vyspělém zahraničí se autem ani nesmí…béé… 😀
Wow, přečtěte si to po sobě. S ohledem na vaši odpověď sice tak nějak tuším, že moje vysvětlení por vás bude mít stejný účel jako nosit „dříví do lesa“, ale i tak to zkusím napsat. Tramvaj vám jaksi z kolejí uhnout nemůže, navíc většinou veze podstatně více lidí, než vy v autě (nemusím asi říkat, že ve spoustě případů je to 1 člověk na 1 auto), ty tramvaje mají navíc určité takty, takže pokud zablokujete autem jednu kolej, tak je dost možné, že zablokujete ne jen jednu tramvaj, která po dané koleji jede, ale klidně i několik dalších. Schválně (k… Číst vice »
To ano…třeba v Praze na Karlově náměstí by pak rozvrtal dopravu v polovině města a poškodil tím několik stovek, ale možná tisíce lidí.
OndroL,
máte-li poblíž město s tramvajovým (nebo šalinovym) provozem, přihlášte se do kurzu, klidně i jen na DPČ a můžete pak všem každý den ukázat, jak projedete směnu bez jediného zacinkání.
To potom před Vámi smeknu a hluboce.
Bohužel tramvajáci se leckde chovají jako hovada, jezdí jako prasata a tam kde auta přejížději koleje by měli předvídat a ne to „rozhulit“. Např. u nás na Koněvove, to jedou od vozovny Žižkov k Ohradě opravdu jako „prasata“, nespočet nehod s autem tam je a přesto tam jezdí co se dá, ty tramvaje neskutečně „řvou“ a DPP tam ještě chce ubrat intervaly. Už teď je to tam samá tramvaj.
Mohl byste podrobněji popsat, v čem spočívá prasáckost jízdy tramvají mezi Vozovnou Žižkov a Ohradou?
No…nezbývá než si začít zvykat.
Pak totiž budete muset nechat auto už na Spojovací, a dál jet tou tramvají.
Pozor, hážu. Na kterou část Vašeho těla mám mířit?
Tramvajáci by necinkali, kdyby to nebylo nutné. Ale bohužel se plechovkáři chovají dost aroganntně. Nejsou kolegiální ani sami k sobě, natož k chodcům, tramvajím, cyklistům a pod.
Ještě fňukejte, že mají vyhrazené těleso samy pro sebe.
Přesně. „Na kolejích se má normálně zadarmo parkovat kvůli tomu, že tramvajáci jsou (údajně) hovada.“ Názor hodný hovada.
Takže mi budeme trestat cyklisty pod vlivem víc než řidiče, kteří způsobují obecní škodu ve formě časové ztráty tisícům lidí? Tyhle novely jsou fakt 🤡
Rozumná pokuta by bylo to poslední pásmo btw
cyklisty pod vlivem bych trestal odnětím kola
Případně ještě přísněji, pokud by něco pod vlivem napáchali…
Až 10 tisíc, to je pane pokuta. Co takhle odtáhnout a zabavit na 14 dní? Případná kauce 50k na dřevo, ber nebo nech ležet.
Na místě za 3 tisíce, to bohatší majitelé aut jen vytáhnou z kapsy a jedou.
Na tohle by byla ideální day-fine, tj. pokuta vypočtená z průměrných denních příjmů provinilce * počet denních sazeb (případně může být zohledněn i celkový majetek).
Jistě soudruhu. A jak to budete zjišťovat?
Jak to zjišťují ve Švýcarech? Jednoduše, samosoudce.
Ale účinnější je vybodování.
Jojo…denní sazby s tím ovšem, že mimo pokuty by u běžných deliktů řidič dostal i tolik bodů, kolik bylo těch sazeb (3-7)
Ale bodový systém vylepšit v tom směru, že rychlost a přetížené auto by se ohodnocovaly poměrem k velikosti provinění. Za 180 na dálnici tedy pouze 5 bodů, ale za 60 v obytné zóně ztráta řidičáku se zákazem řízení na 6 let.
úplne by stačilo kumulovať pokuty za rovnaký priestupok: prvý krat X, druhý krát 2*X, … stý krát 100*X
a je to i ľahko zisťovateľné
To nemá ten efekt o který mně jde. Tímhle byste si pojistil, že když přestupek spáchá někdo s minimálními příjmy podruhé, bude to pro něj zcela jistě naprosto likvidační, kdežto někdo z opačného konce spektra si to místo n-krát dovolí spáchat třeba, plácnu, (n-2)-krát.
O co mně jde je, aby to na lidi z různých vrstev mělo zhruba podobný efekt. A toho lze dosáhnout právě day-fine, což je celkem úspěšně praktikováno (v mírně odlišných variantách) například ve Finsku, Švédsku, Dánsku, Německu nebo Švýcarsku, mimo Evropu třeba v Macau.
Na lineární nárust si člověk zvyká, lepší by byl exponenciální.
Podruhé 2x, potřetí 4x, …
Asi hodně závidíte těm, co mají vlastní auto, že?
Jedna věc je sankce, druhá její vymožitelnost. A pak je tu možnost vzít spravedlnost tedy auto do vlastních rukou a šup s ním z kolejí…
Když v té tramvaji najdete tolik silných chlapů, aby to auto prostě odnesli stranou…
Vypustit všechny 4 ventilky a nechat odtáhnout? 😎
Nemám nic proti cyklistům, pokud se při jízdě na chodníku chovají rozumně a ohleduplně. Více mi vadí, že někteří používají chodníky jako silnice. Běžně vidím, jak cyklista nechce čekat na křižovatce na červenou a vjedou ze silnice na přechod a hurá na chodník. Mám vlastní zkušenost, kdy mě při čekání na zelenou na přechodu málem takový člověk srazil a ještě přitom nadával, že jsem mu překážel. Jen říkám, že je to o lidech.
Nejhorší je, když mají cyklisti/koloběžkysti na vozovce koridor, ale stejně jezdí po úzkém chodníku. Například na nábřeží Edvarda Beneše. Jednoho cyklistu jsem viděl jak objíždí chodce výjezdem do vozovky v protisměru (k Hradu) a pak se zas vrací na chodník, to fakt člověku zůstává rozum stát.
Chtělo by to pořádný nárazník na tramvaje a projíždět 🙂
Hmm…a na tom nárazníku evidenční číslo, aby se pak v tom lépe vyznali…
Pomohlo by, kdyby každý cestující, který v tramvaji čeká, mohl dotyčnému z auta nafackovat.
Je to rychlé, účinné a lepší, jak pokuta. 😉
Otázka ovšem zní, kde dotyčného seženete. V databázi vozidel, kterou bude mít řidič tramvaje u sebe?
Tak stalo se mi, že 100x ten majitel přišel a odjel a 1x to bylo na odtah. Takže tak.
No jo.Tak jste si v tramvaji počkali- postáli- počuměli z vozu a vlastně všechno OK. Majitel vozu se dostavil. V lepším případě prohodil „tak soráč“ a odjel překážet o ulici dál.
Já jsem to zažil před několika lety v Praze na Smíchově, kdy si do okraje profilu stoupnul řidič dodávky a tramvaje dvacet minut stály. Řidiči to brali s klidem, zakouřili si a když se dotyčný dostavil, tak přezíravě řekl, „vole tos mě moh vobjet, ne?“ Pak si sedl za volant a tvářil se strašně uraženě.
Opravdu máte potřebu jiné fackovat? Mělo by se to dát léčit…
Nemám, ale příště by tam nezaparkoval.
Ano, parkování na kolejích se dá léčit. Fackováním. Nic jiného si takový plechovkář nezaslouží.
Tak to můžou ne.
Dle titulku jsem čekal 10 000 Kč na místě a třeba 25 000 Kč ve správním. Takto je to pořád nic, s přihlédnutím na dnešní inflaci na to, kolik to ovlivní lidí.
Hodně lidí by tu nejlépe statisícové pokuty, (níže třeba 1000€ za minutu), ale člověk který na to nemá, tak je to pro něj exekuční. Když to udělá někdo s Range Roverem, tak si odpáře 2 večeře v michelinské restauraci, ale prasárnu udělá znovu stejně. Navíc jakákoliv pokuta na místě řádově vyšší než poplatek za správní řízení je mimo, každý půjde do správního řízení a to se v takové situaci váže i na dopravní podnik. Mnohem víc „výchovný“ by bylo sebrat body, řidičák na měsíc a povinně se naučit parkovat. Co člověk, obzvlášť o svátcích, vidí na silnici, tak se vůbec… Číst vice »
To je pointa – má to být tak likvidační a tak velká rána, abys se člověk byť jenom bál zaparkovat vedle tramvajové trati. Protože blokování MHD způsobuje společenskou ztrátu ve statisících.
Pokuta stejně nikdy nebude likvidační pro všechny a ani by neměla být, pak nadělá víc škody než užitku. Proto je lepší třeba měsíční zákaz řízení, ten je pro každého stejný.
Pokuta podle výše měsíčního příjmu. Teď zrovna nevím. Švýcarsko?
Finsko, tam to funguje.
Nechtěl bych tady Finsko
On už ten odtah někam za město je docela dobrý trest
Pokuta má být výchovná, ne likvidační. Nejsme přece v diktatuře.
No jo…ale jak tu společenskou ztrátu vyčíslit?
Člověk, který na to „nemá“ pochopit, že tam prostě stát nesmí, by neměl mít papíry.
Ta ilustrační fotka v úvodu je trochu mimo, nemyslíte? Navíc je tam vidět značka. Tohle auto žádnou tramvaj neblokuje a parkuje tam, kde je to povoleno. Základy mediálního práva: v některých případech fakt nestačí napsat „ilustrační foto“ a myslet si, že to bude OK 🙂
Pomohlo by akorát 7 bodů a zákaz na půl roku.
Určitě bych byl i pro to bodové ohodnocení, alespoň 2 by za to být mohly.
Jsem naprosto pro. Každý, kdo blokuje stovky lidí v MHD svým bezohledným parkováním, si zaslouží co nejpřísnější pokutu a trest, jelikož se jedná o totální vrchol arogance, egoismu a bezohlednosti
Ovšem stane se patrně pravý opak. Pokud se tento přestupek nově přesune do správního řízení (podobně, jako např. přestupky na železničním přejezdu), pak se přestupcům otvírají netušené možnosti obstrukcí (tzv. osoba blízká je jen jedna z nich) a zpravidla případ skončí odložením.
Nastavit mechanismus, kdy by všichni zdržení mohli po provozovateli takového vozidla snadno vymáhat škodu (nebo i odškodnění za ztrátu času) a bez rizika, že zaplatí soudní poplatky a nic nedostanou.
Něco tak právně geniálního je výjimečné i na diskuzích Zdopravy.
A bude se i počítat počet lidí v tramvaji? Aby to byly stovky
Šafařikova 😂 Praha 2
Jednoznačně souhlasím.
Jakkoliv jsem obecně proti zvyšování našich v přepočtu na kupní sílu už tak dost vysokých pokut, tak s tímhle jednoznačně souhlasím. To je o mnoho řádů závažnější přestupek, než stání jedním kolem “na zeleni” nebo přetažení o 10 minut na placeném parkovišti, takže nedává smysl stejná taxa. Tady jsou za mě na místě navíc nejen body, ale uměl bych si představit i třeba měsíční zákaz řízení. Tohle není žádný alibistický formalismus, tady opravdu vznikají škody a stávat se to zkrátka nesmí.
Vysokých pokut? Jakože jsou vyšší než na Slovensku? I když pravda, dnes je bodový systém, a kdyby PČR byla vidět, jsou za chvíli prázdné silnice i tak.
Srovnávám pochopitelně primárně se západem při uvážení průměrné kupní síly. Ale i Slováci minimálně mívali některé tresty výrazně mírnější než my, např. 800 € na místě, ale bez zákazu řízení.
Hmm…třeba u nás by bylo dobré umístit k přijezdu do obce od Nesvačil a Skuhrova maketu policisty i s radarem.
Ale s tím, že by se ta maketa namátkově vyměňovala za policajta skutečného…
No ještě budete potřebovat spoustu policistů co budou objíždět koleje a vybírat ty pokuty. Snad stihnou přijet dřív než dotyčný de… odjede. takže v praxi k ničemu, že. Zvýšení trestů za malování na zdi taky graffiti nevymýtilo.
No…hodně tramvají už má autokamery…
Málo. Za každú minútu (vrátane prvej), počas ktorej trmavaj nemôže prejsť, 1000€. A hotovo. Žiadna diskusia. V prípade nezaplatenia prepadnutie vozidla do majetku mesta, ktoré ho následne vydraží.
Co když to udělá někdo s Vaším autem?
Tak nemá co blokovat stovky lidí v tramvaji, kterým ta škoda stejně nebude vynahrazena.
Pokud budu blbě stát, tak si to zasloužím. Jelikož to nedělám, tak o auto nepřijdu. Jednoduché.
Jednoduché? Uděláte to nechtěně. Souhra okolností. Nikomu to nevysvětlíte, jelikož dopravopat napsal jasně: žádná diskuze. Takže budete platit. Dál tuto diskuzi raději číst nebudu, nechci vidět, jak dopravopat nebo nějaký jiný intelektuální gigant začne navrhovat fyzickou likvidaci jak auta, tak řidiče, tak i jeho dětí (to kvůli likvidaci vadných genů).
Tomu sa vraví objektívna zodpovednosť. Už dnes keď požičiam niekomu auto, on s ním prekročí rýchlosť, dokonca aj keby ho bolo vidno na fotke z radaru, tak zaplatiť musím ja ako majiteľ vozidla. To znamená, že vozidlo nebudem požičiavať. Rovnako prádané pokuty za parkovanie musím platiť ja ako majiteľ vozidla. Nikoho nezaujíma či som auto požičal niekomu inému alebo nie. Je mojim majetkom, som zaň zodpovedný.
Tak možná na Slovensku, tady jste v CZ a tay platí odpovědnost provozovatele vozidla (nikoli vlastníka) a to pokud není zjištěn pachatel – tedy řidič. Prosím nechte si vaše slovenská moudra na Slovensko.
Aspoň sa zbavíme vrakov na cestách. Win-win situácia.
My tady Eura nemáme a asi jste si spletl zemi, jestli se vám tady něco nelíbí, můžete se vrátit tak, kam patříte dle vaší řeči. Děkuji
A asi nikdy mít nebudeme.
Teď sice je zájem, ale není ekonomická situace. Pak už bude ekonomická situace, ale už nebude důvod, protože se mezitím EU rozpadne.
Pokud mi moje sociální inteligence dovolí po takovémto zaparkování odejít od auta, obávám se, že pro myšlení na výši pokuty v ní už nezbývá místo…
Omezovat autaře ve městě, tak je to správně, tak to má být. Ještě pokrýt nějak přejezdy, zákaz předjíždění kamionů, atd.
Zákaz předjíždění kamionů v jakém smyslu?
Prasárny (omezení auta v levém pruhu, malý rozdíl rychlosti,….) jsou zakázané i dneska.
A na volné dálnici předjet 80km/h šrota jedoucího 60 nevidím problém (před tím samozřejmě použít levé zrcátko a blinkr)
Zakázat kamionům předjíždění na dálnici, možná i na silnicích, to by byl krok k lepšímu.
Drastické pokuty za vjetí na přejezd na červenou a hlídat kamerami. Kvůli jednomu aut jsou ohrožovány spousty lidí ve vlaku.
Také je potřeba regulovat individuální dopravu ve městech.
Zákaz předjíždění kamionů na dálnici by vedl akorát ke vzniku kolon kamionů za tím nejpomalejším vepředu. A už vidím jak se mezi ně řadíte při sjezdu z dálnice….
To je zajímavé, že tam, kde ho zavedli, se nic takového zjevně nestalo.
Pokud se náklaďákům zakáže jeden pruh ze tří, tak se samozřejmně neštosují.
Pokuty za vjezd na přejezd jsou drastické už dnes a hlavně se VŽDY odebírá řidičák na několik měsíců a uděluje 7 bodů. Potíž je v tom, že skoro nikoho se nepodaří usvědčit, ve správním řízení kvete tzv. osoba blízká.
Takže by opravdu musely být alespoň na vybraných přejezdech kamery?
25 000 Mi přijde jako přehnaná částka, hlavně za ten zákaz odbočení.
Pokud to má za následek odbočování třeba pod tramvaj nebo do jednosměrky tak je to přiměřené. Dnes a denně vidím řidiče, kteří si dělají nelegální zkratky v hustém provozu jen aby ušetřili pár minut a přitom dost ohrožují ostatní, kteří od nich takovou jízdu neočekávají.
Hlavně ať nezapomenou zařadit do pásma nejvyšších pokut předjíždění tramvaje zleva a projíždění vídeňské zastávky, když tam stojí tramvaj, to mívá opravdu ošklivé následky.
Přijde mi tam přecijenom rozdíl mezi ohrožením tramvaje a porušením zákazu odbočení.
Pro člověka, který podobnou sumu bere měsíčně v hrubém, by to přehnané bylo.
Ale naopak pro člověka, který vydělá 25 mil. ročně, to naopak nestojí za řeč.
Neví někdo ke kolika takovým případům dochází ročně? Připadá mi, že se dělá z komára velbloud.
Jen v Praze je to skoro denně.
Ne skoro, jen v Praze to je několikrát denně. Stejně tak počet nehod (typicky odbočení vlevo pod tramvaj) se počítá v řádu jednotek denně. Některé ulice jsou tím proslulé, třeba na Vinohradech. Zablokování provozu i jen na 20 minut má následky v celé síti spojů i několik hodin po zprůjezdnění, nemluvě o tom, kolik tisíc lidí nestihne přípoj, přijede pozdě do práce nebo k lékaři, to je hodně drahý zmařený čas.
Tak to by mozna zacalo davat vetsi smysl nez zvysovat pokuty, podivat se na ta mista z dopravniho hlediska a zkusit je nejak upravit. Ale to by chtelo vice premysleni, pravda.
Tak pokud vám to někdo strčí čumák přímo před rozjetou tramvaj, jako dnes odpoledne dodávkář v Ječné, co chtěl do V Tůních, dané místo skutečně nevylepšíte. Řidič desítky dělal, co mohl, a stejně ho trefil. Dotaz do salónu, jestli se někomu něco při intenzivním brzdění nestalo, no a ten v dodávce snad už bude vědět, k čemu je zpětné zrcátko. Nehodové vozidlo velice rychle na místě, zdržení z toho tentokrát nebylo velké. Blbost či arogance spočívající v odstavení čehokoliv na kolejích, resp. v průjezdním profilu znemožňujícím jízdu, to je samozřejmě jiný level, který by měl být honorován v přímé úměře… Číst vice »
Ono by to spíš chtělo, aby se ŘP sk B nevydával za „dobrý den“ a zavést pravidelné přezkoušení.
Také by bylo dobré zaměřit kontroly ze strany PČR na nevěnovaní se řízení.
Představa, že vše vyřeší „blbuvzdorná infrastruktura“ by znamenala zbourat město a postavit vše znovu.
Hmm…pro začátek to udělat tak, že trestné body se nebudou mazat, a kdo bude vybodovaný, bude muset po vypršení zákazu řízení znovu absolvovat autoškolu.
Co chcete upravovat silnici kde je tramvaj uprostřed a řidič odbočující vlevo ji má dát přednost? Nadjezd nad tramvajovou tratí?
Nebo třeba světelnou signalizaci se samostatnou fází vlevo či snad v kritických případech zákaz odbočování vlevo?
Ty úpravy prakticky všude by znamenaly zrušení parkovacích míst nebo jízdního pruhu anebo jiné omezení aut z důvodu nedostatku místa. Ulice ve staré zástavbě nejsou nafukovací. A proti takovým návrhům se vždy zvedne hlasitá vlna odporu.
Tak se těm největším problémistům udělá lázeňský pobyt v Kodani, Miláně, Hamburku, Madridu, Benátkách…
No však jo…ty vysoké pokuty následně poslouží jako kapitál právě pro ty úpravy 😀
Keby len v Prahe….
Brno totéž. Slova o komárovi a velbloudovi bych čekal od nějakého MHD necestujícího automobilisty. Ale je potřeba si uvědomit, že prostor měst je sdílený a brát na to ohled.
Pravda, třeba ve Vídni se zablokování MHD považuje za jeden z nejtěžších zločinů, nikoli za kavalírský delikt.
A kolik tam za to je?
Mám roční lítačku a jezdím mhd i autem, ale za 40 let jsem zažil tenhle problém jen jednou při nehodovém odklonu kdy tram jela obvykle nepojížděnou větví. Tak mě zajímá jak to vidí řidiči tramvají…
plzeň slovany , i tam se daří
Jasně tam je tramvaj historicky podle chodníku. Možná než složitá pravidla kdy tramvaj přednost má a kdy ne by se mohl vzít rakouský mustr, že tram má přednost vždy.
A jak to vlastně vyhovuje těm chodcům, že mohou nastupovat do tramvaje rovnou z chodníku?
To ano…ale u každého řidiče zvlášť 😀
Zrovna dneska se stálo v Nuslích
No…když mají smraďoši svůj den, tak může ten tramvaják mít takovouhle kolizi každé kolo.
Velmi málo.
Viník má být po prokázání přestupku následně oznámen provozovateli pouliční dráhy a ten by měl po něm vymáhat způsobenou škodu na provozu, která by měla být stanovitelná nějakým jednoduchým koeficientem.
Jediná přehledná možnost je minutová sazba jako za způsobení zpoždění vlaku. Ovšem lidem, kteří zablokovaným prostředkem mhd (opravdu tu nejde jen o tramvaje, jak článek naznačuje) jedou a utrpí zpoždění, to nevykompenzuje nikdo.
Zpoždění vlaku taky nikdo cestujícím nevykompenzuje, to tak nějak k dopravě patří. Zrovna v městském provozu to bývají zpoždění do pár minut, žádné hodiny.
Hezky řečeno. Už jsem také slyšel, že vlak bez zpoždění, to je jako velbloud bez hrbů.
To ano. Jediný vlak, který nemá zpoždění je odřeknutý.
Zpoždění vlaku se kompenzuje vrácením jízdného, i když to není vina dopravce. V MHD nemá cenu vracet těch pár korun, zmařený čas v práci nebo ujetý přípoj mimo město má větší hodnotu. Ale pokud by si dotčení cestující mohli hromadně vymáhat kompenzace u viníka nehody, tak by to bylo férovější a více motivační pro řidiče.
V případě recidivy by měl být nejen u tohoto přečinu trest propadnutí věci (auta), a to i v případě že auto patří někomu jinému než řidiči (třeba leasingovce).
Nebo se to bude trestat stejně jako otáčení na dálnici, tj. za 7 bodů.