Za 4,5 roku se prodalo 10 milionů univerzálních jízdenek, vede relace Hradec – Pardubice

Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Více než polovina cestujících (52 procent) volí k nákupu OneTicketu tradiční kamenné pokladny.

Odebírat
Upozornit na
guest
64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

Jak vidno, i takový předražený nesmysl si někteří lidé klidně koupí.

Milan

Hradecký a pardubický kraj nemají společný integrovaný systém Iredo, který je ve vlacích uznáván např až do Nymburku ve Středočeském kraji?

Tomáš Záruba

Nedávno jsem chtěl jízdenku do pohraničního bodu. Odpověď mailem:

Vážený pane.

děkujeme za Váš dotaz,

Služba OneTicket je určena pro vnitrostátní přepravu, a proto není možné
zakoupit jízdní doklad do pohraničního bodu, který není standardní zastávkou v
rámci systému.

Rozdíl mezi jízdním dokladem zakoupeným prostřednictvím webových stránek
OneTicket a dokladem pořízeným přímo u dopravce spočívá zejména ve způsobu
případné reklamace. Jízdenky zakoupené u dopravce je nutné reklamovat přímo na
jeho prodejním místě – nelze je reklamovat prostřednictvím webu OneTicket.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Tým zákaznické péče OneTicket

MajsterN

Asi by bylo mít lepší na síti pevně daný přechodový bod ve stanici, jako je to v Břeclavi, místo nějakých km na hranici (pokud to tak někde je).

Jan

Ano, bylo by to lepší. Ale znamenalo by to, že dopravcem mezi státní hranicí a Břeclaví (t.j. na českém území na síti SŽ) by pak musely být ÖBB, což ale momentálně nejde, protože ÖBB v ČR v současnosti dopravcem nejsou. Existují nějaké snahy, aby dopravci mohli fungovat v příhraničních oblastech bez nutnosti být dopravcem v sousedním státě kvůli pár kilometrům. Pokud vím, tak mezi ČR a Polskem už to funguje a polští dopravci můžou do Bohumína a není nutné mít tarifní bod na hranici, protože polský dopravce jede se svým tarifem až do Bohumína.

Jenda První

Tak ještě aby se OneTicket stal ústředním národním systémem pro prodej jízdenek. Veškeré tarifní systémy by měly poskytnout do OneTicket tu nejlevnější možnou cenu za daný typ jízdenky nebo naopak aby kraje, obce i ministerstvo podřídili své ceny tarifům OneTicket. Prostě tak, aby běžnému cestujícími stačil OneTicket a nemusel se hrabat v různých tarifech a systémech.

Tomáš R.

Akorát by jako základ měla být pro takový národní systém – jehož vznik je samozřejmě velice žádoucí – aplikace MujVlak, která je mnohem komplexnější a poskytuje řádově více informací pro cestující. Všechny ostatní aplikace, ať už dopravců, IDS nebo OneTicket, jsou proti tomu z hlediska funkčnosti i obsahu o několik úrovní níže.

Jirka P.

nemůžu hodnotit ostatní, ale DÚKapka mi velmi vyhovuje co do funkčnosti i množství informací.

MajsterN

Tak dlouho vymýšleli OneTicket, až z toho udělali FairTiq

Tomáš R.

Mimochodem, hovoříme-li o tarifech a českém systému, zkuste popsat neznalému kamarádovi, jak si koupit jízdenku s místenkou na autobus například z Prahy do Semil. Ještě nedávno pár kliknutí v IDOSU, při odbavení v buse nahlášení jednoho kódu řidiči. A dnes? Nebo využití krajských tarifů při jednodenní cestě vlakem z Prahy do Železné Rudy a zpět. Průvodčímu je třeba ukázat celkem 4 QR kódy ve 3 aplikacích: roční kupón Praha a celodenní jízdenka StČ v aplikaci Lítačka, celodenní jízdenka Plzeňský kraj v aplikaci Virtuální karta a místenku v aplikaci MujVlak. To opravdu někomu připadá normální? Fakt mám někdy pocit, že si… Číst vice »

Tomāš

1) turista si koupí jízdenku na celou trasu u ČD (bonusem jsou věrnostní bodíky 😀 ),
2) nižší cena při komplikovanějším řešení prostřednictvím nákupu jednotlivých tarifních jízdenek je odměnou za nekomfort,
3) celodenní jízdenka pro IDPK je dostupná v Můj Vlaku,
4) skutečným gamechangerem by bylo, kdyby existovala jediná aplikace integrující všechny krajské jízdenky a automaticky nabízející nejlevnější řešení – když to jde v Můj Vlaku u jedné půlky krajů, proč ne u druhé?

Tomáš R.

Ano, s bodem 4 naprosto souhlasím. Tohle mělo existovat už dávno, respektive měl to být základní stavební kámen celého systému, aby existovala jedna aplikace, která to všechno spočítá a cestujícímu prodá.

55p

Turista asi nebude mít roční pro Prahu a koupi si vnější pásma spolu s vnitřníma.

Tomáš R.

Jakože Pražáci nezjezdí na výlety z Prahy? No když myslíte.

Tomáš R.

Proč si někdo dobrovolně koupí OneTicket z UnL do Děčína za 63,- Kč, když se dá koupit krajský tarif za 53?
Všechno to, co se v článku píše, včetně toho, že 52% se toho kupuje v kamenných pokladnách, jen potvrzuje teorii, že drtivá většina nákupů tohoto paskvilu je náhodných a necílených. Prostě člověk zcela neznalý českého tarifního chaosu přijde na pokladnu nebo k průvodčímu a řekne, že chce jízdenku z A do B. A dostane, aniž to tuší, OneTicket.

Igor

Přesně na takové lidi to cílí. Člověk co neví, nezná, jen chce z A do B. To že zaplatí víc je mu jedno, když nezná levnější alternativu.

old

Základní jízdné ČD také považujete za paskvil?

Tomáš R.

Ne, proč?

old

Jednoduše. OneTicket prakticky kopíruje základní jízdné ČD. Takže pokud OneTicket považujete za paskvil, stejně byste za paskvil měl považovat i základní jízdné ČD…

Jarda

krajský tarif neplatí na EC

Jirka P.

Mezi Ústím a Děčínem je mnoho variant (dopravců i kategorií vlaků) k využití. 6e by ten počet jízdenek byl odpovídající jízdám v EC se mi moc nezdá…

Jirka P.

Ještě před pořízením aplikace se mě při nákupu jízdenky vždy až na jeden případ zeptali jestli chci SJT nebo krajskou…

MajsterN

V jednom případě mi ČD+Arriva vychází na IDS asi o čtyři koruny levněji. Tak jezdím na OneTicket a nemusím to dělit na dvě jízdenky. Ale to je spíš asi anomálie, kdy to nějak vyšlo.

Milan Kasimír

Kdy konečně dáme tomu tarifu oficiální český název? Zbláznili jsme se tady všichni, ze přípustime aby tarif určený pro přepravu v České republice měl jediný a to anglicky oficialni název? Jsme snad Anglosasove? Cesky název Jednotná jízdenka a podobně nám nevoní? Názvy v češtině nám připadají malo prestižní?

Pat

A co slovo tarif? To voní? Jsme snad Arabové?

A. Mikulka

A moji jízdenku by měli prejmenovat na V-Obchod?

Jira.h

Tvoje starosti bych chtel mít

AFO

Mohl byste laskavě přestat používat slovo prestižní? Nevoní vám snad slovo věhlasný?

Průvodce původní Aleš

Slovo „prestižní“ je původní české slovo, vzniklé z původních, proslulých a světoznámých českých sportovních bot. Pan Kasimír zajisté jiné nenosí.

Mimochodem, co slovo oficiální? Nenaučili vás, pane Kasimíre, rodiče řádně česky? Jste snad nějaký Anglosas?

Nemel

Doufám, že slovo víkend ve Vašem slovníku také neexistuje.

Frantisek X

Hehe, no mně se zrovna tohle (v českém přepisu – ale pořád lepší, než „mítink“ :)) také nelíbí, tak jej buď opisuji jako konec týdne, nebo užívám původní zápis weekend. 😀 Ale je pravdou, že mnoho cizích slov už používáme samovolně bez zamyšlení, i když pro tytéž významy máme leckdy i mnohem hezčí slova v češtině.

MajsterN

Vtipné je, že když si koupíš v můj vlak OneTicket, tak to tam ukazuje i to logo „jedna jízdenka“.

Garry

Pokud nebude Iredo on line,tak ten nesmysl bude fungovat.Za One ticket bych toho tvůrce zastřelil!!Ten paskvil neměl vůbec vzniknout.

old

A za základní jízdné ČD taky plánujete tvůrce střílet?

Milan Dvořák

Za úspěch OneTicketu mezi Hradcem Králové a Pardubicemi může neznalost tarifů mezi cestujícími a kouzelné slůvko „zpáteční“, za které dostanete u pokladny předraženou jízdenku tam a zpět. Je to trochu faul na zákazníky, protože bylo všeobecně zažité, že zpáteční jízdenka je výhodnější. Tedy byla, než ji národní dopravce zrušil. Na cestování po východních Čechách proto doporučuji poptávat IREDO.

Marťas

Anebo to může být tím, že lidé jedou tuto trasu jen jako jeden z úseků své cesty a jedou třeba se třemi dopravci… takže plácnu- někdo třeba jede z České Třebové do Chlumce nad Cidlinou (já vím, nikdo takový zřejmě neexistuje 🤣) a z Třebové do Pardubic jede žluťáskem, z Pardubic do Hradce Arrivou a z Hradce (třeba) do Chlumce ČD… Takže pro klid si nekoupí tři jízdenky (při použití IREDO dvě), ale jednu pro všechny vlaky… Sice dražší, ale má pokoj…

MPE

Ze Trebove do Chlumce by normalni clovek jel na jedno IREDO (a holt by nejel zlutakem, ale jen vlaky, ve kterych se IREDO uznava…).

Pacicka

Normální člověk by jel autem. Bez přestupu a jednoduchý tarif 🙂

Frantisek X

Pokud by ovšem zrovna navazovaly. Navazují?

***** Petr

Na dané trase jsem s tarifem obeznámen a pokud nevyjíždím natuty s ARR tak volím OneTicket . Ty čtyři koruny navíc mi za to stojí a mám klid. Iredo je mimo mou mísu, zvlášť s přesahem na LB. HK má smůlu na ČD a než se trápit šmudlou přes Osek tak časově stejně vyjde ARR do Pu a na Prahu pokračovat RJ.

Vratislav Klofát

Jen neznalost tarifu? Ono kolikrát ani není kde koupit ten levnější lístek. Člověk chce jet s Arrivou ( levnější než ČD).. a ejhle v Pardubicích automat dobře schovaný mezi bagetami, v Hradci mívá problém s hotovostí. Pokladna žádná, registrovat na netu se kvůli 3 jízdám nechci

Jarda

arriva má nákup bez registrace a snad je to i levnější než v automatu

Nikdo

Ve vlacích ARR si můžete koupit jízdenku ve vlaku bez přihrážky.

Martaus

Totéž v Moravskoslezském kraji. ODIS „zpáteční“ jízdenky nevede, takže neznalý cestující, který při nákupu použije ono kouzelné slůvko, dostane předraženou jízdenku i na trati, kde jezdí jen ČD.

Martin

Přijde mi to jako pozitivní zpráva. Za 4.5 roku bylo na železnici přepraveno cca 800mil cestujících a na to se prodalo jen 10mil těchto jízdenek. To ukazuje, že naprostá většina cestujících si umí vyhledat levnější varianty.

M19

O ničem takovém to nesvědčí, to je jen vaše fabulace. O důvodech těch lidí nevíte vůbec nic a vaše přesvědčení vydáváte za fakt.

Krakonoš

Z těch 800 milionů jelo plno lidí na předplacené jízdenky. Ať již dopravců, nebo IDS. Takže počet lidí jedoucích na nejdražší SJT je bohužel moc.

Jarda

i SJT má předplatní jízdenky, takže pořád platí na 800 mil cestujících 10 mil jízdenek, tedy SJT využívá 1,25% cestujících. Na jednu stranu se divím, že to je vůbec takové číslo a ne třeba polovina..ten tarif je prostě nesmysl, jediná výhoda je v jistém komfortu v místě, kde jezdí hromada dopravců a neexistuje třeba možnost nákupu krajského tarifu viz. právě relace Hradec – Pardubice..ne opravdu nebudu v roce 2025 chodit stát frontu na pokladnu, takže za mě jakoby ten tarif neexistoval..a ještě k lepším cenám vlastnit nějakou plastovou kartičku..

Frantisek X

Anebo je pro své cesty hledat nemusí, neb vlak používá na cesty s jedním dopravcem, nejlépe bez přestupu a možná hlavně ty pravidelné; na ostatní se pak třeba zařídí jinak…

Martin

Uváděná relace Krumlov – Rokycany se zdá být jedna z mála, kde by se OneTicket mohl vyplatit, ale stejně to tak není. Pokud správně hledám, stojí to 383 Kč. Kdyby si koupila jen do Strakonic za 198 Kč (to asi momentálně levněji než OneTicket nejde) a odtud IDPK za 84 Kč, je tam pořád úspora 100 Kč.

Viktorín

Divné, přece mají tak výhodný tarif Iredo… 😁

M19

Jo, je to divné, když na Iredo to stojí 44 Kč, na One Ticket to stojí 61 Kč. Ale asi je tam hodně ortodoxních šotoušů. 😀

Jan T.

Spíš ortodoxních kupovačů u kamené pokladny. Já si ani nepamatuju kdy jsem tam něco naposledy koupil, snad nějakou mezinárodní jízdenku na Ukrajinu před lety, protože online to nešlo vůbec pořídit.

M19

A na to jste zase přišel jak? Iredo si právě bez problémů koupíte u pokladny. 😀 😉

MartinS.

Ale o IREDO si na té pokladně musíte říct. Když řeknete v Pardubicích na pokladně: „Jednou do Hradce,“ dostanete lístek za 60 nebo 61.

***** Petr

ARR 38Kč , ČD 60Kč , OneTicket 61Kč. Osobně dávám Přednost ARR (ne kvůli ceně !!!!) ale pokud přestupuji v Pu tak volím OneTicket a mohu jet čímkoli co jede první. Vím že tam mají Iredo ale nevyužívám. Jako šotouš se opravdu necítím 🙂

M19

Jo, raději si koupíte dražší OneTicket. 😀 Asi abyste nemusel využít Iredo? 😀 Ostatně při platbě kartou je cena rovněž 38 Kč. 😉

***** Petr

Iredo nemám a nechci, stejně tak milionpět různých modrých kombinací slev, které nezná ani štíplístek navázaných na skupiny, spoje či Iny jdou mimo mě. Abych měl aplikaci každého sloučeného okresu? Určitě ne. A pokud by OT komlexně nabízel i busy a MHD třeba i s kombinací na krajské systémky tak pak ano. A chyméra o drahém OT? ČD 60Kč a OT 61Kč . A pravidelní cestující do rachoty nebo školy si určitě svou cestu nejdou 🙂 OneTicket bych rozvíjel víc, deset mio bych nebral jako nějaký velký úspěch.

M19

Iredo mít nemusíte. Stačí si koupit lístek dle příslušného tarifu. 😀 Fascinující, jak se dostáváte k odorování One Ticketu oklikou. A pak že nejste šotouš. 😀 Zkuste jinou trasu a poměr cen bude jiný. Tolik k chiméře. 😀 A OT má své místo pro jisté skupiny cestujících, ovšem s domněnkami zdejšího šotouštva to nemá nic společného. 😉

***** Petr

Tuto trasu jezdím v různých variantách veřejnou dopravou několikrát do roka, sám většinou jezdím autem a i v jednom se mi to vyplatí více jak veřejná doprava. Mám nějaké aplikace v mobilu, jsou pro mě dostatečné a ty využívám. Běhat po nádraží pro lístky není moje hobby.

Dominik

Podle mě drtivá většina lidí ani neví, že si něco jako OneTicket koupili. Oni možná ani neví, že jim Můj vlak vyhledal Arrivu. Prostě si vyhledají spoj a koupí, co jim aplikace nabídne. To je moje domněnka.

***** Petr

Tak to mám i já. Že to je ARR ti můjvlak za mě ani neřekne, myslím, že tam je něco jako bez omezení na trase. A pokud je rozdíl 1Kč jako na trase PU Hk (60/61) tak není co řešit . Ještě si vzpomínám na konstatování, že OT je tak drahý , že ho nikdo kupovat nebude. Na druhou stranu to nejsou ani dvě procenta celkového prodeje.

Krakonoš

Ano. A až Můj vlak začne prodávat Iredo, tak počet prodaných SJT na dané trase pěkně poklesne.

Jarda

to se asi nikdy nestane..možnost nákupu online slibují už jak dlouho..a pořád nic