Za 11 dní hotovo. ŘSD ukázalo finální práce na další části D35
D35 Křelov - Slavonín. Foto: ŘSD

Nový úsek D35 u Olomouce je pro řidiče v polovičním profilu otevřený od července.

Nový úsek D35 u Olomouce je pro řidiče v polovičním profilu otevřený od července.
Celá D35 měla být již dávno hotová. Je to ostuda vlád a ŘSD.
A ta ohromná plocha uprostřed bude mít nějaké využití? Tam by se vešla třeba celá odpočivka s odstavným prostorem pro kamiony. Navíc krásně přístupná pro více směrů.
Radost pohledět. Tak strašně dlouho to trvalo. (12 let či víc?)
Už žádné ježdění přes ten hnusný kruháč a kolony.
Velké poděkování těm co tuhle stavbu konečně umožnili realizovat.
Kruháč?
U Globusu! 😉
Se mi hrozně líbí, jak stavba ještě není ještě ani zprovozněna, většina zde diskutujících má ale už teď na základě pohledu na záběry z dronu jasno, že to bude stát za ho*no. Nebylo by lepší si ten úsek nejdřív projet a pak teprve hodnotit?
Mozna ti diskutujici umi proste jenom pouzit predstavivost a abstraktni mysleni. Taky nepotrebuju skocit do hrnce vrouci vody abych vedel, ze to bude palit. Staci mi videt bublinky a paru na hladine. Zkuste to nekdy – umi to i nektera vyspelejsi zvirata.
To by znamenalo že máte strach z kruhových objezdů
Klasika. Místo argumentů mínusy.
Nešlo z toho nevyužitého kousku dálnice udělat letiště?
Ne každý kraj potřebuje dotovat letiště a mit tam kde koho ve vedení
Kdyby poptávka byla, tak se lítá z LKPO, režim alá Pardubice – letiště patří armádě.
Vzhledem k tomu že není rovný tak nešlo.
On tam zůstane nevyužitý kousek dálnice? To je mi novinka.
Co tohle? Vždyť to vede od nikud nikam. Postavit tam pár ToiToi a máme krásné dálniční odpočívadlo pro kamiony….
https://mapy.com/s/gufazokoru
Jak od minus nikam? Ten kus bude napojen na starou silnici na Litovel.
Jste na dopravním serveru, tak prosím neplacejte blbosti.
Pokud je mi známo ( jako každému, kdo tuto stavbu opravdu sleduje ), bude čtyřpruh „ponížen“ na klasický dvoupruh ( jakožto obchvat Křelova. Tudíž nikde žádný nevyužitý pruh dálnice nezůstane.
Letiště je kousek vedle
Jsem rád, že nejsem jediný, komu ten kruháč přijde úplně na palici. To muselo stát úsilí, jak to udělat takto blbě.
Inu byla to dočasná stavba, nouzové řešení. Bohužel tady bylo provizorně trošku déle než se čekalo.
Pardon, blbnu. Příspěvek prosím ignorujte.
Tyhle kruháče se teď staví na sjezdech z dálnic skoro po celé republice a všude, kde jsem to zatím viděl, mi to přišlo jako totální pohroma.
Tak nějak nechápu, proč alespoň větev z dálnice na krouhač ve směru Ostrava – Globus, nemá jeden pruh na přímo. Absolutně zbytečně zpomalování, zastavení a pak opětovné rozjíždění. Nemluvě o tom, že před krouhač se moc aut nevleze. Tak snad to tam nebudou kolony a kolony. Ten kdo to tehdy navrhoval, tak by zasloužil. Ale chápu, že kdyby se do projektu teď zasáhlo, tak by ta dálnice byla kdoví kdy. Nicméně v tomhle místě bych v rámci modernizace na plnou šíří dálnice očekával nějaký upgrade.
Proč by tam byly kolony? Bude to okrajový sjezd pro Globus, jednu silnici druhé třídy a pár vesnic a předměstí.
Je to doslova sjezd pro vsechny prijizdejici do Olomouce od severu.
Ve spicce je to neustaly proud aut.
„Ve spicce je to neustaly proud aut“ – a to kde, prosím? Na kruháč u Globusu je teď možné dojet jen průtahem města z jedné strany a „bývalým“ směrem od Mohelnice, teď už jen přivaděčem z II/635. Po znovuzprovoznění třetího ramene od D35 tam rozhodně nebude takovej provoz. jako v době, kdy se tam štosovaly kamiony od Brna a OV.
I kdyby, tak směr Mohelnice Olomouc se se směrem Olomouc Mohelnice nikde nekříží.
To jakože pojedu do Olomouce od severu tak, že ho ze 3/4 objedu po obchvatu a pak si střihnu kruhák u Globu? Vždyť na ten kruhák se dá přijet, kromě jižního obchvatu, už jen z města. Od Šternberka přijedete do Olomouce přímo a od OVy to střihnete už kolem Makra, nejpozději po 1/55.
V současnosti na stavbách pracuje více lidí v nedělnických profesích, než dělníků. Návrat k soudružské tradici velebení dělnické třídy je tudíž fakticky chybný. 😉
Za mě je škoda, že se ruší sjezd z dálnice u Křelova. Ta stávající silnice tam bude ve stávající podobě, tzn. 2+2 pruhy, zbytečná. Pokud by se jeden z těch pásů zrušil a vysázely by se místo něj stromy jako protihluková bariéra, bylo by to podstatně lepší.
je to v plánu (bude se rušit jeden dvojpruh)
Při pohledu na mapu by původní trasa R35 šla zrušit celá a otevřít to území výstavbě.
A k čemu nám budou další satelity v polích?
Je to součást Olomouce.
Křelov-Břuchotín není součást Olomouce, je to samostatná obec.
Treba k reseni krize bydleni mladych rodin…?
Anebo cynicky – k naplneni kasy obce?
Bytů je dost. Jen jsou předražené, a tak to skupují šmelináři. Další věc je, že spousta lidí je rozmazlenejch a přece v životě do paneláku nepůjdou. To je ovšem na jinou diskusi, než zde.
Mate pravdu, do bytu v panelaku kde 3+1 zacina na 5,5 milionech (v prumernem krajskem meste typu Hradec nebo Olomouc) skutecne spousta lidi bez bohatych rodicu nepujde. Ale rozmazlenost neni ten duvod.
Tedy spíš budou mít na stavbu rodinného domu na předměstí? Trochu pochybuju…
Problém nedostupností bydlení je ale zapříčiněn úplně jinými důvody, než nedostatkem stavebních parcel v území. Těch je naopak dostatek.
Krize v bydlení nespočívá ve fyzickém nedostatku domů, ale v jejich stavu, obsazenosti a prostorových rezervách ve městech i obcích. Tu a tam k tomu nějaká nová ulice na okraji samozřejmě neuškodí, ale zaplevelit krajinu a vlastně i komunikace další satelitní výstavbou už není na místě.
Však „při pohledu do mapy“… když se jeden pás zruší a bude z toho „jen“ trochu lepší krajovka, tak se klidně může výstavba citelně přiblížit, jen se nesmí povolit kadých 50 metrů nájezd do garáže…
Tím se tam toho území otevře celkem dost. A jižně od té silnice už by to bylo příliš blízko dálnici.
Zde je vidět jak si klidně lidi postaví barák i pár metrů od čtřpruhovky… no a co, trošku úprav a rozumného plánování… ano jistě, možná předjímali budoucí zeslabení provozu. Ale tím spíš bude dostatek zájmu poté co už zeslabení reálně nastane (tím pádem to bude jisté a ne jen slíbené).
https://mapy.com/s/nucaguhaju
Tak zrovna tam jsou nad dálnicí, navíc oddělené zelení. Podobně je to u Lubence na D6, tam tedy stály baráky předtím, než se postavila dálnice (lidi nevěřili, že se postaví a tak to neřešili).
Taky mě to napadlo, nicméně ona ta stávající silnice dobře poslouží jako obchvat Křelova. Proto se evidentně má rušit jen ten jeden pás, jak výše píše kolega.
Nesmysl. Nic se rušit nebude. Dvojpruh se zrušil akorát od mostu v Křelově po Břuchotín a navíc celá silnice od kruháče u Globusu až po Křelov se poníží ze silnice pro motorová vozidla (110 km/h) na silnici 1. třídy (90 km/h).
Mám stejné informace. Byla to podmínka Křelova, že to zůstane zachováno.
Někde jsem slyšel, že zachování byla podmínka Křelova. Tak nevím. Ale přijde mi to zbytečně naddimenzované pro ten provoz, který tam zůstane. Možná jen ve směru z Olomouce jako stoupací pruh.
I na údržbu zbytečně drahé, nicméně jeden směr vybourat a zatravnit je asi dražší..
Je možné, že to nechají takto dosloužit a při rekonstrukci to upraví.
No to je tedy ale nepovedený kruháč.
Abych byl slušný, no hrůza.
Myslím, že o něm ještě hodně uslyšíme.
Podívejte se na tu hrůzu na D55 u UH a další vznikla v Přerově 😉
Je to fakt katastrofální .. člověk bude muset hodně přibrzdit když bude chtít najet na kruháč.. zlaté kruháče u Ostravy na D1
Kdyby jen najet, ale hlavne vyjet!
Pri najezdu na kruhac muzete ridice upozornit snizenim rychlosti, vystrahou i stopkama… i kdyz to samozrejme bude dost nepredpokladane a nelogicke u dalnicniho sjezdu.
Ale kdyz pak jedete po kruhaci s takto velkym polomerem, kde to rozjedete i vysoko pres 50, tak asi necekate, ze vyjezd z toho kruhace bude zase na 20-30.
jojo.. to musel projektovat pěkný l0faz
Jo, při podrobnějším pohledu… při vyjíždění z kruháče je to fakt slabomyslné takové hrátky. Je tam spousta místa, když už tak tam mohli dát krátký „odbočovací pruh“ aby bylo jasné kdo bude sjíždět a kdo pokračovat, a to i bez blinkrů které spousta lidí dává jen „aby se neřeklo“ a někteří vůbec…
Pak se dá při vyjíždění akceptovat i rychlost okolo 50kmh což rozhodně s ohledem na následující připojování na dálnici je vhodné, aby neprobíhalo „ze stoje“.
Hm, no, uznávám že se někdo musel hodně snažit aby připojovací větvě do kruháče ústily přesně 90° úhlem, i když to stojí víc asfaltu a víc manévrování…to už tam snad bylo jednodušší dát zpomalovací prahy??