Z Vratislavi se začalo létat do Soulu, dalším cílem je linka do San Francisca

LOT zahájil novou linku z Vratislavi do Soulu. Zdroj: Port Lotniczy WrocławLOT zahájil novou linku z Vratislavi do Soulu. Zdroj: Port Lotniczy Wrocław

Spojení do Jižní Koreje cílí na investory, podnikatele, korejskou komunitu i turisty.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Článek hezký upozorňuje na to, že rozvoj létání souvisí s rozvojem „velkého“ byznysu. A k tomu se Česko staví trochu Líně.

Jiří Kadlec

Z Česka se dálkové linky treba LOT nebo Lufthansa group nedají očekávat, protože současná situace jim vyhovuje a mohou z Prahy feedovat vlastní linky z okolních letišť.
Praha žádného síťového dopravce nemá a ČSA se nemá smysl ani zmiňovat.

Otakar Fink

To je pravda. Taky jsou všichni okolo rádi,že z Prahy dálkovky už nelítaj.

ICE_Laco

Aké super, že sa z Vratislavy lieta do Soulu a možno aj do San Francisca.

A kam sa lieta z Bratislavy? Skoro nikde. O diaľkových linkách môžeme len snívať…..

Ondřej

Máte pár desítek kilometrů na západ letiště, ze kterého doletíte bez přestupu téměř do všech významných světových metropolí.

ICE_Laco

Pre Bratislavský región je to fajn, ale čo zvyšok Slovenska? Košičan a ostatní musia prísť do Bratislavy, s veľkými kuframi ísť na autobusovú stanicu, odtiaľ autobusom na letisko….

Jan

A jak si myslite, ze to funguje v Praze 😀

Marek

Košičan má podľa môjho názoru ešte lepšie spojenie so svetom než Bratislava s dvoma sieťovými dopravcami a tretím na ceste. Do Viedne sa dá najpohodlnejšie dostať lietadlom

M19

Košican, dojede na letiště v Popradu, odletí do Londýna a odtud do celého světa. 😉

Průvodce původní Aleš

Jako že z Lutonu se dostane do celého světa? Nebo že pojede hodinu a půl (mimo špičku) na Heathrow, aby se do toho celého světa (na další letenku, tedy s negarantovaným přestupem) konečně dostal? 🙂

Facepalm

Takže jestli dobře chápu vaši bryndzovou logiku, pro B-lavu sou Švechaty v pohodě, ale zbytek Slovenska nemá odkud létat, takže by toho mělo lítat víc z B-lavy?

Apex

Problém souvisí s přístupem k letecké dopravě, Poláci pochopili, že má smysl ji rozvíjet. To bohužel politici na Slovensku (ale ani u nás) nechtěli nikdy slyšet a dnes už se to zaostávání asi nedá dohnat. Ostatně, „péče“ akcionáře o bratislavské letiště za posledních min. 20 let je toho důkazem… Neznám moc hlavních letišť, kde došlo ke snížení provozní kategorie (ze 4E na 4D) a nikdo to vlastně neřešil.

Facepalm

A jak by ten rozvoj u nás měl vypadat, aby to bylo dobře?
A fakt si myslíte, že by pro Slováky dávalo smysl nějak výrazně rozvíjet letiště v Blavě, když je za rohem od Schwechatu?

Apex

Tak se podívejte, jak v Polsku využili financování z EU a investovali do rozvoje letišť nebo jakým způsobem si poradili s fungováním LOTu a srovnejte to s veletoči, co se s ČSA odehrály u nás… Pokud jde o letiště v Blavě, tak výrazně by se asi rozvíjet nemuselo, ale kromě nového terminálu, dokončeného před 10 lety, se tam prakticky neinvestovalo a výsledek je takový, jaký je.

Facepalm

Ono Polsko je ale o dost větší, takže tam dávají smysl i letiště mimo hlavní město. U nás je to krapet jinak, jak ostatně ukazují různé ty Budějce či Pardubice.

Co se týče ČSA, tak to máte pravdu, leč nijak to nesouvisí s letištěm / letišti.

A u té Blavy – jaký by měl být ten „správný výsledek“?

Apex

To jistě ano, ale já jsem komentoval přístup k letecké dopravě obecně. Ostatně Poláci také mají své nesmyslné „PED“ a „JCL“, ale v zásadě mají nějakou koncepci a proto vědí, proč leteckou dopravu mají, co jejím prostřednictvím chtějí dosáhnout a co si chtějí zajistit.
Pokud jde o Blavu, tak na začátek by možná stačilo, kdyby každá nová vláda neobjevovala kolo a konečně se rozhodli, jak s letištěm dál a co by mělo zajišťovat. Od toho pak nastavit fungování a investice…

Facepalm

Obávám se, že bratislavské letiště může plnit tak maxmálně roli jakýhosi „Lutonu“ pro Vídeň, ale kdyby po tom byla poptávka, asi by to už tak fungovalo. Jinak, co se ČR týče, tak myslím, že koncepce státu je vcelku jasná – rozvíjet Ruzyň a tak eště Mošnov pro cargo. Všechny ty lokální práškovací letiště, u kterejch se musí odlet každého pasanta do Hurghady dotovat deseti litrama z eráru, to jsou jen vlhký sny různě zoufalejch krajskejch politiků a se státem nemaj co do činění. Vzhledem k velikosti našeho státu a letištím v jeho blízkém okolí nemá smysl rozvíjet než Ruzyň a… Číst vice »

Ondřej

Rozvíjet doplňkově k Ruzyni (ale v rozumné míře) ještě Brno a Ostravu smysl má (letošní počty odbavených na obou letištích budou zajímavé), a to i ze strategických důvodů. Průser jsou dlouhodobě Pardubice, Vary a Budějice.

Gunduľ neubiješ

Moc bych tu vzletovou plochu u regionalniho aeroklubu, tzv. Václav Havel International nepřeceňoval……

Facepalm

melete kraviny.

Apex

A tak koncepce je někde formalizovaná? Není. A o tom mluvím…

Tomáš

Dávalo třeba AY by nemusel zvlášť VIE a BUD kdyby létal do BTS.

Facepalm

Tak určitě.

Jan

Když bude cena konkurenční vůči Korean Air z Prahy, pro východ republiky je to jasná volba, m.j. kvůli ceně parkování na letišti…

Johnny Cash

Ještě by to chtělo pravidelné linky LOT z Prahy do USA.

David

Snad se brzo dockame…

Yetty

Je velmi nepravděpodobné, že někdy bude.

LOT před měsícem ukončil spolupráci s United, takže pro odpověď, jestli někdy bude LOT lítat z Prahy do JFK si stačí odpovědět na jinou otázku – uživí se P2P linka z Prahy do New Yorku?

Odpověď je nabíledni – neuživí. A to je i odpověd na to, jestli bude linka mezi Prahou a New Yorkem by LOT.

Průvodce původní Aleš

Máte někde zdroj k tomu ukončení spolupráce? Nebo alespoň víte důvod? Přijde mi to na palici, ale když koukám do Matrixu, tak vidím, že máte bohužel pravdu.

Průvodce původní Aleš

Našel jsem teď, že prostě neprodloužili c/s dohodu, která v září vypršela. Důvody neprodloužení jsem ale nenašel.

Průvodce původní Aleš

Tak P2P by to nebyl, LOT spolupracuje např.s JetBlue, ale i tak je to asi nepravděpodobné.

VTT

Jaký podíl jsou přestupující cestující z Prahy u Delty?

Adnuk

K článku nemám nic ale chci jenom říct, že 787 je ze všech úhlů nejhezčí letadlo, jaký kdy bylo vyrobeno.

Apex

Vnímání toho, co je hezké, je velmi subjektivní, takže pokud to tak vnímate, v pořádku…. Ale já si třeba myslím, že v historii byla vyrobena hezčí letadla, pro mě MD11, klasická 747 (200) nebo Lockheed L 1049…

Lukas

Me by třeba zajímalo, když chtějí aerolinky koupit dálkové letadla a vybírají mezi 787 a a350 tak podle čeho se rozhodují, když spotřebu i kapacita je vesměs stejná, ale většinou je to je a350 což nechápu vůči 787, protože je to daleko hezčí letadlo, ale to je můj názor, chápu ze někomu se líbí více a350

Honza

Aerolinky urcite vybiraji podle vzhledu :)))

Mad_Majk

A350 je na tom s ekonomikou provozu o neco malo lepe., nicmene to je minoritni faktor. Do hry vstupuje velmi hodne promennych, zejmena cena, kterou jsou schopni si dopravci vyjednat, pak take servisni zazemi a stavajici flotila (pokud uz nejake B787 nebo A350 mate, pak zrejme mate i servisni zazemi a je tak levnejsi drzet se jednoho typu), v neposledni rade take nejspis Boeingu nepomohlo dlouhodobe odstaveni B787 kvuli nekvalitni vyrobe a z toho vyplyvajici zdrzeni dodavek. Z meho subjektivniho pohledu (ac fanousek Airbusu) mam Dreamliner radeji, protoze mi prijde uvnitr mnohem tissi a vetsinou z nej vylezu mene unaveny,… Číst vice »

MPE

Do rozhodovani, zda Boeing nebo Airbus samozrejme take vstupuje (geo)politika, treba evropsti dopravci ze zemi, kde ma Airbus svoje tovarny, obecne preferuji prave ten (byt u widebody to neni tak vyrazne jako u jednoulickovych stroju). Dalsi priklad je treba Izrael, ten je naopak vyrazne proamericky a Airbus si tam temer neskrtne…Totez treba Jizni Korea, opet docela vyrazna dominance Boeingu…a tak bychom mohli pokracovat…

Y.K.

Jestli je něco hezčí hraje nulovou roli, když je to nástroj který musí být hlavně schopen vydělat. Vlivů je hodně. Třeba ostatní složení flotily a tedy blízkost type ratingů (toho jak lze snadno kvalifikovat piloty pro jiný typ), někdy jsou i shodné či provázané (A350 tuším s A340/A330). U Boeingu zase Boeing 777 a 787. Máte triplsedmy? Pak se vyplatí Dreamliner. Máte A330, pak A350 je mnohem lepší volba z hlediska provozu. Do toho servisní zázemí atd. A350 je jedno z nejdražších letadel na trhu, ale zase už je dospělejší, B787 byl opravdu první celokompozitový typ (a poněkud s tím… Číst vice »

Lukino

Nejhezčí letadlo? B-2 Spirit