Z Vratislavi se začalo létat do Soulu, dalším cílem je linka do San Francisca
Spojení do Jižní Koreje cílí na investory, podnikatele, korejskou komunitu i turisty.
Vratislavské letiště má první mezikontinentální linku ve své historii. V pátek 3. listopadu odstartovalo nové přímé spojení letecké společnosti LOT Polish Airlines z Dolního Slezska do Jižní Koreje. Polský dopravce bude na trase létat se svými Boeingy 787 Dreamliner. Linku obslouží jednou týdně, šéf vratislavského letiště nicméně doufá, že by to do budoucna mohlo být častěji. První let byl téměř plně obsazen.
„Už nemusíte létat přes Varšavu, Frankfurt nebo Prahu,“ poukázal na existující spojení Korean Air z Ruzyně maršálek Dolnoslezského vojvodství Cezary Przybylski.
Klíčový partner
Korejská republika je jedním z klíčových politických a ekonomických partnerů Polska v Asii a největším mimoevropským investorem v Polsku a Dolním Slezsku. Spojení cílí nejen na turisty, ale hlavně na podnikatele a korejskou komunitu, kteří tam žijí a pracují. V Polsku působí na 550 subjektů s korejským kapitálem, přímo v Dolním Slezsku pak asi polovina z nich.
Korejci investují u našich sousedů především do oblasti elektromobility. Příkladem jsou závody LG na výrobu elektroniky či lithium-iontových baterií poblíž Vratislavi. Druhá zmíněná továrna je největší svého typu v Evropě a jedna z největších na světě. Nepřímo dosud z Dolního Slezska do Soulu cestuje ročně až 25 tisíc lidí, nové spojení jim umožní zdolat tuto trasu bez přestupů.
LOT už létá do hlavního města Jižní Koreje také z Varšavy a Budapešti, v minulém roce dosáhl počet cestujících využívajících tyto lety 142 tisíc. Letos chce dopravce i s pasažéry z Vratislavi překonat hranici 200 tisíc cestujících. Počet spojení mezi Polskem a Koreou upravuje dohoda. Aby mohl dopravce spustit linku z Vratislavi, musel snížit počet rotací z Varšavy, a to z pěti na čtyři týdně.
Velké rozvojové plány
Šéf vratislavského letiště oznámil při spuštění nové linky do Soulu záměr otevřít dálkové letecké spojení také do San Francisca. První kroky již měly být učiněny.
V následujících letech čeká Letiště Mikuláše Koperníka velká modernizace, při které vyroste například nová pojezdová dráha a rozšíří se současný terminál. Jeho kapacita vzroste až na 10 milionů cestujících za rok. Počítá se i s novým parkovacím domem a řídicí věží, hotovo má být v roce 2035.