Z vlaku přímo na autobus. Bratislava má první terminál integrované osobní dopravy
První bratislavský terminál integrované osobní dopravy. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR
Zastávky v blízkosti přestupních uzlů mají usnadnit přestupy a zatraktivnit železniční dopravu.
Tohle chtít by bylo troufalé, co?
http://www.cedop.info/wp-content/uploads/2016/01/2011_10_11_184936.jpg
Na slovensku určite. Ale keď nemáme žiadny terminál ( a ani v ZA po preinvestovaní stoviek miliónov EUR nebude), tak sa pochválime aspoň kúskom nástupišťa, mikroprístreškom a kúskom chodníka na jednokoľajnej neelektrifikovanej trati …
Mimochodom, ako bonus tam nie je ani označovač IDS lístkov. Tak veľmi integrované to je že tam neviete začať cestu na tarifu integrovanej dopravy 😂
Sú aspoň vodiči trolejbusov čakajúcich v obratisku ústretoví a umožňujú cestujúcim označiť si lístky tam? (…)
Je tam přestup hrana/hrana, tedy bez nutnosti opustit železniční nástupiště při přestupu z vlaku na bus?
So zastávkami MHD sa (nateraz) nehýbalo https://imhd.sk/ba/media/gn/00320343
https://imhd.sk/ba/doc/sk/23438/Otvorenie-novej-%C5%BEelezni%C4%8Dnej-zast%C3%A1vky-Bratislava-Vraku%C5%88a
Na té ceduli mj. stojí: „K NÁSTUPIŠŤU 1“.
Zavedení číslování nástupišť u tohoto TIOPu může znamenat pouze jediné:
– očividně se v době životnosti cedule plánuje zdvojkolejnění tratě. 🙂
Sme na Slovensku. Od pádu zeleznej opony tu nedošlo k zdvojkoľajneniu jediného kilometra trate. Naopak, zlikvidovala sa zjazdnosť druhej koľaje na juznom tahu KE-ZV minimálne na dvoch úsekoch. Keď už sa začne nejaká stavba, na nekoridorovom úseku, podobá sa skôr na rozsiahlu údržbu. Viď aktuálne Hronský Beňadik – Nová Baňa. Tam nieže sa nedá hovoriť o pridani druhej koľaje, ale kompetentí neboli schopní zahrnúť ani obnovenie bývalej vyhybne, ktorá by znamenala aku takú pridanú hodnotu „modernizácie“ trate.
Samozrejme, dokonce nekolik hran – hrana nastupiste/rampa, rampa/sterk, sterk/chodnik, chodnik/ulice, ulice/chodnik a jste na zastavce trolejbusu 🙂
Z jedné hrany přejdete 100 metrů (a štěrkovou past) na jinou hranu, co je na tom nejasného? 😀
Nevie niekto povedať, v akom stave je tiop bory?
Terminál na Borech funguje docela v pohodě, je tam i P+R pro 300 aut.
https://www.stavbarokupk.cz/wp-content/uploads/2024/05/A_final_terminal_002-1024×576.jpg
Nejsem si ale jistý, jestli je to „TIOP“ 🙂
V Trebišove sme mali TIOP skôr! 😉
ta je neelektrifikovaná jednokolejka je nejvytíženější trať v zemi? no potěš koště…
A není to zrovna tady docela zbytné? O jedinou zastávku trolejbusu dál je zast. Vrakuňa. 3,9 milionu eur sice není žádný odvar, ale dalo by se použít i rozumněji
Pôvodná zastávka Vrakuňa je dnešným dňom zrušená – bola od začiatku zamýšľaná ako dočasná. A jej obsluha MHD bola podstatne horšia (trolejbusy okolo nej nejazdili)
Zaujímavé je, že tá pôvodná zastávka stála iba 30 000 euro, postavila ju mestká časť a mala byť nahradená novou už v roku 2019.
https://bratislava.sme.sk/c/20229914/vo-vrakuni-pribudne-docasna-vlakova-zastavka.html
TIOP, no, to je vskutku objevení Ameriky. 🙂
Až na to zastřešení peronu a protihlukovou stěnu se to nijak neliší od vlakové zastávky Litovel-město s přiléhajícím autobusovým nádražím.
https://1gr.cz/fotky/idnes/23/123/org/HAV7b3f693f33_Novautobusovndra1.jpg
TIOP je fancy word pre zastávku pri ktorej sa projektant zamýšľa aj nad tým že ľudia z toho vlaku chcú na niečo prestúpiť. Inými slovami, to čo v civilizovanom svete už asi sto rokov nazývajú proste zastávkou. Pôvodne ten výraz vymysleli ako odrb na eurofondy, neskôr sa ukázalo že politikom pri ňom v hlave blikne svetielko a sú ochotní podporiť aj jednoduchý projekt ktorý by ich inak politicky nezaujímal. Viď štátna tajomníčka ministerstva dopravy ktorá jeden betónový perón ku ktorému ani neexistuje chodník nazvala „projektom budúcnosti“.
No, děkuju pěkně.
Tak to vám tu budoucnost teda ani trochu nezávidím.
Štátnej tajomníčke MD zřejmě předložili oříznutou fotografii, už bez toho kreativního přechodového úseku ze zámkové dlažby do štěrku a ze štěrku do hlíny, nebo co to tam je dál.
Proč tam proboha jsou ty protihlukové stěny? Vždyť k nejbližším panelákům to je přes širokou rušnou ulici desítky metrů.
Beton se platí. 😉
Hluková studie taky. A pokud tam změřili hluk, tak dokonce i stát, jako stavebník, musí dodržovat závazné normy.
Aby to mohlo být hnusné.
Pozdě, ale přece.
Nebylo by dobrý, kdyby kromě toho přestupu tam byl i nějaký přirozený cíl cesty? V nedaleké Vídni u těch přestupů většinou bývá víc důvodů proč tam jet.
Cil tam je – to sidliste.
V tejto oblasti s výnimkou priľahlých panelákov nie je nejaký významnejší cieľ pri trati, ktorý by bolo možné obslúžiť bez prestupu na MHD
Wow, betónové nástupište bez akéhokoľvek napojenia na MHD (vrátane chodníka). Much impressive, very future, wow.
Chodník tam je, jen to trojmadovlé zábradlí vzor SŽ má bílou barvu.
Áno, je tam chodník… https://imhd.sk/ba/galeria-media/320456/Cez-%C5%A1trk-k-n%C3%A1stupi%C5%A1%C5%A5u
Jo takhle. Tak to je na ránu.
Není tam ta spodní trubka třeba z důvodu požadavku vozíčkářů?
Docela by mně zajímalo, kdo a jakým způsobem bude vymáhat respektování těch 5 veledůležitých zákazů na informační ceduli….
https://www.rtvs.sk/media/a501/image/file/1/0990/20240107-tiop-vrakuna-01054531.jpg
Možná proto vydlážděný „trojmadlový koridor“ preventivně ústí do drobného štěrku… 🙂
Toto geniální řešení by si zasloužilo patentovat.
To je taký slovenský štandart, že komunikace k zákazníkovi je z větší části tvořena zákazy, povinnostmi a sankcemi.
Ale účinné to bude, na elektrokoloběžce bych se na ten štěrkový retardér neodvážil.
A také to super odvodnění. Takže po dešti bude pod chodníkem bazén.
To mě taky napadlo že se to trochu prošlape a pak tam budou vždycky louže. Ale nejsem stavař, tak se můžu mýlit 🙂
Po několika větších deštích se z bratislavského TIOPu zkrátka stane docela obyčejný BioTop. 🙂
Skvělý nápad.Pojedou se někteří naši starostové podívat?
Že by třeba z Kolína? https://mapy.cz/s/materefamo
Až mi slza ukápla z toho, jak to tam v roce 2022 ještě vypadalo relativně čistě :'(
Zdice, mají také super terminál.
Pročpak? I u nás to na některých místech funguje… Svoboda nad Úpou, Semily, Praha – Rajská zahrada… A konec konců, spousty železničních stanic má autobusová nádraží či zastávku autobusu hned před nádražní budovou…
Protože v zahraničí je tráva zelenější. Přeci nebudou kopírovat to co je ve vedlejší obci, stejně spolu nemluví. 😀
Vytipované přednostní lokality pro zřízení dopravních terminálů:
Priorita 1:
Benešov, Beroun, Čáslav, Čelákovice, Hořovice, Kolín, Kladno, Kralupy nad Vltavou, Kutná
Hora hl.n., Lysá nad Labem, Mělník, Milovice, Neratovice, Nymburk hl.n., Poříčany, PrahaDlouhá Míle, Praha-Klánovice, Praha-Uhříněves, Roztoky u Prahy, Říčany, Sázava-Černé
Budy, Strančice, Týnec nad Sázavou
Priorita 2:
Brandýs nad Labem, Čerčany, Černošice-Mokropsy, Dobřichovice, Hostivice, Měchenice,
Mnichovo Hradiště, Rudná, Řevnice, Slaný, Stará Boleslav, Stochov, Úvaly, Vrané
nad Vltavou, Vraňany, Zdice
Jeětě jsem zapoměl zdroj. https://www.dataplan.info/img_upload/7bdb1584e3b8a53d337518d988763f8d/dopravni_plan_stc_kraj_2016_2020.pdf
U nás takové věci dávno fungují.
Ano jsou výjimky například Beroun.
Ano. To je pravda. Ale jinde s tím teprve začínají.
To nie je 20 rokov po vstupe do EÚ vôbec špatné…
Mám takové tušení, že lidi by to uvítali nezávisle na EU, totiž dávno před vstupem Slovenska do ní. V jednom nejmenovaném městě platily vlakové jízdenky na přípoj trolejbusem už před revolucí, aby se v okrajových časech nemusela pálit nafta vedle drátů.
Máte na mysli Zlín?
No něchtěl jsem moc ukazovat, ono to Zlínské nádraží je ostuda.
Dneska i ten lístek na přestup mezi vlakem a busem je dražší.