Z Vídně do Liberce. Dopravní podnik koupil 111 let starou tramvaj

Tramvajový vůz K. Foto: DPMLJTramvajový vůz K. Foto: DPMLJ

Vůz je provozní, v Liberci ho čekají příští rok úpravy.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepan

Meloun sem, meloun tam… no uvidíme, třeba i na třináctý platy zbylo 🙂

martin-2630

Připomíná brněnský vůz 52 z roku 1912, vyroben v Grazu.

Honza

Určitě dobrý počinek, takové připomenutí našim potomkům že české ruce a mozky uměly vyrobit dopravní prostředek který byl chloubou našeho národa. Tak to vnímám já, s dovolením.

Robert Pražák

A dneska neumí?

smasska

České ruce a mozky uměly vyrobit rakouskou tramvaj? Není vyloučeno, že na tom nějaký Čech pracoval, ale takto bych to nenazval…

Frantisek X

Že by v té Studénce za Rakouska žili jen Rakušané? 🙂 Článek jste, předpokládám, četl… Pravda, spíše než Češi to mohli být Moravané a Slezané.

kuna

Omyl, šikovné sudetoněmecké ruce, továrna byla ve měste Stauding.
🙂

optimista

Dobrý počin: když už nelze získat původní vozidla „vlastní“ ani zcela příbuzná, tak pro muzejní provoz jako ukázka toho, co někde jezdilo, je to vhodné: ani normální rozchod ostatně historicky stejně nikdy v Liberci neexistoval, takže původní není ani on a „muzejní prezentací“ je tak vlastně obé. A i na železnici přece jsou historická vozidla presentována i tam, kde v pravidelném provozu nikdy nejezdila, a nikoho to nijak zvlášť nedráždí – tak ať je té tramvaji v Liberci dobře.

Milan

Já jsem z článku pochopil, že právě příbuzná – přesně „architekturou podobná“ vozidla od stejného výrobce – Vagonky Studenka v Liberci jezdily v počtu 11ks, ale asi se žádné nedochovalo!

Samozřejmě je mi jasné, že ty tehdy měly rozchod 1000mm, a toto má standardní 1495mm, což znamená, že se narozdíl od ostatních historických TRAM v Liberci bude tento moct pohybovat po celé jejich kolejové síti vedoucí i do Jablonce, kterou přerozchodovali jen na 1495mm, až na zachování současně i rozchodu 1000mm díky 3. kolejnici v kolejové splítce mezi vozovnou a Lidovými sady.

smasska

Nic jako 1495 mm není normální rozchod, to je 1435 mm.

Někdo neznámý

Píšete chyby, normální rozchod je 1435 mm. 😉

Robert Pražák

Splitka je až do smyčky Viadukt. K „normálnímu rozchodu“ už se vyjádřili jiní.

knedlo

Keď som bol v Liberci naposledy, tak k Viaduktu sa na tisícke dostať nedalo. Chýbalo tam pár metrov koľajníc metrového rozchodu na Žitavskej. Každopádne je fajn, že Liberec získal pekný dvojosák na retrojazdy po prerozchodovanej sieti.

Jindra

Splítka je z vozovny tramvají do Lidových sadů.K viaduktu už se projet na metrovce nedá.

rogo01

Graz a Simmering ležely v Rakousku tehdy i teď. 😉

Jiří Kocurek

V době výroby předmětné tramvaje byl v Rakousku i Liberec, pod jménem Reichenberg.

Jiřik

Nikoliv, Reichenberg ležel – a leží – v sudetské částí Čech, tehdy v Českém království.
Je totiž nutno rozlišovat Rakousko, Čechy, Moravu atd. coby území (případně jako samosprávné útvary) útvary a Rakousko-Uherskou monarchii coby zastřešující stát.

Daniel Čechtický

Výborně, takže vlastně Liberec má v průměru starší tramvajový park než mají v KLDR… 🙂

Jindra

Vy jste mimoň.Zdržte se diskuze k tématu,kterému nerozumíte a neztrapňujte se.

Jindra

Děkuji za mínusy,které jsem obdržel od stejných mimoňů jako je Daniel Čachtický.

Hans N.

Na druhou stranu v libereckých diskuzích lze číst podobné názory poměrně často. Shrnuto: od koupě hračky pro pár vyvolených a mrhání penězi, až po kritiku neschopnosti koupit moderní tramvaje. Takže ne všechni jen tleskají.
PS: toto je pouze popis situace a nevyjadřuje názor autora

martin-2630

Tomu říkám „poměřování výdajů vynaložených na obranu (ochranu památek, přírody, kulturu, vědu…) na počet nemocnic (mateřských školek…), které by se za to daly pořídit“. Tím neříkám, že Liberec nemá koupit historickou tramvaj ani že nemá pořídit moderní tramvaje.

petr

ale jo,proč ne?

Michal M

V dubnu jsem v Liberci viděl tu půjčenou pražskou a i té to tam moc slušelo…

Martin

V Liberci koukám už kupujeme jenom historické tramvaje pro náš muzeální provoz 😀

walwisx

To jsem zvědav jestli i na novou trať do Rochlice budeme stále repasovat T3 . 🙂

Frantisek X

Proč? Může tam jet toto. 🙂 Jako je to pěkné, to ano, i když je otázkou míra podobnosti s tím, co v Liberci skutečně jezdilo. Bohužel, přednostně se předělávaly tratě (a leckde by to bylo potřeba, i kdyby se neměnil rozchod, aby bylo po čem jezdit), takže vozy až potom.

Tom

budete ale cestovat moderní lanovkou to musí stačit