Z Užhorodu už vyjely první vlaky na evropském rozchodu. S Ukrajinou propojily Bratislavu, Budapešť i Vídeň
Ukrajinské dráhy dokončily výstavbu nové železniční trati z Čopu do Užhorodu. Foto: EIB

V první soupravě jelo podle ukrajinských státních dráh 280 cestujících.
Co vozový a lokomotivní park? Děkuji.
Zajímavá, dobrá zpráva.
Úsek Čop Užhorod již normalní rozchod měl, ale jen pro nákladní dopravu a na trianglu uhýbala trať na hranice a dal do Veľkých Kapušian. Otevíral se začátkem osmdesátek.
Jinak normalní rozchod vede až do Mukačeva. Jezdily tam i vlaky osobní dopravy, z Budapešti a Košic, jen v nezávislé trakci. Dále z Berehova bylo možno až do Rumunska projet po normalním rozchodu.
Bagety ZSSK z Košic do Mukačeva stále jezdí. O vlacích MÁV nevím, zda stále jezdí, či ne.
Evropskej rozchod nevedl dosud jenom do Čopu, ale až do Mukačeva a do Koroleva a z něj do Rumunska, ale nevim jestli je to tam sjízdný.
Nikoliv do Koroljeva, ale na trianglu před Koroljevem se uhnul do Rumunska…
Masakr, provoz týden po dokončení. Kdykoliv se objeví taková akceschopnost, tak mě to v dnešní Evropě úplně šokuje. Když jsem o tom před týdnem četl, očekával jsem tak rok testovacích jízd, dva roky jednání o jízdním řádu, odvolání svazu chovatelů bubláků, a zkušební provoz s cestujícími možná 2029. Krásná práce.
Tak zase to stavěli dost dlouho a celkem primitivní technologií. Ale jinak ta země už před válkou byla dost agilní (třeba během 3 let zdigitalizovali státní správu), a teď jedou neskutečně. Nic jinýho jim ostatně nezbývá…