Z unikátní výzdoby je kompromis. Vizuální podoba přestavby metra Českomoravská v tichosti zčernala

Srovnání vítězného nového designu stanice Českomoravská a realizované verze (dole). Zdroj: DPPSrovnání vítězného nového designu stanice Českomoravská a realizované verze (dole). Zdroj: DPP

Ke změnám podle architektky došlo kvůli neochotě ustoupit z provozních požadavků.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan.potucek.2831

Hm a tak je to u nás se vším…

Márty

Pokud Praha chce, aby se jim do archi soutěží hlásili věhlasní umělci se zajímavými počiny, tak se toto nemůže dít.
Jsem fakt zklamaný a Anny Švarc je mi opravdu líto – takového snažení, aby pak přišel nějaký s prominutím idiot a řekl, že průsaky nesmí být přiznané a proto se změní koncept. Zrušení dlaždic v prospěch velkoplošných panelů ani nebudu komentovat. wtf.

Neodrážet Nespouštět

Metro už dávno potřebuje důkladnou personální čistku v celém podpůrném personálu. Je to banda nekompetentních břídilů a to metro podle toho vypadá. Kvalitativní sešup údržby metra je vidět na každé stanici. Je to tam čím dál špinavější, zbastlenější a je prostě vidět že je to všem tak nějak jedno.
Anně Švarc to fakt nezávidím už jen za to že tam vydržela tak dlouho, by jí měli prohlásit za svatou.

Mat

Obrovské zklamání, už je tam část namontovaná a je to strašně tmavé. Stanice bude jak černá díra a nezapadne mezi ostatní na trase B.

Hlavně, že se všude tvrdí, jak máme krásné metro. Dlaždice jsou všude možně, to už teď všude budou jen hnusné desky? Kdyby se takhle chovali projektanti a stavebníci při budování metra v 70. a 80. letech, tak nemáme ani zlomek té krásy na původních úsecích všech linek.

V. K.

To není kompromis, ale fiasko. Ale DPP je takový stát ve státě, který je mimořádně odolný vůči jakýmkoliv vnějším vlivům. Prostě “nikdy se to tak nedělalo”, a tak to zůstane. Cesta jak to umožnit se hledat nebude, protože by to znamenalo práci navíc. Stejně tak třeba zaměstnanci DPP z nějakých “šoto” důvodů sabotují cykloopatření a nikdo s tím není schopen nic udělat.

Pán jeskyně

Těšil jsem se, teď si budu muset počkat. Na nových vizualizacích mi to v některých ohledech připomíná mi to Národní třídu, kterou po quadrio rekonstrukci považuji za nejošklivější stanici metra.
Oproti tomu to, co píše Maxim Velčovský, dává naději, že konečná realizace bude opticky zajímavější, než druhá sada vizualizací. Tak si tu naději nechávám a konečný úsudek si udělám z návštěvy realizované stavby.

Host

Vše bude lepší, nez to bylo drív a hlavne at uz to je hotové a stanice otevrena… 🙂

Martin

Velká škoda, a ono by někomu vadilo, kdyby byly vidět průsaky? Jestli to správně chápu, ty tam budou/byly nezávisle na obkladu. Naopak by skrz transparentnější povrch DPP mohl rychleji odhalit větší defekty.

Původní návrh působil krásně světle, vzdušně, škoda, že se to celé ztmaví. Nicméně stále o dost lepší, než stav před.

Plus poděkujme Praze sobě, že prosadila tyto soutěže a pozice „architektky“ metra. Bez ní by tu stále vznikaly paskvily viz stanice nádraží Veleslavín, Motol atd. jako za ODS…

Martin

Sice prosadila, ale mentálové z DP se tím neřídí a jedou si svou komunistickou politiku stylem ,,nikdo nám do toho nebude kecat soutěž nesoutěž“. Ale to, že když se to nějak poškodí tak výměna celého panelu bude asi o poznání nákladnější než jeden konkrétní malej díl, tak to jim je jedno.

Percula

Neměl by spíš architekt navrhovat dílo tak aby vyhovovalo i v provozu? Pokud navrhne to co provoz nezvládne , je to zmetek.

Kubrt

A požadavek na zamaskování průsaků byl součástí zadání pro architekta?

Jakub P

Architekt a designer to ma samozrejme navrhnout tak, aby to bylo rozumne postavitelny, provozovatelny a udrzovatelny. Ale ne, nemusi to byt provozne to uplne nejjednodussi reseni, to je zas opacnej extrem.

Stráťa

Variantu že to provoz nezvládne protože je neschopný nepřipouštíte?

Michal S.

O2 ve skle pod O2 arénou. zajímavé

Juraj

Takže jako obvykle 😐

To je vždycky od DPP řečí o tom, jak má Praha krásné metro, a pak jakmile se člověk baví s někým z provozu, tak spílají architektům a designérům, že po nich chtějí něco extra. O kolik lepší to dopraváci mohli mít, kdyby jim tam furt nechodili cestující a kdyby všechno šlo řešit zavěšenou zářivkou…

Matěj V.

Škoda, původní vizualizace mi přijde hezčí. Ale třeba se mi takhle verze taky bude líbit, až si ji budu moct prohlédnout zblízka.

Martin

Ta puvodni varianta, svetla, ale hlavne ve forme dlazdic je mnohem hezci, i v tom, ze je pouzita na bocich sloupu…
Nove reseni je takove tuctove, jako zbytek stanic se sloupy na becku… na to nemusela byt soutez, ani bublinky…

Jakub P

Uvidime, jak to bude vypadat nazivo. Na vizualizacich ten kompromis pusobi jako vyrazny ustupek, ale zaroven je tohle podle me vec, ktera na vizualizaci poradne nevynikne nikdy, takze nema cenu ji podle ni hodnotit.

Intrus

Přesně. Mrkněte na ty ostatní návrhy v soutěži. Teď by vyhrál někdo jiný v porovnáním s tímto.