Z trati Veselí – Velenice zmizí deset přejezdů, jeden nadjezd odmítli ochranáři

Vyproštěný kamion po nehodě u přejezdu u Suchdola nad Lužnicí. Pramen: Policie ČRVyproštěný kamion po nehodě u přejezdu u Suchdola nad Lužnicí. Pramen: Policie ČR

Desetimiliardová modernizace a elektrizace trati přes Třeboň do Rakouska má začít koncem příštího roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
marcel.stancl

Němci sami uvažují o novém klopidlu místo 612 . Praha – Třeboň – Vídeň s naklápěním by byla bomba rychlejší vlak než přes Brno.

Norbert

chtělo by to i elektrifikaci

fous55

Budíček! Ta v tom je.

Tomáš Sys

Zrovna přejezd u Lužnice je nic moc a jeho zrušení/nahrazení nadjezdem by bylo mic fajn.

Frantisek X

Pokud jde o krajinu, mohli navrhnout podjezdy, což by současně zmenšilo převýšení, snazší by bylo překonání místa pro pěší a auta by také ušetřila trochu paliva. Nevím, proč jsou teď v módě spíše do krajiny trčící obludnosti. Jo, při stavbě a opravě není nutné přerušovat provoz, to je tak jediné.

Tomáš Záruba

Tak kolem Lužnice mě třeba napadá otázka spodní vody, nějaké té hladiny Q100 apod.

M19

Pro redakci (Jan Šindelář):
Třetí odstavec, bez perexu, druhá věta. Nemá být uvedeno místo přejezdu P6503, přejezd P5603? Aspoň dle mapy.cz to tak je. Ten první má být u Studénky. 😉
Jo, ani prázdniny redakční šotky nezastaví. 😉

Tuňák

SŽ by měla řýct že buď nadjezd nebo zrušení přejezdu bez náhrady a nic mezy tím.

Francimor

O tom ale nerozhoduje SŽ ale silniční úřad, tedy zpravidla místní obecní úřad.

Tuňák

To sice jo ale SŽ může řict dělejte si jak chcete ale mi přejezd neosadíme a silnice bude končit dva metry od kolejý.

M19

Mebo vytrháme koleje a železnice bude končit dva metry před cestou.Ne, železnice není středobod světa. A zákony a pravidla slušného chování platí i pro ni. 😉

Ares

Takhle se ale fakt neposuneme z toho středověku, úrovňové křížení je špatné, pokud je možnost ho odstranit, tak nechť se tak děje. Jinak souhlas, přejezd prostě zrušit.

Daniel Jablonecký

Sorry, ale ve středověku ještě železnice neexistovala. Dokonce ještě ani parní stroj neexistoval. Chtělo by to návrat do ZŠ.

Jiří Kocurek

Právě že nemůže. A nemohla ani za čísaře pána, když tu železnici stavěli a císařskou silnici křížili.

To červeně s alejí je císařská silnice a byla tam dřív.
https://mapy.cz/s/karububuna

Grossák

Zrušit přejezd svévolně nelze.

Sotous

Těma y všude se snažýš být vtipnej, nebo je to myšlený vážně?

Pavel

Normalne me to nevzrusuje, ale tipoval bych vtipnej. Treba ma odmeny za komentare a blbci jsme my.

Jiří Kocurek

Přerušit silnici I. třídy bez náhrady? Ale notak, zkuste přemýšlet.

Ares

O to je to smutnější, že na silnici první třídy nam zůstane přejezd.

qěcy

To je nejhorší způsob vyjednávání.

lokodepo

Jestli DSŽ předložila takové řešení, které ochranáři nutně museli odmítnout, nelze se divit. Je ale známo, že neexistuje jedno jediné řešení, zde se nabízí možnost vybudování mimoúrovňového křížení ještě před zastávkou Lužnice, aby zásah do NPR nebyl žádný. O tom se už ale nikde nepíše. Bylo předložen návrh – ten byl odmítnut – výsledkem je zachování přejezdu namísto hledání jiného řešení. Ale asi je to záměr…

Francimor

Takové řešení by nebylo v souladu s územním plánem tedy 3-4 roky zpoždění.

Jiří Kocurek

Vzhledem ke zpožďování termínů je na stole otázka, jestli by to přecijen nestálo zato. Teď už je ale pozdě, to mělo přijít v územním řízení – od toho tady je!

Francimor

V územním řízení je už dost pozdě, to už je dokumentace nakreslena. Územní plány musíte měnit nejpozději se studií proveditelnosti a ještě lépe před jejím zadáním. Od toho je to územní PLÁN.

qěcy

No tak se taky může tenhle jeden přejezd nahradit někdy později, ne?

lokodepo

Samozřejmě, že to musí být v souladu s územně-plánovací dokumentací, ale o tom, že asi bude problém zasahovat do NPR věděli na DSŽ už před několika lety, tak to mohli včas řešit. Teď je samozřejmě pozdě. Ale DSŽ s velkou oblibou zpožďuje potřebné projekty (a spěchá s méně potřebnými), takže pořád je otázka, zda se do toho teď nepustit. A koneckonců – pokud by se to podařilo projekčně připravit a přejezd zrušit třeba za pět let (kdy uplyne udržitelnosti projektu), pořád to bude významné plus. Čím méně přejezdů v síti SŽ, tím lépe. A je mi úplně jedno, že se… Číst vice »

Francimor

Územní plány respektive ZÚR ale netvoří AŽ ale kraje a obce a od nich musí být největší aktivita a snaha připravit území pro projekty které chtějí. SŽ je jen spracovska organizace, která dělá co se jí řekne. Kraj musí připravit území a když ho má připravené tak jít na MD aby schválilo stavbu a zadalo ji SŽ k přípravě a realizaci a pak se může nadávat na SŽ. Jenže u nás se postupuje přesně obráceně nejdříve se nadává na SŽ, pak to SŽ začne připravovat, pak přesvědčí MD aby jim to zadalo a nakonec se přesvědčují kraje a obce že… Číst vice »

Tomáš Záruba

Tak pokud by byl zájem, lze nyní nechat ten přejezd a zároveň začít řešit samostatnou stavbu nadjezdu někdy později, až se vše projedná a vyřeší, v nějaké jiné podobě. Určitě by byla blbost tím zdržovat hlavní stavbu, ale zase to neznamená “poslední příležitost něco udělat”.

fous55

Čert ví, co SŽ přesně chtěla. Pokud to byl nadjezd v současné trase silnice, tak se nelze ochranářům divit. Ale bylo možné ten nadjezd udělat v původní trase císařské silnice, tedy bez „esíčka“, a auta by tam ani nemusela zpomalovat. A ochranáři by proti odsunutí silnice dál od rezervace určitě nic neměli. Jenže by bylo nutné zbourat zastávkovou boudu a postavit novou o pár desítek metrů k severu. Takovou obrovskou investici si ale nemůžeme dovolit. Raději zachováme otřesný přejezd na věky věků amen.