Z trati Veselí – Velenice zmizí deset přejezdů, jeden nadjezd odmítli ochranáři
Vyproštěný kamion po nehodě u přejezdu u Suchdola nad Lužnicí. Pramen: Policie ČR![Vyproštěný kamion po nehodě u přejezdu u Suchdola nad Lužnicí. Pramen: Policie ČR](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/suchdol_4.jpg)
![Vyproštěný kamion po nehodě u přejezdu u Suchdola nad Lužnicí. Pramen: Policie ČR](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/suchdol_4.jpg)
Desetimiliardová modernizace a elektrizace trati přes Třeboň do Rakouska má začít koncem příštího roku.
Němci sami uvažují o novém klopidlu místo 612 . Praha – Třeboň – Vídeň s naklápěním by byla bomba rychlejší vlak než přes Brno.
chtělo by to i elektrifikaci
Budíček! Ta v tom je.
Zrovna přejezd u Lužnice je nic moc a jeho zrušení/nahrazení nadjezdem by bylo mic fajn.
Pokud jde o krajinu, mohli navrhnout podjezdy, což by současně zmenšilo převýšení, snazší by bylo překonání místa pro pěší a auta by také ušetřila trochu paliva. Nevím, proč jsou teď v módě spíše do krajiny trčící obludnosti. Jo, při stavbě a opravě není nutné přerušovat provoz, to je tak jediné.
Tak kolem Lužnice mě třeba napadá otázka spodní vody, nějaké té hladiny Q100 apod.
Pro redakci (Jan Šindelář):
Třetí odstavec, bez perexu, druhá věta. Nemá být uvedeno místo přejezdu P6503, přejezd P5603? Aspoň dle mapy.cz to tak je. Ten první má být u Studénky. 😉
Jo, ani prázdniny redakční šotky nezastaví. 😉
SŽ by měla řýct že buď nadjezd nebo zrušení přejezdu bez náhrady a nic mezy tím.
O tom ale nerozhoduje SŽ ale silniční úřad, tedy zpravidla místní obecní úřad.
To sice jo ale SŽ může řict dělejte si jak chcete ale mi přejezd neosadíme a silnice bude končit dva metry od kolejý.
Mebo vytrháme koleje a železnice bude končit dva metry před cestou.Ne, železnice není středobod světa. A zákony a pravidla slušného chování platí i pro ni. 😉
Takhle se ale fakt neposuneme z toho středověku, úrovňové křížení je špatné, pokud je možnost ho odstranit, tak nechť se tak děje. Jinak souhlas, přejezd prostě zrušit.
Sorry, ale ve středověku ještě železnice neexistovala. Dokonce ještě ani parní stroj neexistoval. Chtělo by to návrat do ZŠ.
Právě že nemůže. A nemohla ani za čísaře pána, když tu železnici stavěli a císařskou silnici křížili.
To červeně s alejí je císařská silnice a byla tam dřív.
https://mapy.cz/s/karububuna
Zrušit přejezd svévolně nelze.
Těma y všude se snažýš být vtipnej, nebo je to myšlený vážně?
Normalne me to nevzrusuje, ale tipoval bych vtipnej. Treba ma odmeny za komentare a blbci jsme my.
Přerušit silnici I. třídy bez náhrady? Ale notak, zkuste přemýšlet.
O to je to smutnější, že na silnici první třídy nam zůstane přejezd.
To je nejhorší způsob vyjednávání.
Jestli DSŽ předložila takové řešení, které ochranáři nutně museli odmítnout, nelze se divit. Je ale známo, že neexistuje jedno jediné řešení, zde se nabízí možnost vybudování mimoúrovňového křížení ještě před zastávkou Lužnice, aby zásah do NPR nebyl žádný. O tom se už ale nikde nepíše. Bylo předložen návrh – ten byl odmítnut – výsledkem je zachování přejezdu namísto hledání jiného řešení. Ale asi je to záměr…
Takové řešení by nebylo v souladu s územním plánem tedy 3-4 roky zpoždění.
Vzhledem ke zpožďování termínů je na stole otázka, jestli by to přecijen nestálo zato. Teď už je ale pozdě, to mělo přijít v územním řízení – od toho tady je!
V územním řízení je už dost pozdě, to už je dokumentace nakreslena. Územní plány musíte měnit nejpozději se studií proveditelnosti a ještě lépe před jejím zadáním. Od toho je to územní PLÁN.
No tak se taky může tenhle jeden přejezd nahradit někdy později, ne?
Samozřejmě, že to musí být v souladu s územně-plánovací dokumentací, ale o tom, že asi bude problém zasahovat do NPR věděli na DSŽ už před několika lety, tak to mohli včas řešit. Teď je samozřejmě pozdě. Ale DSŽ s velkou oblibou zpožďuje potřebné projekty (a spěchá s méně potřebnými), takže pořád je otázka, zda se do toho teď nepustit. A koneckonců – pokud by se to podařilo projekčně připravit a přejezd zrušit třeba za pět let (kdy uplyne udržitelnosti projektu), pořád to bude významné plus. Čím méně přejezdů v síti SŽ, tím lépe. A je mi úplně jedno, že se… Číst vice »
Územní plány respektive ZÚR ale netvoří AŽ ale kraje a obce a od nich musí být největší aktivita a snaha připravit území pro projekty které chtějí. SŽ je jen spracovska organizace, která dělá co se jí řekne. Kraj musí připravit území a když ho má připravené tak jít na MD aby schválilo stavbu a zadalo ji SŽ k přípravě a realizaci a pak se může nadávat na SŽ. Jenže u nás se postupuje přesně obráceně nejdříve se nadává na SŽ, pak to SŽ začne připravovat, pak přesvědčí MD aby jim to zadalo a nakonec se přesvědčují kraje a obce že… Číst vice »
Tak pokud by byl zájem, lze nyní nechat ten přejezd a zároveň začít řešit samostatnou stavbu nadjezdu někdy později, až se vše projedná a vyřeší, v nějaké jiné podobě. Určitě by byla blbost tím zdržovat hlavní stavbu, ale zase to neznamená “poslední příležitost něco udělat”.
Čert ví, co SŽ přesně chtěla. Pokud to byl nadjezd v současné trase silnice, tak se nelze ochranářům divit. Ale bylo možné ten nadjezd udělat v původní trase císařské silnice, tedy bez „esíčka“, a auta by tam ani nemusela zpomalovat. A ochranáři by proti odsunutí silnice dál od rezervace určitě nic neměli. Jenže by bylo nutné zbourat zastávkovou boudu a postavit novou o pár desítek metrů k severu. Takovou obrovskou investici si ale nemůžeme dovolit. Raději zachováme otřesný přejezd na věky věků amen.