Z tratí v Pardubickém kraji zmizí 810, příští rok dorazí nové jednotky z Polska a ojeté RS1
Většina výkonů v kraji by měla být od příštího roku zajištěna nízkopodlažními soupravami.
Pardubický kraj upřesnil, jakým způsobem bude probíhat modernizace vozového parku v příštím roce. Zásadní zvýšení kvality má přinést především nasazení nové generace motorových jednotek RegioShark od polského výrobce Pesa Bydhošť.
Kraj o detailech nasazení nových vozidel informoval ve zprávě po jednání se zástupci České drah. Již v příštím roce bude na trať 238 Pardubice – Havlíčkův Brod nasazeno sedm nových dieselových jednotek, které doplní dvě stávající jednotky RegioShark. „Od jízdního řádu 2023/2024 bude na této trati upraven stávající koncept dopravy, budou zavedeny přímé vlaky Pardubice – Havlíčkův Brod a dojde k navýšení rozsahu dopravní obslužnosti na této trati,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Do kraje má zamířit i jedenáct motorových vozů Stadler RS1, které dopravce zakoupil v Německu. Budou v průběhu příštího roku nasazeny na tratě 017 z Moravské Třebové do Dzbelu, 018 z Chocně do Litomyšle, 260 z České Třebové do Letovic a 261 ze Svitav do Žďárce u Skutče.
„Nové motorové jednotky i vozy budou nízkopodlažní, vybavené klimatizací, zásuvkami 230V, Wi-Fi informačním systémem či vakuovou toaletou. Vozidla budou také vybavené systémem ETCS, který má přinést větší bezpečnost na české železnici. Maximální rychlost u obou typů vozidel je 120 km/h,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Díky nasazení nových vozidel dojde k vyřazení starých motorových vozů řady 810. Ty nahradí nově dodávané vozidla a na tratích 015 Přelouč – Heřmanův Městec a 016 Chrudim – Holice jednotky řady 814. „Díky této obnově vozidel budou na většině tratí v Pardubickém kraji nasazeny nízkopodlažní vozidla a navýšen bude také rozsah dopravní obslužnosti, a to přibližně o 80 tisíc vlakových kilometrů. Nárůst výkonů se týká tratí 238 Pardubice – Havlíčkův Brod a 261 Svitavy – Žďárec u Skutče,“ dodal Kortyš.