Z taxíku přímo na finančák. První alternativní platforma začala úzce spolupracovat s českými úřady
Škoda Octavia ve službách platformy Bolt. Zdroj: Bolt

Data dosud Bolt dodával pouze na roční bázi. Nyní se administrativa zrychlí.
Největší o*eb od Boltu jsou jejich kompenzace či bonusy za jízdy. Zákazník si objedná jízdu za 200,- Kč, ale díky bonusu od Boltu zaplatí řidiči 100,-.. krásné a téměř zadarmo no ne? ale to by nebyl vychcany Bolt, aby řidiči započítal účetně výdělek 200,- Kč a z toho plynoucí odvod DPH pro dopravce..
Jo jezdil jsem kdysi dávno (cca 2018) ze srandy pro Bolt tak 1x nebo 2x týdně na třeba 3 hodiny, to bylo ještě předtím, než začali požadovat IČO a žlutou kartu. Mohl pro ně jezdit kdokoliv s řidičákem. Já neměl nic, ani živnost, ani žlutou kartu, ani místopis (tenkrát byl povinný) a samozřejmě ani auto registrované jako taxi. Takhle jsem jezdil asi rok a nějakou korunu to hodilo, asi tak 50 000 Kč čistého. Pak už mě to přestalo bavit, tak jsem skončil. Jaké překvapení – po asi dvou letech telefonát z finančáku, že jsem nepřiznal příjmy a silniční daň… Číst vice »
Jó jasně, ale cizinec bude zase v klidu. Pak mi říká, že super vozit lidi, krásných 110 000,- Kč měsíčně a úplně čistého 🤨.
A já budu mít 10 000,-. Mínus 5000,- benzín a 2808,- zdravotní. A co, budou chtít ještě 6000,- za sociální pojištění 🤣🤣😡.
Chtít můžou 😖
Je to k ničemu ! Bolt má bít Češky subjekt s IČO a normálně podnikat a platit DPH !!!! Proč máj platit DPH řidiči ??? Zákon je na hovno !!!! Pokud se to nestane daňoví úniky budu na stále ! A bolt může posílat data kolik chce! Úplně k ničemu !!!!
Bít nebo být, toť otázka.
DPH neplati ridici. DPH plati cestujici.
Ano ale odvádí ho řidiči.
to ke ale irelevantni. ty ridice to nic nrstoji.
Proc ma Bolt bít Češky? Pominu-li fakt, že holky se nebijou, neměl by bít i zákaznice jiných národností? Přijde mi to dost nefér.
Teď ještě naučit řidiče Boltu pravidla silničního provozu. Zrovna včera odpoledne jeden Bolt v Pardubicích nedal přednost autobusu MHD. Naštěstí to autobus ubrzdil, ale dva cestující se váleli po podlaze busu. Naštěstí bez následků. 😂😂😂
… nejedná se spíše o Dopravce, než přepravce…?
Proč by měl být? Jako platforma je spíše přepravce, ne?
A co budou sdílet? Jednotlivé jízdy nebo nějaká agregovaná data?
Tak finančák potřebuje vědět, kolik řidič dostal za jízdu, aby mohl kontrolovat odvod daně z příjmu a DPH. Asi nepotřebuje vědět, že řidič vezl Pepu Vomáčku z hospody v Dejvicích k milence do Nuslí …
Ale když už to bude vědět … kdo ví kdy se to bude hodit 🙂
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-dane-financni-urady-maji-novou-zbran-mohou-pouzit-zabery-silnicnich-kamer-211315
A nebo
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prostituace-soud-nss-rozhodnuti-zdaneni-dane.A251006_211525_domaci_kurl
Ja bych si predatavoval Id ridice, Cas+Misto nastupu, Cas+Misto vystupu, cenu, id karetni transakce a počet km… Jmena a pocet zakazniku maji zustat anonymizovana.
Mensi set informaci dava prostor ke smeline. Tento umoznuje smelinu pouze “za hotove” bez toho, aby jizda byla zahajena.
Kdyz z toho vyhodime lokace, tak nepujde dopocitat nepoctivce…
To právě u řidičů finančák vědět nebude. Peníze se posílají na flotilu. Bude to vědět pouze u toho, kdo jezdí na své IČO.
…pak je to na h…. protože to reálně nic neřeší…
Jde o obrovské daňové úniky. Než bolt poslal výkaz , komu poslal kolik tak ty flotilové firmy už dávno neexistovali . Řidiči jezdili během roku třeba pro 3-4 firmy . Neodváděli DPH ani dan z příjmu . Začali podnikat , po třech měsících firmu napsali bílého koně . Samozřejmě mafie z východu . Podle ročních výpisů finančáku mohlo stát přijít o desítky miliard .