Z průtahu běžná ulice. Litomyšl řeší, co se silnicí I/35 po dokončení dálnice
Smetanova lávka v Litomyšli. Foto: Ehl & Koumar architekti

Počet současných jízdních pruhů se zredukuje na dva, na zbylých vznikne asi 200 parkovacích míst. Doplní se také zeleň.
Doporučil bych však po zúžení průtahu i zákaz průjezdu tranzitu, případně závory na obou stranách. Neboť až se za pár let na D35 naindukuje nadlimitní množství vozidel, případně se stane nehoda dvou profi kamionů se dvěma bílýma dodávkama, celý objem aut se potom s radostí opět vrátí na průtah Litomyšle. Proč by ne, mají přece právo na průjezd městem zdarma.
A z dálnice se bude jezdit do Poličky kudy?
No to je ovšem přístup. Místo aby se ulice skutečně vrátila lidem a zkrášlila, tak se tam nacpou parkovací místa…
Chápu, jak to myslíte, ale musíte brát v potaz místní kontext. Kolem není žádná kompaktní zástavba, díky které by tam mohl vzniknout nějaký uliční život, tudíž dělat z toho městskou ulici s širokými chodníky tam zas takový smysl nedává. Vysázet stromy a doplnit odděleným cyklopruhem ano, ale to je tak vše. A navíc jsme na maloměstě, kde si starosta musí zajistit dost hlasů a nová parkovací místa, ať se nám to líbí, nebo ne, jsou v českých podmínkách vcelku spolehlivé téma pro komunální politiku. Pokud to navíc bude na úkor parkování na náměstí, kde ten uliční život reálný potenciál má,… Číst vice »
V kontextu Litomyšlských reálií je nápad s parkovacími místy naopak velmi rozumný. Bude to stát minimalni naklady (asfalt uz tam je) a pokud opravdu dojde k omezeni parkovani na namesti, pak dojde k plnemu vyuziti ulicniho potencialu centra města
Škoda, že tam nakonec stejně žádná pořádná cyklostezka nebude nebo jen taková ta neustále přerušovaná výjezdy z každých vrat.
A víte že tam žádná vrata nejsou?
„Cílem je navrátit hlavní tah do života města, čili ze silnice udělat ulici“. Takže 200 parkovacích míst vrátí silnici do života města 😀
Ono se tam stačí podívat na náměstí. Vypadá to tam jak u hypermarketu, bohužel…
Protože to náměstí žije, jsou zde obchody, kavárny, restaurace. Někteří lidé si na ten nákup zajedou autem, to má zase svoje negativa, ale za mě je to lepší než mrtvé náměstí jako například ve Svitavách
znám mnoho náměstí, která žijí bez aut a znám málo náměstí, která žijí společně s auty na každém rohu
A že zrovna ve Svitavách na náměstí vůbec žádné parkoviště není…
Mohli jsme mít:
1. Parkoviště
2. Cyklostezku
3. Protazenou lokalku
4. Cyklostezku a menší parkoviste
5. Nic
Budeme mít parkoviště, které se stejně brzo zaplní. Takže další auta. Takže pozitivního nic.
Viz výše. Teď se parkuje na renesančním náměstí. Bude li se parkovat místo toho na průtahů, je to zlepšení. Je to malé mesto, takže nebude-li se parkovat, nebude se žít a podnikat. Není to Praha. Jeďte se podívat. Stojí to za to. Nejhezčí české 10t. Kontinuita a moudrost na radnici. Kéž by to tak bylo vsude
Jenže tak to neni, parkoviště na průtahů vznikne a na náměstí zůstane. Neziju v CR prvním rokem.
Litomyšl je na české poměry nadprůměr, takže bych i věřil, že opravdu to parkování na náměstí v reakci na nová místa minimálně omezí. V jiném českém městě bych byl podobně skeptický, ale Litomyšl je opravdu jinde.
Supr ze Litomyšl plánuje co s prutahem.
Frydek-Mistek to řeší se zpožděním.
Mohelnice ma plan? Nope
Hranice n.M. udělaly něco? Ani je nehne.
F-M na to nakonec rezignoval
To jsou zase vize pana starosty a dalších chytrákū, ono bude to super až se tohle bude realizovat za ty super penízky, tak se zase pak bude realizovat za jiné penízky zase rozšiřování až budou chodit stížnosti, že to tenhle nesmysl nebude stíhat!!!! Hodně štěstí při vymýšlení těchto nesmyslů😁😁😁😁😁😁😁
Tak stačí obkreslit Sokolovskou či polovinu Letné v Praze a je to. Taky dříve z dvouproudových dálnic je městská ulice s klidovou uónou, max rychlostí 30, lidem už to nevadí, nějaké parkování navíc a dobrý profil i pro separátní cyklostezku
Bude to zajimava pripadova studie pro dalsi ceska mesta, jestli 200 novych parkovacich mist povede k premene centralniho parkoviste zpatky na historicke namesti. Muj odhad je, ze ne.
Tady ty mista nebudou tak daleko od náměstí, navíc náměstí jede z kaváren a pekaren…jinak se tam toho zase tolik neprodává. Stejně to asi bude pak bude prázdné náměstí.
Tak snad mají plán jak rozšířit silnici kolem zámečku…
Dokud nebude na severu nájezd na dálnici od Ústí a České Třebové, tak bude přes Litomyšl stáje jezdit hodně aut.
Asi tak..i když bude dávat větší smysl sjet u opatovce já přes Litomyšl rozhodně budu jezdit od Olomouce do ČT na truc.
Snížit počet pruhů na 2 je hovadina. Jakýkoliv problém (havárie nebo jen porucha kamionu) a město se ucpe. Dálnice nesníží počet aut na průtahu až tak moc – průtah je také významnou dopravní křižovatkou.
Ale sníží a to tak na třetinu, byť se to automobilistům nepozdává. Od toho se ta D35 buduje, aby tranzitní doprava z Litomyšle zmizela.
Problémem je že lidi mířící z/do Prahy ,Ostravy nebo Olomouce do/z ČT a UnO budou jezdit dál přes Litomyšl jako doteď….. Kolik procent ze stávajícího proudění Litomyšlí to je nevím, ale rozhodně tam podle mě neklesne doprava o 50% jak se starosta a další domnívají… Prostě bych s tím počkal
Fakt myslíte, že na I/35 dělají podstatný provoz ti, co jedou z/do Ústí nad Orlicí a České Třebové? Navíc ti od Brna/Olomouce/Ostravy do ČT uhnou už v Opatovci na I/43, proč by jeli až do Litomyšle?
A z dálnice se bude jezdit do Poličky kudy ?
Protažení železnice k autobusové stanici? Když už tedy není na pořadu dne kdysi plánované prodloužení do Poličky či variantně do Svitav… Parkoviště možná pomůže (snad aspoň) uvolnit náměstí, nicméně nesníží (i vzhledem k dálnici) podíl aut na přepravách. Provázání vlaků s autobusy by mohlo pomoci hlavně těm vlakům.
Spis by tu lokalku do Myta meli zrusit a nahradit cyklostezkou nez v tom utopit dalsi miliardu. Po stary 35 porad budou moct jezdit autobusy, bez kolon a budou mit 8-10x nizsi naklady na sedacku, budou klimatizovany a muzou stavet blizko skutecnych cilu cesty … treba u v Litomysli u nemocnice.
To je nesportovní, jezdit do nemocnice autobusem.
Pěkně se dobelhat přes celý město na motoráček jako v roce 1960, to ze počítá.
To jsou zase děsné kydy. Kdyby kraj byl co k čemu, tak už je v provozu tato spojka: https://mapy.cz/s/kofopazuzo
A také by se dalo v Litomyšli s vlaky od Mýta jezdit až do bývalého šturcu, nebo dokonce prodloužit po průtahu dál, nějak takto: https://mapy.cz/s/rafuragere
Supr nápad Do Billy vlakem!
A do těch Vaši dvou šotosnů byste vrazil plno peněz. Litomyšl by už nerozdělovala silnice, ale železnice. A vlakem by jelo o kolik lidí víc, aby se to vyplatilo?
No, když dáš v Litomyšli na výběr, jestli 100 parkovacích míst nebo kilometr železnice k autobusáku, tak je Ti předem jasné, jak to dopadne.
Můj osobní názor: trať je z Vysokého Mýta do Litomyšle v naprostém souběhu s I/35. Tedy po dostavění D35 v tomto úseku na trati neobjednat dopravu a převést ji na silnici, kde bude dostatek kapacity a bude to levnější nebo to umožní výrazně lepší dopravní obsluhu.
Doprava na silnici je už dávno převedena (není nutno čekat na dokončení D35), vlak se tu za současné situace objednává naprosto zbytečně. Popsal jsem řešení, které by umožnilo železniční dopravě do Litomyšle dát smysl a do budoucna ho rozvíjet. Jenže nic takového se nekoná a konat skoro určitě nebude.
Radní pro dopravu Pardubického kraje L. Valtr má v plánu renesanci této lokálky. Uvažuje se o pořízení BEMU a lince Litomyšl – V. Mýto – Choceň – Ústí n. O. – Č. Třebová – M. Třebová. Pokud se opraví svršek a dosadí ETCS, což je také v plánu, tak dojde zároveň k výraznému zrychlení. Pro Litomyšl bude mít trať smysl, mimo samotnou trať, minimálně pro cesty na Prahu, což při současné rychlosti, počtu spojů a mnohdy přestupu v Mýtě nemá a lidé z Litomyšle jedou do Prahy buď přímo autem nebo autem na koridor.
Jo, takze aslon za miliardu…a o kolik byde rychlejší tim vlakem treba cesta z Třebové do nemocnice v Litomyšli?
Za prvé na BEMU běží dotační výzva, takže kraj to moc stát nebude. Jelikož by se jednalo o tangenciální linku, tak nemá smysl se bavit o spojení mezi koncovými body. Pokud ta trať bude mít moderní parametry a jízdní řád, tak věřím, že si cestující najde.
Radní L. Valtr se akorát zbláznil, to je pravda. Pravda, která mne ale dost děsí…
Ono by bohatě stačilo, kdyby udělali pořádné nástupiště s přístřeškem o nějakých sto či dvě stě metrů dál a hlavně udělali pořádnou pěší cestu jak na lávku, tak na tř. TGM, kde jsou zastávky autobusů a velká střední škola.
Dnešní přístup na litomyšlské nádraží je katastrofa.
Autobus Litomyšl – Choceň 34 minut, vlak Litomyšl – Choceň 44 minut.
Takže místo 4 pruhů silnice byste to město rozdělil železnicí a nechal lidi jezdit pomaleji? To nevypadá jako podpora VHD a kultivace veřejného prostoru.
Vést vlaky z Chocně do Litomyšle nemá smysl.
Taķže ze Zámrsku? V Zámrsku nestaví rychlíky. Osobák ze Zámrsku do Pardubic jede 31 minut. Rychlík z Chocně do Pardubic jede 19 minut. Přetrasováním tratě z Mýta na Zámrsk by se z těch 44 minut ušetřily tak 4. O tolik blíž než Choceň to není. Takže místo 44+5+19=68 minut přes Choceň, by se jezdilo 40+5+31=76 minut přes Zámrsk. Bylo by to pomalejší a musely by se na to postavit asi 4 km nové tratě. A kde je v tom ta výhoda pro cestujícího, který už teď může jet autobusem do Chocně a rychlíkem za 36+5+19=60 minut? A neříkejte mi, že… Číst vice »