Z Přerova budou řídit provoz na více tratích. Správa železnic soutěží miliardové rozšíření CDP

Vizualizace nové budovy CDP Přerov. Foto: Moravia ConsultVizualizace nové budovy CDP Přerov. Foto: Moravia Consult

Odhadovaná cena za stavbu za necelé dva roky výrazně stoupla.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin.janecek

Kdo zná PD, je tam i nákladní výtah, aby se nemusely technologie zakládat do budovy jeřábem…?

bno

Tohle už ani nestojí za komentář.

Tomáš Záruba

Brno – Třebová zde „sídlit“ nebude? Nebo to v článku vyjmenované byly jen příklady (ostatně taky by šlo položit podobné otázky na valašskou a havířovskou trať)…?

asdf

Nájdite si dokument „Pracoviště pro dálkové řízení“ na stránkach Správy železnic.

Výletník

Další budova s xx počtem zařízení, které budou potřebovat udržovat… Jaká je kapacita údržby v daném místě? Stejně tristní jako v Praze? Zařízení více a více a lidí, kteří se o to budou starat ze začátku za platovou třídu 7, po x letech za třídu 8 a následně třídu 9 a 10 (max), méně a méně. Jedná se zejména o energetiku (SEE) a sdělovací a zabezpečovací zařízení (SSZT). No, uvidí se.

Rejpal

Škoda, že se inflace SŽ nevztahuje i na platy zaměstnanců provozu a údržby SŽ. To by z nich byli boháči. 🙂

Libor

Asi by se i obrátil poměr lidí z provozu a „systémových specialistů“ a podobných zbytečných kanclkrys. 😀

Vlastimil Kocurek

Tako věc se dá řešit outsourcingem. Tím by úplně odpadly starosti, které máte o nějakých platech.

Bespi

Kouzelny outsourcing … . Jasne ten vyresi vse. Az na tu realitu.

Jaaa

Outsourcing na SŽ jste nezažil. Tudíž…

Szony

Myslím si že by bývale udělaly lépe kdyby místo stavby 2 nových budov postavily nové CDP v České Třebové a znovu přerozdělily řízené tratě.

Domis

Nebo někde na Ostravsku, kde by jistě snáze našli a udrželi nové zaměstnance.

Libor

Z Ostravska to do Přerova ještě nemají tak daleko, ale současnými lokalitami víceméně vyřadili oblast mezi Znojmem a Čáslaví – z tama se opravdu nevyplatí dojíždět ani na jedno z CDP.

Tomáš Záruba

To spíš Havlíčkův Brod / Jihlava. Tratě 250,230,225 (a všechny návazné) to budou mít do Přerova i Prahy hodně z ruky.

Lukáš

V rezervě pro VRT budou dlouho bydlet jen myši.

MacD

A na zničení už budou potřeba dva Irisy nebo to zvládne jeden?

Jaaa

Zvládne to chlap se štípačkama nebo s kanystrem benzínu.

JendaVenda

Nejde jen o to, že to zničí jedna raketa, ale rovnou vezme sebou 1/3 personálu potřebného pro nouzovou obsluhu.

nowas

Že by na nás strileli Němci? Ale to je jedno, českou železnici vyřadí bouřka nebo teplo(prověšená trolej) mnohem lépe.

Jaaa

Ještě že na Balabence nemůže ani pršet, ani lítat blesky. 😉

Emi

Hezké, jen by mě zajímalo, kde vezmou tolik zaměstnanců, kteří budou schopni něco takového zvládat (práce je to fakt náročná) 🙂 místo místních lidí, kteří bydleli v okolí nádraží, nebo přímo na nich, budou v lepším případě dojíždět z nesmyslných míst, jako třeba z Jablunkovska. Doufám, že počítají s pořádanými nocležnami/odpočinkovými místnostmi 🙂

Oreo

Životnost na CDP je pry tři roky

Jaaa

Čemuž odpovídá kvalita poskytovaných služeb. Vyždímat a zahodit.

Lukáš

To by asi měli ještě letos na Ferdinandce zastavit provoz.

Jaaa

Ferdinandku řídí Přerov…

Rowdy

Nesmysl, nikdo nikam neodešel než do důchodu. Možná jedinci, ale jinak jsou tu lidi od začátku , tj cca patnáct let.

Honza

Není pravda,znám spoustu lidí co tam dělá léta. Bohužel se to na nich dost projevilo a nemyslím to ve zlém. Bohužel ta práce není zaplacená. Zajímavá, sle nezaplacená. Jak píšeš, na tři roky do důchodu.

Tomáš Záruba

A systém RDP se nakonec budovat nebude?

asdf

Bude a aj sa buduje. RDP aj PPV. Ja si už dokonca trúfam povedať, že keby dnes (výhradná prevádzka ETCS bude zasa niečo iné) niekho hodil raketu na CDP, tak to vlastne ani nebude zas až tak moc poznať.

Jirka z UL

Nestává se železnice na našem území nějak až moc zranitelná a to nemluvím o povětrnostních podmínkách. Neztrácí už SŽ přehled co se na takových místech vůbec děje? Sice to není z CDP Přerov, ale z Balabenky – včera Krušnohor poskakoval už z Balabenky až do Prahy ale hlavně stání v tunelu. Super zážitek, když máte pak přestup skoro na krev a z toho pak i návazný. Naštěstí byla sdílná paní z mimibaru, že teď je to skoro pořád. Podle ČD vlak už dojel k nástupišti a nezájem, že tak to není. Navíc v tunelu není signál, takže prý minulý týden… Číst vice »

Francimor

Přestup na krev v Praze si může naplánovat jen blázen. Krom toho máte v JŘ jasně napsáno že v Praze hl.n. I jiných vlaky na sebe nečekají.

Frantisek X

Přípoje i „přípoje“ plánuje objednatel a následně plánovač. Navíc byste si pro případ větších zpoždění musel všude nechávat pro jistotu dvě hodiny (častý interval při těsných přípojích), to chcete nabízet komu? Ještě tak v čase oběda s možností rychlého občerstvení, pokud by se tento nestihl.

Francimor

Taky nemluvím o „všude“ ale o Praze, kde žádné přípoje zajištěny NEJSOU.

luzkovyvagon

Nedávno mi ujel přípoj Západní expres v Plzni, čekal jsem dvě hodiny na další, který na zpožděný rychlík od ČB pro změnu čekal, ale nikdo z něj nepřestoupil. Tudíž jsme měli opět zpoždění i s dalším Západním expresem a v Chebu ujel přípoj na Plesnou. Takže pro příště vyjíždím z ČB místo v 06:00, raději rychlíkem ve 02:00 abych byl na místě včas 😀

Francimor

O ničem takovým nemluvím

Pája

To je na denní dojíždění moc praktické 🤣

Jaaa

Ano, jenom alibismus výše jmenovaných, když je to HLAVNÍ PŘESTUPNÍ UZEL REPUBLIKY.

DavidS

Tím spíše, by vlaky neměly čekat, protože pak to zpoždění přenesou akorát dál.

Jaaa

Ne. 😉

Jirka z UL

A když se jedná o poslední přípoje na nějaký kodrcák do nějakého menšího města. Pak lepší varianta je to auto a dráhy ať si vozí vzduch. Ono modrým i SŽ přivřít ventil na peníze a ohodnocení jen na základě výsledků, tak by se možná věci děly, ale tahle jen ať kaštani platí a jsou nám u zadní části těla.

nowas

Hlavně by se na hlaváku po 9. hodině nehlo ani kolo, Až by tam na sebe všechno čekalo.

Jaaa

To se jaksi nikde netvrdí. Ale prostě tvrdé nečekání nikoho na nikoho je systémově velmi špatně.

mlokXCM

A jaká je souvislost s tím CDP?

Mairoslav

To stejné se děje při jízdě sc 516, z Ostravy jedete v pohodě, dojedete do Kolína, tam před vás pustí nesmylně ponlý regiojet, dojedete do Libně, v 8:16 a říkáte si, super stihnu vázaný vlak EC do Hamburku, a co udělá slavná spržel poskakujete do tunelu, tam preventivně Vás zaseknou a dojedete na přestup 8:24, a hlavně tyto jízdenky vydal automat ČD, takže by měl být přestup zajištěn, není, já bych sice takto nikdy nejel, ale co banda cyklistů, kterým takto vydali jízdenky, naštěstí to stihli, ale jedno je jasné, že ti co řídí provz jsou největší škodnou na železnici,… Číst vice »

Fdl

To je hromada keců. 😀 O řízení provozu očividně nevíte absolutně nic a jeho smysl uniká pouze vám. Zajištění přípoje při nenavýšení zpoždění si stanovuje vždy dopravce, SŽ nemá v kompetenci něco takového stanovit. Akorát dokazujete vaši neznalost a neorientovanost v oblasti řízení provozu.

parmezano

Někde jsem zahlídl , že z Přerova to bude řízený po Luleč a zbytek bude řízené z Brna , pohovostní výpravčí má být v Nezamyslicích

Pavel

Pepo 😁 vše z Přerova, pohotovostní nevím

Alešl

A to v Budoucnu i s uzlem Brno.

Daniel

Pro srovnání jak staví soukromý investor. Cena třicetipatrové V Tower v Praze na Pankráci byla 3 miliardy.

Honza

a to se dá srovnávat? jde o stejnou cenovou hladinu a podobnou komplexnost? Neříkám že cena zde uvedená je malá, nebo vysoká to opravdu neumím posoudit. Ale toto porovnání mi přijde jako „výkřik do tmy“.

nowas

To je jen vysoká bytovka.

Francimor

Taky v tom je zabezpečovací zařízení za miliardu?

Kubrt

Výstavba v letech 15-18, ale zejména – úplně mimo srovnání z hlediska instalovaných technologií.

DavidS

Jeden z těch soukromých investorů respektive vlastník projektu zmíněné budovy taky zkrachoval…

Lukáš

A je tam taky tolik IT techniky?

Jaaa

Od správných dodavatelů? 😉

(Jako sorry, ale pokud běžný rackový 1GB/s switch stojí na dráze 60 k + “instalace” – rozuměj jednoduché zapojení a otestování – za 10 k, zatímco běžně na trhu je za čtvrtinu, tak se nejde divit takovým cenám).

Rowdy

Daň za intranet? Naprosto nezávislý na veřejných linkách. Ono to asi něco stojí, když se nepripojis na běžný veřejný kabel.

Jaaa

Sorry kámo, ale technicky je to běžnej podnikovej intranet.

Rowdy

A ta zabezpečovací technika v třiceti patrové V Tower taky zabírá polovinu prostoru?

lokodepo

A to je teprve začátek….

Frantisek X

To už je jen pokračování procesu centralizace. S průvodními jevy typu prodlužování dojezdu na místo potřeby, když cokoli selže. Má to jistě i výhody, ale jako všude – odtud potud. Nu, uvidíme…

Jaaa

Jj, výhody jsou do první krize. Ale škody SŽ nikomu neplatí, takže…