Z Přerova budou řídit provoz na více tratích. Správa železnic soutěží miliardové rozšíření CDP
Vizualizace nové budovy CDP Přerov. Foto: Moravia Consult
Odhadovaná cena za stavbu za necelé dva roky výrazně stoupla.
Odhadovaná cena za stavbu za necelé dva roky výrazně stoupla.
Kdo zná PD, je tam i nákladní výtah, aby se nemusely technologie zakládat do budovy jeřábem…?
Tohle už ani nestojí za komentář.
Brno – Třebová zde „sídlit“ nebude? Nebo to v článku vyjmenované byly jen příklady (ostatně taky by šlo položit podobné otázky na valašskou a havířovskou trať)…?
Nájdite si dokument „Pracoviště pro dálkové řízení“ na stránkach Správy železnic.
Další budova s xx počtem zařízení, které budou potřebovat udržovat… Jaká je kapacita údržby v daném místě? Stejně tristní jako v Praze? Zařízení více a více a lidí, kteří se o to budou starat ze začátku za platovou třídu 7, po x letech za třídu 8 a následně třídu 9 a 10 (max), méně a méně. Jedná se zejména o energetiku (SEE) a sdělovací a zabezpečovací zařízení (SSZT). No, uvidí se.
Škoda, že se inflace SŽ nevztahuje i na platy zaměstnanců provozu a údržby SŽ. To by z nich byli boháči. 🙂
Asi by se i obrátil poměr lidí z provozu a „systémových specialistů“ a podobných zbytečných kanclkrys. 😀
Tako věc se dá řešit outsourcingem. Tím by úplně odpadly starosti, které máte o nějakých platech.
Kouzelny outsourcing … . Jasne ten vyresi vse. Az na tu realitu.
Outsourcing na SŽ jste nezažil. Tudíž…
Myslím si že by bývale udělaly lépe kdyby místo stavby 2 nových budov postavily nové CDP v České Třebové a znovu přerozdělily řízené tratě.
Nebo někde na Ostravsku, kde by jistě snáze našli a udrželi nové zaměstnance.
Z Ostravska to do Přerova ještě nemají tak daleko, ale současnými lokalitami víceméně vyřadili oblast mezi Znojmem a Čáslaví – z tama se opravdu nevyplatí dojíždět ani na jedno z CDP.
To spíš Havlíčkův Brod / Jihlava. Tratě 250,230,225 (a všechny návazné) to budou mít do Přerova i Prahy hodně z ruky.
V rezervě pro VRT budou dlouho bydlet jen myši.
A na zničení už budou potřeba dva Irisy nebo to zvládne jeden?
Zvládne to chlap se štípačkama nebo s kanystrem benzínu.
Nejde jen o to, že to zničí jedna raketa, ale rovnou vezme sebou 1/3 personálu potřebného pro nouzovou obsluhu.
Že by na nás strileli Němci? Ale to je jedno, českou železnici vyřadí bouřka nebo teplo(prověšená trolej) mnohem lépe.
Ještě že na Balabence nemůže ani pršet, ani lítat blesky. 😉
Hezké, jen by mě zajímalo, kde vezmou tolik zaměstnanců, kteří budou schopni něco takového zvládat (práce je to fakt náročná) 🙂 místo místních lidí, kteří bydleli v okolí nádraží, nebo přímo na nich, budou v lepším případě dojíždět z nesmyslných míst, jako třeba z Jablunkovska. Doufám, že počítají s pořádanými nocležnami/odpočinkovými místnostmi 🙂
Životnost na CDP je pry tři roky
Čemuž odpovídá kvalita poskytovaných služeb. Vyždímat a zahodit.
To by asi měli ještě letos na Ferdinandce zastavit provoz.
Ferdinandku řídí Přerov…
Nesmysl, nikdo nikam neodešel než do důchodu. Možná jedinci, ale jinak jsou tu lidi od začátku , tj cca patnáct let.
Není pravda,znám spoustu lidí co tam dělá léta. Bohužel se to na nich dost projevilo a nemyslím to ve zlém. Bohužel ta práce není zaplacená. Zajímavá, sle nezaplacená. Jak píšeš, na tři roky do důchodu.
A systém RDP se nakonec budovat nebude?
Bude a aj sa buduje. RDP aj PPV. Ja si už dokonca trúfam povedať, že keby dnes (výhradná prevádzka ETCS bude zasa niečo iné) niekho hodil raketu na CDP, tak to vlastne ani nebude zas až tak moc poznať.
Nestává se železnice na našem území nějak až moc zranitelná a to nemluvím o povětrnostních podmínkách. Neztrácí už SŽ přehled co se na takových místech vůbec děje? Sice to není z CDP Přerov, ale z Balabenky – včera Krušnohor poskakoval už z Balabenky až do Prahy ale hlavně stání v tunelu. Super zážitek, když máte pak přestup skoro na krev a z toho pak i návazný. Naštěstí byla sdílná paní z mimibaru, že teď je to skoro pořád. Podle ČD vlak už dojel k nástupišti a nezájem, že tak to není. Navíc v tunelu není signál, takže prý minulý týden… Číst vice »
Přestup na krev v Praze si může naplánovat jen blázen. Krom toho máte v JŘ jasně napsáno že v Praze hl.n. I jiných vlaky na sebe nečekají.
Přípoje i „přípoje“ plánuje objednatel a následně plánovač. Navíc byste si pro případ větších zpoždění musel všude nechávat pro jistotu dvě hodiny (častý interval při těsných přípojích), to chcete nabízet komu? Ještě tak v čase oběda s možností rychlého občerstvení, pokud by se tento nestihl.
Taky nemluvím o „všude“ ale o Praze, kde žádné přípoje zajištěny NEJSOU.
Nedávno mi ujel přípoj Západní expres v Plzni, čekal jsem dvě hodiny na další, který na zpožděný rychlík od ČB pro změnu čekal, ale nikdo z něj nepřestoupil. Tudíž jsme měli opět zpoždění i s dalším Západním expresem a v Chebu ujel přípoj na Plesnou. Takže pro příště vyjíždím z ČB místo v 06:00, raději rychlíkem ve 02:00 abych byl na místě včas 😀
O ničem takovým nemluvím
To je na denní dojíždění moc praktické 🤣
Ano, jenom alibismus výše jmenovaných, když je to HLAVNÍ PŘESTUPNÍ UZEL REPUBLIKY.
Tím spíše, by vlaky neměly čekat, protože pak to zpoždění přenesou akorát dál.
Ne. 😉
A když se jedná o poslední přípoje na nějaký kodrcák do nějakého menšího města. Pak lepší varianta je to auto a dráhy ať si vozí vzduch. Ono modrým i SŽ přivřít ventil na peníze a ohodnocení jen na základě výsledků, tak by se možná věci děly, ale tahle jen ať kaštani platí a jsou nám u zadní části těla.
Hlavně by se na hlaváku po 9. hodině nehlo ani kolo, Až by tam na sebe všechno čekalo.
To se jaksi nikde netvrdí. Ale prostě tvrdé nečekání nikoho na nikoho je systémově velmi špatně.
A jaká je souvislost s tím CDP?
To stejné se děje při jízdě sc 516, z Ostravy jedete v pohodě, dojedete do Kolína, tam před vás pustí nesmylně ponlý regiojet, dojedete do Libně, v 8:16 a říkáte si, super stihnu vázaný vlak EC do Hamburku, a co udělá slavná spržel poskakujete do tunelu, tam preventivně Vás zaseknou a dojedete na přestup 8:24, a hlavně tyto jízdenky vydal automat ČD, takže by měl být přestup zajištěn, není, já bych sice takto nikdy nejel, ale co banda cyklistů, kterým takto vydali jízdenky, naštěstí to stihli, ale jedno je jasné, že ti co řídí provz jsou největší škodnou na železnici,… Číst vice »
To je hromada keců. 😀 O řízení provozu očividně nevíte absolutně nic a jeho smysl uniká pouze vám. Zajištění přípoje při nenavýšení zpoždění si stanovuje vždy dopravce, SŽ nemá v kompetenci něco takového stanovit. Akorát dokazujete vaši neznalost a neorientovanost v oblasti řízení provozu.
Někde jsem zahlídl , že z Přerova to bude řízený po Luleč a zbytek bude řízené z Brna , pohovostní výpravčí má být v Nezamyslicích
Pepo 😁 vše z Přerova, pohotovostní nevím
A to v Budoucnu i s uzlem Brno.
Pro srovnání jak staví soukromý investor. Cena třicetipatrové V Tower v Praze na Pankráci byla 3 miliardy.
a to se dá srovnávat? jde o stejnou cenovou hladinu a podobnou komplexnost? Neříkám že cena zde uvedená je malá, nebo vysoká to opravdu neumím posoudit. Ale toto porovnání mi přijde jako „výkřik do tmy“.
To je jen vysoká bytovka.
Taky v tom je zabezpečovací zařízení za miliardu?
Výstavba v letech 15-18, ale zejména – úplně mimo srovnání z hlediska instalovaných technologií.
Jeden z těch soukromých investorů respektive vlastník projektu zmíněné budovy taky zkrachoval…
A je tam taky tolik IT techniky?
Od správných dodavatelů? 😉
(Jako sorry, ale pokud běžný rackový 1GB/s switch stojí na dráze 60 k + “instalace” – rozuměj jednoduché zapojení a otestování – za 10 k, zatímco běžně na trhu je za čtvrtinu, tak se nejde divit takovým cenám).
Daň za intranet? Naprosto nezávislý na veřejných linkách. Ono to asi něco stojí, když se nepripojis na běžný veřejný kabel.
Sorry kámo, ale technicky je to běžnej podnikovej intranet.
A ta zabezpečovací technika v třiceti patrové V Tower taky zabírá polovinu prostoru?
A to je teprve začátek….
To už je jen pokračování procesu centralizace. S průvodními jevy typu prodlužování dojezdu na místo potřeby, když cokoli selže. Má to jistě i výhody, ale jako všude – odtud potud. Nu, uvidíme…
Jj, výhody jsou do první krize. Ale škody SŽ nikomu neplatí, takže…