lot
Doprava ve městě Tramvaje

Z pražských tramvají budou šaliny. Brno koupilo deset T6A5

Tramvaj T6A5 v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást
Tramvaj T6A5 v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást

Dopravní podnik města Brna koupil deset tramvají T6A5, které už nepotřebuje Dopravní podnik hl. města Prahy. Brněnští za ně zaplatí 3,5 milionu korun.

Jednání o nákupu tramvají trvala od dubna, teď už je podepsaná smlouva a čeká se jen na převoz vozidel. „Tramvaje by do Brna měly být přepraveny v týdnu od 10.6. V Praze budou jeřábem naloženy na podvalník a převezeny do Brna, kde budou stejným způsobem sejmuty,“ popsala mluvčí DPMB Hana Tomaštíková. Podle ní se podrobí kompletní prohlídce, v rámci které stanoví nutnost a rozsah oprav.

Tramvaje vyrobené v polovině devadesátých let už DPP nepotřebuje díky velkému nákupu nových tramvají. Pro DPMB nejde o neznámá vozidla, vlastní jich celkem 20.

Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech 1991 až 1998 v ČKD Tatra. Celkem se jich vyrobilo 296, dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Košicích a Bratislavě, část se pak prodala do  Kyjeva, Charkova a Sofie.

Podle smlouvy si má brněnský dopravní podnik tramvaje odvézt do konce června. V pražských ústředních dílnách je v posledních dnech rušno: stejné tramvaje si koupil i sofijský dopravní podnik, který si je odváží v těchto dnech.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

A k čemu v Brně budou, to někdo ví?

jirka

to neni podstatny. Proste Ceska mentalita – sbirat strary kramy a furt je vopravovat. … ze to stoji 3x vice nez novy to cecha nenapadne

Y.K.

Jak jako cecha? V Brně? Aby ti někdo nedal po čuni. 😀

exttmis

Tak proč vy, trubky z Brna, řvete na hokeji v tom vašem Rondu „Češi, do toho“?

Martin K.

Koupit za 350 tisíc starší kus před GO a za 50 mil. nový kus tramvaje je rozdíl.

A.R.

O jejich využití nemám pochyby. 🙂 Spíš aby je měl kdo řídit.

Poudy

Tak to bych nerozdejchal,bejt jednou z těch tramvají 😁

Honza

no jo, po 20 letech se stát šalinou…
BTW: Na Kolišti: Pane, prosím vás, kde je tu nejbližší stanice tramvaje? …(po dlouhém přemýšlení): V Olomouci!

A.R.

V Brne jsou okolo Koliste 3 tramvajove zastavky: Hlavni nadrazi, Malinovskeho namesti a Moravske namesti. 🙂 Neni nutne pana posilat az do Olomouce.

Standa

Tramvajová zastávka není v hlavní moravské vesnici ani jedna…

A.R.

Ale je. 🙂 Nemusíš se hádat, oba víme, že mám pravdu. 🙂 A mínusy zakomplexovaných ubožáků na tom, že v Brně jezdí na tramvajové zastávky tramvajové linky, nic nezmění. 😉

Vojta

Zastávky možná, ale stanice fakt ne:)

A.R.

Všiml jsem si toho, proto pořád píšu o zastávkách. 🙂

Ondřej

Já myslel, že hlavní moravská vesnice je Tvarožná Lhota…
😀

Adam

Snad jim v Čestlicích zas nějaká nesjede z podvalníku

Vojta

3,5 mega za 10 tramvají? To je prodávají na váhu? Každá má asi 19 tun…to už tak třetinu ceny je jen výkupní hodnota materiálu.

Ondra

3,5 bylo myšleno celkem za všechny nebo za kus?

Kubrt

Za všechny.

Svatá Prostoto

Podle ČS Dopravák: Cena za jeden vůz T6A5 je 350.500 Kč, pouze vůz ev. č. 8688 byl zakoupen za 352.000 Kč. Celkem tedy Brno vynaloží za pražské vozy T6A5 3,506.500 Kč (všechny ceny jsou uváděny bez DPH).

pony

Na prohlídky, zprovoznění a úpravy pro Brno padne nejspíš mnohem víc, takže zas tak úžasný deal to není.

liposh

Představuju si, jak DPP a DPMB usilovně licitují o ceně vozu č. 8688 😀 …a taky by mě zajímalo, co tak úžasného je tam za to vybavení navíc. 😀 …asi zánovní hasící přístroj 😀

Jiří Kocurek

A lékárnička.

Ondřej

S návodem k obsluze v hantecu!
😀

Esko

Zhurba cena za kterou si ji na aukci mohl koupit každý.

Hačava

A jak si myslíte, že se na začátku 90. let prováděla privatizace? No přeci za cenu šrotu – dopravní technika, stavební technika. obráběcí stroje, haly apod. Tatra 148 za 7 tis. Kčs, bagr za 10 apod.

Y.K.

Vzhledem k tomu, že zřejmě budou doježděné do nějaké větší prohlídky a pro DPP jsou to kusy k likvidaci, je to adekvátní cena.

Jiří Kocurek

To takhle těsně před zavedením šrotovného se dala pořídit Škoda 120 za nějakých 5 kč/kg. Což tehdy bylo méně, než za kolik se dal prodat výziskový kov, přestože to byl automobil s platnou technickou. Inu převaha nabídky nad poptávkou vede k nízké ceně.