Z Prahy zmizel nultý kilometrovník dálnice D1, skončil v muzeu
Nultý kilometrovník D1 v roce zahájení stavby dálnice. Pramen: ŘSD
Nultý kilometrovník se před odstraněním nacházel ve středním dělicím pásu dálnice za křížením s ulicí Pod Chodovem.
První co tam bude bude radar. Jako na Kačerově. To budou muset vyměnit kilometrovníky a exity na celé D1? To sad ne. Nešlo jen těch 6km dát bez poplatku?
https://mapy.cz/zemepisna?pano=1&source=stre&id=125668&pid=75051317&newest=1&yaw=2.500&fov=0.157&pitch=0.045&x=14.4920764&y=50.0338354&ds=1&z=18
Kilometrovník našel své důstojne prozatímní umístění v Muzeu silnic ve Vikýrovicích.
Nevíte někdo jakými značkami je úsek osazen a jaká tam platí rychlost?
před koncem roku tam už byla nachystaná značka „Silnice pro motorová vozidla“ (č. IZ 2a). Byla ještě přeškrtnutá, ale znamenalo by to rychlost 110.
Včera jsem tam jel ve směru do Prahy, je tam DZ silnice pro motorová vozidla a tedy limit 110 km/h (až po začátek Prahy). Umístění DZ asi koresponduje s místem, od kterého to má mít ve správě HMP. Předtím jsem tam jel 28.12.2022 a bylo to jako dálnice ještě až do Prahy (pokud jsem to tedy nepřehlédl:-)).
Nepřehlédl. Byla to ještě dálnice, ale už tam viselo přeškrtnuté autíčko.
zde to máte: https://www.mdcr.cz/getattachment/Ministerstvo/Uredni-deska/MD-39911-2022-930-4/priloha-md-39911_2022-930_4.pdf.aspx
Takže teď tam konečně mohou experti z magistrátu namalovat cyklopruhy…
To asi ne, ale pokušení namalovat tam bus pruh bude velké.
po otevreni obchvatu by to asi nebylo nemozne.
Myslím, že už se na něj míchá barva. Hlavně směrem do města je přece potřeba udělat pořádný špunt, aby se sem v pracovní den dopoledne dostalo co nejméně aut. Čím méně se jich sem dostane, tím přece lépe pro zdravé zelené město. Že se pak takovému městu bez možnosti dopravní obsluhy každý slušný nájemce vyhne, to už na magistrátu zřejmě nikoho nezajímá.
Bez ohledu na asi nesmysl buspruhu na tomto místě: vážně si myslíte, že odstranění jednoho pruhu znamená – cituji – „město bez dopravní obsluhy“? To hodně přeháníte, že. A to i kdybste hodně nesmyslně definoval „dopravní obsluha je jedině autem“. Trochu obecně: V řadě jiných evropských metropolích je počet aut na 1000 obyvatel poloviční nebo na 2/3 pražských čísel. Buď tam tedy každé auto v průměru ujede víc kilometrů za rok, než v Praze (tak výrazný rozdíl ale nečekám), anebo zkrátka v těch městech je menší automobilový provoz na 1000 obyvatel, než jaký je v Praze. Klíčová otázka: myslíte si,… Číst vice »
V Praze je problém s nedokončenou páteřní sítí a to co je hotové je neustále osekáváno a zužováno, případně úplně uzavíráno. Musíte si uvědomit, že vlastnictví nebo nájem drahého pozemku ve městě je vždy spojen s nějakou úrovní dopravní obsluhy a socka to prostě není a nikdy nebude!
Drahe a lukrativni pozemky se vyskytuji hlavne pobliz stanic metra.
Plné plicní ambulance = město na úrovni? Mě „baví“ tihle jedinci, kteří pořád stavějí na tom, že plnění (zejména městské) krajiny auty je základ dobrého „postavení“ (biologicky je to přitom naopak :-)). Dopravní obsluha je zajištěna primárně veřejnou dopravou. Že si k tomu někdo přidá vlastní vozítko (často i jen pro ‚pocit‘), je nepodstatné.
Takový magistrátní argument. Příklad: Naše malá obchodní firma, cca 20 služebních aut všechna s “áčkem” na RZ. Po Praze jezdí tři, ostatní se tam objeví max. 1x do měsíce. Já a pár kolegů ani to ne, na porady jezdíme vlakem. A takových firem jsou stovky. K tomu operativní leasingy – Arval a další komplet na pražských značkách, spoustu těch aut Praha nevidí, jak je rok dlouhý. Ze zkušenosti, proti mnoha srovnatelným městům na západ i východ od nás je pražský provoz selanka. Vaše argumenty je část obvyklé zeleno – pirátské demagogie k podpoření další šikany IAD.
Těch 300 tisíc aut denně navíc je podle vás dopravní obsluha? A omezením jednoho pruhu ze čtyř by město zkolabovalo? Nějaké prášky na to berete?
Tak se projděte po centru, kolik je zde prázdných domů a proč? Protože vysoké nájemné. Myslíte, že bohatou klientelu do těchto domů dotáhnete tramvají?
A bohatší lidé nemůžou jezdit sockou? Já naopak doufám, že se tahle mentalita mění. To je, jako byste říkal, že bohatí musí jíst kaviár s ústřicema a brambory s tvarohem si prostě nikdy nedají…
Protoze je nakupili ruzni investori (nlavne ze Sovetskeho svazu) a jejich vyuzivani je spis zbytecnym nakladem.
Už aby to bylo
Nemínusujte. V Praze je možné vše. Nejen přechody přes D4 a D7. Před asi 6 lety jsem pro IPR kreslil návrh úprav dopravního značení na Spořilově a cyklopruhy a vyčkávací plochy pro cyklisty na semaforech byly magistrátními „odborníky“ požadovány úplně všude. Akorát ve výhledově uvažovaném tunelu na Spořilovské uznali, že by to nebylo úplně ideální a stačí je vyznačit pouze v souběžných Senohrabské a Lešanské. Samozřejmě včetně křižovatek s Hlavní a Türkovou.
Přes D4 ani přes D7 žádné přechody nejsou. Jsou přes I/4 a I/7.
Infrastruktura pro cyklisty má být podle vyhlášky všude, kde to je možné dle místní situace, zejména prostorové. Ne tam, kde se to kterému „odborníkovi“ líbí nebo nelíbí.
Já bych byl taky moc rád, kdyby o tom rozhodoval odborník a ne „odborník“. Tj. dopravák s 35 letou praxí a ne architekt nebo politik.
Hmm, nevim. Taky byste asi nechtel, aby vam zuby servisoval zubar s 35 letou praxi.
Bojím se že náměstek pro cyklodopravu se už na to chystá…. Sice už nemá žádný mandát ale spolu s muchomůrkou se stále drží koryta aby ještě dále škodili pražské dopravě…
Nedrží, ale ODS s ANO a SPD se pořád stydí uzavřít koalici a Marvanová jim do toho hodila vidle.
Což je naprosto správně, zmetky z ANO a SPD ve vedení Prahy fakt nechci. A stejně tak nechci, aby se měla šanci projevovat kmotrovská klika ODS v Praze.
Hm, jenže zrovna v oblasti dopravy mají ODS i ANO cíle velmi podobné – návrat k dominanci aut bez sebemenší snahy s tím něco dělat. Není důvod, aby se tomu podřizovala jiná uskupení. Naopak bych považoval za paradox, kdyby Piráti obětovali podporu šetrnější dopravy vizi „ať je sestava jako ve vládě“.
Bych řekl, že v případě spolupráce SPOLU+ANO+SPD by těch vidlí ze strany SPOLU bylo tolik, že by taková koalice stejně neměla dostatek hlasů.
Nové zastupitelstvo si už zvolilo nové vedení?
Jak škodí dopravě? A myslím tím dopravu jako celek, ne auta jako domněle dominantní prostředek. Mně se naopak doprava zlepšila, když pominu přetrvávající nepřípoje (věc organizace) a vizi k severu posunutého Dvoreckého mostu, kde nepůjde z tramvaje uhýbající za Kublovem přestoupit na autobus začínající ve Dvorcích, neb ani u odbočky na podolské straně nebude zastávka, z níž by šlo už pohodlně dojít pěšky.