Z Prahy zamířily dvě tramvaje na sever. Jedna do Liberce jako pluh, druhá k lanovce
Nakládka sněžného pluhu T3M do Liberec. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Původní pluh v Liberci dosloužil, čeká se na vyrobení nového.
Původní pluh v Liberci dosloužil, čeká se na vyrobení nového.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale vżdy se mi otevírá, když se dočítám, jak někdo odkoupí tramvaj, aby ji překopal a udělal z ní hospodu, bistro nebo reklamní poutač někde u dálnice nebo lanovky. Kdyby se aspoň ontěžovali tramvaj zachránit jako (historický) exponát,než z ní dělat statickou budku na pivo a klobásy!!!
Tramvaj má jezdit po kolejích, ne někde stát napospas vandalům a počasí!!!
Nie je to nic neobvykle ani zapadne a ani vychodne…. skor by ma trapili kaviarenske tram na Vaclavskom nam… a tram zahradny domcek pobliz stanice Budejovicka… niekolko stomilionove hodnoty na zahradny domcek a kaviaren = iny pruser
Dávno vysloužilá tramvaj, opravdu nemá stomilionovou hodnotu.
Takže lepší šrot, než hospoda? Otázka nestojí, jestli jediná zachovalá T6, nebo hospoda.
ony maj tramvaje nekonecnou zivotnost?
Maj recht. A stejně by se mělo přistupovat ke každému vyřazenému osobnímu automobilu či automatické pračce.
Každopádně šoda, že tenhle nápad nepřišel dřív, mohli jsme už mít třeba desetitísíce muzeálních fiakrů nabo stovky parních lokomotiv. A v Praze by mohly jezdit muzealni linky v intervalu jedné minuty.
Že jinak by šla prostě do šrotu jste uvážil? Od nostalgie a technické paměti jsou zachovány kousky v muzeu, nemá smysl brečet na každým vyřazeným kusem. Takhle ji prodají nejvyšší nabídce a majitel si s tím může dělat co chce, tedy do určité míry, pokud bude respektovat zákony.
Zvážil jste, že pokud bude tramvaj jezdit po kolejích, tak bude vydána na pospas počasí?
Nesmysl. Z každého vozu nelze mít historický exponát
Očekával bych, že vzhledem k tomu, že Liberec je město v horách, bude jeho dopravní podnik na pravidelnou každoroční sněhovou nadílku připraven poněkud lépe, než jak popisuje text: „Původní pluh dosloužil, čeká se na vyrobení nového…“
V horach?
Je to snad nížina?
No těžko říct… vestec má 400 m . n. m. a podobně je na tom v praze třeba vrchol teleček.. takže pokud je praha v horách tak je i liberec v horách…
Liberec je v kotlině mezi horami, je třeba brát rozdíly ve výškách. Nejnižší je 350 m, nejvyšší 520 m nad mořem, co se týče tramvaje. Samozřejmě i jejich vzdálenost, tedy stoupání.
Myšlenkový experiment: V Praze nasněží stejně jako v Liberci.
Jenže v Praze jsou tři centimetry,u Muzea čtyři,velkým problémem,kdežto v Liberci toto množství spadlého sněhu je pohoda.Jarek Nohavica se jistě nebude zlobit,že jsem si propůjčil motto z jeho Ladovské zimy.
V Liberci žádný Vestec není. 😀
Konečná tramvaje v Horním Hanychově je nad 500 m.n.m.
no tak to uz jo… 🙂
Severně od Liberce: Jizerské hory.
Jižně od Liberce: Ještědsko – Kozákovský hřbet
Východně od Liberce: Krkonoše
Západně od Liberce: trošku vzdáleno, Lužické hory a Ralská pahorkatina
Vypadá to snad, že Liberec leží na lautr rovině, jako Olomouc?
https://mapy.cz/zemepisna?x=15.1539546&y=50.7403143&z=11&l=0&q=liberec&source=muni&id=1818&ds=2
Tramvaj je v Liberci vedená s vozovkou, takže údržbu provedou TSML. Potřeba je jen na trase do Jablonce, kde je vedená samostatně, ta ale jezdí v současnosti jen do Vratislavic.
V Praze je takových tratí více, proto mají i větší flotilu pluhů.
Původní pluh byl na rozchod 1000mm jenže trať směr Jablonec (aktuálně jen do Vratislavic) je od listopadu nově provozovaná na 1450mm a asi se něco nezdařilo a tak pluh není no… V Liberci je pluh potřeba vlastně jen na meziměsto, městská trať je komplet vedená ve vozovce a tak se dá pořešit autem.
Je teda škoda, že ta T6 nebude jezdit. Bylo by zajímavé vidět na libereckých kolejích i jiné vozy. A zrovna T6A5 v libereckých barvách by mohla vypadat zajímavě. 🙂
souhlasím, jsou to hezky navržené tramvaje s obrovskými okny. Mnohem lepší svezení, než „novostavby“ T3 ze začátku 21. století, které na úkor T6 křižují pražské ulice 🙁
To sice jsou, ale po stránce elektrovýzbroje jsou modernizované T3 mnohem dále, rekuperují, jsou maximálně spolehlivé. Rekonstruovat T6, aby se na podobnou úroveň dostaly, už nikdo nebude.
Brno a Bratislava vedeli vyzbroje zmodernizovat Praha nie – niekde sudruzi urobili chyby…
T6 wanu nikdo nenabízí ani ji nemá vyprojektovanou a schválenou. Kdyby měl, bylo by to něco jiného. Vysokopodlažní tramvaj dnes do provozu nepatří, tím spíš do ní nemá smysl cpát peníze.
To nebyla chyba, ale proces, vývoj událostí. Rekonstrukce T3 byl první krok, T6 tehdy byly ještě relativně zánovní. Pak se to posunulo k nákupům moderních článkových tramvají v nemalém množství (ehm, no Poršata byl úkrok stranou). Mezitím se vše dostalo do stavu, že nízkopodlažnost MHD je podmínka. Dá se z T6 udělat nízkopodlažka? Nedá, nikdo nenabízí alternativní skříň na stejné papíry, proto jsou už léta udržovány jen jako neperspektivní typ co dojezdí. A novou výzbroj do rezavé skříně, no nevím. A dá se z modernizované T3 udělat nízkopodlažka? Dá, Pragoimex vyrábí „náhradní“ skříně VarCB3LF, takže to řeší jak zníkopodlažnit malokapacitní… Číst vice »
V Brně se na T6 dělaly generální opravy pouze s dílčími úpravami typu výměna klimatizace, řadiče a spřáhel. O modernizaci se rozhodně nedá mluvit.
Jinak nevím jak v Bratislavě, ale v Brně ta modernizace není nijak zásadní. Spíše je to generálka s dosazením klimošky kabiny řidiče a trochu přeskládali kabinu. Trakční výzbroj pořád TV3 bez rekuperace pokud vím.