Když si pro to Ukrajinci přijedou s podvalníkem sami, tak nic jednoduššího jak to tam dopravit neexistuje. Jestli vidím dobře, tak SPZetka je ukrajinská.
Jarda
2 let
proč to ale tahaj autama? to nemaj koleje někam do překladište s vlečkou, že by ty tramvaje a busy a možna i další pomoc naložili na jeden vlak? Tušim že na slovensku nebo v polsku je pak překladiště, kde si to přebirají ukrajinci, protože tam maj jinej rozchod kolejí.
Witowski v rozhovoru zmínil, že to byla pro Ukrajince příhodná situace, protože ty návěsy do Česka přijely naložené a měly se vracet prázdné. Díky rychlé dohodě budou mají vytížení i pro cestu zpátky. A počítám, že podobnou shodu okolností využijí i v budoucnosti, tahle auta sem jezdí a budou jezdit ještě dlouho a občas se určitě objeví další situace, kdy zpět pojede někdo z nich prázdný.
Václav
2 let
Ještě jde o to, jestli budou mít dostatek elektrické energie, aby mohli jezdit. V některých ukrajinských městech už prý kvůli tomu omezují tramvaje a trolejbusy.
Ukrajinci to už umí ovládat, jak na tramvajích, tak na trolejbusech. https://transphoto.org/photo/1622400/?vid=432453
Když se k tomu transparentu dá sehnat dokumentace, tak není problém si na to vytvořit ovládací panel za pár tisíc.
Stav byl špatný už před začátkem války v roce 2014, ale od té doby taky proběhlo dost oprav i rekonstrukcí, i díky evropským penězům. Bohužel občas dojde k vykolejení a to pak mohou být vyšší škody.
Pavel
2 let
Ak by každý dopravca v Európe vyradil nepotrebné stroje, bolo by to ešte lepšie.
DPP👍
Ukrajina dlouhodobě sbírá ojetá vozidla všech druhů, nejen na MHD. Nějvíc mě zaujaly švýcarské tramvaje ve Vinici. Na svůj věk jsou krásně zachovalé a celkem pohodlné, ve městě se starají už asi o 90% výkonů, zbytek je pár českých KT4 a jejich tamní rekonstrukce. Tam to šlo, protože měli stejný metrový rozchod. U většiny ostatních podniků je to složitejší, protože používají ruských 1524 mm. To vyžaduje buď nové podvozky anebo právě naše tramvaje T3 až T6, pod které mohou použít svoje stávající podvozky, pokud to tedy nejde nějak rozšířit. Řekl bych, že z těch desítek zničených tramvají to budou právě… Číst vice »
Uvažoval jsem podobně – snad z těch zničených půjde použít podvozky a z těch darovaných skříně. Plus kardany, trakčáky. Je to obrovská pomoc této těžce zkoušené zemi. Snad se situace co nejdříve uklidní a tím opravdu nemám na mysli nápady typu „dejte Putinovi území a on dá pokoj“
Když si pro to Ukrajinci přijedou s podvalníkem sami, tak nic jednoduššího jak to tam dopravit neexistuje. Jestli vidím dobře, tak SPZetka je ukrajinská.
proč to ale tahaj autama? to nemaj koleje někam do překladište s vlečkou, že by ty tramvaje a busy a možna i další pomoc naložili na jeden vlak? Tušim že na slovensku nebo v polsku je pak překladiště, kde si to přebirají ukrajinci, protože tam maj jinej rozchod kolejí.
Protože takto je to jednodušší, rychlejší a levnější.
A copak je v aktuální situaci použitelnější ? Návěs, kterej může změnit rychle trasu, nebo vlak, kterej možná ani nemá část trasy ?
Witowski v rozhovoru zmínil, že to byla pro Ukrajince příhodná situace, protože ty návěsy do Česka přijely naložené a měly se vracet prázdné. Díky rychlé dohodě budou mají vytížení i pro cestu zpátky. A počítám, že podobnou shodu okolností využijí i v budoucnosti, tahle auta sem jezdí a budou jezdit ještě dlouho a občas se určitě objeví další situace, kdy zpět pojede někdo z nich prázdný.
Ještě jde o to, jestli budou mít dostatek elektrické energie, aby mohli jezdit. V některých ukrajinských městech už prý kvůli tomu omezují tramvaje a trolejbusy.
To ano, ale zase se jim rychle daří škody opravovat. Pokud proudí také materiální pomoc z Evropy, tak to bude jen krátkodobý výpadek.
Charkov není šrot, ta tramvaj má na sobě napsaný vůz jede do šrotu!
A co s tím asi tak mají dělat, když palubáky jsou dávno pryč? Vyhodit panely jen proto, že tam zbyl text, který ztratil platnost?
Zakrejt? Vyházet?
A k čemu je panel bez toho palubáku? Nebo na Ukrajině budou mít kompatibilní?
Zprovoznit panely bez palubáku nejni problém. Sběrnice je jednotná a stejně musí přehrát data.
Ukrajinci to už umí ovládat, jak na tramvajích, tak na trolejbusech. https://transphoto.org/photo/1622400/?vid=432453
Když se k tomu transparentu dá sehnat dokumentace, tak není problém si na to vytvořit ovládací panel za pár tisíc.
Nejlevněji to jde asi za 300,- Kč, když nepočítám NTB/PC .
Ok, takže změna cíle, všechno do Tlumačova. Jen kvůli tablu. Ještě že tam nebylo krematorium, to by je chudinky museli zpopelnit..
Nápis na obrázku č. 3 se úplně nepovedl 😀
Otázka je jestli se na nich putinova nepřesná munice zase nevyřádí.
české tramvaje jezdí na ukrajině běžně, je i plno videí na youtube jak si to tam štradujou pomalu bez kolejí.
Stav ukrajinské infrastruktury byl dávno před konfliktem katastrofální.To dokazuje,že naše,české tramvaje jsou ,tak říkajíc , DRŽÁK.
Stav byl špatný už před začátkem války v roce 2014, ale od té doby taky proběhlo dost oprav i rekonstrukcí, i díky evropským penězům. Bohužel občas dojde k vykolejení a to pak mohou být vyšší škody.
Ak by každý dopravca v Európe vyradil nepotrebné stroje, bolo by to ešte lepšie.
DPP👍
Ukrajina dlouhodobě sbírá ojetá vozidla všech druhů, nejen na MHD. Nějvíc mě zaujaly švýcarské tramvaje ve Vinici. Na svůj věk jsou krásně zachovalé a celkem pohodlné, ve městě se starají už asi o 90% výkonů, zbytek je pár českých KT4 a jejich tamní rekonstrukce. Tam to šlo, protože měli stejný metrový rozchod. U většiny ostatních podniků je to složitejší, protože používají ruských 1524 mm. To vyžaduje buď nové podvozky anebo právě naše tramvaje T3 až T6, pod které mohou použít svoje stávající podvozky, pokud to tedy nejde nějak rozšířit. Řekl bych, že z těch desítek zničených tramvají to budou právě… Číst vice »
Uvažoval jsem podobně – snad z těch zničených půjde použít podvozky a z těch darovaných skříně. Plus kardany, trakčáky. Je to obrovská pomoc této těžce zkoušené zemi. Snad se situace co nejdříve uklidní a tím opravdu nemám na mysli nápady typu „dejte Putinovi území a on dá pokoj“
„dejte diktárorovi území a on dá pokoj“
To už tady bylo, ne? Následkem toho si pak dva diktátoři rozdělili Evropu a stejně si nakonec vjeli do zubů.
No právě proto jsem napsal, že to na mysli rozhodně NEMÁM. Voni ti diktátoři nikdy nic dobrého nepřinesli.