Z Prahy k Baltu čtyřikrát denně za devět hodin. Poláci zveřejnili další data k novému Baltic Expressu

Stanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jízdní doba z Prahy do dolnoslezské metropole se má dostat pod čtyři hodiny.

Odebírat
Upozornit na
guest
171 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Čestmír Straka

Z Prahy do Gdynie se už přímo jezdilo v dobách socializmu. Přes Hradec Králové. Nebude to tedy historicke první spojení v této relaci.

Odpadlik

Z Prahy by to mohli nahoru tahnout i pres Harrachov ne? Do Gdansku by to mozna bylo i rychlejsi.
Akorat bezvyznamny detail ze by to tam museli zadratovat asi… 🙂

Elb

Poláci chtěli přes Walbrzych.

JanM

Bude mít ten noční vlak lůžkové nebo lehátkové vozy? Celou noc na sedačce málokdo pojede

Z. Lapil

V noci pojede jen jeden ze čtyř. A kevsemu – co se ne týká, tak příjezd „k moři“ ve čtyři ráno nic moc. Ledaže by pro mě poslali z hotelu taxík. A to se jim chtít nebude, protože pokoj bude volný až během dopoledne.

www

Stejně v Gdyni na nádraží jsou otevřeny 24hodinové restaurace a v 4:55 jede přípoj na Hel, v 4:15 Łeba, 5:45
Ustka.

Ghv

Dobry spoj Praha Letohrad nebo Ústí Wroclaw.

nadya

U mě již jen letadlo než se trmácet devet hodin ve vlaku. Takto dlouhé trasy ani v autobuse již nedávám. Kdyby to bylo pod čtyři hodiny k Baltu, tak už by to šlo.

Radek

To máme každý jinak. Já zas použiju autobus nebo letadlo jen v extrémní nouzi, za to utrpení mi to nestojí, to radši nepojedu. Proti tomu vlak je v pohodě, když je čistý s rozumným prostorem a není to courák.

Avlaky

Jaký jídelák tam pujde? ČD žadne navíc nemájí a ty z berlineru volné budou až za rok

Avlaky

znamená to že na obrat soupravy bude cca 1 hodina a 45 minut ?, u normalních vlaků to bohatě stačí, ale co se bude dělat když bude obratový spoj zpožděný? je nějaká nahradní souprava od ČD pro takové učely?

Jiří Kocurek

Náhradní souprava na ONJ by měla být podmínkou objednávky… řekně balíku linek. Kraje už to umí dávát do smlouvy.

Smutný pohled

Už vidím ty zpovykané české lidi. Mámo, minule jsme jeli do jugošky. Bylo to tam drahé. Teď pojedem do Polska. Bude to levná dovolená (s vidinou válení se u moře). A pak budou nadávat, že moře je studené a když člověk chytne špatné počasí, tak musí mít bundu. Z chalupek se jezdí za pár Kč (levněji než od ČD z Bohumína), vlaky jsou dost plné, tak uvidíme co tento rok. Takt 4x za den je fakt častý a bude obsazenost hlavně na polské straně.

Daniel Jablonecký

S vámi musí být radost trávit dovolenou.

Smutný pohled

Já si nemám na co stěžovat. Rozhodně bych nejel k moři 9 hodin vlakem 😀

PetrK

děkujeme za informaci

Mako

„Smutný pohled“

fgg

Tááák určitě budu sedět 14 hodin ve vlaku jen proto,aby nějaký eko teroristá měl radsot. Letadlem´tam budu do hodiny a něco.

Daniel Jablonecký

Proč si pořád každý myslí, že všichni tím vlakem pojedou celou trasu?

Hans N.

Jak už jsem psal dole. Jsem nadšený „letec a točvolant“, ale těch 9 hodin jízdy vlaku k moři není vůbec špatných. Pojďme počítat. Pokud bych jel na Ruzyni třeba z Pardubek, pojedu hodinu na Hlavák, hodinu na letiště a hodinu až dvě potřebuju/chci mít rezervu před odletem. To jsou nějaké 3-4 hodiny. Pak cca hodina a čtvrt letu, když odletím včas. Gdaňské letiště taky není zrovna v centru natož u moře, takže další čas pro přesuny. A nakonec časově nula od nuly pojde. Tím chci říct, že devět hodin ve vlaku může znít jako dost, ale ve finále to není… Číst vice »

Jméno

Tak naše soupravy budou v PL sloužit jako osobáky. Dobrý nápad dát je polákům zničit.
A ty soupravy asi nebudou mít dlouhého života při polské mentalitě jízdy na červenou a zastavování na přejezdech.

Jiří Kocurek

Ony se EC z Varšavy a Krakova vraceji zničené?

Ne všichni češi jsou jako Sparťanští hooligans a ne všichni poláci jako hooligans ze Šlasku.

Někdo

A to jen Poláci jedou na červenou? A já jsem papež

Vlastimil Kocurek

Tak v jednom článku se dozvíme, že kapacita na 1. koridoru je vyčerpaná, povede k zpomalování dopravy, a na druhé straně tam pustíme hned 4x denně Poláky (tedy v kombinaci s ČD.
Pokud koridor na více vlaků nestačí, proč je tam pouštíme ????
Nemůžeme se řídit přáním jiných zemí, když na to nemáme kapacitu.

Daniel Jablonecký

Jaké přání jiných zemí? Předpokládám, že o kapacitu požádaly české České dráhy.

Jaaa

To je objednávka MD.

Daniel Jablonecký

O kapacitu na trati žádá dopravce, ne objednatel.

Z. Lapil

To je asi dost jedno.
Osobně si myslím, že řeči o kapacitě jsou přípravou na zdrazeni za povolenou jízdu.

Vlastimil Kocurek

Buď je na koridoru ještě místo pro další vlaky nebo není. Přednostně musíme zajistit dopravu do Olomouce, Ostravy, a pokud zbude místo můžeme realizovat vlaky do Polska. A tlak z Polska bude velmi silný.

Vlastimil Kocurek

A dále se dozvídám, že to budou nasazeny vozy ČD, protože Polsko nemá. Tento spol je ……….- A 4x denně po 5 vagónech . Proč ne každou hodinu třeba se dvěma vagóny.
Celá tato akce smrdí. To je ekonomika ????

Elb

Do Polska se ale vůbec nemusí jezdit po prvním koridoru, i Poláci to chtěli původně jinudy

Michal82

Sem by se hodily další Interjety. Škoda že se jich neobjednalo více.

Michal M

To nevím, jestli by to PKP IC bylo ochotné zaplatit nebo vyrovnávkovat…

tarten

To nezní jako dobrý nápad. Teď budou soutěže na rychlíky na 200 km/h a po zaplacení jejich vozů podle objednávky MD nebudou peníze nazbyt.

Avlaky

na ty vykony musí byt ale uplně nové soupravy ne? tím padem interjety se budou muset dat stejně jinam

Vlastimil Kocurek

Tak tomu nerozumím, že v článku není ani slovo o tom, kudy povede cesta přes Česko, a respektive, zda to tady bude cestou někde zastavovat. Prosím napište někdo, kdo o tom ví více. Děkuji.

Tomáš

Si najděte na webu Spržel plánovaný jízdní řád z Prahy na Třebovou a z Ústí na Letohrad.

Vlastimil Kocurek

Díky

tarten

… trať 001, 024, 025

Michal

Když se zmínili o Klodzku tak jedině Letohrádkem. Škoda že nejezdí R Bohemia přes Týniště – Meziměstí

Vrták

Tady asi vstoupilo do hry to, že je žádoucí, aby byl ten nový vlak k Baltu použitelný i pro cestující z Moravy – tedy s přestupem v Ústí nad Orlicí.

Luboš Beneš

Navíc se teď opravuje trať z Klodska na hranici…

Čestmír Straka

Praha-Pardubice-Ustí n.O. – Letohrad – Jablonné n.O. – Lichkov

Caracas

Jsem hodně zvědavý na počty cestujících mezi ČR a Polskem. Linka Ryanairu z Prahy do Poznaně létá většinu letů poloprázdná. Že ty vlaky na polském území budou hodně vytížené, o tom nepochybuji.

František

Určitě tam budou všichni ti, co je do letadla nepustí s kolem

Caracas

A proč by Vás do letadla neměli pustit s kolem? Letecké společnosti jízdní kola běžně přepravují.

Bjorn

V Polsku jsem byl před rokem a návštěvnost u Baltu mě šokovala. Čeština byla slyšet úplně běžně a to ještě žádný Baltik Expres ještě nejezdí. Tento spoj bude mít určitě úspěch, minimálně během léta to bude jezdit vyprodané dlouho před odjezdem. Jak to bude od listopadu do dubna je otázka, nicméně do Gdaňsku se nemusí jezdit jenom kvůli moři, navíc mimo sezóny to bude daleko levnější po všech stránkách a bude daleko miň turistů, což někomu může vyhovovat.

Smutný pohled

Dávno jezdily vlaky z Bohumína.
Dávno jezdí auta lidem. Za 5 hodin z Ostravy u Baltu. Jezdí tam lidé i na prodloužený víkend.

Luboš Beneš

Po dálnici, která před pár lety nebyla a platí se jen menší část….

www

za 5 hodin z Ostravy k Baltu nedojedete. Je to dálnicí 628 km bez přestávek 6.5hodiny. S přestávkami asi 7.5.

Elb

Bude to jezdit na přímo, nebo se k tomu bude ještě ve Wroclavi něco připojovat?

Caracas

Ve Wroclavi se pravděpodobně nic připojovat nebude.

Elb

Tuhle samou trasu z Wroclavi jezdí podobně malé vlaky z Walbrzych, kudy původně myslím i Poláci chtěli mít ty naše vlaky, na Hradečanech.

Avlaky

nahodou polský usek jezdí teď kolem 10 vozů a z ČR pojede kolem 5 odhaduji

www

prý ve Vratislavi připojí vnitrostátní vozy.

Karel Mio

No hlavne jsem zvedavy na ten prestup v Usti. Kdyby se tam vydaril, mohla by to byt zajimava skoro prima alternativa na trase (Poznan) Wroclaw – Viden. Tenhle smer je z hlediska poptavky mozna radove zajimavejsi nez Wroclaw – Praha, vime vsichni kolik Polaku pracuje v Rakouskou.

Elb

65 tisíc, oproti 38 u nás..

Karel Mio

No jo, ale Polaci u nas jsou casto pendleri, co jezdi par km pres caru. Polaci v Rakousku bydli v Rakousku a jezdi domu na vikendy.

Elb

Pendlei v tom čísle nejsou, nevím jak by se tam vůbec dostali lol.

Elb

Tyhle jižní oblasto Rakousko, Švýcarsko, Bavorsko jsou mnohem více naplnění dalšími zeměmi od jihu, širší Balkán, Turecko, Poláci jsou mnohem více Hamburk-Drážďany.

Michal

Ve Švýcarsku pracuje všechno ze sousedních zemí včetně Francouzů a Italů.

tarten

Tuhle alternativu s přestupem bych se nepokoušel rozvíjet. Spíš bych čekal po dostavbě VRT Moravská brána I+II uvolňující další kapacitu posílení linek Vídeň – Ostrava – různé Polsko o další, tentokrát …- Vratislav – kdovíkam.

Honza

Pokud budou na železnici platit pravidla z Rak-Uh mocnářství, tak to fungovat nebude.
Jeden blázen hupsne a vše bude stát půl dne.
ČD i Polska kolej państwowa to są firmy cesarsko komunistyczne. Bałagan cholerny.

Elb

A jak si myslíte řeší srážky jinde ve světě?

Michal M

Nikdo to tu zatím nenapsal, ale je to po letech super rychlé spojení na Orlicko. Snad se pochlapí i kraj a objedná k tomu Leoše nebo aspoň autobus Králíky-Lichkov.

maaaca

Podle návrhu JŘ to vypadá na navazující spoje Lichkov – Hanušovice…

Luboš Beneš

což by bylo super a využily by se ty dráty do Lichkova.

Hans1934

Tolik zastávek – jakej Express

Elb

Na té pomaé jednokolce to neudělá rozdíl, někde budou muset zase stejně křižovat.

tarten

Tuším že všechny vlaky co mají „Expres“ v názvu jsou věcně jen rychlíky. Skutečné expresy to zapotřebí nemají.

Radek Janata

A co ICE = InterCityExpress ?

tarten

To není název linky.

Mako

Všechny jsou důležité. (Kolín, Pardubice, Ústí, Letohrad, Jablonné (možná zas tak ne), Lichkov – přestup na vlaky směr Hanušovice, turistický ruch atd.

Daniel Jablonecký

Po letech je to super rychlé spojení na Orlicko 👍

Xapadlo

Nevíte někdo, jestli tam budou řazeny ČD vozy, nebo PKP?

www

ČD, pkp má nedostatek vagónů 50proc. je odstaveno nebo vyřazeno.

Robert Šalda

A ČD snad vozy přebývají? Já bych spíš věřil, že to bude z vozů obou železnic, aby si nemusely navzájem nic platit.

www

ne, jenom vozy čd pojedou.

Michal M

To dává smysl, ČD jich má nadbytek a těch šest souprav po pěti vozech přece hravě složí… z béček.

www

ano, ČD má nadbytek vozů navíc část vagónů a lokomotiv pronajímá PKP IC, Baltic Expres nahradí 3 vnitrostátní rychlíky v Polsku čímž se uvolní vozy na přeplněné vnitrostátní vlaky.

www

ohledně Béček tak přece je ČD s PKP IC provozují na vlacích do Helů a Leby. Tam to je štreka na 14hodin s koženkami a bez klimošky (ještě jede to 4hodiny déle než ostatní vlaky maximálně 100km/h kvůli stavu těch vagónů.).

Szony

To není vůbec ale kvůli stavu vozů, to je protože to nejede po koridoru přes Varšavu.

www

ale ono to jede po koridoru (uhelná magistrála), třeba máte pravdu a je v zchátralém stavu.

Kaba

Tak CMK je trochu jina liga.

Elb

Do prosince bude v provozu řada nových vozů od Siemensu a stejně tak už lepší situace v oprávárenství.

Michal M

V zimě se situace zase zhorší, třeba trvale chybí slušné jedničky. Na Jižních Expresech béčka z času na čas vídám.
A jestli jsem ty oběhy správně odhadl na 6 souprav, tak je to strašně moc vozů, to v Xmz neposkládají.

tarten

Nemohlo by stačit 5 souprav?

Daniel Jablonecký

Na jižní expresy půjde pendolino až SŽ zařízne komerční dopravu na 1. koridoru. 😄

Vlastimil Kocurek

6 souprav po 5 vozech, jko mezinnárodní vlak ??
To je k smíchu a nehospodárnost,
Vůbec celá ta akce je nesmyslná.

Michal

Koženky se vyhrabou z kopřiv a aby se neřeklo, projdou i dílčími kosmetickými změnami, nechci říkat revitalizací 😀

tarten

V kopřivách toho už moc provozuschopného nebude. Bude se muset vyhrabávat ze slovenské ŽOSky a tak.

Hans N.

Devět hodin jízdy vlaku do Gdaňsku je víc než konkurence schopná doba. Což píšu to jako častý „letec a točvolant“ pohybující se po Evropě. Záležet tak bude na ceně, na kolik se např. rodině vyplatí jet vlakem.

Kamui

Já bych řekl, že rodině se bohužel cesta vlakem ekonomicky nevyplatí prakticky nikdy. Cena za jízdu autem se s počtem pasažérů prakticky nemění, zatímco u vlaku lineárně narůstá.

Radek Janata

Nenarůstá lineárně. Za děti jsou slevy, u Včasné jízdenky Evropa směrem do Západní Evropy děti jedou zdarma, platí pouze za český úsek.

Kicruj

do Polska děti platí od 4 let půlku ceny

František

I půlka za dítě je pořád lineární nárůst…

tarten

Není.

Michal

Sleva za děti je jen parametr parametrické lineární funkce neměnící její podstatu linearity.

Radek Janata

Nikoliv. Tady se jedná o funkci závislosti ceny na počtu osob ve skupině. Dokud přidáváte do skupiny dospělé, je to jedna lineární funkce. Jakmile ale do skupiny začnete přidávat děti, už je to jiná lineární funkce, má jinou směrnici.

Twix

A už známe ceny? Řekl bych že u relací kam se jede >8 hodin už tolik nezáleží na nějaké ušetřené pětistovce, ale spíš na komfortu a na tom jestli se hodí mít pak auto na místě.

Vojta

Praha – Gdyně a zpět je 1500 km. Pokud nemám služební auto, rozpočítávám korektně všechny mé náklady, tak mám km nejmené tak 6-8 Kč (*), tj dejme tomu kolem 10k Kč. A to jsem si celkem jistý, že 4 členná rodina to při rozumně včasném nákupu bude mít levnější.
(*) jo s olítanou Fabií asi méně a pokud jezdím ročně třeba 30k a víc km, tak se taky leccos rozpočítá lépe. Pokud mám auto na operák, nebo jsem ho koupil (skoro) nový, tak bude ta cena na km naopak určitě přes 10 Kč.

Kubrt

Nemyslíte si, doufám, že takhle někdo uvažuje při plánování rodinné cesty k moři, že ne?

Kicruj

já tak uvažuju. proto auto nemám a zbude mi víc peněz na všechno ostatní.

peter

Ako myslite. Minuly tyzden v sobotu som sa vybral zo Ziliny na koncert do Ostravy. Cestou do Ostravy som to svihol za kamaratkou. Byva v malej dedine tak 10 kilometrov pod Frydkom-Mistkom. Bez auta by som tu odbocku nedal. Hovorila mi, ze dcera jej byva v Mostoch u Jablunkova a kedze nema auto, tak strasne dlho cestuje, kym sa k nej dostane. Pozeral som to na IDOS-e. Cesta jednym smerom od nej k dcere trva 2h 45 min az 3 hodiny. Googl mi odhadol tu istu trasu autom na nejakych 45 min po dialnici az po 1 hodinu po okreskach.

www

No tak který Čech vám z Prahy do Gdyně pojede autem, dyť je to kolem 9 hodin dálnicí (770km), děcka chtějí jíst, vymočit se, každé 2 hodiny zastavujete na motorestech, řve to vzadu, že se člověk ani nemůže soustředit. Ten vlak pojede 8h 55min, čili je to opravdu dobrá alternativa k autu.

tarten

Socky, co pro ně riziko nic neznamená a spočítat si to neumí, tak určitě neuvažují. Proto jsou to také pořád socky.

M19

K těm nákladům na cestu vlakem ještě připočtěte tu amortizaci auta, neb ta běží i když auto stojí. Dá se to i na denní bázi. Co mě stojí auto každý den, i když jsem neujel ani km. 😉 A pak samozřejmě k ceně cestě autem ještě náklady na parkování v místě.

V.N.

Cena ?

Radek Janata

Mají to být ČD, tak lze předpokládat, že stejně jako jinam do Polska (Včasná jízdenka Evropa, několik pásem dle vzdálenosti).

www

v Polsku pojede v tarifu IC/TLK (rychlík) v Čr nevím.

Daniel Jablonecký

76,72 Kč za vlkm.

Petr54

Praha bude mít konečně spojení do 5 z celkem 6 největších polských měst. (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk). Chybí jen přímé spojení do Lodzi.

TnM

Lodz je sice uprostred Polska, ale co se zeleznicni site tyce, tak stoji „bokem“. Tam bude prime spojeni smysluplne az s VRT „ygrek“.
Nabizi se jet varsavakem s prestupem v Opoczne.

Twix

Z Prahy do Lodže jsem jezdíval celkem dost a většinou to bylo EC do Katovic, IC po staré magistrále do Koluszek a odtud jede pořád něco. Některé vlaky byly z Katovic i přímé. Nebo se dalo jet nočákem do Krakova a odtud IC do Lodže, akorát ten přestup byl dost ostrý, radši jsem si udělal program v Krakově a jel dalším IC.
Jednokolejky z Vratislavi a Poznaně do Lodže jsou fakt bída a moc tam toho nejezdí. Ale pokud se to na ty nové Baltiky budou dobře trefovat, může to být pro cestu do Lodže i tak zajímavé.

marcel.stancl

Wroclaw – Warszawa nebude przes Lodz?

TnM

Couravej jede pres Lodz
Nejrychlejsi jedou pres Opole a Censtochovou. Navic tech pres Lodz ani moc neni. 6 denne.

Twix

Ano jako VRT to pak má tak být, z Varšavy přes CPK do Lodže a pak rozdvojka na Vratislav a Poznaň. Dnes jezdí IC taky přes Lodž ale za moc to nestojí, Pendolino jezdí spojkou u Čenstochové.

www

Ono se teď jedná o zrušení toho rozvětvení do Poznaně, prý má být jenom trať do Vratislavi, že se to do Poznaně nevyplatí nebo tak nějak. Na Skyscrapercity je o tom hodně i od zástupců ministerstva jenom píší pod krycím jménem (nickem).

Twix

Jo to jsem taky slyšel, každopádně pro spojení od ČR na Lodž je důležitá ta větev na Vratislav.

Tonda Čihák

Jestli tam vůbec ČD dojedou 😀

Jiří Pros

Nedojdou, žádný tam jezdit nebude,chce si to přečíst článek ne jen nadpis

Miroslav

To říkejte SŽ/PKP, nikoliv někomu kdo se v poslední době hodně snaží.

jiný Petr

Nedojedou, nejsou dopravcem v Polsku.

Michal M

ČD potřebujou dojet do Lichkova, což se jim s rychlíky docela dařívalo i před 20 lety, kdy se v Kyšperku přepřahalo na Zamráču.

Twix

ČD tam jezdily s rychlíky i před 15 lety, tehdy se naopak v Kyšperku přepřahalo z brejlovce na polskou siódemku.

Michal M

Jo to pamatuju taky. A byly i grafikony, kdy se nepřepřahalo a ta věc dojela až do Prahy…

Twix

Opravdu? Dokud nebyla trolej, přepřahalo se, pak jezdily dva páry R přes Žamberk s brejlovcem a pak se přešlo na elektrické Sp, ty ale dojely nejdál do Pardubic. Přímo do Prahy pak jezdil akorát Leoš.

Michal M

Máte pravdu, EP07 ty rychlíky nevozila, protože po elektrizaci Lichkova už nejezdily. EP07 vozila něco z Katovic a ještě šudlala různé vyrovnávky. Bývalo to k vidění na hlaváku v Praze.

Detaily od PhDr. (!) Z.Z.:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003335-Siodemky-poprve-v-Hradci-Kralove/

Jaaa

PhDr. je titul černokněžníka, nebo proč ten vykřičník?

TnM

Jako super, a napadlo nekoho ze by se v UnO mohlo dat na ten vlak prestoupit z vlaku jedoucich z vychodu/jihu?
Jakoby jestli zna objednavatel dopravy pojem uzlova stanice.
Jo moment vlastne, na trase Praha-Ostrava si kazdy jezdi jak chce. Takze na prestupy se nehraje.
A do toho tu mame skvely „uzel“ Trebova-UnO mesto-UnO, kde misto jednoho nadrazi mame rovnou 3 a dalkove vlaky „nahodne“ stavi jen v jednom z nich. Tak aby se zavdecily mistnim mesteckum. Koho zajima nejaky dalkovy cestujici?

Michal M

První odstavec je dobrý dotaz, zbytek frustrátské výblitky.

Jiří Kocurek

Když začneme malovat grafikon, tak zjistíme, že zajistit přestupy všude a všem je prakticky nemožné.

Michal M

Zejména pokud to velkou část jede po jednokolejce a Poláci z toho budou chtít mít zase spěšňák…

Twix

Proč spěšňák? Uvedené zastávky jsou důležité, Inowroclaw má 70 tisíc obyvatel, Klodzko 25 tisíc a dnes skoro žádnou dálkovou dopravu, ve Tczewu je přestup na Malbork / Elbląg / Varšavu. Trochu víc zastávek okolo hranic vzhledem k jiné nabídce spojení nevadí.

Michal M

Nevím, polskou část jsem neviděl, ale když rychlík ještě jezdil, bylo do Vratislavi ~10 zastávek, možná i víc…

Twix

Tak jestli to byl ten rychlík přes Týniště co stavěl i v Bohousové, ten bych úplně nebral v úvahu.

Michal M

Ne, trs. ÚnO / Lichkov / Klodzko.

Holík

Nedávno někteří chytrolini tvrdili že grafikonu je zastaraly a k ničemu a najednou železniční expert jej požívá,tak nevím dle čeho se jezdi Asi jak si co vycucate z prstu????

Cargo

Přijedete jako správný šotouš dřív, koupíte si něco v kavárně ve staré nádražní budově, která se přeci nemohla zbourat, sednete si na lavičku a budete ,,pozorovat provoz” dokud nepřijede Váš vlak, snadné 😀

Kubrt

Správný šotouš si svačinu kupuje v diskontu, kavárny jsou předražené.

Frantisek X

To není tak obecně jisté – podle toho, kolik musel dát za šotopřístroj. 🙂

Frantisek X

Bourat se nemusela, stačilo se domluvit a přizpůsobit. Takhle máme miničekárnu, vedle ní díru pro kolej, na opačné straně pochodovým cvičením odloučené nástupiště a rychlost průjezdu prakticky stejnou (stejně je tam dále oblouk). Čekával jsem tam ty krásné půlhodinky ve směru Geiersberg („Kyšperk“, neboli Letohrad) – Česká Třebová. A kafíčko mimo automat celkem „bodlo“.

peter

A kedy ste si to kavicku mimo automatu davali.

Posledny clanok o starej vypravnej budove som nasiel z prosince 2021 a tam bolo spominane, ze kaviaren je zatvorena.

V lednu 2020 im odisiel uz druhy prevadzkovatel obcerstenia za 4 roky ako zachranili tu budovu, takze asi ziadne terno to tam nebude.

T448

Však tam vychází přestup od R19 z Brna.

TnM

Minutovej. Z vlaku z nizsi kategorie na vlak na vyssi kategorii… existence takoveho prestupu nastve jeste vic nez kdyby nebyl zadny.

Kuba2

Čtyř resp. osmiminutový. Dvouhodinový je samozřejmě také k dispozici, pokud chcete mít jistotu.

Jiří Kocurek

No nevím, Přerov a všecko východněji má možnost jet přes Bohumín a nemuset přetrpět tu anabázi v R18 do Ústí nad Orlicí jako nešťasníci z Olomouce.
A pro Jižany jede přes Přerov R8 a Ferdinadkou EC z Vídně i Budapešti.

TnM

Do Wroclawi/Poznane je to z Brna/Olomouce pres Katowice zajizdka casova i kilometricka. Nemluve o kapacitnich problemech vlaku Katowice-Wroclaw.

Ale v pohode, nastesti mam auto.
Chapu ze zastavit vlak v UnO kvuli prestupu je obtizne. Tim spis ze se zastavuje v CT, protoze…. cert vi proc, asi proto ze tam odjakziva zili ajznbonaci.

Frantisek X

I v ČT jsou přestupy, zase do jiných směrů. Navíc je stále ještě větší, i když ne okresní. Otázkou je, zda se musí volit (nemyslím mezi hl. n. a městem, tam je to jasné – ještě kdyby byly od hl. n. aspoň přípoje bus).

Elb

Česko Třebovsko má dvě internátní školy a pomalejší průjezd, Ústí žádnou školu a rychlejší průjezd.

Kuba2

A co takhle se podívat do návrhu jízdního řádu? Vazba na R19 je tam v obou směrech.

TnM

Babitron za 5 dni: Prumerne zpozdeni R872 na prijezdu do UnO je 5 minut. Maximalni zpozdeni 9 minut (ups, sorry, mezinarodni vlak ujel).

Ocekavam vyuziti techto spoju hlavne Polaky. Urcite se tesi na to ze pojedou z Wroclawi smer Viden bez objizdky a prestupu v Katowicich.
No budou se divit.

Kuba2

Pro přestup od Vindobony můžete použít i osobák, tam je přestupní doba delší. Jinak nevím, co by Polákům přinesla cesta přes Ústí oproti cestě přes Katovice. Rychlejší to zřejmě nebude.
Navíc myslím, že plašíte zbytečně, ty vlaky na sebe nejspíš budou čekat.

Hamtak

Od jihu – no nebylo by od věci, kdyby aspoň jeden vlak nezačínal v Praze, ake třeba v Linci. Krásný jiho-severní směr a z Budějovic to i pěkně pofrčí.

Kaba

Linec-Budejovice-Jihlava-havlBrod-Hlinsko-Chrudim-Hradec Kralove-Zamberk-Lichkov-Wroclav- Gdynia. Sotosen, zasnil jsem se.

Elb

Byl by lepší přípoj od Žiliňáků nebo Luhačovic?

Daniel Jablonecký

Ano, napadlo. Proto tam taky ten vlak bude zastavovat.

Radek Janata

Je škoda, že ten noční vlak patrně (dle návrhu) nebude mít ubytovací vozy. A ten příjezd ve 4 ráno taky nic moc.

Jan T.

Taky bych klidně jel déle, ale vyspal se aspoň na lehátku, vystupovat můžu klidně až v 7 nebo 8 ráno.

aaabbb

Souhlas, ten noční pár by přímo k ubytovacím vozům vybízel, celoročně. V létě možná s přepojením přímého vozu do Leby nebo na Hel…

Miroslav

Kdyby linku Ex32 vyhrál RJ, myslíte si že by nasazoval alespoň jeden lehátkový vůz?
Jen tak se ptám.

Kamui

Třeba tam nějaký lůžkáč ČD na komerční riziko ještě přivěsí (jako jezdí na Jižním Expresu do Zürichu). Pořád je to jen návrh.

libcha

Ten příjezd ve 4 ráno je řekl bych jen výsledkem přičtení očekávané jízdní doby k danému času odjezdu. Takhle nějak vznikají fámy. Očekával bych, že ten Baltik na noc pojede z Wroclawi v poloze existujícího nočního rychlíku, který je zřejmě nějak pomalejší (mimojiné prostoj ve Wroclawi a Poznani?) a do Trojměstí dojede kolem šesté.

Vesper

Já bych to spíš nazval tak, že čtyři páry současných polských IC Gdynia – Wroclaw budou prodlouženy do Prahy.

www

ano je to tak, navíc pkp intercity nemá vozy, takže mu to pomůže seřadit více vlaků na jiné směry.

www

Nebude, protože PKP Intercity je buď odstavila, nebo stáhla popř. sešrotovala. Ani Wydmy (Duny) nemají lehátka natož lůžka.

Kamui

Na tohle jsem se těšil – jízda z Lichkova do Wroclawi osobákem s více jak dvaceti zastávkami je vskutku úmorná.

Michal M

A už je k dispozici i polský návrh? Vratislav byla při minulém pokusu o rychlík úplně stejně úmorná – Klodsko zastávka, Žabkovice… atd. byl to spěšňák.

Daniel Jablonecký

Když může mezinárodní EuroCity stát v Kaplici, pak může už všude.

Robert Šalda

To noční spojeni je vlastně obnovení přímých vozů Bohemie ( kmenově do Varšavy), které jezdily do Gdyně) . Začatkem devadesátek to začalo jezdit odděleně jako Baltyk.