Z Prahy k Baltu čtyřikrát denně za devět hodin. Poláci zveřejnili další data k novému Baltic Expressu
Stanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Jízdní doba z Prahy do dolnoslezské metropole se má dostat pod čtyři hodiny.
Z Prahy do Gdynie se už přímo jezdilo v dobách socializmu. Přes Hradec Králové. Nebude to tedy historicke první spojení v této relaci.
Z Prahy by to mohli nahoru tahnout i pres Harrachov ne? Do Gdansku by to mozna bylo i rychlejsi.
Akorat bezvyznamny detail ze by to tam museli zadratovat asi… 🙂
Poláci chtěli přes Walbrzych.
Bude mít ten noční vlak lůžkové nebo lehátkové vozy? Celou noc na sedačce málokdo pojede
V noci pojede jen jeden ze čtyř. A kevsemu – co se ne týká, tak příjezd „k moři“ ve čtyři ráno nic moc. Ledaže by pro mě poslali z hotelu taxík. A to se jim chtít nebude, protože pokoj bude volný až během dopoledne.
Dobry spoj Praha Letohrad nebo Ústí Wroclaw.
U mě již jen letadlo než se trmácet devet hodin ve vlaku. Takto dlouhé trasy ani v autobuse již nedávám. Kdyby to bylo pod čtyři hodiny k Baltu, tak už by to šlo.
To máme každý jinak. Já zas použiju autobus nebo letadlo jen v extrémní nouzi, za to utrpení mi to nestojí, to radši nepojedu. Proti tomu vlak je v pohodě, když je čistý s rozumným prostorem a není to courák.
Jaký jídelák tam pujde? ČD žadne navíc nemájí a ty z berlineru volné budou až za rok
znamená to že na obrat soupravy bude cca 1 hodina a 45 minut ?, u normalních vlaků to bohatě stačí, ale co se bude dělat když bude obratový spoj zpožděný? je nějaká nahradní souprava od ČD pro takové učely?
Náhradní souprava na ONJ by měla být podmínkou objednávky… řekně balíku linek. Kraje už to umí dávát do smlouvy.
Už vidím ty zpovykané české lidi. Mámo, minule jsme jeli do jugošky. Bylo to tam drahé. Teď pojedem do Polska. Bude to levná dovolená (s vidinou válení se u moře). A pak budou nadávat, že moře je studené a když člověk chytne špatné počasí, tak musí mít bundu. Z chalupek se jezdí za pár Kč (levněji než od ČD z Bohumína), vlaky jsou dost plné, tak uvidíme co tento rok. Takt 4x za den je fakt častý a bude obsazenost hlavně na polské straně.
S vámi musí být radost trávit dovolenou.
Já si nemám na co stěžovat. Rozhodně bych nejel k moři 9 hodin vlakem 😀
děkujeme za informaci
„Smutný pohled“
Tááák určitě budu sedět 14 hodin ve vlaku jen proto,aby nějaký eko teroristá měl radsot. Letadlem´tam budu do hodiny a něco.
Čtyřikrát denně, že?
Proč si pořád každý myslí, že všichni tím vlakem pojedou celou trasu?
Jak už jsem psal dole. Jsem nadšený „letec a točvolant“, ale těch 9 hodin jízdy vlaku k moři není vůbec špatných. Pojďme počítat. Pokud bych jel na Ruzyni třeba z Pardubek, pojedu hodinu na Hlavák, hodinu na letiště a hodinu až dvě potřebuju/chci mít rezervu před odletem. To jsou nějaké 3-4 hodiny. Pak cca hodina a čtvrt letu, když odletím včas. Gdaňské letiště taky není zrovna v centru natož u moře, takže další čas pro přesuny. A nakonec časově nula od nuly pojde. Tím chci říct, že devět hodin ve vlaku může znít jako dost, ale ve finále to není… Číst vice »
Tak naše soupravy budou v PL sloužit jako osobáky. Dobrý nápad dát je polákům zničit.
A ty soupravy asi nebudou mít dlouhého života při polské mentalitě jízdy na červenou a zastavování na přejezdech.
Ony se EC z Varšavy a Krakova vraceji zničené?
Ne všichni češi jsou jako Sparťanští hooligans a ne všichni poláci jako hooligans ze Šlasku.
A to jen Poláci jedou na červenou? A já jsem papež
Tak v jednom článku se dozvíme, že kapacita na 1. koridoru je vyčerpaná, povede k zpomalování dopravy, a na druhé straně tam pustíme hned 4x denně Poláky (tedy v kombinaci s ČD.
Pokud koridor na více vlaků nestačí, proč je tam pouštíme ????
Nemůžeme se řídit přáním jiných zemí, když na to nemáme kapacitu.
Jaké přání jiných zemí? Předpokládám, že o kapacitu požádaly české České dráhy.
To je objednávka MD.
O kapacitu na trati žádá dopravce, ne objednatel.
To je asi dost jedno.
Osobně si myslím, že řeči o kapacitě jsou přípravou na zdrazeni za povolenou jízdu.
Buď je na koridoru ještě místo pro další vlaky nebo není. Přednostně musíme zajistit dopravu do Olomouce, Ostravy, a pokud zbude místo můžeme realizovat vlaky do Polska. A tlak z Polska bude velmi silný.
A dále se dozvídám, že to budou nasazeny vozy ČD, protože Polsko nemá. Tento spol je ……….- A 4x denně po 5 vagónech . Proč ne každou hodinu třeba se dvěma vagóny.
Celá tato akce smrdí. To je ekonomika ????
Do Polska se ale vůbec nemusí jezdit po prvním koridoru, i Poláci to chtěli původně jinudy
Sem by se hodily další Interjety. Škoda že se jich neobjednalo více.
To nevím, jestli by to PKP IC bylo ochotné zaplatit nebo vyrovnávkovat…
To nezní jako dobrý nápad. Teď budou soutěže na rychlíky na 200 km/h a po zaplacení jejich vozů podle objednávky MD nebudou peníze nazbyt.
na ty vykony musí byt ale uplně nové soupravy ne? tím padem interjety se budou muset dat stejně jinam
Tak tomu nerozumím, že v článku není ani slovo o tom, kudy povede cesta přes Česko, a respektive, zda to tady bude cestou někde zastavovat. Prosím napište někdo, kdo o tom ví více. Děkuji.
Si najděte na webu Spržel plánovaný jízdní řád z Prahy na Třebovou a z Ústí na Letohrad.
Díky
… trať 001, 024, 025
Když se zmínili o Klodzku tak jedině Letohrádkem. Škoda že nejezdí R Bohemia přes Týniště – Meziměstí
Tady asi vstoupilo do hry to, že je žádoucí, aby byl ten nový vlak k Baltu použitelný i pro cestující z Moravy – tedy s přestupem v Ústí nad Orlicí.
Navíc se teď opravuje trať z Klodska na hranici…
Praha-Pardubice-Ustí n.O. – Letohrad – Jablonné n.O. – Lichkov
Jsem hodně zvědavý na počty cestujících mezi ČR a Polskem. Linka Ryanairu z Prahy do Poznaně létá většinu letů poloprázdná. Že ty vlaky na polském území budou hodně vytížené, o tom nepochybuji.
Určitě tam budou všichni ti, co je do letadla nepustí s kolem
A proč by Vás do letadla neměli pustit s kolem? Letecké společnosti jízdní kola běžně přepravují.
V Polsku jsem byl před rokem a návštěvnost u Baltu mě šokovala. Čeština byla slyšet úplně běžně a to ještě žádný Baltik Expres ještě nejezdí. Tento spoj bude mít určitě úspěch, minimálně během léta to bude jezdit vyprodané dlouho před odjezdem. Jak to bude od listopadu do dubna je otázka, nicméně do Gdaňsku se nemusí jezdit jenom kvůli moři, navíc mimo sezóny to bude daleko levnější po všech stránkách a bude daleko miň turistů, což někomu může vyhovovat.
Dávno jezdily vlaky z Bohumína.
Dávno jezdí auta lidem. Za 5 hodin z Ostravy u Baltu. Jezdí tam lidé i na prodloužený víkend.
Po dálnici, která před pár lety nebyla a platí se jen menší část….
Bude to jezdit na přímo, nebo se k tomu bude ještě ve Wroclavi něco připojovat?
Ve Wroclavi se pravděpodobně nic připojovat nebude.
Tuhle samou trasu z Wroclavi jezdí podobně malé vlaky z Walbrzych, kudy původně myslím i Poláci chtěli mít ty naše vlaky, na Hradečanech.
nahodou polský usek jezdí teď kolem 10 vozů a z ČR pojede kolem 5 odhaduji
No hlavne jsem zvedavy na ten prestup v Usti. Kdyby se tam vydaril, mohla by to byt zajimava skoro prima alternativa na trase (Poznan) Wroclaw – Viden. Tenhle smer je z hlediska poptavky mozna radove zajimavejsi nez Wroclaw – Praha, vime vsichni kolik Polaku pracuje v Rakouskou.
65 tisíc, oproti 38 u nás..
No jo, ale Polaci u nas jsou casto pendleri, co jezdi par km pres caru. Polaci v Rakousku bydli v Rakousku a jezdi domu na vikendy.
Pendlei v tom čísle nejsou, nevím jak by se tam vůbec dostali lol.
Tyhle jižní oblasto Rakousko, Švýcarsko, Bavorsko jsou mnohem více naplnění dalšími zeměmi od jihu, širší Balkán, Turecko, Poláci jsou mnohem více Hamburk-Drážďany.
Ve Švýcarsku pracuje všechno ze sousedních zemí včetně Francouzů a Italů.
Tuhle alternativu s přestupem bych se nepokoušel rozvíjet. Spíš bych čekal po dostavbě VRT Moravská brána I+II uvolňující další kapacitu posílení linek Vídeň – Ostrava – různé Polsko o další, tentokrát …- Vratislav – kdovíkam.
Pokud budou na železnici platit pravidla z Rak-Uh mocnářství, tak to fungovat nebude.
Jeden blázen hupsne a vše bude stát půl dne.
ČD i Polska kolej państwowa to są firmy cesarsko komunistyczne. Bałagan cholerny.
A jak si myslíte řeší srážky jinde ve světě?
Nikdo to tu zatím nenapsal, ale je to po letech super rychlé spojení na Orlicko. Snad se pochlapí i kraj a objedná k tomu Leoše nebo aspoň autobus Králíky-Lichkov.
Podle návrhu JŘ to vypadá na navazující spoje Lichkov – Hanušovice…
což by bylo super a využily by se ty dráty do Lichkova.
Tolik zastávek – jakej Express
Na té pomaé jednokolce to neudělá rozdíl, někde budou muset zase stejně křižovat.
Tuším že všechny vlaky co mají „Expres“ v názvu jsou věcně jen rychlíky. Skutečné expresy to zapotřebí nemají.
A co ICE = InterCityExpress ?
To není název linky.
Všechny jsou důležité. (Kolín, Pardubice, Ústí, Letohrad, Jablonné (možná zas tak ne), Lichkov – přestup na vlaky směr Hanušovice, turistický ruch atd.
Po letech je to super rychlé spojení na Orlicko 👍
Nevíte někdo, jestli tam budou řazeny ČD vozy, nebo PKP?
ČD, pkp má nedostatek vagónů 50proc. je odstaveno nebo vyřazeno.
A ČD snad vozy přebývají? Já bych spíš věřil, že to bude z vozů obou železnic, aby si nemusely navzájem nic platit.
ne, jenom vozy čd pojedou.
To dává smysl, ČD jich má nadbytek a těch šest souprav po pěti vozech přece hravě složí… z béček.
ano, ČD má nadbytek vozů navíc část vagónů a lokomotiv pronajímá PKP IC, Baltic Expres nahradí 3 vnitrostátní rychlíky v Polsku čímž se uvolní vozy na přeplněné vnitrostátní vlaky.
ohledně Béček tak přece je ČD s PKP IC provozují na vlacích do Helů a Leby. Tam to je štreka na 14hodin s koženkami a bez klimošky (ještě jede to 4hodiny déle než ostatní vlaky maximálně 100km/h kvůli stavu těch vagónů.).
To není vůbec ale kvůli stavu vozů, to je protože to nejede po koridoru přes Varšavu.
Tak CMK je trochu jina liga.
Do prosince bude v provozu řada nových vozů od Siemensu a stejně tak už lepší situace v oprávárenství.
V zimě se situace zase zhorší, třeba trvale chybí slušné jedničky. Na Jižních Expresech béčka z času na čas vídám.
A jestli jsem ty oběhy správně odhadl na 6 souprav, tak je to strašně moc vozů, to v Xmz neposkládají.
Nemohlo by stačit 5 souprav?
Na jižní expresy půjde pendolino až SŽ zařízne komerční dopravu na 1. koridoru. 😄
6 souprav po 5 vozech, jko mezinnárodní vlak ??
To je k smíchu a nehospodárnost,
Vůbec celá ta akce je nesmyslná.
Koženky se vyhrabou z kopřiv a aby se neřeklo, projdou i dílčími kosmetickými změnami, nechci říkat revitalizací 😀
V kopřivách toho už moc provozuschopného nebude. Bude se muset vyhrabávat ze slovenské ŽOSky a tak.
Devět hodin jízdy vlaku do Gdaňsku je víc než konkurence schopná doba. Což píšu to jako častý „letec a točvolant“ pohybující se po Evropě. Záležet tak bude na ceně, na kolik se např. rodině vyplatí jet vlakem.
Já bych řekl, že rodině se bohužel cesta vlakem ekonomicky nevyplatí prakticky nikdy. Cena za jízdu autem se s počtem pasažérů prakticky nemění, zatímco u vlaku lineárně narůstá.
Nenarůstá lineárně. Za děti jsou slevy, u Včasné jízdenky Evropa směrem do Západní Evropy děti jedou zdarma, platí pouze za český úsek.
do Polska děti platí od 4 let půlku ceny
I půlka za dítě je pořád lineární nárůst…
Není.
Sleva za děti je jen parametr parametrické lineární funkce neměnící její podstatu linearity.
Nikoliv. Tady se jedná o funkci závislosti ceny na počtu osob ve skupině. Dokud přidáváte do skupiny dospělé, je to jedna lineární funkce. Jakmile ale do skupiny začnete přidávat děti, už je to jiná lineární funkce, má jinou směrnici.
A už známe ceny? Řekl bych že u relací kam se jede >8 hodin už tolik nezáleží na nějaké ušetřené pětistovce, ale spíš na komfortu a na tom jestli se hodí mít pak auto na místě.
Praha – Gdyně a zpět je 1500 km. Pokud nemám služební auto, rozpočítávám korektně všechny mé náklady, tak mám km nejmené tak 6-8 Kč (*), tj dejme tomu kolem 10k Kč. A to jsem si celkem jistý, že 4 členná rodina to při rozumně včasném nákupu bude mít levnější.
(*) jo s olítanou Fabií asi méně a pokud jezdím ročně třeba 30k a víc km, tak se taky leccos rozpočítá lépe. Pokud mám auto na operák, nebo jsem ho koupil (skoro) nový, tak bude ta cena na km naopak určitě přes 10 Kč.
Nemyslíte si, doufám, že takhle někdo uvažuje při plánování rodinné cesty k moři, že ne?
já tak uvažuju. proto auto nemám a zbude mi víc peněz na všechno ostatní.
Ako myslite. Minuly tyzden v sobotu som sa vybral zo Ziliny na koncert do Ostravy. Cestou do Ostravy som to svihol za kamaratkou. Byva v malej dedine tak 10 kilometrov pod Frydkom-Mistkom. Bez auta by som tu odbocku nedal. Hovorila mi, ze dcera jej byva v Mostoch u Jablunkova a kedze nema auto, tak strasne dlho cestuje, kym sa k nej dostane. Pozeral som to na IDOS-e. Cesta jednym smerom od nej k dcere trva 2h 45 min az 3 hodiny. Googl mi odhadol tu istu trasu autom na nejakych 45 min po dialnici az po 1 hodinu po okreskach.
No tak který Čech vám z Prahy do Gdyně pojede autem, dyť je to kolem 9 hodin dálnicí (770km), děcka chtějí jíst, vymočit se, každé 2 hodiny zastavujete na motorestech, řve to vzadu, že se člověk ani nemůže soustředit. Ten vlak pojede 8h 55min, čili je to opravdu dobrá alternativa k autu.
Socky, co pro ně riziko nic neznamená a spočítat si to neumí, tak určitě neuvažují. Proto jsou to také pořád socky.
K těm nákladům na cestu vlakem ještě připočtěte tu amortizaci auta, neb ta běží i když auto stojí. Dá se to i na denní bázi. Co mě stojí auto každý den, i když jsem neujel ani km. 😉 A pak samozřejmě k ceně cestě autem ještě náklady na parkování v místě.
Cena ?
Mají to být ČD, tak lze předpokládat, že stejně jako jinam do Polska (Včasná jízdenka Evropa, několik pásem dle vzdálenosti).
76,72 Kč za vlkm.
Praha bude mít konečně spojení do 5 z celkem 6 největších polských měst. (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk). Chybí jen přímé spojení do Lodzi.
Lodz je sice uprostred Polska, ale co se zeleznicni site tyce, tak stoji „bokem“. Tam bude prime spojeni smysluplne az s VRT „ygrek“.
Nabizi se jet varsavakem s prestupem v Opoczne.
Z Prahy do Lodže jsem jezdíval celkem dost a většinou to bylo EC do Katovic, IC po staré magistrále do Koluszek a odtud jede pořád něco. Některé vlaky byly z Katovic i přímé. Nebo se dalo jet nočákem do Krakova a odtud IC do Lodže, akorát ten přestup byl dost ostrý, radši jsem si udělal program v Krakově a jel dalším IC.
Jednokolejky z Vratislavi a Poznaně do Lodže jsou fakt bída a moc tam toho nejezdí. Ale pokud se to na ty nové Baltiky budou dobře trefovat, může to být pro cestu do Lodže i tak zajímavé.
Wroclaw – Warszawa nebude przes Lodz?
Couravej jede pres Lodz
Nejrychlejsi jedou pres Opole a Censtochovou. Navic tech pres Lodz ani moc neni. 6 denne.
Ano jako VRT to pak má tak být, z Varšavy přes CPK do Lodže a pak rozdvojka na Vratislav a Poznaň. Dnes jezdí IC taky přes Lodž ale za moc to nestojí, Pendolino jezdí spojkou u Čenstochové.
Jo to jsem taky slyšel, každopádně pro spojení od ČR na Lodž je důležitá ta větev na Vratislav.
Jestli tam vůbec ČD dojedou 😀
Nedojdou, žádný tam jezdit nebude,chce si to přečíst článek ne jen nadpis
To říkejte SŽ/PKP, nikoliv někomu kdo se v poslední době hodně snaží.
Nedojedou, nejsou dopravcem v Polsku.
ČD potřebujou dojet do Lichkova, což se jim s rychlíky docela dařívalo i před 20 lety, kdy se v Kyšperku přepřahalo na Zamráču.
ČD tam jezdily s rychlíky i před 15 lety, tehdy se naopak v Kyšperku přepřahalo z brejlovce na polskou siódemku.
Jo to pamatuju taky. A byly i grafikony, kdy se nepřepřahalo a ta věc dojela až do Prahy…
Opravdu? Dokud nebyla trolej, přepřahalo se, pak jezdily dva páry R přes Žamberk s brejlovcem a pak se přešlo na elektrické Sp, ty ale dojely nejdál do Pardubic. Přímo do Prahy pak jezdil akorát Leoš.
Máte pravdu, EP07 ty rychlíky nevozila, protože po elektrizaci Lichkova už nejezdily. EP07 vozila něco z Katovic a ještě šudlala různé vyrovnávky. Bývalo to k vidění na hlaváku v Praze.
Detaily od PhDr. (!) Z.Z.:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003335-Siodemky-poprve-v-Hradci-Kralove/
PhDr. je titul černokněžníka, nebo proč ten vykřičník?
Jako super, a napadlo nekoho ze by se v UnO mohlo dat na ten vlak prestoupit z vlaku jedoucich z vychodu/jihu?
Jakoby jestli zna objednavatel dopravy pojem uzlova stanice.
Jo moment vlastne, na trase Praha-Ostrava si kazdy jezdi jak chce. Takze na prestupy se nehraje.
A do toho tu mame skvely „uzel“ Trebova-UnO mesto-UnO, kde misto jednoho nadrazi mame rovnou 3 a dalkove vlaky „nahodne“ stavi jen v jednom z nich. Tak aby se zavdecily mistnim mesteckum. Koho zajima nejaky dalkovy cestujici?
První odstavec je dobrý dotaz, zbytek frustrátské výblitky.
Když začneme malovat grafikon, tak zjistíme, že zajistit přestupy všude a všem je prakticky nemožné.
Zejména pokud to velkou část jede po jednokolejce a Poláci z toho budou chtít mít zase spěšňák…
Proč spěšňák? Uvedené zastávky jsou důležité, Inowroclaw má 70 tisíc obyvatel, Klodzko 25 tisíc a dnes skoro žádnou dálkovou dopravu, ve Tczewu je přestup na Malbork / Elbląg / Varšavu. Trochu víc zastávek okolo hranic vzhledem k jiné nabídce spojení nevadí.
Nevím, polskou část jsem neviděl, ale když rychlík ještě jezdil, bylo do Vratislavi ~10 zastávek, možná i víc…
Tak jestli to byl ten rychlík přes Týniště co stavěl i v Bohousové, ten bych úplně nebral v úvahu.
Ne, trs. ÚnO / Lichkov / Klodzko.
Nedávno někteří chytrolini tvrdili že grafikonu je zastaraly a k ničemu a najednou železniční expert jej požívá,tak nevím dle čeho se jezdi Asi jak si co vycucate z prstu????
Přijedete jako správný šotouš dřív, koupíte si něco v kavárně ve staré nádražní budově, která se přeci nemohla zbourat, sednete si na lavičku a budete ,,pozorovat provoz” dokud nepřijede Váš vlak, snadné 😀
Správný šotouš si svačinu kupuje v diskontu, kavárny jsou předražené.
To není tak obecně jisté – podle toho, kolik musel dát za šotopřístroj. 🙂
Bourat se nemusela, stačilo se domluvit a přizpůsobit. Takhle máme miničekárnu, vedle ní díru pro kolej, na opačné straně pochodovým cvičením odloučené nástupiště a rychlost průjezdu prakticky stejnou (stejně je tam dále oblouk). Čekával jsem tam ty krásné půlhodinky ve směru Geiersberg („Kyšperk“, neboli Letohrad) – Česká Třebová. A kafíčko mimo automat celkem „bodlo“.
A kedy ste si to kavicku mimo automatu davali.
Posledny clanok o starej vypravnej budove som nasiel z prosince 2021 a tam bolo spominane, ze kaviaren je zatvorena.
V lednu 2020 im odisiel uz druhy prevadzkovatel obcerstenia za 4 roky ako zachranili tu budovu, takze asi ziadne terno to tam nebude.
Však tam vychází přestup od R19 z Brna.
Minutovej. Z vlaku z nizsi kategorie na vlak na vyssi kategorii… existence takoveho prestupu nastve jeste vic nez kdyby nebyl zadny.
Čtyř resp. osmiminutový. Dvouhodinový je samozřejmě také k dispozici, pokud chcete mít jistotu.
No nevím, Přerov a všecko východněji má možnost jet přes Bohumín a nemuset přetrpět tu anabázi v R18 do Ústí nad Orlicí jako nešťasníci z Olomouce.
A pro Jižany jede přes Přerov R8 a Ferdinadkou EC z Vídně i Budapešti.
Do Wroclawi/Poznane je to z Brna/Olomouce pres Katowice zajizdka casova i kilometricka. Nemluve o kapacitnich problemech vlaku Katowice-Wroclaw.
Ale v pohode, nastesti mam auto.
Chapu ze zastavit vlak v UnO kvuli prestupu je obtizne. Tim spis ze se zastavuje v CT, protoze…. cert vi proc, asi proto ze tam odjakziva zili ajznbonaci.
I v ČT jsou přestupy, zase do jiných směrů. Navíc je stále ještě větší, i když ne okresní. Otázkou je, zda se musí volit (nemyslím mezi hl. n. a městem, tam je to jasné – ještě kdyby byly od hl. n. aspoň přípoje bus).
Česko Třebovsko má dvě internátní školy a pomalejší průjezd, Ústí žádnou školu a rychlejší průjezd.
A co takhle se podívat do návrhu jízdního řádu? Vazba na R19 je tam v obou směrech.
Babitron za 5 dni: Prumerne zpozdeni R872 na prijezdu do UnO je 5 minut. Maximalni zpozdeni 9 minut (ups, sorry, mezinarodni vlak ujel).
Ocekavam vyuziti techto spoju hlavne Polaky. Urcite se tesi na to ze pojedou z Wroclawi smer Viden bez objizdky a prestupu v Katowicich.
No budou se divit.
Pro přestup od Vindobony můžete použít i osobák, tam je přestupní doba delší. Jinak nevím, co by Polákům přinesla cesta přes Ústí oproti cestě přes Katovice. Rychlejší to zřejmě nebude.
Navíc myslím, že plašíte zbytečně, ty vlaky na sebe nejspíš budou čekat.
Od jihu – no nebylo by od věci, kdyby aspoň jeden vlak nezačínal v Praze, ake třeba v Linci. Krásný jiho-severní směr a z Budějovic to i pěkně pofrčí.
Linec-Budejovice-Jihlava-havlBrod-Hlinsko-Chrudim-Hradec Kralove-Zamberk-Lichkov-Wroclav- Gdynia. Sotosen, zasnil jsem se.
Byl by lepší přípoj od Žiliňáků nebo Luhačovic?
Ano, napadlo. Proto tam taky ten vlak bude zastavovat.
Je škoda, že ten noční vlak patrně (dle návrhu) nebude mít ubytovací vozy. A ten příjezd ve 4 ráno taky nic moc.
Taky bych klidně jel déle, ale vyspal se aspoň na lehátku, vystupovat můžu klidně až v 7 nebo 8 ráno.
Souhlas, ten noční pár by přímo k ubytovacím vozům vybízel, celoročně. V létě možná s přepojením přímého vozu do Leby nebo na Hel…
Kdyby linku Ex32 vyhrál RJ, myslíte si že by nasazoval alespoň jeden lehátkový vůz?
Jen tak se ptám.
Třeba tam nějaký lůžkáč ČD na komerční riziko ještě přivěsí (jako jezdí na Jižním Expresu do Zürichu). Pořád je to jen návrh.
Ten příjezd ve 4 ráno je řekl bych jen výsledkem přičtení očekávané jízdní doby k danému času odjezdu. Takhle nějak vznikají fámy. Očekával bych, že ten Baltik na noc pojede z Wroclawi v poloze existujícího nočního rychlíku, který je zřejmě nějak pomalejší (mimojiné prostoj ve Wroclawi a Poznani?) a do Trojměstí dojede kolem šesté.
Já bych to spíš nazval tak, že čtyři páry současných polských IC Gdynia – Wroclaw budou prodlouženy do Prahy.
Na tohle jsem se těšil – jízda z Lichkova do Wroclawi osobákem s více jak dvaceti zastávkami je vskutku úmorná.
A už je k dispozici i polský návrh? Vratislav byla při minulém pokusu o rychlík úplně stejně úmorná – Klodsko zastávka, Žabkovice… atd. byl to spěšňák.
Když může mezinárodní EuroCity stát v Kaplici, pak může už všude.
To noční spojeni je vlastně obnovení přímých vozů Bohemie ( kmenově do Varšavy), které jezdily do Gdyně) . Začatkem devadesátek to začalo jezdit odděleně jako Baltyk.