Z Prahy do New Yorku by se mělo létat celoročně, říká ministr
První přílet na obnovené lince americké společnosti Delta Air Lines z newyorského letiště JFK do Prahy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý / 2023

Česká delegace jednala v centrále Delty také o zavedení letů z Prahy do Atlanty.
BTW, létal jsem 18 let, co jsem byl zaměstnán na zastoupení US firmy, 2-3x do roka do států, mj. s aaaaaaaaaaa. Delta létala z PRG na JFK s mezipřistáním v CPH, později ve FRA, aby bylo letadlo přes Atlantik vytíženo. Z PRG odlétalo poloprázdné. B767 je pohodlné a relativně tiché letadlo, na rozdíl od 747, kde zejména vzadu je silný třesk od motorů. Když jsem letěl naposledy, byla kabina zmodernizována na úroveň 777 (displeje, on board entertainment).
Jaképak historické zkušenosti máme s tím, když jakýkoliv ministr řekne „mělo by se“. Především soukromém sektoru na to nemá vůbec žádný vliv…
Babiš toho nasliboval. A prd!
Trochu mě děsí že stát (ministr) řeší kam a jak často se má létat.
a proc by to nedelal? letiste je statni podnik, a kdyz se snazi lobbovat u delty za celorocni provoz, tak pritomnost ministra tomu doda vetsi lesk, nez kdyby tam byl nejaky referent z obchodniho oddeleni letiste.
Naopak! Skvělá koordinace státní správy s jasným cílem pro (své) voliče. Tak to má byt! Bod pro ministra.
No ale dokud nebude mít vlastní aerolinku, tak to bude jen na úrovni úvah. Stát může řešit tak leda „dálkovou“ dopravu typu Praha-Budějice, Plzeň-Brno a podobně; může ještě řešit regionální dopravu (to nechává krajům), ale těžko bude řešit transatlantické lety, které neobjednává. Vše záleží na tom, jestli se nějaké soukromé společnosti vyplatí takový let pořádat a na to má stát minimální vliv.
Atlanta by se šikla, ale budu cenově porovnávat s United a Houstonem.
A ten United máte kde? Po covidu se zatím do Prahy nevrátil a už vůbec ne Houston, ten z Prahy snad nikdy nebyl.
Např. ve Franfurtu, nebo v Mnichově?
Někde jsem psal z Prahy? Vídeň, borče, Vídeň.
Akorát ani do Vídně nelétá United, ani tam nemají spojení s Houstonem 🙂
Možná by stálo za to zkusit obdobu linek EK205 nebo EK209, kdyby do toho Emirates šli s jejich novými A350 …
ČSA nemáme, tak holt musíme někoho ukecat 🙂
Jedine , že by přidali druhou linku a A350.
To načasování se zdá takové nešťastné, protože nová administrativa dělá vše proto, aby se US od okolního světa akorát izolovaly. Ale třeba nějací američané přesídlí do Evropy a budou jezdit svou zemi pravidelně navštěvovat…
odpověď na celoroční lety je cargo a to se obávám, že při startu nové celní politiky USA a chystaných odplat EU bude trošku oříšek…
Druhá věc je, že s BA s přestupem na LHR jsem letěl o třetinu levněji a s novou mašinou…
Přímé lety se vždy prodávají dráž, to je známá věc.
Lety s přestupem jsou tak nějak principiálně velmi často levnější.
Nicméně delta z Prahy neměla vůbec špatné ceny.
Jsou to sice už dva roky, co jsem letěl na JFK, ale ceny Delty nebyly tedy nic moc. Navíc s přihlédnutím, že letíte starou 767.
767 je siroko daleko nejlepsi letadlo na long hauly. pokud muzu, vybiram si bud 767 nebo 330.
krom toho, par 767 delty jsem zazil, a byt mely stari kolem 20 let (a asi i vice), tak jejich interier byl ve vybornem stavu.
Každý máme jiné preference 😉
Delta a jejich 767 je v pohodě, dokonce teď dělají nové kabiny, nicméně stále je u toho letadla znát, že není nejnovější. Zejména akustický komfort je v 787, A330neo nebo A350 s moderními motory je mnohem vyšší.
Paradoxně 767 i v dnešní době stále platí mezi to nejlepší co můžete na transatlantickém letu zažít…. minimálně Delta ji má super
Zažil jsem mnohem lepší, Delta za mě těžkej průměr.
Kdo je lepsi?
Mě tedy více potěšila A340-300.
jo, na 340 bych zapomel 🙂 ale to uz je preci jen docela raritni 🙂
Muzeum
Akorát že těch už dnes moc nelétá. Měli jsme teď v červenci letět A340 FRA-SEA a Lufthansa to bohužel změnila na A350.
Takže milý pane, opět je třeba brát to v kontextu. Pokud se vám jedná pouze o přímý let, potřebujete být co nejdříve přímo v NY z Prahy tak bych to možná ještě zvážil (ty o minimálně 7 000 korun dražší letenky). A to že jsem to hledal opakovaně. Ale tady se jedná o nějakou pochybnou hrdost na přímou linku z Prahy- a řekněme si, že většina lidí by v tom NY stejně přestoupila. Kdysi bych tomu i podlehl, ale když si spočítám, že s předraženou Deltou, která se dneska staví do role super prémiového dopravce a lidi jim to žerou,… Číst vice »
dekujeme. jen, ze se ptam – co jste nam to vlastne chtel rict?
Nešlo by to jasně a jednou větou?
Kupka muze chtit co chce, zalezi co chce Delta
Tomu se říká obchodní jednání, když něco chcete musíte nejprve někoho oslovit snad ne? Určitě tam Kupka nejel s tím, že by bouchnul do stolu a řekl, tak a teď chci aby jste lítala tak a tak. Určitě tam jel s nějakou obchodní nabídkou, na základě které se podaří obě linky vyjednat. Ale přijde mi, že tady je víc „odborníků“ s podobnými typy komentářů, kteří jsou na straně Delty a už jenom z nějakýho přesvědčení automaticky proti LKPR.
tohle neni ryanair a regionalni letiste, kde letiste chodi za ryanairem a vnucujou mu pobidky a je to blizsi obchodnimi jednani (chceme abyste sem litali, kolik za to chcete?)
manevrovaci prostor letiste a prostor pro nejake nabidky je v tomto dost hodne omezeny, je to hlavne o marketingu.
a ne, nikdo neni na strane delty a proti letisti – to je jen realita.
Není to o tom, že by zdejší odborníci byli proti LKPR, ale politika se do zavedení nových leteckých spojení dnes mísí obvykle jen v Číně, Vietnamu,… Delta si vás sice vyslechne, ale i Delta si spočítá, jestli je pro ni výnosnější přidat lety do HNL, než-li do sezónní Prahy. Navíc není Delta státní společnost. Kupku můžou vyslechnout – to je vše. Ale bylo by hezké, aby se už JFK vrátilo i v zimě.
Presne tak, ale to jinym lidem nevysvetlite. Nejsem proti LKPR ale je to regionalni dira se siti tak lowcostu, nic zajimaveho. Take me to stve, ale priznejme si pravdu… KLM, BA nabidka je bohata.
Ministr neni zastupcem obchodni spolecnosti a tedy ani nemuze predkladat obchodni nabidky. Muze predlozit max. nabidku verejne podpory a k tomu udaje od LP o poctech cestujicich do USA. V teto oblasti se navic ani neda hovorit o obchodnich nabidkach jako v jinych odvetvich, protoze jedinym finalne platicim subjektem je tu cestujici. Jednani mezi letisti a dopravci jsou o ruznych pobidkach, slevach, podporach apod.
Naopak, ty pobídky může dopravcům dát i stát, municipalita a kdokoliv aniž by byl obchodní společností. Například nedávno WizzAir a italské regiony. Tím netvrdím, že je to i tento případ. Ale dle mého je ministr dopravy 100% konpetentní osobou k vyjednávání s dopravci.
Akorát že Letiště Praha vlastní stát přes Ministerstvo financí. Kupka je ministr dopravy. Holínky hodinky. Nevadí.
Ministerstvo financí spravuje akcie všech státních podniků, včetně Letiště, ČD a ČEZu, vyplývá to z logiky věci, protože to je funkce MF. Ano, podílý se na chodu letiště, ale určitě nebude řešit linky z LKPR kamkoliv do světa. Stejně tak jako neřeší např. nákup nových jednotek, pro ČD, to vše řeší MD.
🫣
To není pravdu. ČD jsou pod Ministerstvem dopravy.
Lesy ČR, Budějovický Budvar pod Ministerstvem zemědělství.
Doporucuju se vratit nohama pevne na zem Petre 🤔
Jako ze daji slevu na poplatky? Tak to urcite neni pro long haul dulezite, proste prisna matematika a ne nejaka hra na city jak si to predstavujete v letisti Praha
Vím, že byl v provozu let mezi Prahou a Atlantou už někdy v minulosti. Proč ale ze všech ostatních měst kromě New Yorku je snaha o zavedení letů právě sem? Je to jen kvůli hubu Delty a tudíž kvůli návaznému spojení do dalších destinací nebo má Atlanta takový potenciál sama o sobě?
Hub. Nic jiného.
Atlanta je největší hub Delty, takže pro návazné lety na Floridu, jih USA a jihozápad USA
Atlanta je super, nejen centrála Delty, ale i největší letiště světa. Pro mne konkrétně ale poslední roky lépe vychází Houston s United pro cesty do střední a jižní Ameriky. Škoda, Atlantu mám rád.
A kde máme to Japonsko, to taky delegace se chvástala, jak to vyjednali a začne se lítat PRG- Tokio a pořád nic… Dokud to nebude lítat, tak to jsou pro mě jen sliby…
Tak samo jako třeba Bangkok s Thai…
Návštěva USA už bohužel není bezpečná. A to ani pro bílý xichty, jako jsme my.
Poté, co ČSA nechali noví majitelé i s OK Plus zmizet a platinové karty slouží na seškrábávní špíny z kuchyňské linky, už není jen Delta.
Proč tu linku do JFK nevyjednají u někoho jiného, když se Delta cuká?
dopravni letectvi a zavadeni linek nefunguje tak, ze aerolinky stoji v rade a cekaji, az je letiste oslovi a oni zacnou milostive litat. specialne v dnesni dobe, kdy je nedostatek letadel a aerolinky si 4x rozmysli, jestli ji poslou nekam, kde vydela hodne, a nebo nekam, kde vydela malo. vliv letiste na nove linky je limitne nulovy. je to z drtive casti jen vule a rozhodnuti aerolinky, a letiste je tak leda muze obrazet s hezkyma plakatkama. a rovnou se nabizi otazka – u koho jineho? v pripade new yorku jsou prakticky jen dve moznosti – United (EWR) a Delta… Číst vice »
United uz vubec nehrozi. Pridali letos asi 6 novejch destinaci ale vse zapadni evropa
Vždyť se tu diskutovalo, že tato linka je výdělečná. Když jsme se na ni chtěli dostat, muselo se rezervovat v dost velkém předstihu. Pak byla nutná změna termínu a volno bylo až o několik dní později. Letadlo plné do posledního místa. Cena jak někam do tropického ráje JV Asie, i když původní rezervace byla 4 měsíce v předstihu.
Pravda, v Praze nemáme mrakodrapy, takže ani ne zajímavý business, ale turistů sem můžou vozit spoustu.
A naopak, já do USA nepoletím, dokud mi přímou linku nedají. Indukce.
Nikdo nezpochybnuje, ze nebyla vydelecna. A ani ja nepisu, ze by vydelecna nebyla.
Ale Praha neni zrovna tak uplne destinace, kde by prodali letenky za rakety. Pořád jsme přeci jen spíše … chudší země.
a , a v době nedostatku letadel to platí dvojnásob, aerolinka si umí spočítat, kolik vydělá na lince do Prahy, a kolik vydělá na lince někam, kde je menší konkurence / vyšší příjmy / a ještě vyšší ceny letenek, a letadlo dá spíš tam, kde prostě vydělá víc.
bože, vás ty mrakodrapy nepustily? to je nějaká speciální fetiš?
Protože všude hrajou prim peníze. Kdyby to bylo zajímavý, tak už tam někdo dávno je. Jenže ona to taková šleha nebude, v tu sezonu to tak nějak půjde, ale mimo ni je pro US aerolinku lepší to letadlo poslat se slušným ziskem jinam.
Protoze o Cesko neni moc zajem
Jak kde. Viz linka China Airlines.
United ma huby v FRA a MUC.
Polovina cestujících ráno z FRA do PRG jsou z USA.
United ani v MUC ani ve FRA huby nema.
Pán A.T. si potřeboval rýpnout, protože ho to baví (ostatně stejně, jako mě teď). Ale ti inteligentnější pochopili, že se jedná o velkou základnu, na které se přestupuje na sesterské společnosti Lufthansa Group, a tedy zde označení hub je na místě.
Doporucuju nepouzivat cizi termity, pokud je suterenne neznate.
FRA a MUC jsou huby Lufthansy a United tam má maximálně tak báze. To není slovíčkaření. A United není sesterskou společností Lufthansy, tou je třeba Austrian nebo Swiss. Pouze jsou ve stejné alianci, podobně jako další desítka aerolinek.
Zajímalo by mě kam to protáhnou, jestli do března, nebo naopak k Vánocům, nejlépe snad obojí…
Ty Vánoce asi budou turisticky atraktivnější pro obě strany