Z Prahy do Košic každý den. Ryanair opět slibuje navýšení provozu

Z Prahy do Košic od března každý den. Zdroj: Letisko KošiceZ Prahy do Košic od března každý den. Zdroj: Letisko Košice

Košickému letišti přibude také nová linka do Malagy.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viktor

Uhlíková stopa. Jeďte vlakem. Děkujeme za Prahu.

Jarda79

Leťte letadlem, děkujeme za Mělník 😀

Supidio

Uhlíková stopa. Až nebudou autom*i jezdit po Praze úplně zbytečně autem, já možná pouvazuji o omezení létání. Brm brrrm. Do té doby ani omylem.

Vítek

To určitě.😁

Ivan

Malé priestory letištnej budovy:
– zbytočné občerstvenia za nehorázne ceny
– zbytočné kiosky na služby večne zatvorené
– trapný vstup k odbaveniu kufrov – ako ovečky u baču
– ešte trapnejšie plátené prístrešky kde cestujúci čakajú než dovolia vstup k k lietadlu
– MHD Košice vás cestou na letisko prevezie cez celý priemyselný park s odbočením asi 5x a to 500 metrov pred konečnou na letisku
– drzí taxikári vás očmudia priamo pri vstupe do haly
– mám pokračovať?

Jarda79

Můžete, ale zase vám třeba neukradnou kufr, nebo kabát, když půjdete v letadle na WC. 😀

Peter Sabol

Táto linka dáva veľký zmysel, tak dúfajme, že vplyvom dopytu nepôjdu ceny hore. Cenovo je to aj s dokúpenou batožinou na palubu porovnateľné s nočným vlakom a časovo to aj s presunom a čakaním trvá polovicu cestovnej doby denného vlaku Praha- Košice.

Jarda79

Už dávno si říkám, proč Ryanair nezkusí nějakou rotaci i z Prahy do Popradu na hory. Třeba i jen sobota, nebo pátek – neděle.

Vítek

To mě taky už napadlo.

Tom

Ještě za časů Sky Europe jsme letěli ráno v 6.00 do Košic a zpet kolem 17. hodiny.
A ještě, doplním, za 10 Euro

andy

+poplatky

Y.K.

A zbankrotovali.

Pav

No, a kde je ted SkyEurope – a kde je ted Ryanair.

petr

To za chvíli ČD zruší i to jediné denní přímé spojení z Prahy do Košic. 😀

vrms

Pro cesty z Prahy do Košic, vzhledem k ceně, nedává vlak už moc smysl. Při nákupu dopředu, mimo víkendy, stojí Regiojet business 1150 Kč jeden směr. Letenky začínají na 539 Kč přes zimu. Okolo tisícovky se dají sehnat i na prázdniny. Ale většina cestujících jede kratší část cesty. A už z Pardubic do Popradu vám letadlo nijak nepomůže.

Pav

Dulezite je to “zacinaji”. Ale zrovna praha – kosice neni destinace, kde se typicky letenky kupuji pulrok dopredu, ale operativneji s mensim predstihem. A tam ty ceny klidne atakuji 4 tisice i vys.

vrms

Jako že si řekněte, že příští týden jedete/letíte a nakufrujete se k příbuzným? To musí být nadšení, že to ví takto dopředu. 😁 Pokud se dívám měsíc dopředu, tak na Mikuláše v pátek večer 870 Kč tam, v pondělí velmi drahých 1860 Kč. Čili 2730 Kč.
Regiojet business 1399 Kč v pátek tam, 1149 Kč zpátky. Takže 2550 Kč. To je zcela zanedbatelný rozdíl vzhledem k časové úspoře.
A pokud letím třeba na svatbu, tak ty letenky koupím 3 měsíce, klidně těch půl roku dopředu, protože mám pevný termín.

Pav

zpatecni Letenky na leden i Unor v nektere dny i klidne pres 4000.

Vy kdyz jedete za rodicema, tak za nima nezdite jednou za rok a hlasite jim to co pul roku?

Mate dost zkreslene predstavy, kdo timto letem leta a jak slovaci (resp rada z nich) funguji.

Velka cast z cestujicich na teto trase jsou slovaci, co makaji v Praze a na slovensko se vraceji klidne dvakrat do mesice .A rada z nich zacla bezne na jednu z techto cest pouzivat prave letadlo. A ne, nekupuji to pul roku dopredu, ale mesic, max. dva

vrms

Já jsem ten, kdo tím létá. A vím přesně, kdo tím létá k nám. Jsou to primárně rodiny k babičkám a sourozencům, babičky k vnoučatům, bratrancům a sestřenicím na svatby, na různé padesátky a podobná jubilea, Vánoce a Velikonoce, atd. A pak Slováci na dovolenou do Prahy, buď do hotelu, nebo k těm sestřenicím, tetám a podobně, co už tu roky žijí. Proč by někdo létal co dva týdny „domů“, to nějak netuším. Proti Německu, Holandsku či Švédsku jsou tu nízké platy, aby otec pracoval v cizině a matka s dětmi zůstala na Slovensku. Sem se Slováci přesouvají s celou… Číst vice »

Vítek

Já tím například létám cca 2x za rok do divadla v Košicích.

IgrDr

A ten vlak po ceste nikde nestojí? Pre ludí z Ružomberka alebo cestujúcich zo Spiššskej do Ostravy moc ten let využitelný nie je

jkjk

Ještě by to chtělo v Košicích nějaké lepší spojení MHD, o víkendech je tam dost tragický jízdní řád. Třeba v sobotu je přílet letadla z Prahy ve 12:05, přičemž autobus do města jede v 12:09 a pak až v 14:19 (další přílet letadla z Vídně je pak ve 14:15).

petr

Moc práce na toto myslet, u nás by to bylo stejné.

Jarda79

No evidentně načasovat linku na letiště k letadlům je pro dopravní podnik zatím nadlidský úkol. Ale tak zase může třeba přijet nějaká obálka taxíkem 🙂

Mat

Tak teď ještě Poprad. Hlavně, že máme z Prahy několik dopravců do Bukurešti, linky do Skopje, Jerevanu nebo Poznani. Ale pod Tatry, které jsou mimořádně oblíbený cíl, se musí autem nebo vlakem. A lidí z okolí Popradu je v Praze taky opravdu hodně.

Martas

Třeba pro mě je Slovensko na seznamu zemí, kam už nikdy 🙂

Tom

To nemusim

Josef Pešek

Mimořádně oblíbený cíl? Já tam byl naposled v roce 2014, autem a vůbec mi to nechybí. Řekl bych, že oblíbeným cílem česky mluvících je třeba Hinterstoder nebo Sankt Johann im Pongau.

Pav

Nechci nikterak shazovat Tatry, ale tvrdit o nich, že jsou mimořádně oblíbený cil je dost přehnané. Znám ve svém okolí mnohem víc lidí, kteří cestují všude možně po evropě či světě, ale do tater nejede (a ani o nich nemluví) nikdo. Byli jsme tam letos týden, a podruhé už tam také nepojedu. Hory sice pěkné, o tom žádná, ale jinak doslova zlatokopecký balkán. A protože každý rok jezdíme do Alp do rakouska (v létě), a ani letos jsme nevynechali, tak si dovolím i malé srovnání dvou srovnatelných návštěv (rozmezí asi 2 měsíce) – Rakousko bylo levnější. A zážitků nabízí podstatně… Číst vice »

Selon

Tak v Košicích pracuje hromada Pražáků a další druhá hromada by tam ráda pracovala, takže za mě super. Tady ta linka se uživí jak nic

Supidio

Jj, to je pro prazaka terno, pracovat v totalitním state na chudem východě země 😀 A bacha na chodníku, abyste nešli rychleji než 6 km v hodině, protože pak vás Lubomír, který to bohužel myslel Vážně zabásne 😀

marek hudec

to jste trochu mimo, nejchudší část SK je hornatý střed, odkud je všude daleko (Brezno, Lučenec atd…)

Supidio

To, že je to někde chudší neznamená, že na východě Zlovenska to není chudé 😀

Rdx

Jen se chci zeptat. Máte místo hlavy Novinky nebo televizi?

Supidio

Mám všeobecný přehled, abych věděl, že ty ruské onuce co na Slovensku vládnou (typicky pripad Blaha nebo Matúš Šukaj Všetko) jsou absolutním zlem, které jediné, svým vládnutím umí je rozdávat dárečky důchodcům. Zeme je na pokraji kolapsu, zdravotnictví se rozpada, infrastruktura šílená, ale hlavně, že jsou „13. dôchodky“ a vlaky pro důchodce. Mladí lidé bez perspektivy. Ale to nevadí, hlavně ze Lubomír, co to myslel Vážně vás bude pokutovém za rychlou chůzi, protože byste mohl ohrozit důchodce, jedinou voliccskou skupinu téhle svoloce.

Jenda

Chtěl jsem dát +1, ale pokazilo to papouškování dezinformace o rychlosti chůze (ne, neplatí to pro chůzi, pouze na lyžiach, korčuliach, kolobežke, skejtborde alebo na obdobnom športovom vybavení), takže dávám -1.

František

Jeste by si mohli udelat i Slovensky zivnostak, ne? 🙂

Petr

To jsem zvědav co přibude v Brně, Ostravě a Pardubicích.

Jirka

Z Pardubic asi nic, tam přidal linku už na ZLŘ a asi ani není úplně spokojen s obsazeností některých linek, zejména Gironu prodává pořád levně (pro nový LLŘ ji má nahraniú jen od června do září, naopak Ostrava-Girona je nově celoroční). Navíc teď nemá ani nahrané lety na duben a květen do Alicante a na Mallorcu (v případě Alicante to nechápu, když létá i v zimě a najednou by to přerušil, ale možná to souvisí s propsáním minulého LLŘ, kdy se začínalo v červnu kvůli rekonstrukci a Ryanair to jen „tupě“ zkopíroval, nebo to je prostě tím, že se mu… Číst vice »

Vítek

Nic.

liposh

Aniž bych Košice chtěl nějak hanit, tak takový spoj v tomto taktu nedává smysl. Co by dělal pražák v Košicích? A co by dělal Košičan v Praze, když může letět do nějakého opravdového velkoměsta.

Pavel

Ta linka lieta uz niekolko rokov a vzdy ked som letel lietadlo bolo plne.

Jako

V Prahe ziju dlhe roky vysoke tisice kosicanov, solidna cast z nich uz bude mat spolocne rodiny na oboch stranach. Ten let je plny od momentu kedy zacal lietat (hoc uz davno nebyva lacny), a tazko sa tomu divit – Ryan preberal miesto po CSA, ktore tuto linku lietalo takmer 100 rokov.

Romino

Košice boli z Prahou vždy prepojené, jak letecky tak vlakmi. Východniari nie sú len v Bratislave ale aj v Prahe 😀

Hans

Pokud vám přijde, že se taková linka nemůže uživit z důvodu nedostatečné poptávky po turismu mezi Prahou a Košicemi, zkuste popremyslet z čeho žije třeba linka Lublin – Dublin.

Joe

Vážně trpíte pocitem, že tu linku využijí jen Pražáci a Košičané? Ach jo …

Supidio

No upřímně, linka je z naproste většiny pro lidi, co mají rodinu v Košicích či okolí a pracuji v Praze, případně dal na západě Čech. Nikdo jiny moc nemá proč tím lítat, co by člověk co tam nema rodinu dělal v Košicích? Jednou na výlet podívat se ok, ale jinak? Ale i tak má linka velký potenciál a obsazenosti je to vidět, ne každý se chce třapat vlakem, zvlášť, když jízdenky jsou mnohdy v ceně letenek

vlachjan

Hned vedle Košic je země s čtyřiceti milony obyvatel, a dalšími dvaceti rozesetými různě po Evropě. Shodou okolností se přímo z té země nyní létat nedá…

vrms

Párkrát jsem tím po vypuknutí války letěl a Ukrajinců mohlo být třeba 5 %? Naprostá většina pasažérů mluví slovensky a česky. Výjimečně maďarsky a polský. Ono totiž z Košic na Ukrajinu jaksi moc není spojení.

Vítek

Ryanair nikdy nepřemýšlí, proč by z bodu A do bodu B někdo létal, ale zda se naplní letadlo. Kdyby cestující nelétali, tak to prostě zruší. Před pár lety jsem letěl s ČSA z Prahy do Budapešti. V ATR nás letělo 21. Když tuto linku zaváděl RYR s B737, všichni si klepali na hlavu. To je jako létat z Prahy do Berlína, říkali. A dnes je denně téměř plno.

Supidio

Ono se není čemu divit, počet zejména mladých lidí zdrhajicich z Ficovy totality bude stále přibývat a tahle linka je na občasné návštěvy rodiny co na Zlovensku zbyla ideální. Tzn poptávka zcela jistě bude.

Frantisek

Taky bych nečekal, že tam bude v letadle nějak víc lidí, co umí vyslovit ř.

By se možná uživil i Praha-Poprad, spolehlivost železnice neni nic extra.

Supidio

To leda turisticky, ale na denní bázi určitě ne, možná tak v sobotu ráno na výlety do Tater? Nevím…To spíš letět do Košic a pak ten kousek vlakem.

Pavel

Aj v okoli Popradu sa najde dost ludi co pracuje/studuje v Prahe + turisti z CR do Tatier. Tak 2x za tyzden na predlzeny vikend by sa uzivila.

Igelkott

Nebude. Když vidím, co se začíná dít tady, tak začnou létat někam jinam. Bohužel.

Supidio

Hele ať je Babis a spol jaký chcou, pořád to neni tupá proruska svoloc typu Blboš Dlaha, Matúš Pokaž Všetko, vyfetlý Kaliňák, kapitán Danko či vzáááácná blonďatá peacha aka ministerka kultúry. Na tuhle skvadru ta naše vznikající vláda pořád ještě zdaleka nemá. 😀 Naštěstí.

Samo

Myslím že od Motoristov ale aj SPD prídu tiež veľmi zaujímavé osobnosti 😉 Rozdiel vidím skôr v tom že ČR je inštitucionálne oveľa silnejšia a má robustnejšie ústavné zriadenie takže to za štyri roky nejde rozmontovať až tak veľmi ako v prípade Slovenska.

Hasler

Sem tam jim Babiš něco hodí od stolu (návrh zákona který třeba něco malinko trochu změní – například výši trestů za sabotáže atp.), ale on potřebuje pro svoje zájmy být opravdu na západě, i když se občas snaží tvrdit opak… Z toho u nás strach nemám.

Naštěstí na ústavní většinu mu to nevyšlo. To by byl už průšvih.

Tomáš

To uvidíme, jak to půjde rychle. Abysme se nedivili…

Petr Frýdlant

Ty časy, nejsou vůbec špatné.

Romino

no čo sa týka letu je to fajn, ale urobiť letový poriadok a netrafiť ani dva dni v týždni v ten istý čas v oboch smeroch, tak to je teda fakt umenie….Niežeby musel letieť každý deň v rovnakom čase, je jasné že to lietadlo točí rôzne linky, ale teda aspoň tam, kde to bolo približne pri sebe to trafiť na ten istý čas sa hádam dalo (streda a piatok napr. o 19.00 a v sobotu a nedeľu napr. 10.30, no ale oni plánujú…)

Samo

Jasné, FR si bude znižovať utilizáciu lietadla okolo ktorej sa točí polovica jeho biznis modelu, len aby to autistickým šotoušom lepšie vyzeralo v tabuľke.

Pav

Tohle neni vlak v primestske doprave. Tohle je letadlo. Tady nikdo takovehle veci neresi (pokud se nejedna o sitove dopravce, kde letak jiste zakonitosti ma).