Zkusit do toho zatáhnout někoho, kdo to může létat přes Sibiř, protože spodem to je opravdu opruz. Ono i u obyčejné Astany to je rozdíl, zda SCAT , který to letí přímo nebo LOT či DLH kteří musí „spodem“.
Gunduľ neubiješ
1 měsíc
Asi by je mohlo zajímat, že Dukovany mají blíže i jiná regionální letiště, než je to u Prahy. A dokonce i normální velké mezinárodní letiště ve Vídni….
Hnusnou vídeň oproti kárné Praze? Bývalou okupační mocnost oproti zemi, která nikdy nikoho nenapadla?
Tak se to té vídně odstěhujte vy, stýskat se nám po vlastizrádcích nebude.
Ano, musí to být velké mrzení, že by mohla být z Prahy další linka do Jižní Koreje. Tak snad alespoň sebepřesvědčováni o tom, že Ruzyně je regionálním letištěm, pomáhá.
RHood
1 měsíc
„Obě strany se shodly na podpoře leteckého spojení i rozvoji Letiště Praha jako dopravního uzlu.“
🙂 bavi me jak se neustale (ted nemyslim na forech, ale v realnem svete) objevuji ty napady o tom, jak korean (nebo kdokoli) udela z prahy “uzel”. a snaha to “prodat”.
i kdyby to byl nekdo ze skyteamu jaky smysl by to melo? jako ze by ti chudaci z asie meli letat ICN-PRG-CDG/AMS-neco? 🙂
Jasně. Nebo ICN-PRG-FRA v případě Asiany 🙂
My si z toho děláme srandu, jenže ono je dost lidí, kteří radši letí za míň peněz s přestupem než za víc přímo, v případě velkého cenového rozdílu víceméně skoro všichni.
No to sice je 🙂 ale … přestupovat dvakrát místo jednou? to už je o řady lidí za hranicí 🙂 a stavět na myšlence „raději 2x než 1x“ „jakože uzel“ je dost úlet.
Tak před Covidem docela dost lidí reálně třeba z Koreanu přestupovalo na linky ČSA. Opravdu hodně transferů bylo do CPH a celkově do Skandinávie a na sever. Každopádně nyní to má tu trhlinu, že jaksi chybí to ČSA.🫠
Mně to prohlášení hodně připomíná to, co tvrdili při koupi ČSA. Ne, že bych Korejce jakkoliv obviňoval za konec ČSA, ale že by je nějak výrazně rozvíjeli se taky tvrdit nedá. Zkrátka mám pocit, že k tomu přistupuje stylem: Slibem nezarmoutíš.
Tak SkyTeam je po smrti ČSA v Praze mrtvej a Asianu stejně pohltí Korean Air. Vidím to na low-cost T’Way a jejich A330 jako levnější alternativu pro korejské turisty do Prahy, žádný větší kombinace bych v tom nehledal
David
1 měsíc
Je zajímavé, že příští rok se plánují ze Soulu každodenní lety, ale přesto na zimní letový řád Korean Air nabízí opět pouze tři týdenní rotace, tedy oproti současnému stavu snížení kapacity.
To bych chtěl vidět, Korejci na mě nepůsobí jako nějaká zvěř. Zrovna dnes jsem potkal skupinku, která si nastoupila na Malostranské hned do první výjezdové 23 z Žižkova, což je co říct na neděli 8 ráno. Samozřejmě jeli na Hrad.
Určitě budu rád za Korejce, kteří mají na to u nás utratit pěknou sumu peněz narozdíl od ožralých anglánů, kteří sem jedou jen na pivní tour a ještě v trapném obleku.
To nevím, kterou Prahu myslíte, ale naše krásná Praha, hlavní město ČR, není přeturistovaná. Já jsem v ní také turistou. Jsem z Prahy 5 a donejkrásnějších míst po Praze se vydávám jako turista skoro každý den.
Davy nikde nejsou, i královská cesta je v pohodě. Korejských skupin vídám spoustu, chovají se velmi slušně. Od Číňanů jsou k rozpoznání okamžitě. Potkávám i dost individuálních turistů z Koreje, dávám se s nimi do řečí a jsou všichni velmi slušní. Korejce jsem měl za sousedy a také v pohodě.
Snesou srovnání spíše s Japonci, ale ti jsou ještě někde jinde.
Ondřej
1 měsíc
Nabízí se T’way Airlines, Asiana se před případným spojením s Koreanem nepouští do soutěže. Co třeba LOT? Z těchto ujednání bych nedělal kovbojku, to hlavní, co z toho plyne je, že může Korean létat denně.
Jak jste přišel na polský LOT? Korejci samozřejmě vyberou korejskou společnost a ne polskou. Zde smlouva o otevřeném nebi neplatí, zde je to na rozhodnutí jednotlivých států, komu a v jakém rozsahu co povolí.
no jo, jenze pokud se omezime na praktickou otazku – jal by to delali?
bud – icn je vlozena rotace do waw-icn, takze se to letadlo do budky dostane
Jak ale toho dreamlinera dostat do prahy? tolik rotaci do inconu asi nemaj, aby tam vlozili prahu, a prelitavat pravidelne 787 mezi waw a prg … no, nevim 🙂
Áno, ale tie zmluvy sú bilaterálne. Nepoznám konkrétnu zmluvu medzi ČR a Kóreou, ale štandardne sa prideľuje rovnaká frekvencia obom štátom a je na nich akému dopravcovi to pridelia. V takom prípade by ČR stále mala nevyužitý svoj „prídel“ a teda ona rozhodovala aký dopravca to dostane. Kľudne by to mohol byť napr. aj ten LOT (aj keď neviem prečo by to chceli :)).
Klidně nemohl. Neb obvykle tyto bilaterální smlouvy se týkají dopravců z daných nikoli třetích zemí. A spekulace, že možná někde něco je, nejsou fakta. 😉
Ano, spekulace nejsou fakta, tak nespekulujte, a pojdme se vratit k faktům.
Podmínky pro to, který dopravce může být nominován českou republikou reguluje článek 3 této smlouvy, a to konkrétně odstavec 3.4 (a) – ktery ceske republice umoznuje nominovat jakohokoli dopravce, ktery sidli v evropske unii, je vlastnen / kontrolovan subjektem z evropské unie a letecký dozor nad ním vykonává nektery ze států evropské unie.
tož asi tak.
Michal82
1 měsíc
Druhy dopravce opět korejsky. To by se ČSA nebo SW nevyplatilo pronajmout widebody jako to bylo před několika lety?
No, tak většina letů SmartWings je primárně určena pro cestovky, kterým je prodávána kapacita za rozumné ceny. Ty zbytky, co se doprodávají jsou sice dost drahé, ale to je posledních pár letenek u každé aerolinky.
Už vám to vysvětlil předřečník Tajemství „drahých letenek“ smartwingsu je v tom, že většinu kapacit přeprodávají přes cestovky, a do volného prodeje jen zbytek. A tam neexistuje jediný důvod, proč by ho měli dodávat za cenu, na které začínají akce rok dopředu. A ty ceny v pořádku samozřejmě jsou, i kdyby byly desetinásobné – pokud jste to ještě nezaregistoval, tak už tu pár desítek let máme jistou ekonomickou svobodu a nikoli centralizované řízení cenotvorby, a je zcela na libovůli smartwingsu, za kolik budou letenky prodávat. A co se té „drahosti“ Prahy týká – před týdnem jsem kupoval letenky na SXM.… Číst vice »
10-12 tisíc za zpáteční letenku je s velkou rezervou maximálně oproti Emirates, Flydubai létají za podobné ceny. Ano, teď mělo Smartwings akci na pár termínů, ale co se týče dlouhodobé cenové hladiny, je na stejné úrovní s flydubai.
Bohužel si to nemyslím. Nemá smysl mluvit o ĆSA. O Smartwings by se dalo debatovat, ale pro mě je odpověď ne. Připouštím, že existují dálkové linky, které fungují pouze jako point to point, ale to jsou spíše výjimky. V podstatě jediná, která mě napadá z Prahy, je Ulánbátar. Smartwings nemá žádné relevantní codesharové smlouvy a z Hurghady myslím nikdo nepřestupuje. Také mě mrzí, že v ČR nemáme dopravce, který by byl schopen provozovat dálkové linky, ale taková je realita.
100% souhlas. Ještě další point-to-point dálkovka z Prahy, co by +- mohla v brzkém budoucnu dávat smysl je ten Vietnam. V rozumných frekvencích by se to vzhledem k jejich diaspoře a turismu z naší strany mohlo uživit. Už se o tom před časem mluvilo, teď otevřeli Miláno. Tak třeba to časem vyjde.
Zkusit do toho zatáhnout někoho, kdo to může létat přes Sibiř, protože spodem to je opravdu opruz. Ono i u obyčejné Astany to je rozdíl, zda SCAT , který to letí přímo nebo LOT či DLH kteří musí „spodem“.
Asi by je mohlo zajímat, že Dukovany mají blíže i jiná regionální letiště, než je to u Prahy. A dokonce i normální velké mezinárodní letiště ve Vídni….
A myslíte, že to Korejci neví, když tam provozují jak osobní, tak nákladní linku? Mimochodem si myslím, že tam kromě Korean Airu létá i Asiana.
Hnusnou vídeň oproti kárné Praze? Bývalou okupační mocnost oproti zemi, která nikdy nikoho nenapadla?
Tak se to té vídně odstěhujte vy, stýskat se nám po vlastizrádcích nebude.
Vy jste asi nikdy nebyl ani v Praze ani ve Vídni, že? Máme Vám založit crowdfunding na jízdenky?
Ano, musí to být velké mrzení, že by mohla být z Prahy další linka do Jižní Koreje. Tak snad alespoň sebepřesvědčováni o tom, že Ruzyně je regionálním letištěm, pomáhá.
„Obě strany se shodly na podpoře leteckého spojení i rozvoji Letiště Praha jako dopravního uzlu.“
Dopravní uzel ? A kdo bude parterem ?
Možná se tím myslí ostatní členy Sky Team (v případě Korean) a Star Alliance (v případě Asiany)? Nebo je to prostě jen politický výkřik do tmy.
🙂 bavi me jak se neustale (ted nemyslim na forech, ale v realnem svete) objevuji ty napady o tom, jak korean (nebo kdokoli) udela z prahy “uzel”. a snaha to “prodat”.
i kdyby to byl nekdo ze skyteamu jaky smysl by to melo? jako ze by ti chudaci z asie meli letat ICN-PRG-CDG/AMS-neco? 🙂
Jasně. Nebo ICN-PRG-FRA v případě Asiany 🙂
My si z toho děláme srandu, jenže ono je dost lidí, kteří radši letí za míň peněz s přestupem než za víc přímo, v případě velkého cenového rozdílu víceméně skoro všichni.
No to sice je 🙂 ale … přestupovat dvakrát místo jednou? to už je o řady lidí za hranicí 🙂 a stavět na myšlence „raději 2x než 1x“ „jakože uzel“ je dost úlet.
Ano, i takových lidí se najde dost, hlavně že je to o pár desítek dolarů levnější.
To jistě. Tady je spíš otázka, co by z toho měly ty aerolinky. Obávám se, že velké kulové.
Tak před Covidem docela dost lidí reálně třeba z Koreanu přestupovalo na linky ČSA. Opravdu hodně transferů bylo do CPH a celkově do Skandinávie a na sever. Každopádně nyní to má tu trhlinu, že jaksi chybí to ČSA.🫠
ale ano – dokud tu byly čsa, tak to smysl mělo – kus evropy to na 1 přestup obsloužilo.
ted uz tady není nic jako čsa, takže … je to celé nesmysl.
Mně to prohlášení hodně připomíná to, co tvrdili při koupi ČSA. Ne, že bych Korejce jakkoliv obviňoval za konec ČSA, ale že by je nějak výrazně rozvíjeli se taky tvrdit nedá. Zkrátka mám pocit, že k tomu přistupuje stylem: Slibem nezarmoutíš.
Ano 🙂 přesně na toto jsem si vzpoměl, když jsem to tady včera četl. Naprostý déža ví .
Tak SkyTeam je po smrti ČSA v Praze mrtvej a Asianu stejně pohltí Korean Air. Vidím to na low-cost T’Way a jejich A330 jako levnější alternativu pro korejské turisty do Prahy, žádný větší kombinace bych v tom nehledal
Je zajímavé, že příští rok se plánují ze Soulu každodenní lety, ale přesto na zimní letový řád Korean Air nabízí opět pouze tři týdenní rotace, tedy oproti současnému stavu snížení kapacity.
Dohodli se ted, takže to bude od letního.
Nebrečelo náhodou nedávno spoustu měst a obcí, jak je overturismus strašný, hrozný a nejlépe turisty zakázat ?
Najednou tu máme přislíbení navýšení letů a rozvoje turismu… Opět jen ubrečený seznam neměl o čem psát, tak děsil lidi Overturismem.
A které že to byli obce? Nebylo to náhodou v zahraničí?
Tak Praha je taky přeturistovaná. A korejští turisté v zahraničí zrovna nic moc, podle chování je moc nerozeznáte od čínských.
To bych chtěl vidět, Korejci na mě nepůsobí jako nějaká zvěř. Zrovna dnes jsem potkal skupinku, která si nastoupila na Malostranské hned do první výjezdové 23 z Žižkova, což je co říct na neděli 8 ráno. Samozřejmě jeli na Hrad.
Určitě budu rád za Korejce, kteří mají na to u nás utratit pěknou sumu peněz narozdíl od ožralých anglánů, kteří sem jedou jen na pivní tour a ještě v trapném obleku.
To nevím, kterou Prahu myslíte, ale naše krásná Praha, hlavní město ČR, není přeturistovaná. Já jsem v ní také turistou. Jsem z Prahy 5 a donejkrásnějších míst po Praze se vydávám jako turista skoro každý den.
Davy nikde nejsou, i královská cesta je v pohodě. Korejských skupin vídám spoustu, chovají se velmi slušně. Od Číňanů jsou k rozpoznání okamžitě. Potkávám i dost individuálních turistů z Koreje, dávám se s nimi do řečí a jsou všichni velmi slušní. Korejce jsem měl za sousedy a také v pohodě.
Nemáte tam náhodou překlep? Mělo být asi „z Prahy 8“?
Srovnávat Korejce s Číňany? Tak ten byl dobrej 😀
Snesou srovnání spíše s Japonci, ale ti jsou ještě někde jinde.
Nabízí se T’way Airlines, Asiana se před případným spojením s Koreanem nepouští do soutěže. Co třeba LOT? Z těchto ujednání bych nedělal kovbojku, to hlavní, co z toho plyne je, že může Korean létat denně.
Jak jste přišel na polský LOT? Korejci samozřejmě vyberou korejskou společnost a ne polskou. Zde smlouva o otevřeném nebi neplatí, zde je to na rozhodnutí jednotlivých států, komu a v jakém rozsahu co povolí.
LOT létá i ICN-BUD
no jo, jenze pokud se omezime na praktickou otazku – jal by to delali?
bud – icn je vlozena rotace do waw-icn, takze se to letadlo do budky dostane
Jak ale toho dreamlinera dostat do prahy? tolik rotaci do inconu asi nemaj, aby tam vlozili prahu, a prelitavat pravidelne 787 mezi waw a prg … no, nevim 🙂
Teoreticky WAW-ICN-BUD-ICN-PRG-ICN-WAW
Nezapomínejte, že LOT létá do Soulu i z Wroclawi, třeba by se to dalo napojit do této rotace?
No jo, ale to je jeden let týdně, pokud mě oči neklamou … to není mnoho 🙂
Áno, ale tie zmluvy sú bilaterálne. Nepoznám konkrétnu zmluvu medzi ČR a Kóreou, ale štandardne sa prideľuje rovnaká frekvencia obom štátom a je na nich akému dopravcovi to pridelia. V takom prípade by ČR stále mala nevyužitý svoj „prídel“ a teda ona rozhodovala aký dopravca to dostane. Kľudne by to mohol byť napr. aj ten LOT (aj keď neviem prečo by to chceli :)).
Klidně nemohl. Neb obvykle tyto bilaterální smlouvy se týkají dopravců z daných nikoli třetích zemí. A spekulace, že možná někde něco je, nejsou fakta. 😉
Ano, spekulace nejsou fakta, tak nespekulujte, a pojdme se vratit k faktům.
Podmínky pro to, který dopravce může být nominován českou republikou reguluje článek 3 této smlouvy, a to konkrétně odstavec 3.4 (a) – ktery ceske republice umoznuje nominovat jakohokoli dopravce, ktery sidli v evropske unii, je vlastnen / kontrolovan subjektem z evropské unie a letecký dozor nad ním vykonává nektery ze států evropské unie.
tož asi tak.
Druhy dopravce opět korejsky. To by se ČSA nebo SW nevyplatilo pronajmout widebody jako to bylo před několika lety?
Když už teď lítá Smartwings ro Bulharska za 8000, do Soulu by letenka stála alespoň 56000 (cca 7x delší vzdálenost), to to nemusí ani zkoušet
kdyby to aspon bylo vtipny … ale neni.
Poprosíme Air Traveller o přednášku o tom jak ceny Smartwings na podobných úrovních jsou naprosto v pořádku a Praha není dražší než Vídeň.
No, tak většina letů SmartWings je primárně určena pro cestovky, kterým je prodávána kapacita za rozumné ceny. Ty zbytky, co se doprodávají jsou sice dost drahé, ale to je posledních pár letenek u každé aerolinky.
Už vám to vysvětlil předřečník Tajemství „drahých letenek“ smartwingsu je v tom, že většinu kapacit přeprodávají přes cestovky, a do volného prodeje jen zbytek. A tam neexistuje jediný důvod, proč by ho měli dodávat za cenu, na které začínají akce rok dopředu. A ty ceny v pořádku samozřejmě jsou, i kdyby byly desetinásobné – pokud jste to ještě nezaregistoval, tak už tu pár desítek let máme jistou ekonomickou svobodu a nikoli centralizované řízení cenotvorby, a je zcela na libovůli smartwingsu, za kolik budou letenky prodávat. A co se té „drahosti“ Prahy týká – před týdnem jsem kupoval letenky na SXM.… Číst vice »
A pokud se cheme podívat na normální cenotvorbu smartwingsu, tak se pojdme podívat na jejich asi nejdelší „pravidelnou“ linku – do Dubaje.
Kde jsou často s velkou rezervou nejlevnější. Tož asi tak.
10-12 tisíc za zpáteční letenku je s velkou rezervou maximálně oproti Emirates, Flydubai létají za podobné ceny. Ano, teď mělo Smartwings akci na pár termínů, ale co se týče dlouhodobé cenové hladiny, je na stejné úrovní s flydubai.
Bohužel si to nemyslím. Nemá smysl mluvit o ĆSA. O Smartwings by se dalo debatovat, ale pro mě je odpověď ne. Připouštím, že existují dálkové linky, které fungují pouze jako point to point, ale to jsou spíše výjimky. V podstatě jediná, která mě napadá z Prahy, je Ulánbátar. Smartwings nemá žádné relevantní codesharové smlouvy a z Hurghady myslím nikdo nepřestupuje. Také mě mrzí, že v ČR nemáme dopravce, který by byl schopen provozovat dálkové linky, ale taková je realita.
100% souhlas. Ještě další point-to-point dálkovka z Prahy, co by +- mohla v brzkém budoucnu dávat smysl je ten Vietnam. V rozumných frekvencích by se to vzhledem k jejich diaspoře a turismu z naší strany mohlo uživit. Už se o tom před časem mluvilo, teď otevřeli Miláno. Tak třeba to časem vyjde.