Z Prahy do Brna vlakem za hodinu. SŽ si jde pro první razítko na polovinu nové rychlotrati včetně čtyřkolejky

Vítězný návrh terminálu VRT Kořenice/Bečváry je od ateliéru Boele. Pramen: SŽ/BoeleVítězný návrh terminálu VRT Kořenice/Bečváry je od ateliéru Boele. Pramen: SŽ/Boele

Z terminálu Praha-východ mají vlaky dojet do Brna za 45 minut.

Odebírat
Upozornit na
guest
144 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Vše je ozdrojované, na rozdíl od vašich názorů. Myslíte si, že statiské ročenky nebo výroční správy Správy železnic a Českých drah jsou jsou nějaké ruské weby.
Byl bych rád, pokud by jste mi dali zdroje z kterých vycházíte.
Vítám diskusi a ne jenom vdopád prázdných slov

Miloš

Před volbami se dá slíbit i taková to doba pro cestování za 1h.V reálu se toho málokdo dožijeme , ti co ano,tak se tím ze zvědavosti svezou,pokud na to budou tedy mít,ovšem ti co by mohli VRT využívat je pravděpodobné,že budou mluvit nejspíš německy.Ale dodavatelé a zhotovitelé,majitele stavebních firem budou mít minimálně na 50 let zlatý důl.

Alibaba

Takže nikdy nic nezačínat, když se toho nikdo nedožije?

jan

Pro pana Alibabu, protože nemůžu diskutovat, – studie proveditelnosti je jeden velký blábol.
Např. říká, že noví cestujícící z Jihlavy, tím že budou jezdit do Prahy nebo Brna, ušetří čas – tzv. časové úspory z indukované dopravy

Alibaba

A oni neušetří?
Já jezdím z Pardubic a počítám, že při napojení na VRT v Poříčanech budu v Praze o cca 15 minut dřív (dnes 1 hodina).

Dneska asi do Prahy (ale asi i do Brna) se z Jihlavy jezdí primárně po silici. Až se pojede jen půl hodiny vlakem, tak si lidi rozmyslí, jestli budou chtít kroutit kolečkem hodinu, nebo být ve vlaku. A další lidi bez auta to určitě přitáhne, tak jako přitahuje lidi jezdit z Pardubic.

jan

Ti lidé v současnosti žijí a pracují např. v Jihlavě a když budou dojíždět kamkoli Vrtkou, tak ten čas ztratí.
Vy se bavíte o převedené dopravě a já o indukované. přečtěte si studie proveditelnosti, pak to snad pochopite. (www. vrtky.cz)

Alibaba

Jenže tam „kamkoliv“ si třeba vydělají víc (třeba Praha, Brno) nebo tam taky jistěji seženou práci a nebudou se muset stěhovat do Prahy nebo Brna. Mimochodem například mě cesta z Pardubic do Prahy na pracoviště trvá o cca 30 minut déle než někomu z nějakého sídliště na okraji Prahy (ve kterém bych stejně asi neměl na koupi bytu). Já se bavím o množství lidí a linek na VRT. Někteří cestující budou „stávající“, někteří se naindukujou nabídkou rychlejšího cestování (je předpoklad, že přejdou i ze silniční dopravy jako z autobusů tak z individuálních aut). Jen vyložený točvolan bude chtít jezdit 1… Číst vice »

Milan

Honziku, tady jsi na spatnym webu. Zkus sputnik.

jan

Tak si každý zdroj rozklikněte, jsou to oficiální stránky, na rozdíl od vašich názorů

Alibaba

Tenhle web ještě existuje? 🙂
Tam zrušili diskuze, protože tomu nikdo nerozuměl a tak odpovídali nesmysly.

Víte například, že ten počet cestujících na VRT vychází z toho, že na VRT budou převedeny i současné stávající rychlíkové a expresní linky, takže například všichni co pojedou od Pardubic tu VRT využíjí. Něco podobného bude i ve směru od Brna a Ústí, jen od Plzně a Budějic to budou „jen“ tratě na 200?

jan

Pravdu nezastavíš.
Ano, je to složité tomu rozumět, ale kdo chce, tak si to nastuduje a nečte jen nadpisy.

Alibaba

A vy tomu rozumíte?
Já se přiznám, že primárně rozumím technice a trochu technologii, zatím co server vrtáci nerozumí ničemu.

jan

Někdo nechce slyšet pravdu a tak mne zablokoval – už dávno

Zlámalík

A dobře udělal.

Robert Axamit

Strašné je, že gigantické náklady na provoz poloprázdných rychlovlaků vlaků se nikdy nevrátí. Nikdo se nezabývá návratností investice a kolik vydělá. Z diskuse dále plyne, že to nikoho ani nezajímá.

Adam Ř

Ano, tohle je v celém světě standartní způsob uvažování o dopravní infrastruktuře. Taky se mi to nepozdává, ale úplně nemám odbornost a energii proti tomu bojovat, tak to nechávám být, stejně jako všichni ostatní.

Píšete stejné komentáře i u silnic a dálnic?

jan
Petr

já jezdím často pracovně do Vídně a rozhodně rychlovlakem jezdit budu, pokud se toho teda dožiju. Kolegové z Vídně, kteří jezdí do Prahy, tím taky jezdit budou. Jinak ten vlak Praha – Brno – Vídeň je celkem plný. A to pomineme autobusy Praha – Brno na D1. Jde o spojení dvou nedůležitějších českých měst, fakt nemáš pravdu.

David

A kdyz byste jezdil po trati upravený na 200, takze Brno za 1:15-1:20 a viden treba 2:30 tak by nešlo?

Nose Peak

Jak chcete Brno – Blansko upravit na 200? Jedině tunelama. Výsledkem je vyšší cena, nižší rychlost, delší trasa.

Petr

Ale jo, šlo by to taky. Vždycky to jde udělat více způsoby. Ale tento způsob (rychlost 300+) není špatný.

N.N.

Upravením současných (a přecpaných) tratí na 200 km/h nezískáte kapacitu navíc, spíš naopak.

Přičemž současná trať přes Třebovou je 250 km dlouhá, vede po odvěsnách trojúhelníka. Přes Havlíčkův Brod jsou ty koleje ještě o něco delší, takže na jízdní dobu 1:15 zapomeňte. To byste musel postavit novou trať podél D1.

Pavel

Díky tomu, že ležíme mezi Berlínem a Vídni bude příjem z tranzitních cestujících celkem výrazný.

Num

Pokud ten rychlovlak pojede jen na terminaly za městem, tak se na vysledne cestě od dveri ke dveřím neprojeví

Náhodný Kolemjdoucí

Ve Vídni budou ty vlaky stavět za městem? Protože v Praze budou stavět na Hlavním nádraží a i v Brně bude snad většina zajíždět do města.

Pavel

Návratnost investice je a musí být na prvním místě! Byť v případech investic jako jsou dálnice, přehrady, nemocnice, vysokorychlostní železnice je výpočet návratnosti trochu odlišný od čistě soukromých aktivit. Zahrnuje totiž nejen přímé příjmy (u dálnic výběr z mýtného a daň z propáleného benzínu, u vlaků jízdenky), ale i nepřímé přínosy: jako je rovnoměrné rozložení bohatství i mimo velká centra, zlepšení životní úrovně např. v Ústí nad Labem což se projeví snížením kriminality, menším počtem sociálních dávek, tím že lidé budou moci bydlet v Ústí a pohodlně dojíždět do Prahy znamená, že nebudou potřebovat byt v Praze a o se… Číst vice »

Alibaba

Nikoho taky nezajímá, že gigantické náklady na provoz třičtvrtě prázdných aut se nikdy nevrátí. 🙂

P.S.: řešila to studie, a stát tím obecně rozšiřuje nedostatečnou kapacitu železniční sítě a budou tam jezdit stávající linky vlaků, které jsem poloprázdné (průměrně) neviděl.

Num

Pár VRT úseků nevyřeši problémy naší železnice.

Na ty auta jste přišel jak? Nebýt silnični infrastruktury tak si nekoupíte ráno rohlík k snidani…

Zlámalík

Pár VRT úseků, jako třeba trať Drážďany – Ústí – Praha – Jihlava – Brno – Vídeň a tak? No, vyřeší, vyřeší.

Lukáš Kníže

Výborně! Takže sjezdy (na Nymburk a na Kolín) z VRT Polabí nebudou redukovány? To jsem sám rád. Ty úvahy o „úspoře“ byly nesmyslné.

Alibaba

Doufám, že takováhle blbost je už opustila, obzvlášť, když na těch sjezdech jsou naplánovaníé i linky, které je budou využívat. A i pro nějaké mimořádnosti se budou hodit.

Jednou nohou v hrobě

Vypadá to krásně, ale dožijeme se toho?

beedat

Odpověděl jste si vlastně už sám – nedožijeme.

Milan

🥲

Daniel Jablonecký

S jednou nohou v hrobě ne. Je mi líto, že pro vás nemám lepší zprávu. Snad jedině kdybyste tu jednu nohu z hrobu vyndal.

MD-IN

Pokud chce stát (potažmo SŽ) investovat do VRT, měla by si SŽ také uvědomit, že je potřeba zrušit většinu regionálních tratí. To žere neskutečné miliardy a cestující jezdí v pátek a v říjnu.

Pavel

S tím rušením bych byl opatrný. Mnohá dnes skomírající regionálka dostane díky VRT pořádný impuls. Až bude VRT ve Světlé, vsadím se s Vámi, že počet cestujících ze Světlé do Ledče naskočí desetinásobně!
Já mám heslo: chcete-li zachránit lokálky, stavte vysokorychlostní tratě.

jan

at

Addams

Kdekoľvek vo svete, kde sú VRT existujú aj staré „pomalé“ trate, po ktorých stále jazdia rýchliky a osoba’ky.

Petr S.

Nějaký rychlo… – co takhle udržovat pořádně to, co tu máme? Když člověk vidí najíždět vlak na nástupiště a na trojech dveřích cedule „nepoužitelné“…. (o počtu nepoužitelných wc radši nespekulovat)

Modroko

Pokud neumíte rozlišit SŽ a dopravce pohybující se na kolejích SŽ, tak vic radši neřešte 🙂

Adam Ř

To že některý z krajů (nebo je to mindop?) objednává špatný vlaky ještě neznamená, že není potřeba rozvíjet infrastrukturu

none

Škoda, že je lidský život tak krátký. Ale té (už možná) další generaci to přeju.

ghjghj

Ty dluhy?

marty-t

to je úhel pohledu – obří dluhy máme teď – na chybějící dopravní infrastruktuře…

ghjghj

Jaka je pravdepodobnost, ze tohle nebude v budoucnu treba. Treba se resi rozsirovani odpocivek u dalnic pro kamiony – podle me je zjevne, ze kamiony budou jezdit bez ridicu, takze takove odpocivky jsou zbytecne – nebo je to docela pravdepodobne. A neni tohle podobny pripad? Mozna bude vsude AI a 3D bryle a apod. a velka cast cestovani odpadne. Dost se obavam, ze resime vcerejsi problemy.

Nose Peak

Krachlo to už v 19. století, ale železnice zůstaly. Eurotunnel taky krachnul.

ghjghj

Jenze tenhle vydaj zustane na statu, tj. na obcanech. Takze krach nepomuze.

Marty2025

Tak včera jsem autem jel Neratovice – Štěrboholy 30 km dvě hodiny…

Zahn

To je naprosto v pořádku. Světový standard.

Hans

Ale hlavně, aby se už konečně začalo stavět a ne jen kecat a psát. Vždyť dnešní koridor Praha – Kolín, Přerov – Bohumín a pár dalších už je tak přecpané, že se všechny vlaky podle jízdního řádu na něj nevejdou a uvažuji o nevpusteni určitých vlaků na tyto části!

Num

SŽ nechce řešit systémový problém, jen za drahé penize postavit za několik desitek let pár VRT úseků

Petr

A z Prahy na hranice Středočeského kraje je to dvě hodiny. 😀

Alibaba

Jak kde…

Petr

Ano někde je to i horší. 😀

Daniel Jablonecký

To je pravda. Třeba na vnitřní hranici Středočeského kraje, tedy na hranici s Prahou, je člověk z Prahy hned. 😉

frank

No někdy i déle , záleží na počtu “ vlaků vyšší kvality“ a “ provozních důvodech dopravce“

Zahn

Běžný standard všech metropolitních aglomerací na světě. Jak vidíme v porovnalni země šestnáctipruhových dálnic a země nejbohatších bank, tento problém nemá jiné řešení než opravdu masivní investice do veřejné dopravy.

N.N.

Odkud z Prahy a kam na hranice St.č kraje … a čím?
Je rozdíl Expres bus ze Zličína do Plzně a doskákat osobákem z Čakovic do Kralovic.

factory

VRT (myslím opravdu vysokorychlostní vlaky , tj 300km/h v samostatných koridorech) by vůbec neměl stavět stát. Měl by najít soukromnika který postaví celou síť najednou a bude ji provozovat tak aby to mělo smysl, takže bez dotovaneho jízdného a bez propálených miliard v desítkách let výstavby kdy bude síť nepoužitelná protože to budou krátké úseky od nikud nikam.

Jediná státní podpora by mohly být odpuštěné daní tak jak se to dělá u automobilek.

Alibaba

A dálnice taky podle stejných pravidel?

factory

Jsem první kdo prosazuje aby sjezdy byly co 10km ne co 2… a ano projekty PPP by měly být na 150km a více a ne na 20km + by stát mel říct chci dálnici ze bodu A přes XYZ do bodu B a investor by měl řešit vše od plánování, přes vykup, archeo a spol…

Alibaba

Spíš mě šlo o to, co s dálnicema, co už postavil stát? Ty už v dopravní konkurenci jsou, takže je třba napřed doplnit VRT podle stejných pravidel, pak teprve stavět VRT s pomocí PPP.

Náhodný Kolemjdoucí

Kde (v Evropě) podobný model funguje? Kolik firem bude mít zájem stavět VRT v malé nepříliš bohaté zemi? Automobilky si staví vlastní silnice?

České VRT jsou od začátku navrhované jako úzce propojené se zbytkem železniční sítě, protože nám tu chybí obří města a naopak potřebujeme zajistit dopravní obsluhu regionů.

Twix

Vzhledem k tomu, že to žádný samostatný systém nebude a vlaky budou sjíždět do uzlů a na klasické tratě, nemá tato úvaha smysl. Co je špatného na tom, že nějaký vlak pojede po VRT jen z Prahy do Poříčan nebo z Brna do Rakvic? Nejvíc to ocení vlaky, které po VRT jezdit nebudou, tj. regionální a nákladní.

Zahn

Vy jste opisoval od Margaret Thatcherové. Dnes už je známo, že jí zavedený systém byl celosvětově zdaleka nejhorší pokus o privatizaci železnic v celé historii lidstva.

Marťas

Tak nevím, ale když vidím na titulním obrázku vizualizací zastávky Kořenice-Bečváry, kde rychlá vrstva vlaků zastavovat nebude, zajímá mě, zda se lidé, čekající na perónu na svůj vlak, budou tak spokojeně tvářit i ve chvíli, kdy se kolem prožene více než třístovkou rychlovlak.. pokud se tedy ještě budou vůbec nějak tvářit…

Alibaba

Vlak co pojede 320 pojede o kolej vedle (cca 10 m), a tady ty účinky větru jsou minimální, zažil jsem to v Limburku na trati Kolín – Frankfurt.

Marťas

Tak na obrázku je jen dvojkolejka a lavičky hned u kolejí… Ale oni to nějak ošéfované mít budou, tohle je jen líbivá vizualizace

Tom Matto

Na obrazku jsou 3 koleje a 4 je skryta blizsim peronem. Je tam teda trochuzvlastni perspektiva a mezera mezi kolejnicemi s prazci je velmi uzka.

Alibaba

Na obrázku vidím 3 koleje, z té čtvrté koleje není vidět nic, je schovaná z tohoto pohledu pod nástupištěm.

Marťas

Máte pravdu, já to viděl jen v telefonu a jakmile jsem na to zaostřil, skočil mi tam černý titulek s názvem fotky

Zahn

Mám mnohonásobnou zkušenost z Valence TGV. Lidé si projíždějících vlaků naprosto nevšímají. A nic s nimi nedělá ani rychlost 300 km/h, kterou tam ty vlaky prosviští.

Marťas

Tak fajn, když to bude v pohodě… Já vím, co dělá s lidmi průjezd vlaku v Chocni či Veselí nad Lužnicí a tady by to měl být dvojnásobek… Ale nejvíc kousek ode mě jelo asi 240 ICE ve Wittenberge a je fakt, že to moc poznat nebylo …

Alibaba

V Chocni je dobré Pendolíno, to vás čelem neodhodí, ale zadkem má vás tendenci vcucnout. 🙂

tomas.vachalec

Já jsem zvědav kdo to zaplatí, resp. kde na to vezme při současné údržbě a elektrizaci konvenčních tratí, dostavbě silniční sítě….

Alibaba

Dostavba silniční sítě není potřeba, silniční síť je, a je třeba zdražit mýto a dálniční známky a k tomu třeba i daň ze silnišního vozidla.

Marty2025

hlavně je třeba přestat dělat nesmysly jako vyvážet např. vepřové na Slovensko, a jiné vepřové zase ze Slovenska vozit k nám.

N.N.

Z Hodonína (je tam vepřín) do Skalice je to na Slovensko.
Z Košeckého Dvora (je tam vepřín) do Bylnice je to ze Slovenska do ČR.

V tabulkách se to objevuje jako to samé vepřové, ale při pohledu do mapy … což plánovači od stolu nedělali ani za „dřívbylolípu“.

Num

Silnice chce většina voličů čili se budou stále preferovat před železnicí.

N.N.

… a proto šlo letos ze SFDI do želenice cca stejně peněz jako do silnic. Fakt vás to šíření bludů baví?

Jarda

1. Čína Vlak CR400 Fuxing jezdí v provozu rychlostí až 350 km/h. DIE WELT Railway-News Nové vlaky CR450 jsou navrženy pro 400 km/h v komerčním provozu (testy až 453 km/h). Railway-News EURASIAN TIMES The Sun 2. Japonsko Shinkansen, zejména řady E5/E6, jezdí rychlostí až 320 km/h v pravidelném provozu (od roku 2013 na Tōhoku Shinkansen). DIE WELT Wikipedia Railway-News 3. Francie TGV jezdí běžně rychlostí až 320 km/h na svých vlastních vysokorychlostních tratích. DIE WELT railway-technology.com Railway-News 4. Španělsko Síť AVE formálně umožňuje rychlosti až 300 km/h, s plány na vyšší. Nicméně provoz nad 300 km/h byl pozastaven kvůli technickým omezením (např. ballast). Wikipedia 5. Nizozemsko /… Číst vice »

DavidS

A jaký to má význam pro článek?

Daniel Jablonecký

Žádný. Jenom si tu někdo honí triko. Pokud si teda u toho nehoní i něco jinýho.

frank

Hm CR 400 jezdí třeba na trati Peking-Shangai 1200 km dlouhé a nestaví zdaleka všude , dokonce část ze spojení je přímé úplně bez zastávek…

Marty2025

Ve velkých zemích to asi má smysl, u nás nevím. Chci jet do Brna, bydlím hodinu od Prahy. Musím dvakrát přestupovat než se dostanu na hlavák. Pak chvíli čekání na odjezd, dvě hodiny do Brna v kupé s telefonistou, poklepávačem nohama nebo klíčema, obložený z obou stran dvěma páchnoucími tlusťochy, ze sluchátek puberťáka naproti dvě hodiny duc duc duc. Děkuji, nechci. Radši pojedu autem, zastavím si na cigáro, kafe atd.

trafopajka

Škoda, že jste se nastavil na ministerstvu, když to projednávali.

– tady máme dopravní toky a studii ekonomické návratnosti
– ale Marty2025 povídal, že raději pojede autem a zastaví se někde na cigárko
– aha, tak to teda budeme muset stopnout

happy-barney

… a svet končí na hraniciach.

Treba si pozrieť koncept TEN-T a následné nadväznosti, plus akceptovať, že po dokončení siete bude pre časť vlakov rentabilná napr trasa so zastávkami iba Viedeň – Praha – Berlín.

A k vášmu príkladu: hodina od Prahy bude vraj aj Brno 🙂

N.N.

Je snad ČR ostrov, nebo se na hranicích se musí přestupovat? Vlaky Vídeň-Varšava normálně jezdí, stejně jako Praha-Budapešť.
Nedávno tu byl článek o spojení Říma a Mnichova přímým spojem.

Juraj

Super, Jarda objevil ChatGPT a chtěl se pochlubit.
Posíláme klíčenku.

Daniel Jablonecký

Takový objev člověka potěší a hned mu narostou křídla. Já ho docela chápu.

Jarda

Ještě jsem zapomněl na Jižní Koreu a Anglii (HS1 do Londýna a nyní dostavovaná HS2 Londýn-Birmingham). Celkem tedy, pokud dobře počítám, má 13 států na světě železnici pro rychlost nad 300 km/hod. Pokud vím připravuje se napojení Portugalska na Španělsko a pak Česko, takže v nejbližší budoucnosti bude mít 15 států na světě takové rychlé spojení.

MATES

Dneska bylo psáno, že stát stáhnul resortu doprava 33 miliard na nové projekty. S největší pravděpodobností se nové nerozjedou a některé rozestavěné, přeruší.
Moc bych se tedy neradoval….

Jinak pořád nikdo neřekl, kolik bude stát lístek Praha – Brno. Aby tím.potom vůbec někdo jezdil.

Alibaba

Řekl, ve studiích se počítá s běžným tarifem ve vlacích objednaných MD.

Daniel Jablonecký

Pokud tam ty vlaky bude MD objednávat.

David

Takze i pres obri investice jeste brutalne dotovat provoz? A pujde to teda z jineho baliky penez nez tech co ma MD celkove (kde je hodne na investice a udrzbu) a nebo se to najde nejak navic?

Se tady nejak zapomina, ze penize jsou jen jedny…

Alibaba

Ano, bude se dotovat, protože je takto nastavená ekonomika celého dopravního systému a voliči si obecně přejí plošné pokrytí veřejnou dopravou. Jak nybyde celková cena netuším, zas tak jsem studii neprohlížel, ale dá se předpokládat, že se to zvedne, některé linky co tam jsou se z dnešního dvouhodinévého taktu například zahustí na hodinový, očekává se vyšší poptávka díky rychlosti.

Daniel Jablonecký

A proč by vám to měl někdo říkat když stejně dneska nevíme, jaká bude do té doby inflace a jakou měnou se tady bude platit a zda vůbec ještě budeme v Evropské unii atd atd… K čemu vám dneska bude číslo 20, 300 nebo 4000?

Karl vB.

Trochu mimo téma:
V článku padlo místo napojení VRT na konvenční trať u Josefodola.
Před mnoha lety jsem v místní sklárně kupoval originální svatební dar z českého křišťálu. Když jsem vešel do výstavních sálů firemní prodejny s plnými vitrínami vzorků, připadal jsem si tam, jak ve skleněném království.
Doporučuju jako tip na výlet pěknou krajinou spojený s případnou návštěvou sklárny. https://www.caesar-crystal.cz/cs/exkurze/
Vlakem se tam dá dostat ze tří směrů: od HavlBrodu, Čáslavi a Zruče nad Sázavou. Nedaleko (asi 6 km) je Haškova Lipnice a pak Humpolec, kam se odstěhoval Hliník.

Martin

Hodina je strašně dlouho když se to staví z nuly a nevidím důvod proč to nestahnout na 30 – 40 minut při 350 km/h bez zastávky

Milan2

Vy spěcháte do Brna? A proč?

218

Staví se to kvůli těm,co spěchají Z Brna 😉

MiNo

Proč se tam teda vracejí? 😀

none

Protoze si musi zvykat pomalu.

Hasler

Jinak by se hromadili v Praze…

petr

No ono bude potřeba aspoň těch 300. Z Prahy do Brna to je nějakých 250 kilometrů, takže potřebujete větší rychlost než 250, abyste je dosáhli za hodinu, něco padne na rozjezdy a zastavení, něco na vatu, protože jízdní řád určitě nebude nadoraz. Neptejte se mě o kolik, to jistě mají spočítané na odboru plánování. Z pouhé trojčlenky, nyní je to 2,5 hodiny při maximálce 160, takže by to znamenalo zrychlit 2,5-krát což dává krásných 400. (Dnes ale vlak nejede celou cestu sto šedesát.) Těch 350 jako maximálka, to zní dostatečně velkoryse. Hodina je tak akorát, podobné jsou dojezdové časy Boloňa-Florencie-Řím,… Číst vice »

Stráťa

Z Prahy do Brna je to asi jenom 185 km. 250 km daleko je třeba Zlín nebo Opava.

Alibaba

Když se podíváte zde: https://vrtky.cz/technologie/vlaky-i-provoz/jak-budeme-jezdit
na obrázek „Traťový passport Praha-Brno se znázorněním rychlosti“ tak je to z hlaváku na hlavák cca 220 km a k tomu tam je průběh rychlosti.

N.N.

Vzdušnou čarou nelítají ani letadla.

Milan

Hodina není dlouho, když do toho započítáte i výjezd z Prahy…. Vinohradské tunely 60 km/h, za Vršovicema cca 100-120, nová trať do Běchovic 200 km/h. Přes Libeň do Běchovic 100-130 km/h. Pokud má vlak dojet na nádraží v zastavěném centru, tak prostě pojede stejně pomalu jako ostatní. 350 je pouze výhled do budoucna, že by se to následně dalo upravit, počítá se s maximem 320. Na mezistátní trase Hamburg-Berlín-Praha-Brno-Vídeň-Villach kromě nejrychlejší české části na 320 na dlouhé roky obstojí comfortjet s Vmax 230 km/h. Němci u sebe s vyšší rychlostí na téhle trase ani nepočítají, v Rakousku je maximum 250… Číst vice »

Addams

Sieť VRT je EURÓPSKA, t.j. na VRT v CZ budú jazdiť aj zahraniční dopravcovia aj domáci, ktorí dovtedy VR – súpravy nakúpia.

Klemovak

Kdy bude nádraží v Brně? To se řeší 97 let a ještě nekopli do země.

Jack roztahovač

Proč?

Dejf

Protože Brno…

Alibaba

Přemýšlím, jak to říci slušně, ale asi v místech, kde záda ztrácejí slušný název. 🙂

a8n

Už tam je, a ne jedno.

Jiří Šrámek

V Brně není nádraží?

Zahn

V Brnu už je několik nádraží. To nejstarší už 187 let.

platamond

Bohužel teď prošvihli poslední možnost zvětšit a narovnat současné nádraží, výměnou s developerem, že může zvětšit svoji novou stavbu po Prioru i do prostoru nad koleje. Kde by ke staré budově zůstala ideálně jen běžná uliční šířka, ideálně pochozí a tím se oživila i původní budova. Uff už bych se po ránu neměl předávkovávat…

N.N.

Hlavní nádraží prošlo rekonstrukcí, vlaky po něm jezdí. Dolní nádraží … zčásti taky prošlo rekonstrukcí.

Pavel

Světlá nad Sázavou a její okolí potřebují kvalitní napojení jako sůl. Navíc to výrazně pomůže i jednokolejce kolem Sázavy, kterou začnou lidé více využívat pro cesty „na vlak“ do Světlé. A vlastě po dokončení tohoto VRT úseku by i cesta z Brna do města byla zřejmě rychlejší přes Vysočinu než přes Č.Třebovou.

Frantisek X

Akorát to nemuselo být přes Kolín (a pro cesty od jihu přes Prahu). O poli u Nehvizd bez vazby na okolní železnice nemluvě.

Alibaba

A jak si ty vazby představujete?
Ještě jste ani nikdy nenaznačil v mapách.cz, kudy kam odkud a jak…

VRT není lokálka, že ji můžete zatočit kamkoliv.

A účel Nehvizd jste stále nepochopil. Takže podle vás by neměli být vůbec?

Tom Matto

Podle pana Franticka by kazdy VRT terminal mel byt napojeny na sit lokalek vedoucich do kazde vesnice. A silnice rozorat 🙂

Alibaba

To bude v Roudnici VRT splněno.

V Nehvizdech jsem navrhoval propojit podél dálnice na straně obce vlečku (muselo by to být pod navrhovanou silnicí) do lomu s tratí do Mochova.
A František X? Mlčí…

factory

Pokud má mít vrt smysl bude první zastávka za Prahou Brno.

Pat

Jasně postavíme síť VRT, kterou bude moct použít sotva pětina republiky, skvělý plán

Zahn

Naprostý nesmysl. Nejprve si o českých VRT něco přečtěte.

Daniel Jablonecký

U některých vlaků to tak bude. To ale neznamená, že pro jiné vlaky tam nemá být zastávek víc.

factory

Ne na vrt nemají být zastávky, můžete sjet do města kolem kterého přijíždíte.

N.N.

Rakušané si to nemyslí. Mají leckde rozvětvení na 4 koleje s peronem u těch krajních dvou.

JiVe

ať se ukážou a rok 2028

Num

Tak se vše slavně odloží 😀

Jméno

Škoda toho 4letého zpoždění na úseku Polabí. A škoda, že se nemluví o tom, že to zavinil kraj, kterému trvalo aktualizovat ZÚR. SŽ v tom je tentokrát nevinně.

Jack roztahovač

Přesně tak.

Frantisek X

Nezavinil to spíše přesun od souběhu s D1 přes Benešov?

Milan2

Benešov je na D1?

Alibaba

Přesouvala se VRT, která měla jít přes Benešov(sko) a v symbolickém souběhu podél D1, a přesouvala se do Polabí.

Twix

Přímo ne, ale Františkovi se pořád nelíbí, že vyšla výhodnější varianta přes Polabí, než přes Benešovsko, a to i s uvážením že do Benešova se postaví rychlá trať tak jako tak. Když to tady čtu, že tam bude pár tunelů a žádný přes 1 km, kolik by jich bylo při variantě přes Benešovsko? Přes Polabí to pomůže i směru na východní Čechy, půjde se dát hodně rychle dostat z Kolínska/Kutnohorska na Moravu… zatímco kopcovité a slabě osídlené Posázaví je nešikovné a tuto chybu už jsme jednou udělali s trasováním právě té D1. Když chce dneska jet někdo autem z Kolínska… Číst vice »

Adam Ř

Nevíte jestli je tohle někde rozkreslené, kudy by to přesně vešlo? Úplně podél D1 to být nemůže, je hodně kopcovitá a hodně klikatá, navíc cca od D0 dál do města je kolem ní dost zástavby

davidsvecu

taky bych uvital trasovani na mapy.cz 😉