Z Prahy do Brna o půl hodiny pomaleji. Dopravci odhalili, jak výluka v Bezpráví změní jízdní řády
Rychlík na viaduktu v Dolních Loučkách na trati z Havlíčkova Brodu do Brna. Foto: Michal Málek / České dráhy
Velká výluka v údolí Orlice změní jízdní řády také u vlaků z Prahy do Olomouce, od května čeká velké omezení regionální vlaky.
Přelepky jsou již dostupné na http://prelepky.wz.cz
Nemělo by větší smysl tu trať do té doby dokončit a pak tam nechat pendlovat dvě spojená Pendolína pouze mezi Prahou a Brnem? Stát by to beztak zaplatil..
V civilizovaných zemích již dávno (zhruba před 50 lety) zjistili, že podobné zhovadilosti nemají smysl: https://www.youtube.com/watch?v=paX5ibPE2b0&t=541s
děkujeme za zprávy z Marsu … 😀 (sedám na Jičínské na 810ku a jedu směr Nymburk)
Rádo se stalo. Soudě nakonec dle ohlasů, správě to tedy nakonec musí být asi takto:
https://brno.rozhlas.cz/po-oprave-trati-za-16-miliardy-stravi-lide-na-ceste-do-brna-vice-casu-nez-pred-8280147
To byla zpráva ze Země, ať to máme komplet.
Vzhledem k tomu jakých se tyto civilizované země ještě nedávno dopouštěli zločinů proti lidskosti, nevím, nevím. 😀
Jako je to částečně dobrá zpráva pro p. Jančuru. Busy budou rychlejší.
Obzvláště před zimou, kdy má být celá D1 opravená.
Jenže on neplánuje NAD
Uvidíme..
Doufám, že RegJ obnoví přímé busy šalingrad- cajzlohrad. Zastavování v Kolíně je totální broskvovina. Kdo tam chce při cestě ze šalingradu, ať sedne do krychlíku, pro většinu kaštanů to bude akorát vopruz a 5 min. navíc. Naopak RegJ by měl po dobu výluky zrušit zastavování v Šimicích a přesunout ho do Kéniku. A kdyby ČD chtělo být konkurenceschopné, mohlo nasadit pendolina, ale to bych asi chtěl od nábřeží moc.
zkuste porovnat počet pendolin vs. počet vindobon a metropolitanů, vč. délky/času vozebních ramen…a kolik by těch kyvadélek bylo třeba.
nehledě na to že náležitosti na vindobonně mají „napůl“ s OeBB….
a má naše pendolino přechodnost do Maďarska a Rakouska?
navíc je použít jen na jedné z linek postrádá smysl kvůli taktu…který by neseděl mezi linkami. krom toho by pendolino za Brnem bylo dost zbytečný luxus….
Nejezdily 680 svého času Praha – Vídeň?
Do AT má pendo přechodnost určitě, jezdilo do Vídně, akorát by sedm jednotek asi nevyjezdilo celé rameno do Štýrského Hradce
Však může jezdit jen do Brna a pak přestup, Pendolino by to beztak zvládlo po zmodernizované trati za těch 2, 30 nebo 2, 40…
Pendolinová linka Brno-Praha přes Havlíčkův Brod je určitě zajímavá myšlenka. Velká část této převážně obloukovité trati dnes umožňuje vyšší rychlost díky naklápění, tj. očekávaná časová úspora by zde byla citelná. Na rozdíl od trasy přes Pardubice, kde je úseků, kde lze dosáhnout zkrácení jízdních dob pomocí naklápění, podstatně méně. Byť jízda s naklápěním v úseku Brno-Česká Třebová u někdejšího Ex Vyšehrad byla také zajímavá (pendolino zde krátilo asi 8 minut).
Ovšem klopidel je málo a dnes standardní požadavek přesného taktu jsou komplikující okolnosti.
Za 2:30 jedině, pokud by byla zmodernizována celá trať a mezi Prahou a Poříčanama by to jelo 160 a mezi Poříčanama a Kolínem 200.
Reálná časová úspora za dnešních podmínek je tak 15-20 minut.
proč nejdřív nezrekonstruovali alespoň celou 250ku z a „nezoptimalizovali“ zbytek mezi Kolínem a HB? Kdyby nasadily jen na relaci Praha-Brno Pendolina(který teď jezdí akorát na Ex6) tak by jízdní doba mohla být možná i o víc jak 10 minut kratší a jejich pořízení konečně dávalo smysl.. ale to by nesměli myslet na MD a SŽ **** a nemohli 250+230ku rozporcovat na víc jak 20 úseků(z nichž se na 15ti zatím ani nezačalo dělat-stavby.szdc.cz)
8 let běží rekonstrukce tohohle ramena..
Jde o dlouhodobou koncepci a finance… Jste-li vizionář a věříte v lepší zítřky, pak předpokládáte, že stihnete realizovat stavby jako ŽUB, tunel Praha – Beroun, tunel Choceň – Ústí n. O. a první části VRT Praha – Brno dřív, než se vám rozpadnou současné trasy (Brno hl. n. a tratě údolím Berounky/Orlice/Svitavy). Bohužel pak přijde střet s realitou…třeba trať Brno – Jihlava měla být podle původních plánů elektrifikovaná celá a zdvoukolejněná Brno – Zastávka již v roce 2014, zatímco reálně se nyní staví první úsek Brno – Střelice. Když máte u většiny důležitých staveb zpoždění 10 let a více (pokud… Číst vice »
Ty dráty jsou řekl bych docela zbytečné, ty peníze by se efektivněji vynaložily do spojů a zrychlování tratě jako takové nějakými přeložkami, jen na to je tu každý moc líný..
prosím, netahejte do toho logiku… svět je řízen systémem chaosu – a jak to jde, panečku 😉
Nevím jestli jsem to nepřehlédnul: bude mezi Bezprávím a Ústí nad Orlicí i připravena odbočka k tunelům pro VRT? A proč se vlastně nepostavily ty tunely pro osobní vlaky už před 10 lety, teď by výluka přes Brandýs nad Orlicí postihla jen nákladní dopravu a regionální spoje. Ale to by asi Agrofertu tak nenarostlo základní jmění, když by se plýtvalo ze státního rozpočtu na zbytečnosti, co Agrofertu nepřináší zisk.
Agrofert dostává 0,60 Kč z každého litru nafty za příměs biosračky FAME (Meřo ) ,která se mícchá 6 – 7 % v ceně 80Kč za 1 L . Proto jezdí tolik motorové trakce po elektrifikovaných tratích.
Což je v celém objemu naprosto nula nula prd.
U linek Ex1, Ex2 a R1 však půjde jen o změny časové polohy…
Nebyla myšlena místo R1 linka R18??
Bude se alespoň dělat 24/7? Kolik to vychází v průměru metrů za den?
Na 5 směn? Tak na to neseženete lidi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Btov%C3%A1_populace
Máte 4 týdny nato, abyste je vyškolil. Dáte to? Přičemž potřebujete lidi, kteří rozumí češtině alespoň na úrovni vietnamského prodavače (ne Sapa).
Co máš proti Sapákům? Znám studenta VŠ, který v době předcovidové brigádě prodával v rodinném stánku v SAPĚ, Česky mluvil lépe než premiér(přesto jemu se to nezdálo a chodil na kurzy češtiny) 😀
Jo? Vždyť pry zkrachovalo tolik hospod.
A co s tím mají společného hospody?
Odhaduji po-pá 8.00-16.00.
Spíš po-pá 06:00 až 18:00, střídání 12h a 6h směn. Případně krátký a dlouhý týden.
Nestavět v Havl. Brodě? Proč?
A těch max. 110 bude určo jen pro Pinďu, oblouky víc těžko umožní…
Přesně, něco by v Brodě i Žďáru stavět mohlo – ztrátu tržeb (od cestujících z Pardubic/ČT, ale i od těch, co odradí delší JD) by to mohlo aspoň částečně eliminovat (spolu s Kolínem), byť trochu na úkor rychlíků…
Jeden mohl zastavit v Brodě +motorák do Jihlavy, jeden zase ve Žďáru, a k němu určitě NAD Pardubice-Žďár s garantovaným přípojem. Náhradou za zdržení se možná mohl obětovat Kolín (protože ke asi zamýšlen jako přípoj na Pradubice, jenže tou dobou by tam už NAD ze Žďáru byla). No, oni se toho jistě chytí United Buses a začnou jezdit (Hradec?-)Pardubice-Brno. Nebo možná Jančura, jestli je ještě v mentální kondici.
No stejně tak bychom mohli stavět ve Žďáru, v Čáslavi, v Kutné Hoře. Počkat, tam už staví rychlíky, ne? 🙂
Šikmá plocha.
Tak je to zajímavé, že ten střed Vysočiny teď ani nestojí za zastaveni, ale jako stanice hypotetické VRT ekonomicky vychází a je skoro nepostradatelný. A ještě ke všemu jako nácestná stanice – 2 sjezdy z VRT do trojúhelníka s Vmax 160 by se snad ještě pochopit daly, ale myšlenka, že se o 15 minut bude prodloužením trasy a zastavením (každého?) vlaku zpomalovat jízda po VRT je děsivá. (ale nemá cenu o tom přemýšlet, když celá ta VRT je jen taková virtuální hra, s periodickými předvolebními peaky).
Ono jde o to, ze jiz tak zcela nekonkurenceschopna jizdni doba pres HB by se natahla pres psychologickou hranici 3 hod…….
To asi ne, v 90.letech jezdily všechny EC přes Havlíčkův Brod, zastavovaly v Brodě i Kolíně a pokud nebyl rozkopaný úsek Kolín-Praha, tak to bylo i těsně pod 3 hodiny (2:58, 2:59). A řada úseků byla neopravených, resp. pomalejších než dnes.
Tak, to je ono. A bohužel přišlo politické rozhodnutí, že se bude do Brna a do Ostravy jezdit přes Třebovou. No a do Brna se to courá sedmdesátkou z Třebové. Ale výhled je tam krásný…
Na Vysočině by stavěli jen některé VRT vlaky. Dá se čekat, že by jich moc nebylo z důvodu malé dopravní poptávky. Navíc existují výhybky, které lze projet 350 kmh a odbočka u nich je 160 kmh.
Však přesně, jednu (resp. 2) tu výhybku u České Bělé (od Prahy), jednu u Přibyslavi (od Brna), a jak by to tam hezky svištělo po těch pláních u Veselí, co Miloš Zeman běžkuje a vesluje. Protože Praha-Jihlava smysl má. Brno-Jihlava smysl má. Ale Praha-Jihlava-Brno smysl naprosto nemá.
To nezastavování v Havl. Brodě mě trochu překvapilo.
Dříve tam EC zastavovalo. Hlavně, že současné EC staví v Třebové…
Nejsem na danou problematiku odborník, ale nebude to třeba z kapacitních důvodů tratě/ stanice, když tamtudy povedou téměř vše?
Trať kolem Havl. Brodu těžko má menší kapacitu než Choceň – Třebová. Navíc je tam rychlostní špunt v podobě tunelu, kde je snad 55 km/h.
1) Odklony jsou dočasné na 2 roky, obsluhovat Brod dočasně nemá smysl, protože by to pak chtěli i po odklonech, a to nezaplatíte, resp. vlak jen Brodem i s přípoji nezaplníte. 2) Srovnání s VRT má rozdíl v jízdní době, a to o cca hodinu jízdy, což dělá se spojení s VRT do hodiny plně konkurenceschopné vůči IAD, což ani Ex zastavující v Brodě není. 3) vzhledem k tomu, že Ex budou rychlíky předjíždět právě v Brodě, mělo by jejich zastavení vliv i na trasy R9 (vynucené prodloužení pobytu R9 v HB). 4) Jediný rozumný argument může být, že by… Číst vice »
On i ten HB , když se podíváme na množství cestujících/ před coronou/ by si zasloužil ve špičkách rychlou Ex vrstvu cca Brno – ZR – HB – Praha. , třeba 1 ráno a 2 odpoledne , a nyní by byla idální příležitost to „vyzkoušet“ skoro zadarmo
1) Lidi by tím jezdili, to nemůžeme připustit. Já si myslím, že kdyby po výluce zůstala poptávka po Ex9, tak by to nebylo špatné.
Dříve se tam zastavovalo z důvodu předání vlak.dokumentace.(Rozkazy pro další jízdu).Dnes to je zbytečné.
No a efekt podobných modernizací je, že vlaky pojedou trochu rychleji, a o to víc se v obloucích malých poloměrů budou obrušovat kolejnice a bude se více namáhat žel.svršek. Opotřebení rychlejší a nutnost údržby vyšší., čili zakládáme si na další byť drobnější výluky.
Bezstyková kolej?
Otázka rychlosti po modernizaci.
Že se furt ptáte… Pokud se opraví trať ve stejné stopě, čili s množstvím oblouků, je vtip v tom, že se trať osází rychlostníky Vvyj., která je vyšší o 5-15 km/h než původní V100. Pak ještě příjdou na řadu rychlostníky pro pendolina a to je to číslo mágů se SZDC až …110 km/h (v tomto případě).
Čili běžný rychlík bez kotoučkových brzd pojede cca o 5 km/H rychleji…
A pojede nebo jenom bude mít povoleno mezi blízkými rychlostníky zrychlit a zpomalit 😀
Jo to je taky vtipné, jak třeba mezi Okrouhlicí a Havl.Brodem dali rychlost 105 km/h, kterou si cestující užije asi tak 200 m a vlak brzdí…zase na 80…
Ale SZDC má splněno, zmodernizovali jsme až na 105 km/h.
Tam byla dřív 100. Chtělo by to přeložku.
Přesně tak je to Praha -Kralupy. Rychlost o cca 10 Km vyšší a každou chvíli vyměňují vnější kolejnice. Zkrátka fyzikální zákony nepřechytračí nikdo. A ta pětikilometrová zvýšení na 200m rozumný strojvůdce ani nevyjíždí, ani se to nedá, aby s celým vlakem dodržel max. rychlost.
Ano. Živě si pamatuju jak dělali opravu Vsetín-Jablůnka (po povodních). Rychlost se zvedla na 700m z 80 na 90 a na zbytku na 85 . Ale je pravda že je tam oblouk „jak prase“ a most přes Bečvu, tak to asi víc nešlo
Stáhnul jste si zadávací dokumentaci? Se SŽ si můžete podat ruce, protože píšete stejné „nepřesnosti“.
Budou jízdenky za stejnou cenu nebo si cestující připlatí za to, že se povezou déle?
snad bude jízdné relační, tudíž za stejno, zdražení by bylo konkurenčně problematické…
Takže bez zastavení v Brodě bude Brno za 180, se zastavením za 320?
brno za 180 nemáte bez slevy. jakkoliv to někdy vychází vskutku prapodivně i se slevou….
Běžná cena teď bývala asi 145-160 (Regiojet). Ovšem koronáč a ušák to hodili úplně jinam. Dnes lowcost 310. Tak to je slušný rekord. Minimum momentálně ČD (nepružné všemi směry) 205. Kilometrická banka brzo přijde ke slovu i do Brna. 🙁
310? Já tedy na dnes u RJ za Praha – Brno vidím na dnes i další dny jen 155 Kč.
Prosíme o označování těchto komentářů jako „product placement“
Máte pravdu, omlouvám se, ani to nejdu pro kontrolu hledat podruhé, protože příčina je jasná (310/155). Zůstaly mi z minule nastavené 2 osoby. No vyděsilo mě to, ale řekl jsem si, že při koronáči a uzávěře se i to dá pochopit. Velká omluva všem.
Z 80km/h na 110 km/h, a pak třeba po 5-ti letech by se to mohlo zvýšit ze 110 km/h na 115 km/h, ………… Prostě tak vypadá resort dopravy, který se úplně státu vymknul z ruky.
Tady v podstatě článek za článkem je o ničem jiném, než o čem tady píšu v jedné větě: Nikým a ničím neřízený resort.
Zalez Kocure!
Kolik kmh budou jezdit vlaky po rekonstrukci, ktere nebudou naklapeci? 90, 100?
Je to puvodni trat, v miste se ma v budoucnu stavet prima nova trat tunelem na 200km/h…
Bohužel nakonec jen 160 kmh/, aby krávy kolem trati nepřestaly dojit a cestujícím to neroztrhlo plíce…
Jenže o bylo/nebo mělo být, součástí 1. koridoru stavěného před mnoha lety, ale vynechalo se to, přitom k tomu nebyl žádný důvod. p
Mám za to, že v tunelu se pojede 200.
Ma pravdu, skutecne ted SZDC ma v planu jen 160km/h, ja mam v hlave take porad 200km/h podle puvodnich planu…
Já vlastně ani nevím proč do toho bezpráví drbou, když byly tuším měněny koleje.
Proč to dělat najednou, když se dá udělat více výluk.
Výměna kolejí ti nepomůže se spodkem a třeba s trolejemi – vůbec celkový stav tratě je již za, či na hranicí životnosti. I když je pravda, že pár mostů se tam již dělalo, ale ty nemusí být do oprav zahrnuty…
Je to za hranicí životnosti.
Tak že to je na odpis je jasné. Já jen jestli to nemohlo 2 roky počkat a radši dokončit více úseků přes vysočinu. Ale to je nyní již taková pivní nebo akademická debata.
Budou se dělat spojky mezi kolejema pro zkrácení mezistaničního úseku při výlukách.
Čili vrátí to, co už tam kdysi bylo… Je to do dneška krásně vidět, je tam stále natažené trakční vedení, tam kde byly výhybky.
Výhybky tam byly jako nouzové pro výluky po povodních. Nebyla k tomu plnohodnotná zabezpečovačka, dneska i s dálkovinou a předpokládám že včetně Brandejsa.
Když už to tam bylo, mohla se ta ZZ dodělat a mohlo se to pravidelně využívat při jednokolejných výlukách, které jsou v Bezpráví každý rok na několik dní. Nebo to zamknou „do rovnýho“ a nechat to tam, kdyby se to jednou hodilo.
No tak udělat se to musí ,ale spíše než 2 roky čutat na staré trati bych za tu dobu vedle postavil novou.Jinak je vidět jak se u nás 30 let dělalo jen hubou.První EC 8/9 Antonín Dvořák to dal v roce 1992 do Brna přes Vysočinu za 3.01hod a dnes to má být za cca 2.57 ,jsme ostuda celé Evropy,za rok postavíme 4 km dálnic ,jednou krade modrej pták ,pak ANO makáme .Vlaky tedy zastaví v Kolíně ,kam jezdí normálně regionálka ,ale Havl.Brod ne?Dále až Kr.Pole ,ale Židenice u přestupního terminálu Stará osada to projede ?Pokud např u Metropolitanů přijdu… Číst vice »
„První EC 8/9 Antonín Dvořák to dal v roce 1992 do Brna přes Vysočinu za 3.01hod a dnes to má být za cca 2.57“ To asi bude tím, že omezení (viz text článku) bude i u Velimi. Zatímco v roce 1992 asi takové omezení nebylo – ? „Vlaky tedy zastaví v Kolíně ,kam jezdí normálně regionálka ,ale Havl.Brod ne?“ Ne. HB je na objízdné trase a bude se tudy jezdit jen dočasně. „dále až Kr.Pole ,ale Židenice u přestupního terminálu Stará osada to projede ?“ Ano projede, stejně jako to ty samé Židenice projíždí i v bezvýlukovém stavu. „Pokud např… Číst vice »
A u Velimi bude to omezení zrovna současně s touhle hrůzou proč? Protože zrovna současně být musí?
Na 2 roky to samozřejmě smysl má. I bez vyluk se kolikrát mění jř častěji
Nechci se dotknout místních, ale Havl. Brod je díra, ale přestupní uzel. Když jedu z Jihlavy přecpaným RS1 do Brodu a na přecpaném peronu se mačkají lidi, tak by se více vlaků hodilo.
Židenice jsou po kolejích už kousíček od hlavního, oproti KrPoli.
a uzel stará osada…? Ten je cca 15 minut od Kénigu busem 84, ne? to ten vlak spolu Kénig-Židenice spolu s pochodem skrz vnitroblok na šalinu snad jede i déle, ne?
Jenže Židenice mají s centrem spojení lepší pěšky naž MHD. Za to z Krpole jde poměrně páteřní linka přímo na Hlavák. Nedávno mě tohle zjištění docela překvapilo.
źidenice jsou poněkud rozevlátý pojem. stará osada, táborská nebo juliánov, vše židenice….a přitom to má úplně jiné dopravní vazby na centrum. do julcu ani na táborskou z vlaku stavícím na nádraží židenice se přepravovat nebudete, bo blbost, to už lepší z hlavního. přímo u nádraží je akorát vymlácený areál zbrojovky, na druhé straně nějaké doky, pár paneláků a bytovek, pak jsou tam směrem na táborskou akorát rodinné domky a sem tam nízká bytovka. kvůli tomu tam nebude stát EC…. ano, stará osoda, nedej bože ty domky směrem hřbitov musí na nádraží dvojkou po cejlu, což je o nervy, ale nejde… Číst vice »
Ta páteřní linka (Tram 1) v KrPoli zastavuje 500 m od nádraží.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=16.5947739&y=49.2291348&z=18&rc=9mKM9x8DLzfNnfLj&rs=coor&rs=stre&ri=&ri=79896&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9mKMAx8DEcLp2GJvITIJ4mIUILIPIHFaFYFbFUGlLs
Podstatné je, že „Královo Pole, nádraží“ je přestupní uzel přímo u nádraží s velmi širokou nabídkou MHD, hlavně na sever a západ Brna, obrat cestujících je zde vysoký. Naproti tomu u židenického nádraží je nabídka MHD minimální a uzel Stará Osada je vzdálený půl kilometru. Tj. pro většinu cestujících je zajímavější vystoupit až na hlavním nádraží a využít zdejší bohaté nabídky dnešního přestupního dominantně tramvajového uzlu.
4 km?
Nechápu, proč teď na úseku Čáslav-Kutná Hora je výluka. A navíc je škoda, že ty EC a Ex nebudou zastavovat v Havl. Brodu. Už ty Bee 273 mi lezou v krkem, co jezdí na R9.
Pravda je, že v Havl. Brodu by byla vazba na Jihlavu…
A ty Bee273 budete muset ještě nějaký ten rok vydržet. Pak přijdou Bdmpee233, Bmz241/245 a Ampz143/146…
Ty EC by tam ale mohly zastavovat.
By bylo lepší tam dát pantery.
No, to je opravdu pohodlí.
Odkud přijdou?
Tak je koupí…
Nejhnusnější vůz na české železnici. Když byl ještě necovidový zájem o cestování, přihazovali aspoň nějaká B, takže člověk mohl jet aspoň trochu normálně.
Bee 273 jsou rozhodně lepší než B 249 a BDs 449 na R9 pořád jezdí
A mezi JIhlavou a Prahou nekdo jezdi vlakem? Proc?
Tak ne každému se chce řídit, nemá papíry, je to pro něj pohodlnější vlakem, pak dost jezdí také studenti, atd…
Spíš by mě zajímaly pohnutky toho, kdo dá přednost vlaku před autobusem (bavíme se o relaci JI-PHA). Aspergerův syndrom?
Za prvé četnost spojení, nevím jak to bylo před koronavirem, ale nyní mi našel IDOS 3 přímé spoje za den (2 ráno a 1 odpoledne), za druhé pohodlí, možnost si dojít na záchod, prostor, sice vlakem to trvá o půl hodiny déle, ale raději 2 a čtvrt hodiny vlakem, jak hodinu a půl autobusem. Možnost se protáhnout, dojít si na záchod, atd… Autobus je dobrý leda tak na jízdy do půl hodiny (max 45 minut), jednou jsem jel na zájezd (do Londýna) autobusem, a i když to byl zájezdový autobus, tak nikdy více, docela nepohodlná cesta.
ty jsi popleta
Na druhou stranu, ta půlhodina navíc vyhlídkové jízdy přes Vysočinu má své kouzlo. Nemusí se nám to líbit, můžeme s tím nesouhlasit, to je ale asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.
Na trati přes Vysočinu aktuálně žádné stavební práce nejsou? Dlouho se tam vrtali v Křižanově, to už je hotové?
Výluky v Křižanově či jeho blízkosti mají skončit „den předtím“ – k 5. 4. 2021.
Tak držme palce, ať se jim daří a stihnou to vpohodě.
V pohodě to není, to mělo být už měsíce hotový… 🙂 zase to šijou horkou jehlou a do úplně poslední minuty… 🙂 jak jinak milá SŽ, neděkujeme
Nejdříve měli postavit nové rameno kolem Brandejsa a pak opravovat to původní a nemusela celá Morava x dlouhých měsíců žít zase v provizoriu…
D1 hlásí konec uzavírek… tak se na ní asi vrhnou ti co ve vlacích zbyli
Tady https://www.youtube.com/watch?v=uoyHhAdYDqw je aktuální video jak to na trati Kuřim – HN vypadá (stav 14.3.) 😉
D1 ještě do voleb. Minimálně Devět křížů – Ostrovačice, aktuálně sundali jeden jízdní pás.
Pokud se nepletu, tak od května „jen“ čtyři uzavírky a hlavně bez té šílenosti u Humpolce.
Před volbama to chtěl Anofert už bez uzavírek, jakožto fenomenální úspěch našeho vůdce, tak jsem zvědavý….
Letošní dokončení projektu modernizace D1 je pouze marketing, protože ona slavná modernizace zahrnuje pouze část dálnice. Reálně bude bude mezi Prahou a Brnem chybět most Šmejkalka a úsek od Kývalky dál kolem Brna. Jenom oprava mostu Šmejkalka bude tak na 2 až 3 roky bez možnosti provozu v režimu 2+2.
Mám dojem, že bude vedle postavené provizorium, které to 2+2 umožní
Ne, Smejkalka bude mit provizorni most v sirce poloviny dalnice.
Smejkalka jsou totizdva mosty vedle sebe a vzdy jeden pro provoz zustane.
Upřesnění – předvolební marketing.
Tedy, když už jsme u těch pracích, skoda, že se jim taky nepodařilo poladit úsek před Světlou. Tam se to až zas tolik neklikatí, takže bych řekl že by to tam mohlo ficet podstatě rychleji než teď (tuším 60km/h)
Je tam 70 km/h (jen v jednom oblouku 65 km/h). Modernizace Světlá-Leštině bude, až končí akce kulový blesk. Ale stejně se nedá očekávat vyšší rychlost než Vvyj 80-85 km/h, čili stejných 70 jako dnes.
Před Světlou z kterěho směru? Od Kolína se to tam kroutí hodně a od Brodu jsou tam taky nějaké těsnější oblouky.
Omezení na 65 km/h je přes zastávku Josefodol, v obou směrech jízdy.
Před světlou od Brodu „trochu poladit“ znamená buď zasekat do skal nebo posunout řeku, pohleď na Pohleď: https://mapy.cz/s/lelapotoge
Takze po 30 letech vystavby koridoru jsme se vratili na zacetek 90. let s jizdni dobou Praha-Brno pres 3 hod. Kdyz napocitam jeste dojezdy na nadrazi, tak autem budu zpatky z Brna v Praze doma driv, nez bych vlakem do toho Brna vubec dojel. Vitejte v realite 21. stleti v CR ! Vivat!
A v dnešním bezvýlukovém stavu jste po započítání cesty „ode dveří ke dveřím“ z Brna v Praze dřív?
Jenže to je z důvodu výluky, což bych s pravidelným provozem nesrovnával.
Furt lepší tohle než se škrábat na hlavě sedíce v NAD jedoucí z Blanska do Brna, s pravidelným stáním v koloně u Lipůvky.
Ja vam raknu jak to je, pojedu autem a na nejaky HB kaslu. Stejne tak ve smeru na Hradec se bude dale na Moravu letos a pristi rok otvirat dalnice D35 cimz se mi dramaticky zlepsi jizdni doby a tim pro me vlak i timto smerem konci.
A jak by to bylo, když by jste musel jezdit buď po okreskách, nebo za jednu cestu platit 938,-Kč?
Rychlík by vás stál 617 Kč (v 1.třídě!)
A tím spíš, když by rychlíky (pouze nynější R9) zkrátily svojí jízdní dobu tím, jak by přestaly zastavovat ve stanicích bez navazujících tratí…např. Přibyslav…
Pokud to odřídí někdo jiný, nebude nikde kolona, objížďka ani zúžení, tak třeba to fakt časově konkurenceschopné bude 😉
Smůla je, že ta trasa přes vysočinu není opravená celá. Aspoň z Havrl Brodu do Brna. A 2 roky takto.. Za 2:57 je to myslím dost nekonkurenceschopné.
V návrhu JR je ale 3:05 a víc, pokud dobře vzpomínám. V realu to bude často ještě víc, nedělám si iluze.
Celá by byla až někdy po roce 2030 (možná)….
To ty spoje mezi Brnem a Prahou můžou rovnou zrusit…3h by to jel jen blázen – uz tedy 2,5 h je strašně moc…
Proč by to bylo moc? Kam se dostanete za 2,5 hodiny v USA v porovnání s velikostí celé USA? Tady se za tuto dobu dostanete přes půlku republiky. Pravda, mohlo by to být rychlejší, ale rozhodně to nepovažuji za nijak dlouhý čas. Autem po ucpané dálnici to kolikrát trvá stejně, ne-li déle.
Boha jeho! Srovnávat rozlohu ČR a USA. Víte jak velká je Aljaška?
https://www.mapmania.org/map/71788/alaska_compared_to_europe
Ano, USA je mnohonásobně větší rozlohou, proto nejde měřit každou zemi stejným metrem. Mně teda nepřipadá moc, 2,5 hodiny cesty přes půlku Česka, právě proto jsem uvedl USA, kde si o možnosti dostat se přes půl země za 2,5 hodiny mohou nechat jen zdát (pokud tedy beru v potaz pouze pozemní dopravu a ne letadla).
A v USA si taky říkají že jet 200km 3hodky je v poho ikdyž ještě včera to bylo 2,5? … To vaše srovnání nemá hlavu patu to se na mě nezlobte.
To jako že jsme si po 91. polepšili, protože cesta přes půl republiky se zkrátila téměř o polovinu? Hej, tak na Blákně, v býlavé Jugošce, byl pokrokrok ještě větší, zase nás předběhli.
Navrhuju vyhlásit Moravu, Slezsko a Čechy za federaci. Pak bude cesta přes polovinu Čech ještě kratší.
A nebo to rovnou oemzit na okresy, na hranicích okresu kontrola. Pak to bude z jednoho konce země na druhý za 20-30 minut. Předeženeme i Japonce. … ksakru, zase mě předběhli, tam na vládě.
Jako prase.
Ja jezdim Brno za 1,5 h když to jde opravdu špatně tak za 2 h….nikdy jsem nejel z Prahy do Brna nebo opacne 3 h…za 3 h jsem znprahy v Ostrave..a pokud chcete srovnavat cr a usa tak to jako by jste řekl že cesta mezi NYC a Washingtonem je na 2 dny… V cr 200 km ma jet vlak 3 h mezi dvemi nejvetsimi mesty?
200km / 1,5 = 133,33 km/hod. pokud v tom máte i cestu po Praze a Brně, tak patří mezi ty umělce co jedou 170km/hod. doufám, že až se rozmáznete, tak zabijete max. sebe
Je fakt, že na D1 jsou úseky, kde je bezpečné jet i 200. 🙂
A hodně řidičů, kteří to neumí – někdo s osobákem v připojováku nedosáhne rychlosti, jakou může mít i kamion na konci připojováku.
Hodně levopruhařů (které úspěšně doplňují podjížděči). Hodně kamioňáků, kteří předjíždí s rozdílem 1km/h, doplněných těmi co začnou zrychlovat.
když na dálnici nikdo nebude, dá se jet i 250km/hod. problém je že i 135km/hod je už proti předpisům…. rovněž v obci nejezdíme 100 kvůli tomu, že to jde a nikde nikdo v noci….
to, že neumíme jako národ řídit a projevuje se to hlavně na dálnicích, kde pruhy nám nic neříkají, je smutný fakt. zkontrolovat si to můžeme experimentálně v německu kousek za hranicí
Sklonově a směrově je za odbočkou na Benešov 130 km/h až až….
Ani sklonově, ani směrově, ale rozhledově s ohledem na kamiony.
Mno, měli bychom si uvést některé věci na pravou míru.
Rychlostní limity na dálnicích byly zavedeny kvůli snížení spotřeby a ne kvůli bezpečnosti.
Národ řídit umí, ale neumí opravovat pravé pruhy, tak se v nich nedá jezdit, v Německu tomu tak není, to si mužeme experimentálně ověřit kousek za hranicí.
neumí ani řídit ani opravovat pravé pruhy.
Když myslíte, já osobně za hlavní zlo z hlediska řízení vidím Poláky.
135 je proti předpisům tak se potahnu 129 pro jistotu i na prázdné dálnici? 150 je v klidu i v menším provozu, srovnání s městem je demagie. To bych musel po dálnici 260. A to už přiznávám je o hubu snad kromě novějších úseků brzy rano
Klid. Brno Výstaviště – Praha Pankrác za 1:36 pravidelně (pokud nejsou uzavírky) při rychlosti do 150 na tachometru (čili cca 143 km/h reál). Bez podjíždění, jen prostě plynule.
a už to je proti předpisům….
jako klidně si tak jezděte ale pak nedoporučuju argumentovat tím, že jste rychlejší než vlak….protože kašlete na předpisy.
Má to o 10 % víc než je limit. Ikdyž najsou se tací, kteří by napáli sto tisíc za jedinou desetinu.
Předpisy také znají materiální aspekt. Pokud tím není nikdo ohrožen ani omezen…
Ty jsi blb
Od cedule k ceduli to jde. Jinak porušuješ předpisy
Fakt, že tento pro inteligentního člověka naprosto neuvěřitelný příspěvek má víc kladných než záporných hlasů jednoznačně vypovídá o tom, kam se kdysi odborné nebo alespoň laický zajímavé diskuse pod články na tomto webu dostaly.
Skoro to vypadá, že zavřeli Novinky a Sputnik a všichni tamní pomatenci přešli své bludy šířit zde.
Štěpáne, Štěpáne
Raději 3 hodiny v pohodlí vlaku s restaurací, než 2 a něco hodiny namackany v busu. Blázen 🙂
Pro někoho jsou čas peníze, případně víc než peníze. To šotouš pro kterého je samotná cesta cíl nemůže pochopit.
Ale pro naprostou většinu lidí je to jen cesta bez šotoprivlastku a bez toho že na cestě vlakem něco prodělají …
Já nejsem šotouš, a tudíž chápu, je pro někoho je čas velice drahý…
…a volím vlak…tím spíš s restauračním vozem…
No ten, pro koho čas jsou peníze, jej dobrovolně nebude trávit neproduktivně za volantem, ne?
Ve vlaku se dá, na rozdíl od auta a většiny autobusů, celkem dobře pracovat. Takže ano, čas jsou peníze, proto jezdím vlakem.
Pokud je pro vás čas tak strašně drahý, ze musíte porušovat předpisy, tak si kupte letadlo. Na taxíka z letiště pak už máte, když je ten váš čas tak drahý, ne?
1,Dovoluji si diskutérům připomenout, že v Evropě existují síly požadující na dálnicích vmax:80km/h.
2,Je zřejmé, že na D1 se jezdí (a vždy jezdilo) rychleji, než se smí. Podle mé subjektivní zkušenosti se na brněnské dálnici jezdí nejrychleji. Třeba na D8, když jedu 150, tak už brzdím, neb mi to přijde nepatřičné. Na D1 se pomalu uklízím do pravého pruhu….
3,Porušování předpisů by dost omezilo jejich zohlednění od pojišťoven. Zdravotních. Jel rychle a boural? Léčba za hotové… To byste koukali, jak by se dodržovalo.
Bod 3 je velmi zajímavý. Stejnou logikou by po nehodě zaviněné nekvalitním stavem silnice měla pojisťovna požadovat proplacení péče po správci komunikace.
To byste koukal, jak by hned byly silnice opravené:-)
Problém je, že ten rozdíl ve prospěch busu tam díky dalším výlukám může být pravidelně kolem 1 hodiny, to už za zvážení prostě stojí.
P. S. jezdím min. 10x ročně tam a zpět a busem jsem nejel ani nepamatuji.
Hm,tak bus uz vůbec…ja brno běžne jezdím za 1,5 h….
ano, opakujete se. všichni víme, že si myslíte, že jste Schumacher. kolik jste zaplatil za pokuty? a máte ještě papíry?
Vlak taky obvykle může jezdit místo 120 km/h 150 a místo 160 km/h 200, aniž by vykolejil. Pročpak tak asi nejezdí, že?
Tihle lidi prostě nechápou, co jsou to návrhové parametry dálnice a radši budou věřit pohádce, že omezení rychlosti na dálnici je kvůli spotřebě. A ještě si myslí, jací jsou kabrňáci.
Úsekové měření rychlosti na tyhle lidi…
Doporučil bych si nastudovat historii rychlostních limitů a hlavně období ropného šoku.
V oblasti návrhových parametrů je celkém zajímavý oblast a to je návrhové vozidlo…
Hlavně je to návrhový člověk a jeho reakční doba. Závodníků, co mi tvrdili, že maji reakční dobu pod půl vteřiny, jsem poznal hodně. Všichni na testu pohořeli a tu vteřinu měli.
Návrhové parametry se dělají pro dědky ve favoritu. Jeden příklad za ffšechny – na exitu 189 je omezení na 60, s lepší károu se tam s prstem v nose dá jet dvojnásobek. Takže asi tak.
Další s reakční dobou pod 0,5 vteřiny?
Jj přesně
Slušná demagogie
No to bych si nebyl tak jistý. A to zhodnotí cestující.
To už zase bohužel začne být lepší jezdit zase po dálnici….
Podle JR tak o 40 min. Tedy pokud pojede vlak na čas, ale jak často to bude?
Těch 40 min. myslím ve srovnání s busem.
A jak často pojede bus na čas? Karosy bez omezovače pomalu dochází.
Vzhledem ke končící opravě D1, tak většnou ano.
Zejména u spojů, které nepojedou z Budapešti.
Zatím ano…
Lepší to bude jen pro ty, co mají dost pevné nervy. Radši si posedím déle ve vlaku, než se neustále rozčilovat na silnici.
Holá realita s kovidem a novou dálnicí. Jasná vyháňka cestujících. Pokud to autem někdo zmákne do 2 hodin.
Do 2h většinou v klidu pokud není nehoda i za oprav
První; ranní railjet ve 4:29 z Brna by měl jet taky přes ČT
„Po rychlejší trase přes Českou Třebovou budou z expresů mezi Prahou a Brnem jezdit jediné dva spoje: EC Hungaria z Budapešti do Hamburku a railjet z Grazu (Štýrského Hradce) do Berlína.“
Opravte si, prosím, tento nesmysl. Není to pravda.
Přelepky do knižního jízdního řádu naleznete již brzy na prelepky.wz.cz
Jestli by nebylo lepší v tomhle případě vydat celý nový jř. 😆 Snahu ale chválím.
Kam?
2 roky, 3,396 miliardy korun a zvyseni rychlosti z 80km/h na 110km/h.
To snad uz neni nikde jinde mozne, nez v Ceske republice.
Vedle se bude dělat novostavba na nejméně 160 km/h. Ale tady jsou třeba 4 koleje.
blbé jen že to došlo do fáze, kdy je potřeba zásadně omezit provoz na stávající trati bez možnosti převést dopravu na novou. Kdyby už byly nové tunely, nikoho by netrápilo dočasně úplně uzavřít starou trať pro modernizaci…
Presne tak, to ze se to nechalo dojit do soucasneho stavu je vrcholem idiocie tohoto statu, MD a SZ. Vyhodil bych je za to vsechny.
ANO. Už je líp.
Že někteří jedinci mají pořád potřebu do každé diskuze, tahat politiku. Prostě udělat se to musí ať je tam superministr, nebo jinej Lojza.
jo, tak si sdělme kdo za posledních 20 let seděl na dopravě…Šimonovský, Řebíček, Bárta, Dobeš, Žák, Ťok, Kremlík, Havlíček.
co jméno, to pojem.
Do posledních 20 let spadá i Schling a Stanjura.
** A také Slamečka.
kdo si všechny ty exoty má pamatovat 🙂 A ještě Prachař….
díky za doplnění….už jen ten počet – a to ještě odečtěme Ťoka, který tam seděl snad 6 let – značí, že něco jako koncepční práce se na ministerstvu nedá čekat….
Já nerozporuji že za ten stav může X politiků, jen si myslím, že je to o všech výše jmenovaných, nejen o tom kdo je tam teď. A to fakt nejsem koblihář.
ale jasně, že to je dílo mnohých. jen ti kobliháři tam sedí pomalu osm let a bordel v mnohém přetrvává. a to ještě Ťok patřil spíš k těm lepším ministrům. jakkoliv na železnici řádil někdo jiný…a je to vidět.
Není, ještě to budou vylepšovat-))
Bohužel klasika…to stejné údolí Berounky nebo třeba Brno-hlavní nádraží… Tady zastavíme investice s tím, že se postaví nové vedle, to se nepostaví, tak se to rozpadne a nastává havarijní generální oprava bez možnosti objetí případně dokonce s výhledem na budoucí zrušení.
Bude se dělat, jednou….
Výhledově. 🙂
Už se připravuje zadání studie….
A ta je započítaná v těch 3,4 miliardách?
Kdyby těch 110 bylo na horní rychlostníky, tak by to ještě bylo dobré, ale v tomto případě je 110 pro klopidla… 😕
Takže to dodělají přesně 30 let poté, co začali patlat úsek Choceň-Uhersko. Slovy klasika, my Češi jsme stejně šikovný národ.
Tak on se úsek Choceň-Uhersko rozkope příští rok taky…..
No snad to k něčemu bude, po dokončení tam snad plánují zavádět rychlost 200 km/h:
„Stavba je navrhována tak aby umožnila zavedení traťové rychlosti 200 km/h, za předpokladu odstranění všech železničních přejezdů v jiných samostatných stavbách“
Najednou je brodská trať po 20 letech zase dobrá…
No úplně zadarmo ta její modernizace taky nebyla. 🙂
To sice ne, ale ta její modernizace byla / je třeba tak jako tak.
Zatím se do toho nastrkalo do dnešního dne cca. 13,637 mld. Kč, z toho cca. 8,22 mld. Kč bylo z fondů EU = čili 5,41 mld. Kč bylo z národních peněz a minimálně to samé to ještě „požere“ a je otázka, co za to získáme? Obávám se, že kromě rekonstrukce celkem nic zázračného a v budoucnu rychle zjistíme, že nám těch výsledných 26 mld. Kč bude holt někde chybět, no….
Tak ona ta modernizace ještě není hotová ještě ani z poloviny.
Od kdy přesně bude prosím nesmyslně zrušena zastávka Bezpráví? Děkuji
Odkdy přesně má prosím zastávka Bezpráví smysl?
Náhodou, já jsem tam jednou před asi třiceti lety vystupoval… :o)
Já tam zase před 20 lety, náhodou nastupoval 🙂
Ano, náhodou….
Od doby, co tam vystupují šotouši.
Takže nemá…
no já tam vystupoval cca před 10 lety a chtěl jsem letos na jaře znovu…jenže mám zaracha…
Nesmyslná zastávka Bezpráví bude zrušena od 4. května.
tohle by měl dát pan Sůra jako počítadlo místo reklamního banneru…abychom věděli do kdy se tam můžeme podívat
Máte to chybně.
Správně má být napsáno: Prosím, kdy přesně bude zrušena nesmyslná zastávka Bezpráví?
Nic si s toho nedělejte, taky mám pocit, že jejím zrušením se to nezlepší. používám ji tak 3x za rok na výlety do údolí.
Popravdě, čekal jsem tu jízdní dobu po brodské i delší, to se ještě dá vydržet…
Uvidíme, jaká bude realita.
Realita s pomalými a výlukami byla 2:50 až 3:01 u vlaků co nebyly zdrženy sledem při výlukách .Od 6. 4. to bude lepší a nerad bych se mýlil.Tedy pokud nebudou držet nafouklé jízdní doby
Pokud jedete přímo do Prahy tak je to ještě snesitelné. Horší, pokud někdo jede třeba do Hradce Králové. To pak musí přes Kolin a Nymburk. To vídím tak na + hodinu a půl.
Tady je škoda zrušení rychlé vrstvy na 238, mohla by trochu pomoct tím směrem.
Pravda
Cesta tou ‚rychlou vrstvou‘ z HB do HK trvala déle, než celá cesta z Brna do HK. To už je rychlejší to objet přes Kolín. Nabízí se použití vymetacího rychlíku, ty snad zůstanou. No nebo autobus.
Vymetáky zůstanou do doby, než se začne dělat Brno-Blansko, pak se zkrátí.
Tak rychlíky tam budou jezdit pořád takže možnost jízdy přes Pardubice zůstává
Zatím.
Škoda, že Metropolitan nezastaví i v HB, naopak nechápu zastavování ve stanici Brno – Královo Pole.
V KrPoli zastaví zřejmě proto, že to velké části cestujících přinese zrychlení cesty až o desítky minut? Než objíždět dalších 15 minut Brno a pak se MHD zase vracet směr sever Brna? A možná to bude rychlejší i pro velkou část centra
Zastavování v Králově Poli je jednoznačně výborné, protože uzel MHD Královo Pole je spádově výhodný pro značnou část Brna. Má-li být jízdní doba Praha-Brno hl.n. 2:57, jak avizováno, pak to znamená, že Praha-Brno Královo Pole bude 2:45. Což pro mnoho Brňáků ve výsledku znamená naopak zrychlení cesty do Prahy, neb odpadá dlouhá cesta na hlavní nádraží na rychlý vlak či dálniční autobus jedoucí 2:35. Jinak čas 2:57 Praha-Havlíčkův Brod-Brno je svým způsobem „historicky symbolický“. Takto jezdil EC Antonín Dvořák v grafikonu 1993/94. A to prosím bez korytorizačních rekonstrukcí – Praha-Kolín bylo max. 120 km/h (přes stanice 100), Havlíčkův Brod-Brno max.… Číst vice »
Praha – Brno pod tři hodiny se dalo sjet i bez dispečerského sledování … V roce 1989 se to dalo sjet zvláštními vlaky jezdícími o víkendech na oslavy 150. výročí železnice v Československu … stačila na to automatika zrychlující okamžitě po projetí úseku s nižší rychlostí … Dnes to zvládá AVV – automatické vedení vlaku ….
přesně tak…pěkně by mne míchlo, když bych musel jet do centra a pak zpět do Řečkovic….
tak třeba kompenzace jízdní doby do Prahy pro obyvatele severní části Brna.
A jakou kompenzaci mají teď, když musí až na hlavní nádraží?
Ale chápu, co tím chcete říct, proč by tam nestavěl, když už tam tudy jede.
Celková jízdní doba jim o tolik nenarostě. Prostý příklad. Brno – Praha přes ČT 2:35. Cesta z KrPole na hlavní cca 25 minut. Brno hl. – Praha přes HB pojede cca 3:05. K tomu ta cesta na hlavák. Když zastaví v KrPoli tak bez cesty na hlavák či z něj a doba jízdy Praha – Brno KrPole bude odhadem tak 2:45. Pokud byste jel z Bystrce, tak to na hlavák trvá cca 30 minut. Do Krpole cca 30 minut. Takže pro vás se jízdní doba téměř nezmění. Už rozumíte trochu té kompenzaci?
Já ano. Si představte, že jedete z hlavního zpátky do Černých polí. Udělá to 3/4 hodiny navíc. Z toho je 15 minut jízdní doba vlaku a 30 minut než se dostanete MHD aspoň k Zemědělce. Totéž platí při použití trolejbusu z Krpole do Bystrce.
Nechápu, za co ten mínus. Potvrzuji uvedené časy.
Děkuji za vysvětlení, v tom případě o to víc nechápu nezastavování v HB.
Proč? Co to má společného se zastavováním či nezastavováním v HB?
Že v Brně v Kr. Poli ušetříme lidem 25 minut cesty, ale HB, jakožto docela významný uzel to bude projíždět? Mohlo se tím zlepšit spojení s Jihlavou.
A zhoršit cestování těm, co tou objížďkou musí jet.
To už je úhel pohledu, čím se to zhorší? Že cesta bude o 5 minut delší?
Naopak dojde k zlepšení, pro ty, co pojedou do HB, Jihlavy, apod… Sice jde jen o dočasnou záležitost, než se provoz vrátí na koridor přes Třebovou, ale i tak by to za to stálo.
A zhoršení pro ty, co jedou do/z Brna a vzdálenějších míst už tak kvůli objíždce dojde ke zhoršení dojezdové doby o půl hodiny. Dobrý způsob jak lidem z míst dotčených prodloužením jízdní doby ještě více doporučit, aby jeli autobusem nebo autem. Těch pár lidí z HB to nevytrhne.
V tom případě je zbytečné zastavovat v KrPoli, těch pár lidí to přeci nevytrhne.
Dobře, teď je Covid, takže nevím, konkrétně kolik lidí jezdí Rychlíky z HB, ale byl jste se tam někdy podívat před Covidem? Rozhodně se jedná o více jak jednotky lidí, a znova, o kolik by to prodloužilo JD? Když hodně, tak 5 minut, to zas tak hrozné není.
Zastavování v KrPoli je kompenzace pro lidi z Brna za prodloužení jízdní doby. Smysl to má, protože tou výlukou prodlužujete dobu cestování lidem z podstatně větší aglomerace než je HB, pro kterou se nic nemění. Pro lidi z Brna ano. Zastavování v HB byste dosáhl jen toho, že by se ti co jedou do Prahy přesunuli ze současných rychlíků do těch z Brna, aby tam byli o chvíli dříve i když na něj budou čekat. Pro cestující z Brna a vzdálenějších míst by to přineslo jen snížení komfortu a větší motivaci jet do Prahy autobusem či autem. Na místě dopravce,… Číst vice »
No, a zastavování v HB by se zas dalo ověřit, zda by měla dlouhodobě význam rychlejší vrstva (Ex) do Brna, přes HB, protože alespoň ve špičkách by to smysl, podle mě, mělo. Navíc v HB se evidentně počítá s předjížděním, protože R tam je v 57 Ex v 59 a druhý nástupiště má 2 hrany, takže počítám, že R půjde na bok a Ex po přímý (brát ho přes náklad by ho jen zbytečně zpomalilo), takže bych neřekl, že by hrozilo, že by nebyla nástupní hrana a Ex by se pak musel do další stanice táhnout za R. Pro ostatní… Číst vice »
Nic neověříte. Když přidjedou takhle dva vlaky po sobě, samozřejmě, že cestující pojedou tím rychlejším. Jen zhoršíte cestováním těm, co tou objížďkou musejí jet a navyknete ty, co jsou zvyklý na současný stav na něco, co jim za chvíli zase vezmete. Pak zvětšíte šanci, že po tomto z jejich pohledu zhoršení přejdou do aut. Zlepšení je buď trvalé, nebo lidi jen naštvete. Spojení Jihlava Praha nezlepšíte, protože když přijede první vlak od Brna, tak také první odjede a rozhodně na nebude čekat na přípoj od Jihlavy, který pak dále pokračuje stejným směrem. To není o tom, že je to hezké,… Číst vice »
To samé, ale můžeme říct i o Kr.Poli, taky lidí navyknete, že ten vlak tam bude zastavovat, a pak jim ho vezmete. No právě proto to ověřit, zda by o rychlejší spojení přes HB byl dostatečný zájem, a pak ve špičkách vézt rychlejší vrstvu (Ex) a už je asi jedno zda Brno – Praha, nebo Jihlava – Praha. A po skončení objížďky tam zavézt pravidelnou linku. Tak všechny spoje (tedy krom jednoho rychlíku) končí v HB v současné době. Takže rychlíky pak čekají na Os/Sp. A když se vrátím k Metropolitanům, tak zpoždění tedy větší nehrozí, protože Ex přijede od… Číst vice »
To samé se opravdu říci nedá. Je to naprosto jiná situace. Zastavování v Kr.Poli je kompenzace, zastavování v HB není žádná kompenzace, je to jen zhoršení pro cestující z Brna a vzdálenějších destinací. Ti vám strašně poděkují a pojedou autobusem či autem . Po skončení objížďky tam pravidelnou linku pokud vím nikdo zavádět nechystá. Takže by to k tomu nevedlo. V Pardubicích při té příležitosti se často stálo před nádražím, často i pak po cestě. Jako cestujícího mě to dost štvalo.Zpoždění 20-30 minut byla naprosto běžná. Pamatuji si to moc dobře. Ani RegioJet tam nehodlá zastavovat. Proč asi? A jak… Číst vice »
Na HB se neshodneme, podle mě by to bylo zlepšení situace pro cesty do Jihlavy, atd… (A prodloužení JD o 5 minut nepovažuji za katastrofální, vzhledem k celkové JD), no bohužel nechystá, je to jen teorie, jako to zastavování, zde v diskuzi to těžko změním. A kolik Jančurových vlaků zastavuje v Přelouči, Chocni či Ústí nad Orlicí? Kde staví Jančura, je nějaké měřítko? No tak buďto jsem měl celou dobu kliku, nebo lžete, pravidelně jsem jezdil na Kolín (a stále jezdím) a zpět, a nikdy jsme nepřijeli zpožděný o více, jak 10 minut (a to většinou už třeba 5 minut… Číst vice »
A odkud jste na ten Kolín jezdil? 😉 Zlepšení pro Jihlavu vám nikdo nebere, zároveň to je další z horšení pro cestující z Brna a dalších destinací a ti nedají na váš dojem, ale na realitu. Odpovídat na otázku otázkou je řekněme mírně ukázkou nezdvořilosti. Když obviňujete druhé ze lži, vždy existuje možnost, že lžete sám. Zejména při použití demagogie, důkazů kruhem a podobných manipulativních technik, je to velmi pravděpodobné. Pokud Jančura nevidí potenciál na nabírání cestujících v HB, asi moc velký nebude. Skoro to vypadá, jako byste důležitost zastavení v HB srovnával s důležitostí zastavení v Ústí nad Orlicí.… Číst vice »
Z Pardubic, a odpoledne zpět do Pardubic, když se bavíme o Pardubicích. Já to řekl, jako jednu z variant, je možné, že jsem měl opravdu kliku, že všechny spoje, kterými jsem jel (ať odjížděl z Pce, či přijížděl do Pce), měli zpoždění do 10 minut. A takhle náhodou, nebylo to vaše zpoždění způsobeno i jinou výlukovou činností? Já marně hledám to zhoršení, o 3 minuty delší JD? Já jen nechápu, co to dokazuje, tak mu to nepřipadá důležité, stejně jako Leo Express nezastavuje v Třebove a RegioJet ano. To zas ne, i když v Ústí na městě zastavují Ostravské expresy,… Číst vice »
Je to zpráva o nedostatku přínosu pro dopravce, jež by vyvážil zvýšené náklady a časové ztráty. Leo do Brna nejezdí RegioJet ano. Pokud by nebyly přestupní vazby, nemá zastavování smysl, nic nepřináší. A s přestupními vazbami jen způsobíte zpoždění, které se vzhledem k rozsahu dopravy bude přenášet dále a dále…
Zhoršení spojení do Brna je naprostý nesmysl, o tři minuty delší jízdní doba nic nezhorší. A Brod není zas tak malý; Jihlava, Dobronín, HB a Chotěboř mají v součtu 85 000 obyvatel. Když necháme zastavit jen EC směr Budapešť, tak z Jihlavy bude přípoj vždy a na Chotěboř bude přípoj ve špičkách (v 7, 9, 15, 17 a 19 hod.). Já jsem jednoznačně pro zastavení, nejen proto, že v HB bydlím. 🙂
Ale my se nebavíme o zhoršení o tři minuty, ale o zhoršení téměř o půl hodiny. A na koho by mělo cílit to zlepšení spojení s Jihlavou? Na cesty Jihlava – Praha? To snad ne. Na cesty Jihlava – Vídeň/Bratislava? Kolik takových bude?
Ale další 3 minuty jsou v té půl hodině marginální. Samozřejmě, pokud by se to zastavování zavedlo, tak by to chtělo po skončení odklonů, zavést pravidelnou takovou linku, pokud se ukáže, že je využívaná.
Zkuste si to přečíst ještě jednou, pomalu apk něco vyvozujte. 😉
Pokud se nic nezměnilo, tak na nástupištích v Krpoli nebyly informační displeje a protože koleje nejsou číslovány postupně, tak to může být pro cestující docela matoucí, pokud jsem pochopil správně tak tady budou stavět jen vlaky ČD, jinak bych věřil tomu, že někteří by mohli skončit ve vlaku na Bohumín. Snad značení zlepší.
Velectěné diskutující obecenstvo, udivuje mne, kolik z vás netuší o tom, že podmínkou vybudování tunelu je oprava této dvoukolejky do schopného stavu pro nákladní dopravu. Mám-li být optimista a věřit tomu, že se po dokončení koridorizace začne budovat tunel, je toto NAOPAK extrémně dobrá situace – Choceň – ÚnO vznikne čtyřkolejka, dvě rychlé koleje v tunelu skrz a dvě důsledně opravené koleje pro nákladní dopravu. 🙂 Kéž by takto ambiciózních projektů bylo více… přijde mi, že se v poslední době podaří jen opravdu málokdy i naplánovat něco tak významného, co zároveň odpovídá přepravní poptávce nejen osobní, ale i nákladní dopravy.… Číst vice »
Představte si, že i od Chocně po Děčín se s dalšíma dvěma kolejema počítá, dokonce na části trasy už jsou.
VOCHOC a Pravobřežka
Obdivuji vase videni sveta. A nebylo by lepsi, kdyby tam ten tunel uz 10 let stal (jeho vystavba by mela minimalni vliv na provoz) a teptve po jeho prevedeni do provozu zacit opravovat stavajici trat? Navic i tu s prelozkami, protoze jinak pujde pomerne rychle zase dokopru?
Kdyby tunel stál, vypadalo by to tam podobně jako v Chrástu.
Mezi Ústí n/O a Českou Třebovou je nejužší prostor mezi Ústí n/O a Ústí n/O městem. Mezi Ústí n/O městem a Parníkem není s prostorem takový problém, a od Parníku jsou 4 koleje.
Zajímá mne proč Pardubický kraj pořád prosazuje zastavování i vlaků kategorie Express v Chocni? Vždy, když tou stanicí projíždíme, tak výměna cestujících mimo špičku, je poměrně nízká.
Že by třeba kvůli přípojům na Týniště a VM? Přeci jen dojde k různým časovým posunům u Rychlíků a Osobáků.
A že tam těch expresů teď zastavuje! 🙂
Který expres v Chocni zastavuje? Slovácký tzv. expres je rychlík. (O idiocii tohoto názvu nemá smysl diskutovat.)
Nestaví tam Hradčany cestou do Prahy?
Stavěly tam poslední Hradčany od Olomouce, teď je to Valašský expres? pořád se ty názvy mění, jezdí cca ve 21.00 z Třebové.
Fajn. Tak jeden spoj. To snad Jiří 3 přežije.
Asi protože rychlíky stojí za exkrement jednoduše tím, že nemají hlavu a patu…
Také jsem žil léta v domnění, že se právě v tomto úseku bude budovat tunel. Jak tak čtu, tak nikoliv. Pak ovšem nechápu výdaj 3,396 mld Kč za navýšení rychlosti o pouhých 30 km/hod. Z mého úhlu pohledu se jedná o zbytnou investici, když se vlaky i nadále budou plazit téměř hlemýždí rychlostí údolím Orlice.
Má se dělat tunel. Ale než bude hotový, tak by stávající trať nevydržela. Nebýt toho, tak není žádná trať. To bychom také mohli považovat za vyhozené peníze opravu Negreliho viaduktu nebo náhradní měnírnu v Chuchli místo té shořelé.
A nebylo by lesoi kdyby tam ten tunel uz nejmene 10 let stal a pak bez vlivu na provoz opravit tu stavajici trat? Ale ja vim, jsme v CR se vsemi jejimi specifiky.
Šetření na bleskojistkách v Chuchli považuji za vyhozené peníze. A kontrolu stylem prohlásíme že je v pořádku, za dva týdny to vyhoří, docela taky.
Na 110 Km/h pro Pendolina. Pro ostatní vlaky to zůstane podobné jako teď. Vždyť by bylo škoda takové krásné údolí proletět jako střela. Je potřeba se při každém průjezdu pořádně pokochat okolními zelenými stráněmi a třpytící se vodou v Orlici – tu napravo, tu nalevo. A co teprve ten pasoucí se dobytek, který se kupodivu nenechá průjezdem vlaku vyvést z míry. Perner věděl, proč zrovna tudy. Dále na Prahu už se nepokocháte. Kam byste tak stále spěchali? Tady platí, čím pomaleji, tím lépe. No ne?
Ale těm Pendolinům bude těch 110 k něčemu jen, pokud budou dohánět zpoždění bo jezdí ve stejném taktu jako vše ostatní. Rekonstrukce se děje ve stávající stopě. Pokud vůbec k nějakému zrychlení dojde, bude to pro klasiku o 5 až 10 kmh. O zvýšení rychlosti tato rekonstrukce není.
To bych teda chtěl vidět, co budou dělat, až se zmíněná vozidla odeberou zpět do propadliště dějin…
Rychlost Vk bude k ničemu.
Napadá mne kacířská myšlenka – urychlit výstavbu přeložky u Třebešic a trať přes Vysočinu zrychlit natolik aby byla stejně rychlá, nebo o něco málo rychlejší než současná trasa a zkusit dopravce přesvědčit aby dálkové vlaky do Brna jezdily tudy.
Stavby na trati 230 dle letáků SŽ vypadají takto:
Kolín – KH včetně Hlízovské spojky 24-24
žst KH 25-26
KH – Čáslav 26 – 28 (čeká se na změna ÚR myslím)> snížení jízdní doby o 4 minuty
žst Čáslav 23-25
Kolik to celkem hodí minut, nevím. Odhaduji tak 5-7.
Další přeložky na trati do HB se neplánuí asi. Je to škoda. Řekl bych, že rekonstrukci až do Brna by mohla být non-stop jízda stejná jako se zastávkami přes Pardubice.
Ale nečekám, že by někdo plánoval trasovní EC na HB. Ty vlaky by stejno musely nahradit přes Pardubice jiné spoje.
Nemusely. Pardubice mají nadstandartní nabídku prostě proto, že leží na koridoru. Vedlejší Hradec má dvouhodinu rychlíků, ve špičce posílenou na hodinu, a šmytec.
ale relace Brno-Pardubice-(Hradec) je velmi silná, takže ano, musely (R Svitava jsou určeny na něco jiného)
Na to by ovšem bohatě stačila jedna Ex linka. Tj. railjet přes Třebovou, Metropolitan přes HB.
Proč? HB má adekvátní spojení rychlíky, navíc dálnici co by kamenem dohodil. Proč cpát na pomalejší trasu natrvalo nejrychlejší vrstvu?
Protože se dá zrychlit, na tom se vlastně i pracuje, a protože sklon přes Třebovou je menší než přes Tišnov. Tím se uvolní kapacita pro nákladní dopravu.
Tak dá se zrychlit o čtyři, možná dokonce o sedm minut, čímž deklarovaná jízdní doba přestane být fejk, nicméně stále bude nekonkurenceschopná.
Myslím že záleží na tom kolik se do toho zrychlování bude chtít dát. Pokud se na něm nebude zbytečně šetřit a dají se do toho větší prostředky, tak aby mohly vniknout i přeložky, tak by se z toho daly vytáhnout možná i desítky minut. pokud by se rozhodlo pro větší přestavbu, tak by se s přeložkou dalo asi dost výrazně zrychlit všechno mezi Níhovským tunelem a nadjezdem u Svin a pokud by se udělala přeložka i tam, tak až za Kozlov, to je nějakých 17 kilometrů. Další velká přestavby pro 160km/h by se dala udělat mezi Hamry a Pohledem, to… Číst vice »
A nechcete raději vymyslet něco podél dálnice, co může být rychlejší než 160 km/h, jestli se „nemá zbytečně šetřit“. Mám pocit, že se to jmenuje VRT či tak nějak.. 🙂
Podél dálnice, není to náhodou to nejhorší trasování, co by šlo vymyslet? Ony přece jen ty železniční tratě nezvládají až tak velké sklony.
Nepředpokládám že by VRT měla kdy být vůbec vybudována., vzhledem k finanční situaci státu. Udělat pár přeložek vyjde levněji a pak také je dost problematické jižní zapojení VRT do Brna. Severní verze příjezdu může dobře fungovat i pokud se nádraží nikam stehovat nebude.
Je pravda, že Pardubice mají luxusní stav (vlak, co 15 – 20 minut, je velký luxus), na druhou stranu, není důvod, aby tam vše nezastavovalo, když se jedná o tak důležitý uzel. A co si budeme povídat, vézt koridor přes Mechov, tak situace bude stejná.
Ale souhlasím, že by musely, vzhledem k počtu cestujících Pardubice – Praha, by při trvalém trasování EC přes HB, být spoje kompenzovány nějakým rychlým spojení, alespoň v úseku Pce – Kolín.
Kolik těch cestujících je ale třeba vytvořených jenom přestupem z vlaků od Hradce? Kolik by jich odpadlo při slušném taktu a rychlosti vlaků do Hradce?
No ale i ten Hradec těží z blízkosti koridoru, ne? Rozhodně pro cesty směrem na Moravu. Podobně Havlíčkův Brod se může těšit z možnosti použít blízkou D1; z Hradce se po dálnici na východ jet nedá.
*Zatím nedá jet…
HK má celodenně hodinový takt. První rychlík z HK jede ve 4,08, poslední ve 20,08, vynechaný je jen v 11 z HK. Z Prahy jede první v 5,07, poslední ve 22,11, vynechaný je jen v 11 a 21 hodin.
Pro Hradečáka je časově celkem jedno, jestli jede přímým rychlíkem, anebo s přestupem v Pardubicích. Jízdní doba včetně přestupu je prakticky stejná. Pravdou je, že teď je to zkomplikované tím, že při přestupu na liberecké rychlíky se musí kupovat druhý lístek, případně oneticket.
Když pojede normálním rychlíkem přímo, tak nebude muset řešit, jestli mu to v Pardubicích počká…
Když nepočká, tak jede za 20 minut další vlak do Prahy nebo do půl hodiny další vlak do Hradce. Oproti přímému rychlíku ztratí tak čtvrhodinu.
EC pochybuji.
Ale MV Praha-Vídeň-Budapešť bude jezdit přes tuto trať pouze v úseku Kolín – Kutná Hora.
Tam bude totiž pokračovat přes Jihlavu, Znojmo a Retz.
Hungaria by (pokud by nemohla jezdit přes Rakousko) byla odkloněná z Libně rovnou do Holešovic…
Asi 600 m dlouhá přeložka oblouku u Osové Bitýšky, aby byl souvislý úsek na 160 km/h
A pak ještě takováto velká přeložka a bude to celkem slušně dlouhý úsek:
mapy. cz/s/fogevabane
Máte na to celé 3 týdny.
Ona ta trať přes Vysočinu by mohla být téměř stejně rychlá už teď za předpokladu, že se nasadí Pendolino (organizačně pochopitelně úvaha z říše snů, ale ryze technicky vzato). Již dnes jsou na opravených úsecích mezi Tišnovem a Žďárem rychlosti pro naklápěcí skříně 140-160 km/h a rekonstrukce v tomto standardu (fakticky a la koridor) budou pokračovat i v dalších letech, tj. tuto úroveň bude mít prakticky celý úsek Brno-Havlíčkův Brod. Hodně by se dalo zkrátit i Havlíčkův Brod-Kolín, fakticky i zde je ledacos hotové (např. Golčův Jeníkov-Čáslav až 140 km/h) a mnohé další užitečné se chystá jak jinde zmíněno (Hlízovská… Číst vice »
Pendolíno svého času do Blavy/Vídně jezdívalo. Aj s nalepeným Švejkem. Myslím si že ten klikatý úsek mezi Golčovým Jeníkovem a Leštinou se řešit moc nemusí, ale ten z Leštiny do Světlé by zrychlit jít mohl. Myslím si ale že by se aktivity měly případně soustředit hlavně ve střední části tratě která bude i při výstavbě VRT nějakou dobu sloužit jako její část. A pokud se potáhne přestavba Brněnského uzlu, tak bych se nedivil kdyby sloužila jako RS1 na jeden furt. (Otázka je jestli, byť se přejmou Francouzské normy, to neskončí tak že se část sítě RS nepojme podle Rakouského vzoru,… Číst vice »
Až skončí korona, zpátky do autobusů na D1. Tohle je fakt škoda.
Kdy dojde k odkolnům přes HB. Ihned od 6.4.?
Ano.
Už od 1.4. by mělo, to začínají postrky přes Vysočinu a i žlutej přesměrovává vlaky od tohoto data..
RJ přesměrovává od 6.4.
OK, tak to sem někde něco blbě viděl či pochopil 🙂
Dival jsem se, jestli dnes neni Aprila… Bezpravi? Odbocka? Copak tam snad nebude tunel Oucmanice? Tohle je snad spatny vtip.
Bude, ale až ve 30. letech.
23. století
Mají zůstat obě trasy.
Otázka je jestli na to po vládě „bylo líp“ bude. Na druhou stranu kapacitní problémy tam je třeba řešit.
Každý, 10 km dlouhý úsek bez možnosti „výhybny“ uprostřed je vždy z hlediska propustnosti trati, „jen“ v případě plánované údržby problematický.
Viz úseky na trati do Berouna. Stačí pravidelná údržba a našlapaný JŘ je celkem k ničemu. Při plánované výluce platí výlukový jízdní řád, když se „něco“ stane, tak se musí k velké radosti cestujících vlaky odříkat, narůstá zpoždění apod.
Ne nadarmo mají ve „starém“ Gotthardu dvě výhybny, takže v tunelu se v případě nějaké mimořádnosti nebo „pravidelné údržby“ jezdí po krátkém jednokolejném úseku.
Bude.
Do 30 let tam budou jezdit expresy Praha – HK – Olomouc – Svinov – Opava/Návsí.
To bude peklo..!!! Přeji pevné nervy všem..
Peklo to teda při focení odklonů bude, to je pravda. :-))
Řekl bych, že cesta přes Vysočinu je mnohem zajímavější, než nějaký koridor😁
To sice ano, ale pokud potřebuješ za sichtu přeletět naši krásnou zemi, tak je to k ničemu.
Pořád se ale dá ta trať ještě zrychlovat takže by se snad dalo dosáhnout stavu kdy bude i tato vyhlídková trasa dostatečně rychlá.
Máte nějaké přesnější výpočty?…
Za poměrně značných nákladů. Tam nic není v rovině…
Cena bude záležet na tom jak moc a kolik se toho bude překládat. Ano, vím, není to rovina, ale jsou místa kde jsou oblouky příliš těsné a nějaké velké kolize s terénem se nedají předpokládat. Zcela jinou sumu bude představovat velké přeložka z Vlkova na Řikonín a zcela jinou zvětšení poloměru oblouku za Osovou a oblouků u Ořechova.