Z Prahy až do Charkova či Záporoží vlakem na jednu jízdenku. RegioJet rozšířil nabídku spojení na Ukrajinu

Kolejiště v severní části Smíchovského nádraží, které využívá RegioJet. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czKolejiště v severní části Smíchovského nádraží, které využívá RegioJet. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

RegioJet přepravil za první rok linky na polsko-ukrajinské hranice 110 tisíc lidí.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Yuliia

01.06, we bought tickets on your service Prague – Peremyshl – Peremyshl – Kharkiv. Electronic ticket 5614041044 We also indicated the age of passengers 67 and 70 years old. Today we received the second part of the ticket from Peremyshl to Kharkiv and both tickets have the upper shelf . Passengers do not have the physical ability to ride on the top shelf . We bought the tickets in advance, and at that time, given the age it was possible to book the lower seats, I do not understand why the service did not take age into account when booking… Číst vice »

Národní dopravce

Jančura možná hodí RegioJet na burzu, už se o tom píše…. Kdyby ČD koupili celý RegioJet tak by měly zdarma i vozy od DB Které si přeje, navíc České dráhy nejsou bageterie, takže JLV servis může nahradit všechno co měl Jančura přes stevardy/ky…. Už žádné vyprodáno nebo jen přes RJ aplikaci která slouží jen pro některé 2.třídové vozy Low-Cost, Standard(Astra)/Relax ani v business(1.) Nemá RJ možnost nákupu jídla přes app. A viděl jsem už i ex.stevardy kteří popisují jak těžké je pracovat pro RJ, navíc stejně ČD a RJ mají propojení díky přeběhlíkům…. ČD získá i dálkové autobusy pro ČD… Číst vice »

Véčko

Tak snad to neovlivní rychlikove linky v Česku, jak minulý rok je ovlivnilo Chorvatsko.

noerf

Vzhledem k tomu, že dokoupil vagóny a něco zrekonstruoval, tak by to nemuselo být takové jako loni. Navíc tam bude točit jen jednu soupravu. Na druhou stranu spoustu vagónů, které loni točil Regiojet do Chorvatska, tak posílá do Přemyšlu.

Lukyn

Od minulého roku se počet vozů moc nezměnil, poslední přibyly vozy Amvz, ale ty vykrývaji závazkové linky a low cost tarif, kde staré růžové Bmpz už nevychází kvůli jejich poruchovosti,což znamená že akorát většinou nejezdí poskládané lehátka jako low cost, nebo dokonce náhrada za Astry.

Gajda

Většina vlaku jsou lehátka, sice je občas šoupnou na závazkový rychlíky, ale jinak provoz u nás asi neovlivní. Lokomotiv je už dost, ty chybět taky nebudou.

Jiří Kocurek

V nejhorším by si mohl od ČD pronajmout několik B249

Jarda V.

Garantovat přestup z vlaku který projíždí stovky kilometrů válečnou zónou to si chce být sakra jistý v kranflecich.

none

A? V čem je problém? Doteď to nefungovalo?

EC104

Jó, kde jsou ty časy kdy jezdily přímé vozy státních drah na nočních rychlících z Prahy do Oděsy, Charkova, Doněcku/Jasynuvaty…

Y.K.

Kde jsou ty časy, kdy nebyla Ukrajina ve válce a ostřelovaná. 🙁

Jiří Kocurek

Tam, kde je výjezdní doložka, devizový příslib, rychlíkové příplatky a sovětská vojska. Vážně to není fajn být okupovaný, ukrajci se teď musí bránit.

Fandík

No asi si to živě teď neumím představit, že bych jel do Charkova jako turista…. To teď asi nejde…. To spíš Užhorod a Lvov…. Ale předpokládám, že turisti v dnešní době na Ukrajinu nejezdí 🤷🏼‍♂️

Jan T.

Tohle nebude pro turisty, ale pro Ukrajince. Jsou zvyklí jezdit domů za rodinou i během války, zvlášť o prázdninách. Turista by mohl jet třeba do Kyjeva nebo do jiných měst dál od fronty. Osobně doufám, že se protiofenzíva podaří a na Ukrajinu se s rodinou podívám co nejdřív. Ale asi si najdu trochu rychlejší vlakové spojení.

Libcha

Tisková zpráva zajímavá, ale není vydaná ve vhodný čas. Regiojet totiž stále nemá v prodeji jízdenky na Ukrajinu (ani do Polska) na datumy od 11. června. Pokud chcete vyrazit do Charkova za týden, tak vás to potěší, ale jinak si přečtete tiskovku, otevřete web Regiojetu, a „Spojení mezi těmito destinacemi v požadovaném termínu neexistuje.“

Vlakvedúci

Pretože dôjde k úprave JŘ a zmene odchodov vlaku…

Libcha

To je sice pravda, ale:
1) JŘ jsou už vyvěšené a časové polohy vlaků jsou (snad) už pevně dané
2) že nejsou lístky v prodeji 17 dní před změnou JŘ je tak jako tak ostuda.

M@trixX

Priamo na stranke regiojetu pisu, ze Jízdenky na vlakový spoj Praha-Kyjev, lze obvykle rezervovat na příštích 14 dní.

Adam

Bez přestupu by to nešlo?
To je fakt takový problém ty vozy převázat?

Zbyněk

A kde by na to RJ ty vozy vzal, aby mohly jet dvakrát tak dlouhou trasu?

Kandelábr

Jo, no seriál Ledová archa mnozí považují za nesplnění sen. Vlak co nikdy nezastaví a má 3.000 pasažérů.

Blzx

Spoiler:

Jako může to být takový šotoušský sen, jen teda pak ten závěr musel trhat srdce

Jiří Kocurek

To jě nějaká Breitspurbahn? V obyčejných Bmz by to bylo na 50 vozů a 1,3 km délky, to se vleze tak do USA

Desura

co jsem googlil, tak ledová archa má 1001 vagónů

Jan T.

Bez přestupu se jezdilo na Kyjev z Varšavy, Košic i Vídně, ale to bylo jen vůz nebo dva na vlak. Nevím, jaké vlaky zůstaly dnes v provozu. Tady bych právě čekal lepší návaznost, když je to na jednu jízdenku.

Kubrt

Problém to je, když k nim nejsou širokorozchodné podvozky.

El Barto

Dobrý den Axeli/Olcite (nehodící se škrtněte), bavíte se dobře? 🙂

Pro ostatní: nekrmte prosím trola.

Han van Meegeren

Teď ještě aby nezačali jezdit víc na východ, nemuselo by to dopadnout dobře.
https://ostanovi-vagony.com/

Han van Meegeren

Mínusáři nepochopili zjevně nadsázku…

Joker

Zážitková dovolená v Charkově i s ohňostrojem? 🤔 Kdo garantuje, že vlak nebude zasažen ruskou raketou?

VIKTRCZ

Patriot

Jméno.m

Jančura vlastním tělem, vole.

Jarek

S počtem lidí z východu roste poptávka. Jančura se zachoval jen jako podnikatel co našel díru na trhu.Žádnou šoto senzaci bych v tom nehledal, jen tvrdý byznys a zisk.

Václav

Žádný podnikatel… nestoudný barbar, který se neostýchá vydělávat na cizím neštěstí…

Jarda

Václave obkládek – nikdo e nenutí jezdit RJ.

Jiří Kocurek

A vy byste je nechal ve štychu, ať čekají na vlak do soudného dne?

Jiří Kocurek

Jo už vím, s vámi by jeli za mezinárodní tarif ČD…

noerf

Regiojet od covidu zprovoznil sezónní vlaky do Chorvatska, celoroční linku do Přemyšlu a bez dotací. Navíc získal osvědčení dopravce v Rakousku, Polsku a Německu.
A co ČD vytvořily bez dotací, kam jezdí do zahraničí na vlastní licenci?

Elb

Jsou státní dopravce se zdaleka nejvyšší přepravním výkonem v cizině, podle Krapince se pak chystá do zahraničí komerčně i osobka.

Jan T.

Koukal jsem teď na jejich spoj Berdyčiv – Praha, kterým se dá jet už ze Záporoží nebo Dnipra. No nevychází do pěkně, příjezd do Přemyšle 15:18, odjezd 21:18, tedy bloumání po nádraží 6 hodin není nic pěkného.

Nazpátek je to ještě šílenější, příjezd 8:12, odjezd 18:10. To tam fakt někdo bude chtít čekat 10 hodin na přestup???

Jan T.

Z Charkova do Prahy je to podobné, 10 hodin čekání u přestupu v Přemyšli. To je opravdu prozákaznická nabídka.

F. K.

Vlaky UZ jsou běžně výrazně zpožděné, takže ty rezervy na přestup (+ pohraniční kontroly) jsou zcela logické a správné.

Jan T.

To mě zajímá čím, nedávno jsem četl jak se vedení UZ chlubí, že jim 95% vlaků jezdí na čas. Chápal bych to v době, kdy se konaly útoky na ukrajinské zdroje elektřiny nebo trasa vedla příliš blízko fronty, ale pro tyto trasy by to problém být neměl, ne? Do roku 2022 se naštěstí jezdilo podle jízdního řádu včetně výměny podvozků (což tady odpadá) a celní + pasové kontroly, vlaky UZ jezdily sice pomalou průměrnou rychlostí (hlavně ty noční, více zastávkové), ale zpoždění nemívaly prakticky žádné.

Jarda

přesně tohle jsem chtěl taky napsat – je to dostatečná rezerva na základě zkušeností z praxe.
Pak by to rozhodilo celej rozpis jízd po ČR – mám osobní zkušenost z předcovidového období s \LeoExpress kdy jsme z Krakova přijeli do Bohumína na nádraží s opravdu velkým spožděním (něco přes hodinu) a vlak na nás čekal – pak to dělalo hroznou neplechu v ČR. Takže se opravdu nedivím, že je tam velká rezerva na na zpoždění jako takové a několikahodinovou pasovou kontrolu…

bakiy

Přece nebudou takový detaily psát do tiskové zprávy…

Platamon

No 10 hodin bude asi kapku více, ale je to dále východě než Bělehrad, kde se přestupy pod 6 hod považují za ostré a nestíhatelné… Já měl jen 4 hodinový a jen o půl hodiny nevyšel.