A co tam proboha vůbec chtějí dělat? Celé se to kompletně opravilo kolem r. 2010, a už na to chtějí znova sahat? O co jim jde, o čerpání Eurofondů za každou cenu?
borek.soukup
3 měsíců
Asi se přeci jen něco změnilo, přikládám text z doby nedávné, z roku 2002. Vážení, to co se mi stalo 22.07.2002 při cestě do Pavlovic patří spíše na Balkán, ale bohužel je to česká realita. Odjížděl jsem za přáteli z Prahy hl.n., expresem Ex 550 a přestoupil v Plzni na Os 7306 s příjezdem do Pavlovic ve 12:02. Vše probíhalo báječně, až do Stříbra. Zde dostala vlaková četa rozkaz o ukončení vlaku ve stanici Svojšín. Z této stanice jsme, pro výluku, pokračovali v cestě autobusy ČSAD Plzeň. Před nádražní budovou stály tři autobusy, jeden jel přímo, bez zastávek, do Plané,… Číst vice »
JanošNyul
3 měsíců
Je to hroznej průšvich,že tato trať zústala jednokolejná
Protože upravit chebskou trať při zachování stávající stopy by stálo nekřesťanský peníze. Z Plzně do Vranova by to jakžtakž to šlo, ale pak by se musel provrtat Ronšperk, kompletně upravit Stříbro. Bohužel pak se trať kroutí údolím Mže kde je kolmá skála, trať a sráz k řece. Takže buď se trať bude kroutit jak had v současné stopě, nebo by to v podstatě z poloviny úseku mezi Vranovem a Stříbrem až v podstatě k Plané u M.L. tunel, most, tunel,most….. .
Kdesevzaltusevzal
3 měsíců
U této trati je také zajímavé, proč byla zrušena přechodnost skupiny 3
Handzidcek
3 měsíců
Nechápu proč je za Pendolino náhradní autobus až do Karlových Varů. Myslím si, že Planá – Karlovy Vary už je dost dlouhý úsek na to, aby to tam bylo vedeno vlakem. Byť třeba jinou soupravou, než Pendolinem.
Protože je dobré od státu a KV kraje (Cheb – KV ) dostat zaplaceno za pendolíno, a poslat tam dva tři busy.
J.K.
3 měsíců
Je pravda že pro cesty od Chebu do Plzně to bude dobrá katastrofa – silniční uzavírka už u Jesenice, a když se člověk dokodrcá do Plzně, tak do Křimic, kde bude čekat na všechny autobusy aby pak teprve dojel do té Plzně…
suri
3 měsíců
Názorný příklad toho, jak to bude v budoucnu fungovat na druhém nejdůležitějším „kapacitním“ spojení s Německem přes Domažlice, kde u nás zůstanou jednokolejné kozí dráhy Staňkov – Blížejov a Domažlice – st. hranice.
Až na to že tady člověk chápe složitý terén, aspoň, jako argument proti druhé koleji. Louky u Staňkova smysl nedávají, jednokolejné úseky tam budou mít asi 3,5 km oba – o to větší je to pitomost…
Druhá kolej bude přes Klatovy. Pak už je potřeba jenom ve smlouvě požadovat, aby dopravce v případě výluky organizoval odklon a nevyháněl lidi tupě do NAD.
Dvě koleje vedle sebe rozhodně nejsou záruka nepřetržitého provozu, podívejte se na Vysočinu.
Jo, to bude terno, ty odklony na neelektrifikovanou nekapacitní kozí dráhu přes Kdyni a totálně zasekanou Plzeň – Klatovy, kde se to sype při sebemenší nepravidelnosti, a jejíž optimalizace, která je navržena tak, že kapacitě nijak moc nepomůže, je v tuto chvíli jen vzdálenou chimérou. A jednokolejný úsek Domažlice – st. hranice by se objížděl jak? Jestli myšleno přes Železnou Rudu, kam sice bude natažený z české strany drát, tak na to možno taky zapomenout kvůli kapacitě na Bavorské straně.
ale v Plzni letiště nemaj, armáda mu salámovou metodou zkracovala dráhu aby jej znehodnotila, takže tam můžou létat malá letadélka
jfp
3 měsíců
Mě na tom štve to načasování, v sezoně. To jako báby do lázní pojedou s kuframa nasardinkovaný v buse? Bohužel mě cesta NAD čeká minimálně 2x tento týden, i když budu jezdit károu jak to půjde, takže pak můžu poreferovat 🙁
Ten Norimberk je čím dál větší výzva. Přibyl přestup v Marktredwitz, sice celkem spolehlivý, ale kvůli tomu se nečeká na Krušnohora. Teď se to dočasně rozbije i od Plzně. Přes Schwandorf to ujede celkem garantovaně, ale když se nasčítá imigrační kontrola a pár čekání na zpožděný protivlak, aspoň člověk nečeká na ten další RE zase tak dlouho…
Jel jsem tam na konci roku 2022 a ten Swinger opravdu čekal 10 minut na zpožděný Krušnohor (od Plzně to přijelo včas). Cestou do Norimberka se zpoždění dohnalo. Samozřejmě mohlo jít o výjimku.
Zesp
3 měsíců
To je tedy další případ rekonstrukce již jednou rekonstruovaného koridoroveho úseku? Nebo to není rekonstrukce, ale jen hašení zanedbané údržby koridorove trati? Co se tam bude dělat???
Podle komentáře jste asi nikdy InterJetem nejel. Je to prostorný a pohodlný vůz, klimatizovaný a tichý. To ani nejpohodlnější autobus není. A kdyby bylo potřeba ještě věšího prostoru tak v InterJetu je i první třída, kde je placu i pro více nadrozměrné pasažéry.
100 km a víc a ne kousek
3 měsíců
Kdyby opravili 100 km a víc ale zase takový kousek je opět ostuda
Zapovězený směr. Ještě by mohlo někoho napadnout jezdit z Prahy do Žatce vlakem, nedej bože tu trať nějak vylepšit, přidat aspoň v části druhou kolej, kdepak… A to býval i tak přímý rychlík z Prahy v Chomutově o 12 minut dříve, než po „koridoru“ přes Ústí.
I dnes by přímý vlak Praha – Chomutov přes Kladno, Lužnou a Žatec ušetřil přibližně 10 minut jízdní doby, oproti trase přes Ústí. Jenže na této trasy je málo sídel na obsluhu a trať mezi Žatcem a Lužnou je tak extrémně zdegradovaná, že ani nejde díky tomu použít. Viz 23 km dlouhý mezistaniční úsek Krupá – Měcholupy, bez výhyben. Dobrá správa se opravdu činila. Už chybí jen stržení návěstidel a upgrade z D1 na D3, to SŽ taky umí skvěle.
Kolik jich tam bylo od stavby koridoru? Na sanaci skal by stejně nestačila, jsou z obou stran.
Leda by se práce prodloužily na 2 násobek, protože napřed jedna strana a pak druhá, k tomu pak ješte o 1/3 navíc, protože při průjezdu vlaku se musí práce přerušit. A byl by řev, že se to dělá moc dlouho, že se to má zavřít a udělat celé naráz.
Maximalizaci obsluhy sídel musíte provést trasou Plzeň – Stříbro – Svojšín – Bor – Tachov – Planá – Cheb – FL.
Na každém konci Brejlovec, 75 minut jízdní doba + 2 x přepřah, takže zpoždění za výlukou cca 80 minut 🙂
😊 V dubnu 2002, nejaka noc so/ne, přesně takto jel odklonovy R 352 Praha – Frankfurt, tenkrát mimořádně zkrácený na 9 vozu (nejspíš kvůli délce koleje v Tachove). Jeli jsme tam tenkrát „šotó“ s partnerkou. Údiv pruvodciho ze svojsinskeho Os nad jizdenkou do Chebu (jeli jsme ze Stribra, odj. cca 23:30) si pamatuju dodnes🤔🫢😅
Duvodem byla výstavba docasne přeložky tratě kvůli realizaci obchvatu I/21 v Brodu nad Tichou.
A to má taky jet každou hodinu jako vlaky z Plzně do Chebu, nebo jen nějaké náhodné výstřely? Problém začíná už v Praze, přes Dejvice se neprojede a spodem je nežádoucí výtoňský most a dvojitá úvrať na Smíchově. Stejně je potřeba řešit Plzeň a další stanice na trase.
A nejlépe v řazení hydra + 2x Bdtn + hydra. Jelo by to ráno z Prahy a odpoledne do Prahy. Prostě taková klasika. A Lužná by mohla půjčit špajzák BRn790.
A co tam proboha vůbec chtějí dělat? Celé se to kompletně opravilo kolem r. 2010, a už na to chtějí znova sahat? O co jim jde, o čerpání Eurofondů za každou cenu?
Asi se přeci jen něco změnilo, přikládám text z doby nedávné, z roku 2002. Vážení, to co se mi stalo 22.07.2002 při cestě do Pavlovic patří spíše na Balkán, ale bohužel je to česká realita. Odjížděl jsem za přáteli z Prahy hl.n., expresem Ex 550 a přestoupil v Plzni na Os 7306 s příjezdem do Pavlovic ve 12:02. Vše probíhalo báječně, až do Stříbra. Zde dostala vlaková četa rozkaz o ukončení vlaku ve stanici Svojšín. Z této stanice jsme, pro výluku, pokračovali v cestě autobusy ČSAD Plzeň. Před nádražní budovou stály tři autobusy, jeden jel přímo, bez zastávek, do Plané,… Číst vice »
Je to hroznej průšvich,že tato trať zústala jednokolejná
Průšvih je Váš pravopis.
Protože upravit chebskou trať při zachování stávající stopy by stálo nekřesťanský peníze. Z Plzně do Vranova by to jakžtakž to šlo, ale pak by se musel provrtat Ronšperk, kompletně upravit Stříbro. Bohužel pak se trať kroutí údolím Mže kde je kolmá skála, trať a sráz k řece. Takže buď se trať bude kroutit jak had v současné stopě, nebo by to v podstatě z poloviny úseku mezi Vranovem a Stříbrem až v podstatě k Plané u M.L. tunel, most, tunel,most….. .
U této trati je také zajímavé, proč byla zrušena přechodnost skupiny 3
Nechápu proč je za Pendolino náhradní autobus až do Karlových Varů. Myslím si, že Planá – Karlovy Vary už je dost dlouhý úsek na to, aby to tam bylo vedeno vlakem. Byť třeba jinou soupravou, než Pendolinem.
třeba pojede expresní bus přímo Plzeň – KV
Protože je dobré od státu a KV kraje (Cheb – KV ) dostat zaplaceno za pendolíno, a poslat tam dva tři busy.
Je pravda že pro cesty od Chebu do Plzně to bude dobrá katastrofa – silniční uzavírka už u Jesenice, a když se člověk dokodrcá do Plzně, tak do Křimic, kde bude čekat na všechny autobusy aby pak teprve dojel do té Plzně…
Názorný příklad toho, jak to bude v budoucnu fungovat na druhém nejdůležitějším „kapacitním“ spojení s Německem přes Domažlice, kde u nás zůstanou jednokolejné kozí dráhy Staňkov – Blížejov a Domažlice – st. hranice.
Kolik roků že byla pomalá jízda u skal v Černotíně? Já jen, že dvě kojele to nespasí, pokud bude přístup SŽ stejný jako v tom Černotíně.
Tak, tak. Bohužel jinak to nejde…
Až na to že tady člověk chápe složitý terén, aspoň, jako argument proti druhé koleji. Louky u Staňkova smysl nedávají, jednokolejné úseky tam budou mít asi 3,5 km oba – o to větší je to pitomost…
Druhá kolej bude přes Klatovy. Pak už je potřeba jenom ve smlouvě požadovat, aby dopravce v případě výluky organizoval odklon a nevyháněl lidi tupě do NAD.
Dvě koleje vedle sebe rozhodně nejsou záruka nepřetržitého provozu, podívejte se na Vysočinu.
Jo, to bude terno, ty odklony na neelektrifikovanou nekapacitní kozí dráhu přes Kdyni a totálně zasekanou Plzeň – Klatovy, kde se to sype při sebemenší nepravidelnosti, a jejíž optimalizace, která je navržena tak, že kapacitě nijak moc nepomůže, je v tuto chvíli jen vzdálenou chimérou. A jednokolejný úsek Domažlice – st. hranice by se objížděl jak? Jestli myšleno přes Železnou Rudu, kam sice bude natažený z české strany drát, tak na to možno taky zapomenout kvůli kapacitě na Bavorské straně.
Přece nedávno modernizované…
2010
Proč autobusem až na konečnou – Mariánské Lázně by ostudu neudělaly; a navíc na Jesenici chybí most = objížďky.
Správa železnic by měla zacvakat náhradní leteckou dopravu Praha-Karlovy Vary dojezdem vlakem do Chebu.
Aspoň se na tamním letišti začne něco dít…
ale v Plzni letiště nemaj, armáda mu salámovou metodou zkracovala dráhu aby jej znehodnotila, takže tam můžou létat malá letadélka
Mě na tom štve to načasování, v sezoně. To jako báby do lázní pojedou s kuframa nasardinkovaný v buse? Bohužel mě cesta NAD čeká minimálně 2x tento týden, i když budu jezdit károu jak to půjde, takže pak můžu poreferovat 🙁
Jasně, měli to udělat v lednu…
Nebo na jaře nebo na podzim.
Mmch. kdy že končila taková výluka Svojšín – Stříbro v roce 2008? Tuším v půlce prosince? 🙂
… a úplně poslední úsek Svojšín – Pavlovice byl, blahé paměti, ve výluce od začátku srpna 2010 do konce dubna 2011, a to i přes zimu.
A krásně se nám zpřetrhaly přestupní vazby v Chebu na Norimberk, takhle uprostřed prázdnin nádhera…
Ten Norimberk je čím dál větší výzva. Přibyl přestup v Marktredwitz, sice celkem spolehlivý, ale kvůli tomu se nečeká na Krušnohora. Teď se to dočasně rozbije i od Plzně. Přes Schwandorf to ujede celkem garantovaně, ale když se nasčítá imigrační kontrola a pár čekání na zpožděný protivlak, aspoň člověk nečeká na ten další RE zase tak dlouho…
Od Krušnohoru by nebyl v Chebu přípoj ani tak.
A co se týče čekání (na eventuálně zpožděný Krušnohor), tak to se směrem do SRN nedělo snad nikdy (ani v době, kdy ten přípoj „papírově“ byl).
Jel jsem tam na konci roku 2022 a ten Swinger opravdu čekal 10 minut na zpožděný Krušnohor (od Plzně to přijelo včas). Cestou do Norimberka se zpoždění dohnalo. Samozřejmě mohlo jít o výjimku.
To je tedy další případ rekonstrukce již jednou rekonstruovaného koridoroveho úseku? Nebo to není rekonstrukce, ale jen hašení zanedbané údržby koridorove trati? Co se tam bude dělat???
Sanace/zpevnění skalních masivů
Dřív byly skály kvalitnější! 😀
Vím jen o zpevnění nestabilního náspu u vjezdového návěstidla do Ošelína směrem od Pavlovic
…tam byla pomalá… Doufám že v rámci výluky i zpevní, sanují skály, vysekají meze, vyčistí odvodnění, …
…můžu doufat? 🙂🧐
Aspoň se lidi svezou autobusem, který je určitě lepší než vlak od ČD 😀
V čem je lepší? Méně pohodlí, nižší spolehlivost a bezpečnost. Fakt nevím, co by mělo být na autobusu lepšího, než na soupravě InterJet.
Že jede, ikdyž je na kolejích výluka.
Na tento troll komentář už nikdo neskočí, navíc molik ti je že tohle píšeš pod každým článkem?
Kolik*
Má ten autobus funkční klimatizaci?
Tak lidi to moc nepocítí mimo toho přestupu. Z plechovky pro sardinky Interjetu přejdou do stejně řešeného autobusu…. Komfort žádný tak jak tak…
Tak určitě. Místo hodiny a čtvrt jízdy v pohodlným vlaku pojedu dvě hodiny busem kdo ví jaký kvality.
Fakt super.
Podle komentáře jste asi nikdy InterJetem nejel. Je to prostorný a pohodlný vůz, klimatizovaný a tichý. To ani nejpohodlnější autobus není. A kdyby bylo potřeba ještě věšího prostoru tak v InterJetu je i první třída, kde je placu i pro více nadrozměrné pasažéry.
Kdyby opravili 100 km a víc ale zase takový kousek je opět ostuda
Ona celá trať je podle mě udělaná špatně, proč se tomu říká ‚koridor‘ když je to jednokolejná trať mezi Chebem a Plzní?
třeba existuje i biokoridor a tam není kolej žádná 🙂
Protože to jinak udělat nejde. Skály jsou nestabilní všude-zrovna trď pod Matterhornem
Že by sanovali skalní svahy i tam, kde je to v rovině?
Co takhle posilový vlak Praha – Žatec – Karlovy Vary – Cheb? Kromě nad ní. Jiného neumíme?
NAD
Zapovězený směr. Ještě by mohlo někoho napadnout jezdit z Prahy do Žatce vlakem, nedej bože tu trať nějak vylepšit, přidat aspoň v části druhou kolej, kdepak… A to býval i tak přímý rychlík z Prahy v Chomutově o 12 minut dříve, než po „koridoru“ přes Ústí.
A o kolik hodin by to bylo pomalejší než D7? A fungovala by v tom vlaku klima?
Hlavně to bude k ničemu lidem, kteří by jeli z Plzně Chomutova, šotouši totiž jinak než do koncové stanice nejezdí.
Narážím na výměnu cestujících v Plzni, jestli celou délky toho spoje jede alespoň 1/3 lidí, že by obsadili v tom náhradním rychlíku alespoň 2 vozy.
I dnes by přímý vlak Praha – Chomutov přes Kladno, Lužnou a Žatec ušetřil přibližně 10 minut jízdní doby, oproti trase přes Ústí. Jenže na této trasy je málo sídel na obsluhu a trať mezi Žatcem a Lužnou je tak extrémně zdegradovaná, že ani nejde díky tomu použít. Viz 23 km dlouhý mezistaniční úsek Krupá – Měcholupy, bez výhyben. Dobrá správa se opravdu činila. Už chybí jen stržení návěstidel a upgrade z D1 na D3, to SŽ taky umí skvěle.
„Jenže na této trasy je málo sídel na obsluhu“
Tak to je ideální trasa, kudy dálkové vést vlaky. Dokonce by ani nevadilo, že je pomalá, zatímco na koridoru vadí propad rychlosti na 140 km/h.
A cestující z Prahy do Plzně pojedou jak, když jim seberete soupravu na šotoobjížďku?
A co teprve Praha – Plzeň – Staňkov – Bor – Tachov – Planá – Cheb? Tím by se maximalizovala obsluha sídel na původní trase. 🙂
Tak ona by na mnoho výluk stačila v přímé trase z Plzně druhá kolej…
Kolik jich tam bylo od stavby koridoru? Na sanaci skal by stejně nestačila, jsou z obou stran.
Leda by se práce prodloužily na 2 násobek, protože napřed jedna strana a pak druhá, k tomu pak ješte o 1/3 navíc, protože při průjezdu vlaku se musí práce přerušit. A byl by řev, že se to dělá moc dlouho, že se to má zavřít a udělat celé naráz.
Lehátko included 🙂
A Rakovník – Bečov nic? Už ani ty šotosny nejsou co bývaly 🙂
Maximalizaci obsluhy sídel musíte provést trasou Plzeň – Stříbro – Svojšín – Bor – Tachov – Planá – Cheb – FL.
Na každém konci Brejlovec, 75 minut jízdní doba + 2 x přepřah, takže zpoždění za výlukou cca 80 minut 🙂
Nastane problém, brejlovec nesmí v uvedeném úseku topit… 🙂
No tak se vezmou B249, se stahovacím oknem nejlepší vozy, jaké kdy existovaly.
Výluka má ale být podle článku i výlukového JŘ už z Plaňan.
Z Pňovan. Máte pravdu, tudy to nepůjde 🙂
Jo, Pňovan 🙂
😊 V dubnu 2002, nejaka noc so/ne, přesně takto jel odklonovy R 352 Praha – Frankfurt, tenkrát mimořádně zkrácený na 9 vozu (nejspíš kvůli délce koleje v Tachove). Jeli jsme tam tenkrát „šotó“ s partnerkou. Údiv pruvodciho ze svojsinskeho Os nad jizdenkou do Chebu (jeli jsme ze Stribra, odj. cca 23:30) si pamatuju dodnes🤔🫢😅
Duvodem byla výstavba docasne přeložky tratě kvůli realizaci obchvatu I/21 v Brodu nad Tichou.
Na potvoru jsou v této přirozené objízdné trase zrovna výluky.
Úvrať v Tachově by to krapet komplikovala a navíc i na této trati je kdesi u Tachova výluka.
Marceli vy děláte čest svému zaměstnavateli #mynic.
A to má taky jet každou hodinu jako vlaky z Plzně do Chebu, nebo jen nějaké náhodné výstřely? Problém začíná už v Praze, přes Dejvice se neprojede a spodem je nežádoucí výtoňský most a dvojitá úvrať na Smíchově. Stejně je potřeba řešit Plzeň a další stanice na trase.
A pak budou bojovat proti 5vozovým rychlíkům na koridoru, které si sami vymysleli.
A nejlépe v řazení hydra + 2x Bdtn + hydra. Jelo by to ráno z Prahy a odpoledne do Prahy. Prostě taková klasika. A Lužná by mohla půjčit špajzák BRn790.