Z Plzně do Chebu nepojedou dva měsíce vlaky

Souprava InterJet. Foto: České dráhySouprava InterJet. Foto: České dráhy

Výluka se týká úseku Pňovany - Planá u Mariánských Lázní.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza St.

A co tam proboha vůbec chtějí dělat? Celé se to kompletně opravilo kolem r. 2010, a už na to chtějí znova sahat? O co jim jde, o čerpání Eurofondů za každou cenu?

borek.soukup

Asi se přeci jen něco změnilo, přikládám text z doby nedávné, z roku 2002. Vážení, to co se mi stalo 22.07.2002 při cestě do Pavlovic patří spíše na Balkán, ale bohužel je to česká realita. Odjížděl jsem za přáteli z Prahy hl.n., expresem Ex 550 a přestoupil v Plzni na Os 7306 s příjezdem do Pavlovic ve 12:02. Vše probíhalo báječně, až do Stříbra. Zde dostala vlaková četa rozkaz o ukončení vlaku ve stanici Svojšín. Z této stanice jsme, pro výluku, pokračovali v cestě autobusy ČSAD Plzeň. Před nádražní budovou stály tři autobusy, jeden jel přímo, bez zastávek, do Plané,… Číst vice »

JanošNyul

Je to hroznej průšvich,že tato trať zústala jednokolejná

Ingip

Průšvih je Váš pravopis.

krteček

Protože upravit chebskou trať při zachování stávající stopy by stálo nekřesťanský peníze. Z Plzně do Vranova by to jakžtakž to šlo, ale pak by se musel provrtat Ronšperk, kompletně upravit Stříbro. Bohužel pak se trať kroutí údolím Mže kde je kolmá skála, trať a sráz k řece. Takže buď se trať bude kroutit jak had v současné stopě, nebo by to v podstatě z poloviny úseku mezi Vranovem a Stříbrem až v podstatě k Plané u M.L. tunel, most, tunel,most….. .

Kdesevzaltusevzal

U této trati je také zajímavé, proč byla zrušena přechodnost skupiny 3

Handzidcek

Nechápu proč je za Pendolino náhradní autobus až do Karlových Varů. Myslím si, že Planá – Karlovy Vary už je dost dlouhý úsek na to, aby to tam bylo vedeno vlakem. Byť třeba jinou soupravou, než Pendolinem.

libor

třeba pojede expresní bus přímo Plzeň – KV

J.K.

Protože je dobré od státu a KV kraje (Cheb – KV ) dostat zaplaceno za pendolíno, a poslat tam dva tři busy.

J.K.

Je pravda že pro cesty od Chebu do Plzně to bude dobrá katastrofa – silniční uzavírka už u Jesenice, a když se člověk dokodrcá do Plzně, tak do Křimic, kde bude čekat na všechny autobusy aby pak teprve dojel do té Plzně…

suri

Názorný příklad toho, jak to bude v budoucnu fungovat na druhém nejdůležitějším „kapacitním“ spojení s Německem přes Domažlice, kde u nás zůstanou jednokolejné kozí dráhy Staňkov – Blížejov a Domažlice – st. hranice.

Jiří Kocurek

Kolik roků že byla pomalá jízda u skal v Černotíně? Já jen, že dvě kojele to nespasí, pokud bude přístup SŽ stejný jako v tom Černotíně.

Petr Šimral

Tak, tak. Bohužel jinak to nejde…

J.K.

Až na to že tady člověk chápe složitý terén, aspoň, jako argument proti druhé koleji. Louky u Staňkova smysl nedávají, jednokolejné úseky tam budou mít asi 3,5 km oba – o to větší je to pitomost…

Kuba2

Druhá kolej bude přes Klatovy. Pak už je potřeba jenom ve smlouvě požadovat, aby dopravce v případě výluky organizoval odklon a nevyháněl lidi tupě do NAD.
Dvě koleje vedle sebe rozhodně nejsou záruka nepřetržitého provozu, podívejte se na Vysočinu.

suri

Jo, to bude terno, ty odklony na neelektrifikovanou nekapacitní kozí dráhu přes Kdyni a totálně zasekanou Plzeň – Klatovy, kde se to sype při sebemenší nepravidelnosti, a jejíž optimalizace, která je navržena tak, že kapacitě nijak moc nepomůže, je v tuto chvíli jen vzdálenou chimérou. A jednokolejný úsek Domažlice – st. hranice by se objížděl jak? Jestli myšleno přes Železnou Rudu, kam sice bude natažený z české strany drát, tak na to možno taky zapomenout kvůli kapacitě na Bavorské straně.

zdenek

Přece nedávno modernizované…

pedro

2010

kpetr

Proč autobusem až na konečnou – Mariánské Lázně by ostudu neudělaly; a navíc na Jesenici chybí most = objížďky.

Jan

Správa železnic by měla zacvakat náhradní leteckou dopravu Praha-Karlovy Vary dojezdem vlakem do Chebu.

Jan

Aspoň se na tamním letišti začne něco dít…

P_V

ale v Plzni letiště nemaj, armáda mu salámovou metodou zkracovala dráhu aby jej znehodnotila, takže tam můžou létat malá letadélka

jfp

Mě na tom štve to načasování, v sezoně. To jako báby do lázní pojedou s kuframa nasardinkovaný v buse? Bohužel mě cesta NAD čeká minimálně 2x tento týden, i když budu jezdit károu jak to půjde, takže pak můžu poreferovat 🙁

bkv

Jasně, měli to udělat v lednu…

xyz

Nebo na jaře nebo na podzim.

Mmch. kdy že končila taková výluka Svojšín – Stříbro v roce 2008? Tuším v půlce prosince? 🙂

xyz

… a úplně poslední úsek Svojšín – Pavlovice byl, blahé paměti, ve výluce od začátku srpna 2010 do konce dubna 2011, a to i přes zimu.

Rei

A krásně se nám zpřetrhaly přestupní vazby v Chebu na Norimberk, takhle uprostřed prázdnin nádhera…

Twix

Ten Norimberk je čím dál větší výzva. Přibyl přestup v Marktredwitz, sice celkem spolehlivý, ale kvůli tomu se nečeká na Krušnohora. Teď se to dočasně rozbije i od Plzně. Přes Schwandorf to ujede celkem garantovaně, ale když se nasčítá imigrační kontrola a pár čekání na zpožděný protivlak, aspoň člověk nečeká na ten další RE zase tak dlouho…

xyz

Od Krušnohoru by nebyl v Chebu přípoj ani tak.

A co se týče čekání (na eventuálně zpožděný Krušnohor), tak to se směrem do SRN nedělo snad nikdy (ani v době, kdy ten přípoj „papírově“ byl).

Twix

Jel jsem tam na konci roku 2022 a ten Swinger opravdu čekal 10 minut na zpožděný Krušnohor (od Plzně to přijelo včas). Cestou do Norimberka se zpoždění dohnalo. Samozřejmě mohlo jít o výjimku.

Zesp

To je tedy další případ rekonstrukce již jednou rekonstruovaného koridoroveho úseku? Nebo to není rekonstrukce, ale jen hašení zanedbané údržby koridorove trati? Co se tam bude dělat???

Plech

Sanace/zpevnění skalních masivů

Jiří Kocurek

Dřív byly skály kvalitnější! 😀

pedro

Vím jen o zpevnění nestabilního náspu u vjezdového návěstidla do Ošelína směrem od Pavlovic

Míla

…tam byla pomalá… Doufám že v rámci výluky i zpevní, sanují skály, vysekají meze, vyčistí odvodnění, …
…můžu doufat? 🙂🧐

Tonda Čihák

Aspoň se lidi svezou autobusem, který je určitě lepší než vlak od ČD 😀

Achilles

V čem je lepší? Méně pohodlí, nižší spolehlivost a bezpečnost. Fakt nevím, co by mělo být na autobusu lepšího, než na soupravě InterJet.

Jiří Kocurek

Že jede, ikdyž je na kolejích výluka.

Miroslav

Na tento troll komentář už nikdo neskočí, navíc molik ti je že tohle píšeš pod každým článkem?

Miroslav

Kolik*

František

Má ten autobus funkční klimatizaci?

Zesp

Tak lidi to moc nepocítí mimo toho přestupu. Z plechovky pro sardinky Interjetu přejdou do stejně řešeného autobusu…. Komfort žádný tak jak tak…

Daniel

Tak určitě. Místo hodiny a čtvrt jízdy v pohodlným vlaku pojedu dvě hodiny busem kdo ví jaký kvality.
Fakt super.

highway

Podle komentáře jste asi nikdy InterJetem nejel. Je to prostorný a pohodlný vůz, klimatizovaný a tichý. To ani nejpohodlnější autobus není. A kdyby bylo potřeba ještě věšího prostoru tak v InterJetu je i první třída, kde je placu i pro více nadrozměrné pasažéry.

100 km a víc a ne kousek

Kdyby opravili 100 km a víc ale zase takový kousek je opět ostuda

Miroslav

Ona celá trať je podle mě udělaná špatně, proč se tomu říká ‚koridor‘ když je to jednokolejná trať mezi Chebem a Plzní?

libor

třeba existuje i biokoridor a tam není kolej žádná 🙂

Karel

Protože to jinak udělat nejde. Skály jsou nestabilní všude-zrovna trď pod Matterhornem

Jiří Kocurek

Že by sanovali skalní svahy i tam, kde je to v rovině?

marcel.stancl

Co takhle posilový vlak Praha – Žatec – Karlovy Vary – Cheb? Kromě nad ní. Jiného neumíme?

marcel.stancl

NAD

Frantisek X

Zapovězený směr. Ještě by mohlo někoho napadnout jezdit z Prahy do Žatce vlakem, nedej bože tu trať nějak vylepšit, přidat aspoň v části druhou kolej, kdepak… A to býval i tak přímý rychlík z Prahy v Chomutově o 12 minut dříve, než po „koridoru“ přes Ústí.

František

A o kolik hodin by to bylo pomalejší než D7? A fungovala by v tom vlaku klima?

Jiří Kocurek

Hlavně to bude k ničemu lidem, kteří by jeli z Plzně Chomutova, šotouši totiž jinak než do koncové stanice nejezdí.

Narážím na výměnu cestujících v Plzni, jestli celou délky toho spoje jede alespoň 1/3 lidí, že by obsadili v tom náhradním rychlíku alespoň 2 vozy.

Os5600

I dnes by přímý vlak Praha – Chomutov přes Kladno, Lužnou a Žatec ušetřil přibližně 10 minut jízdní doby, oproti trase přes Ústí. Jenže na této trasy je málo sídel na obsluhu a trať mezi Žatcem a Lužnou je tak extrémně zdegradovaná, že ani nejde díky tomu použít. Viz 23 km dlouhý mezistaniční úsek Krupá – Měcholupy, bez výhyben. Dobrá správa se opravdu činila. Už chybí jen stržení návěstidel a upgrade z D1 na D3, to SŽ taky umí skvěle.

Jiří Kocurek

„Jenže na této trasy je málo sídel na obsluhu“

Tak to je ideální trasa, kudy dálkové vést vlaky. Dokonce by ani nevadilo, že je pomalá, zatímco na koridoru vadí propad rychlosti na 140 km/h.

Jiří Kocurek

A cestující z Prahy do Plzně pojedou jak, když jim seberete soupravu na šotoobjížďku?

Kuba2

A co teprve Praha – Plzeň – Staňkov – Bor – Tachov – Planá – Cheb? Tím by se maximalizovala obsluha sídel na původní trase. 🙂

Frantisek X

Tak ona by na mnoho výluk stačila v přímé trase z Plzně druhá kolej…

Jiří Kocurek

Kolik jich tam bylo od stavby koridoru? Na sanaci skal by stejně nestačila, jsou z obou stran.

Leda by se práce prodloužily na 2 násobek, protože napřed jedna strana a pak druhá, k tomu pak ješte o 1/3 navíc, protože při průjezdu vlaku se musí práce přerušit. A byl by řev, že se to dělá moc dlouho, že se to má zavřít a udělat celé naráz.

soumar

Lehátko included 🙂

J.K.

A Rakovník – Bečov nic? Už ani ty šotosny nejsou co bývaly 🙂

Petr Šimral

Maximalizaci obsluhy sídel musíte provést trasou Plzeň – Stříbro – Svojšín – Bor – Tachov – Planá – Cheb – FL.
Na každém konci Brejlovec, 75 minut jízdní doba + 2 x přepřah, takže zpoždění za výlukou cca 80 minut 🙂

bakiy

Nastane problém, brejlovec nesmí v uvedeném úseku topit… 🙂

Jiří Kocurek

No tak se vezmou B249, se stahovacím oknem nejlepší vozy, jaké kdy existovaly.

Kuba2

Výluka má ale být podle článku i výlukového JŘ už z Plaňan.

Petr Šimral

Z Pňovan. Máte pravdu, tudy to nepůjde 🙂

Kuba2

Jo, Pňovan 🙂

Camillos

😊 V dubnu 2002, nejaka noc so/ne, přesně takto jel odklonovy R 352 Praha – Frankfurt, tenkrát mimořádně zkrácený na 9 vozu (nejspíš kvůli délce koleje v Tachove). Jeli jsme tam tenkrát „šotó“ s partnerkou. Údiv pruvodciho ze svojsinskeho Os nad jizdenkou do Chebu (jeli jsme ze Stribra, odj. cca 23:30) si pamatuju dodnes🤔🫢😅
Duvodem byla výstavba docasne přeložky tratě kvůli realizaci obchvatu I/21 v Brodu nad Tichou.

Vít Jůza

Na potvoru jsou v této přirozené objízdné trase zrovna výluky.

Paveldacicky

Úvrať v Tachově by to krapet komplikovala a navíc i na této trati je kdesi u Tachova výluka.

Petr Vašek

Marceli vy děláte čest svému zaměstnavateli #mynic.

Twix

A to má taky jet každou hodinu jako vlaky z Plzně do Chebu, nebo jen nějaké náhodné výstřely? Problém začíná už v Praze, přes Dejvice se neprojede a spodem je nežádoucí výtoňský most a dvojitá úvrať na Smíchově. Stejně je potřeba řešit Plzeň a další stanice na trase.

Jiří Kocurek

A pak budou bojovat proti 5vozovým rychlíkům na koridoru, které si sami vymysleli.

MartinS.

A nejlépe v řazení hydra + 2x Bdtn + hydra. Jelo by to ráno z Prahy a odpoledne do Prahy. Prostě taková klasika. A Lužná by mohla půjčit špajzák BRn790.