Z Pardubic zmizelo úzké hrdlo na západě města, ŘSD dokončilo proměnu křižovatky Palackého
Křižovatku čeká ještě dobudování trolejbusové trati.
V Pardubicích je po dvou letech dokončena dostavba mimoúrovňové křižovatky silnic I/36 a I/37 u mostu přes Labe na západním okraji města. Úpravou křižovatky Palackého došlo především k odstranění úzkého hrdla, kdy ve směru od Hradce Králové a Chrudimi přiváděla dopravu čtyřpruhová komunikace do dvoupruhové silnice. Kvůli tomu zde byly časté kolony.
Ke zprovoznění křižovatky došlo už předminulý týden, slavnostní otevření připravilo ŘSD na dnešní den. Úprava přinesla odstranění posledního úzkého hrdla, řidiči nově mohou využívat čtyři jízdní pruhy z Hradce Králové až k pardubickému Paramu. Součástí stavby byly úpravy stávajících komunikací, mostních objektů, opěrných zdí, vegetace a přeložky inženýrských sítí. Dostavbou nového jízdního pásu silnice I/37 v prostoru křižovatky nyní došlo ke sjednocení profilu, a tím ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Proměnu křižovatky provedla za 185 milionů korun Skanska, detailně je akce popsána v informačním letáku.
„Oproti původním plánům nestačilo na okružní křižovatce u Lidlu vyměnit pouze asfaltový koberec. Pod vozovkou byly objeveny staré dlažební kostky a křižovatka musela být proto obnovena v celé konstrukční vrstvě,“ říká projektový manažer Skanska Milan Zeman. Přestavbou okružní křižovatky u Lidlu vznikl samostatný bypass pro MHD ve směru Chrudim – vlakové nádraží a pro všechna vozidla také bypass ve směru vlakové nádraží – Hradec Králové. V rámci stavby byl jeden most zrekonstruován, jeden nově postaven a jeden prodloužen.
Křižovatku čeká ještě další úprava: Dopravní podnik města Pardubice chystá v tomto úseku vybudování trolejbusové trati. Nemělo by dojít ale k žádnému novému rozkopávání: nové sloupy veřejného osvětlení zvládnou již nést i troleje.