Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Dostavba křižovatky Palackého v Pardubicích začne v září, zakázku získala Skanska

Rozšiřování I/37, Pardubice. Pramen: ŘSD
Rozšiřování I/37, Pardubice. Pramen: ŘSD

Křižovatka Palackého v Pardubicích, kde se rozpojují (spojují) dva důležité krajské tahy I/37 a I/36, se konečně dočká plnohodnotného tvaru. Dostavba mimoúrovňové křižovatky na západním okraji krajského města spojená s navýšením kapacity začne v září. Ředitelství silnic a dálnic už dokončilo tendr na zhotovitele.

Vítězem soutěže je Skanska, která přišla s cenou 185 milionů bez DPH. Předpokládaná cena stavby byla 162 milionů bez DPH. Vedle smlouvy se zhotovitelem už má ŘSD i všechny potřebné pozemky a pravomocná stavební povolení. Hotovo by mělo být v roce 2021.

Křižovatka dnes působí na severojižním tahu od Hradce Králové na Chrudim jako úzké hrdlo. V prostoru křižovatky totiž končí čtyřpruhové uspořádání silnice I/37. Dostavbou křižovatky dojde k plnohodnotnému propojení stávajícího čtyřpruhového profilu ve směru od Hradce s nedávno zprovozněným čtyřpruhovým profilem ve směru na Chrudim. Křižovatka je dosud pouze dvoupruhová.

Křižovatka Palackého, Pardubice. Pramen: ŘSD
Křižovatka Palackého, Pardubice. Pramen: ŘSD
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
smart

Toto tvrzení není úplně správné: „Křižovatka dnes působí na severojižním tahu od Hradce Králové na Chrudim jako úzké hrdlo.“ Směr HK-Chrudim je průjezdný plynule. To samé nájezd od nádraží směrem na Chrudim či HK. Jediný problém je ve sjezdu od HK do centra a od Chrudimi do centra. Za to ale nemůže stávající dvoupruh, ale nevhodně upravený prostor před nádražím.

Jirka

Přesně, úzké hrdlo je až sjezd přes malý kruhák k nádraží, tahle stavba je aktuálně v podstatě zbytečná.

Mig

Nemáte úplně pravdu. Vinou zašpuntovaného přednádraží se ve špičce tvoří kolony i na dvoupruhu od HK, neboť se na konci silnice zužuje do jednoho pruhu… Ale jinak souhlas, že trasa HK – Chrudim je méně problematická. A do centra nebudou kolony, až bude a) obchvat Trnová – Dubina a/nebo b) D35 k Vysokému Mýtu…

stanley.hl

Až bude obchvat na Dubinu, tak potom se zastaví život u Globusu. https://www.youtube.com/watch?v=M5vR5NPFFK0
Do stávajícího špuntu se přivede další tranzitní doprava a už to nezachrání ani další nesmyslný kruháč.

Partneři

Škoda transportation