Z Ostravy se začalo létat na Mauricius, za týden přibude Thajsko
Boeing 787-9 letecké společnosti Norse Atlantic Airways. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Chartery Čedoku obslouží Boeingy 787-9 Dreamliner.
Chartery Čedoku obslouží Boeingy 787-9 Dreamliner.
Právě jsem se vrátila z Mauricia. V Miláně nebyly dvě hodiny na přestup, protože vždy mírné zpoždění :D. Ale stačilo to na rychlo nákup v duty free a kávičku. Všude vás provází zaměstnanci letiště a ukazují, kde jít. Musí se přecházet z terminálu A na terminál B přes pásovku a pak opačně z B na A. Pořad lepší být chvilku v Miláně a protáhnout nohy, než se kodrcat do Vídně nebo Prahy a i ostatní cestující si právě toto pochvalovali. Na palubě byly letušky z Norse a pár lidí z Neosu, ale veškeré vybavení Neos (deky, sluchátka, polštáře atd). Letěla… Číst vice »
A když se vycestování do zahraničí zakáže, tak to těm důchodcům … ale vůbec nepomůže.
Mluvite z vlastni zkusenosti?
Libi se mi jak se cedok hrdi primym letem na Mauricius a Mosnovaci jim tam natvrdo hodi MXP
Nejak bych predpokladal, ze zrovna duchodcu to letadlo plne nebude.
To záleží na spoustě okolností. Oba moji rodiče mají důchod relativně pěkný, ale stejně jim se sestrou měsíčně pomáháme aby jim zbylo na to co potřebují a i tak jsme schopni jet několikrát do roka na rodinou dovolenou do zahraničí (lyže, moře atp.)
Důchodce se má tak jak pracoval a jak bychoval svoje děti. S leteckou dovolenou to nemánic společného. Šup zpátky na novinky…
Ale my vam to neprejeme
Čedok je tak úspěšný se svými chartery, že prodává Zanzibar za 15 000 Kč, Mauricius, který měl létat 1x týdně z Brna a Ostravy létá 1x za 14 dní. Myslím, že tu měl někdo velké oči, nechtěl bych se zodpovídat managmentu 😀
Zřejmě vědí, proč to dělají. Nicméně to není pouze o letošku. Funguje to takto dlouhodobě. Před dvěma lety se dalo v last minute koupit Thajsko za 17.
A zpovídat managementu ? Toto takto létá na základě rozhodnutí managementu. Otočit letadlo do Thajska stojí nějakých 8-10 milionů CZK. Myslíte, že o tomto rozhoduje nějaký řadový referent v kanclu ?
Není ta cena nějak moc vysoká?
V Ostravě by asi víc frčely destinace jako Moskva nebo Soči.
Pásová kontrola probíhá v Ostravě nebo v Miláně?
Kontrolu pásů provádí letušky před každým vzletem.
A také při možné turbulenci a pak před přistáním.
Když se jedná o let na Mauricius přes Miláno, tak pasovka probíhá v Miláně, jelikož z Ostravy je to bráno jako let v schengenu do Itálie.
Ovšem jiná situace bude s Phuketem – tam to bude tak, že italští cestující mířící do Thajska doletí do Ostravy, zde projdou pasovou kontrolou spolu s ostravskými cestujícímí a poletí direct do Phuketu
Ok, to jsem si myslel. Takže ten let je v praxi přímý jen pro kufry. Cestují musí vystoupit, přes kontrolu a nastoupit. To, že pak nastoupí zpátky do letadla, ze kterého před chvílí vystoupili, je z hlediska komfortu irelevantní. Akorát je tam jistota, že to neuletí.
Tak to jste myslel pasovou, nikoli pásovou kontrolu.
Ano, automatická kontrola zasáhla a já jsem si to po sobě nepřečetl…
Oni je fakt vyženou z letadla? .)
Vyženou. Už se tak dělo na letu Brno – Mauricius. Holt to tak je – schengen a neschengen let
Není pak pro Moraváky lepší letět z VIE? Je to nejblíž a Austrian to umí opravdu jako přímý let pokud vím.
je, ale to pak nemají zájezd, ale cestu i pobyt si organizují sami. Předpokládám, že toto míří na lidi, co si kupují celé zájezdy a nechtějí mít starosti s celým zařizováním. Lety z Vídně s OS jsou přímé, ale pak si sami musíte zajistit transfer z letiště i ubytování. U CK je to vše zajištěno
cestovky nabizi organizovane zajezdy i s odlety z vidne 😉
No, to vubec nemusi tak fungovat. Kdyz letis pres Milan ze Singapuru, tak pokracujes jako non-Schengen az do Barcelony, stejne tak v Barcelone prejdes pasovkou a uz jsi non-Schegen az do Singapuru, vc. mezipristati v Milanu.
A to se na ten let dokonce prodavaj letenky Barcelona-Milan, na rozdil od toho.
Je to nějak důležité pro ten samotný fakt, že letíte na dovolenou?
V praxi je to vlastně let s přestupem. Mě osobně je to asi jedno. Ale jsou lidi, co se těch přestupů trochu bojí, protože mají strach, že se ztratí na letišti, kde se nevyznají a kde se nedomluví. Pokud to cestovka prodává jako přímý let, tak je to pro ně dost zavádějící.
Přímý let OSR – MRU znamená u Čedoku dvouhodinová čekačka v MXP 😂
Ano, na druhou stranu je to pořád výrazný pokrok oproti nutnosti cestovat na letiště, odkud jsou přímé lety bez mezipřistání.
Pořád lepší než jet z Ostravy do Prahy…..
Nechápu smysl toho dělat týdenní turnusy. Když tam doletíte, tak pár dnů trvá, než se člověk vzpamatuje a srovná si čas a šup už letí zpátky a doma to týden rozchází.
Jde o zájem převažující skupiny klientů… A jde o trend, který se sem už pár let dostává ze Západu, dříve oblíbené 10/11 nocí zájezdy jsou na ústupu ve prospěch cest na 7/14 dní. A pokud jde o Mauricius, tak tam je časový rozdíl relativně malý, tam žádné vzpamatování není úplně potřeba.
14 dnů by nebyl problém, ale oni tam napálí dvojnásobnou cenu, takže člověk zaplatí cestu dvakrát, takže to celkově nedává žádný smysl.
Já jsem byl před týdnem na ostrově Phu Quock ve Vietnamu. Také na týden. Cestovky organizují to, co po nich požadují jejich klienti.
Takže vy jste to takto žádal? Není lepší odletět takto přece jen poněkud dál na 10-20 dnů?
No my také letíme na týden do Dominikány. Bohužel né každý může být, tak dlouho pryč vzhledem k zaměstnání.
Tolik dovolené nemám.
Pokud chcete letět na 10-20 dnů, lette s cestovkou, která nabízí zájezd na 10-20 dnů.
definujte problém.
Tak trochu jsem to zvažoval, ale jak vidno, tak u nás takové nejsou, takže zůstanu u toho, že si vše organizujeme sami.
tak jsou jich kvanta.
tvrzni “nejsou” svedci o problemu nekde jinde.
No tak mě ten týden úplně vyhovuje, třeba i do Dom.rep. teď v zimě posun jen -5…
No tak vidím, že nás čeká peklo. Nedávno jsem byl na necelé tři týdny poměrně daleko a potkal jsem tam Francouzku, která se nás ptala, kdy se vracíme a byla v šoku, když jsme ji řekli, že za dva týdny. Strašně nám záviděla, protože přiletěla jen na 4 noci a to lez z Paříže jedním směrem s přestupem byl kolem 20h. Já se omlouvám, asi jsme divná rodina, ale když už někam jedeme, tak si to chceme užít a poznat to místo a místní lidi a většinou tak po týdnu se teprve začneme cítit jako doma, odpočineme si. Jak vidno… Číst vice »
Moc nechápu – jedna cestovka nabízí kvůli pravidelnosti letů 7/14 dnů, a vy děláíte, že se proti vám spikl celý svět a nikdo vám neudělá zájezd na 12?
použil jsem první vyhledavač zájezdů cestovek, zadal požadavek na mauricius na 12 dnů a stačilo si vybrat.
zkuste totéž 🙂 každému vyhovuje něco jiného. a každemu je vyhověno. Nejsme v době , kdy jediná cestovka v republice byl čedok.
a popsat tady o tom dvě vlákna – to už je opravdu mazec 😀
Vaše již klasické záměrné nepochopení. Mě by se těch 14 dnů i líbilo, ale co se mi nelíbí je platit cenu jako za dva lety tam a zpátky. Vy jste opravdu našel Mauricius s odletem z Ostravy na 12 dnů? Mohu vás požádat o link prosím? Děkuji.
o ostrave jste nic nepsal. psal jste o neschopnosti cestovek.
A co tak letět bez cestovky na přesně takovou dobu, jaká mi vyhovuje.
Pochopil jsem z fotek správně, že letadlo je Norse Atlantic, ale posádka je Neosu?
Posádka je Norse Atlantic, každopádně pár zástupců (2 stevardky) z Neosu tam jsou přítomny.
Pokud se plány nezmění, v Ostravě by se měla střídat letadla B787-9 on Norse Atlantic s imatrikulacemi LN-LNR a LN-LNO
Mohl bych poprosit o zdroj této informace? Jste zaměstnanec / zaměstnankyně Letiště Ostrava?
Pilot ma ovsem na sobe kosili neos…
Je super, že tyto lety jsou, doufám že budou úspěšné a budou pokračovat i v dalších letech. Co mě ale vadí, že Čedok na příští rok zrušil z OSR FUE a ani nepřidal nic nového, jenom Dalamán. I v BRQ korekce nabídky. Jestli někdo něco ví více, napište.
jj, taky jsem se díval, že Čedok to trochu zredukoval…. a myslím, že i Der Touristik…. škoda pro regionální letiště…
Neprodaji to není tak velka kupní síla. tak je redukce potřeba.
Kolik míst v letadle je pro Čedok?
100
Co to přesně znamena pět letů?
Pětkrát přijdou do ostravského terminálu cestující, jejichž cílovou destinací je Mauricius:-)
Takže příšti týden zbyvajíci 4. lety…. to ta zimní exotika dlouho nevydržela….
Mauricius – odlety 25.12, 15.1, 26.2, 19.3
Phuket – odlety 12.12, 2.1, 24.1, 7.3, 28.3
Přílet zpět vždy o 8 dní později.
To je tak složité věnovat 3 minuty svého času, než vypustíte takový hlod?
Věnoval jsem 10min a nikde jsem nenašel data, všude pouze zminka 5 charterových letů. Proto jsem se zeptal co to přesně zmanena, zda je to co týden, napřeskáčku, či jinak. Dostál jsem od autora zprávu to je cestující 5x projdou halou…..
To ma teda fungovat jak, 15.1 prileti prazdny Dreamliner, odveze lidi na Mauricius, ti lidi pak zas prileti 23ho a prazdny Dreamliner si odleti zpet domu do Italie?
Takhle to ale bylo od začátku plánované. Ale chápu, rýpnout si do regionu je někde pořád ještě trend:-)
Rypnout jsem si nechtěl. Jen mě jako Mošnováka mrzí že letiště jede nonstop a každe letadlo znamena přijem… a tohle není malý čmelák.
Navíc mě to zajimalo jako spottera…
To znamená zhruba něco mezi 4 a 6