regio-vlak

Z Ostravy se začalo létat na Mauricius, za týden přibude Thajsko

Boeing 787-9 letecké společnosti Norse Atlantic Airways. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýBoeing 787-9 letecké společnosti Norse Atlantic Airways. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Chartery Čedoku obslouží Boeingy 787-9 Dreamliner.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mia

Právě jsem se vrátila z Mauricia. V Miláně nebyly dvě hodiny na přestup, protože vždy mírné zpoždění :D. Ale stačilo to na rychlo nákup v duty free a kávičku. Všude vás provází zaměstnanci letiště a ukazují, kde jít. Musí se přecházet z terminálu A na terminál B přes pásovku a pak opačně z B na A. Pořad lepší být chvilku v Miláně a protáhnout nohy, než se kodrcat do Vídně nebo Prahy a i ostatní cestující si právě toto pochvalovali. Na palubě byly letušky z Norse a pár lidí z Neosu, ale veškeré vybavení Neos (deky, sluchátka, polštáře atd). Letěla… Číst vice »

Jiří Kocurek

A když se vycestování do zahraničí zakáže, tak to těm důchodcům … ale vůbec nepomůže.

David

Mluvite z vlastni zkusenosti?

Rn42

Libi se mi jak se cedok hrdi primym letem na Mauricius a Mosnovaci jim tam natvrdo hodi MXP

Rn42

Nejak bych predpokladal, ze zrovna duchodcu to letadlo plne nebude.

Hasler

To záleží na spoustě okolností. Oba moji rodiče mají důchod relativně pěkný, ale stejně jim se sestrou měsíčně pomáháme aby jim zbylo na to co potřebují a i tak jsme schopni jet několikrát do roka na rodinou dovolenou do zahraničí (lyže, moře atp.)

Důchodce se má tak jak pracoval a jak bychoval svoje děti. S leteckou dovolenou to nemánic společného. Šup zpátky na novinky…

David

Ale my vam to neprejeme

MikeK

Čedok je tak úspěšný se svými chartery, že prodává Zanzibar za 15 000 Kč, Mauricius, který měl létat 1x týdně z Brna a Ostravy létá 1x za 14 dní. Myslím, že tu měl někdo velké oči, nechtěl bych se zodpovídat managmentu 😀

V.N.

Zřejmě vědí, proč to dělají. Nicméně to není pouze o letošku. Funguje to takto dlouhodobě. Před dvěma lety se dalo v last minute koupit Thajsko za 17.

V.N.

A zpovídat managementu ? Toto takto létá na základě rozhodnutí managementu. Otočit letadlo do Thajska stojí nějakých 8-10 milionů CZK. Myslíte, že o tomto rozhoduje nějaký řadový referent v kanclu ?

lvy

Není ta cena nějak moc vysoká?

Jan

V Ostravě by asi víc frčely destinace jako Moskva nebo Soči.

Jan

Pásová kontrola probíhá v Ostravě nebo v Miláně?

jiný Petr

Kontrolu pásů provádí letušky před každým vzletem.

lvy

A také při možné turbulenci a pak před přistáním.

Amelia

Když se jedná o let na Mauricius přes Miláno, tak pasovka probíhá v Miláně, jelikož z Ostravy je to bráno jako let v schengenu do Itálie.

Ovšem jiná situace bude s Phuketem – tam to bude tak, že italští cestující mířící do Thajska doletí do Ostravy, zde projdou pasovou kontrolou spolu s ostravskými cestujícímí a poletí direct do Phuketu

Jan

Ok, to jsem si myslel. Takže ten let je v praxi přímý jen pro kufry. Cestují musí vystoupit, přes kontrolu a nastoupit. To, že pak nastoupí zpátky do letadla, ze kterého před chvílí vystoupili, je z hlediska komfortu irelevantní. Akorát je tam jistota, že to neuletí.

jiný Petr

Tak to jste myslel pasovou, nikoli pásovou kontrolu.

Jan

Ano, automatická kontrola zasáhla a já jsem si to po sobě nepřečetl…

Air Traveller

Oni je fakt vyženou z letadla? .)

Jirka

Vyženou. Už se tak dělo na letu Brno – Mauricius. Holt to tak je – schengen a neschengen let

Bob

Není pak pro Moraváky lepší letět z VIE? Je to nejblíž a Austrian to umí opravdu jako přímý let pokud vím.

Ota Zima

je, ale to pak nemají zájezd, ale cestu i pobyt si organizují sami. Předpokládám, že toto míří na lidi, co si kupují celé zájezdy a nechtějí mít starosti s celým zařizováním. Lety z Vídně s OS jsou přímé, ale pak si sami musíte zajistit transfer z letiště i ubytování. U CK je to vše zajištěno

Air Traveller

cestovky nabizi organizovane zajezdy i s odlety z vidne 😉

Rn42

No, to vubec nemusi tak fungovat. Kdyz letis pres Milan ze Singapuru, tak pokracujes jako non-Schengen az do Barcelony, stejne tak v Barcelone prejdes pasovkou a uz jsi non-Schegen az do Singapuru, vc. mezipristati v Milanu.

A to se na ten let dokonce prodavaj letenky Barcelona-Milan, na rozdil od toho.

Karel 2

Je to nějak důležité pro ten samotný fakt, že letíte na dovolenou?

Jan

V praxi je to vlastně let s přestupem. Mě osobně je to asi jedno. Ale jsou lidi, co se těch přestupů trochu bojí, protože mají strach, že se ztratí na letišti, kde se nevyznají a kde se nedomluví. Pokud to cestovka prodává jako přímý let, tak je to pro ně dost zavádějící.

Radek Šlosar

Přímý let OSR – MRU znamená u Čedoku dvouhodinová čekačka v MXP 😂

Alan Wank

Ano, na druhou stranu je to pořád výrazný pokrok oproti nutnosti cestovat na letiště, odkud jsou přímé lety bez mezipřistání.

Pavel

Pořád lepší než jet z Ostravy do Prahy…..

lvy

Nechápu smysl toho dělat týdenní turnusy. Když tam doletíte, tak pár dnů trvá, než se člověk vzpamatuje a srovná si čas a šup už letí zpátky a doma to týden rozchází.

Apex

Jde o zájem převažující skupiny klientů… A jde o trend, který se sem už pár let dostává ze Západu, dříve oblíbené 10/11 nocí zájezdy jsou na ústupu ve prospěch cest na 7/14 dní. A pokud jde o Mauricius, tak tam je časový rozdíl relativně malý, tam žádné vzpamatování není úplně potřeba.

lvy

14 dnů by nebyl problém, ale oni tam napálí dvojnásobnou cenu, takže člověk zaplatí cestu dvakrát, takže to celkově nedává žádný smysl.

V.N.

Já jsem byl před týdnem na ostrově Phu Quock ve Vietnamu. Také na týden. Cestovky organizují to, co po nich požadují jejich klienti.

lvy

Takže vy jste to takto žádal? Není lepší odletět takto přece jen poněkud dál na 10-20 dnů?

Jarda

No my také letíme na týden do Dominikány. Bohužel né každý může být, tak dlouho pryč vzhledem k zaměstnání.

V.N.

Tolik dovolené nemám.

Air Traveller

Pokud chcete letět na 10-20 dnů, lette s cestovkou, která nabízí zájezd na 10-20 dnů.

definujte problém.

lvy

Tak trochu jsem to zvažoval, ale jak vidno, tak u nás takové nejsou, takže zůstanu u toho, že si vše organizujeme sami.

Air Traveller

tak jsou jich kvanta.

tvrzni “nejsou” svedci o problemu nekde jinde.

Zdeněk

No tak mě ten týden úplně vyhovuje, třeba i do Dom.rep. teď v zimě posun jen -5…

lvy

No tak vidím, že nás čeká peklo. Nedávno jsem byl na necelé tři týdny poměrně daleko a potkal jsem tam Francouzku, která se nás ptala, kdy se vracíme a byla v šoku, když jsme ji řekli, že za dva týdny. Strašně nám záviděla, protože přiletěla jen na 4 noci a to lez z Paříže jedním směrem s přestupem byl kolem 20h. Já se omlouvám, asi jsme divná rodina, ale když už někam jedeme, tak si to chceme užít a poznat to místo a místní lidi a většinou tak po týdnu se teprve začneme cítit jako doma, odpočineme si. Jak vidno… Číst vice »

Air Traveller

Moc nechápu – jedna cestovka nabízí kvůli pravidelnosti letů 7/14 dnů, a vy děláíte, že se proti vám spikl celý svět a nikdo vám neudělá zájezd na 12?

použil jsem první vyhledavač zájezdů cestovek, zadal požadavek na mauricius na 12 dnů a stačilo si vybrat.

zkuste totéž 🙂 každému vyhovuje něco jiného. a každemu je vyhověno. Nejsme v době , kdy jediná cestovka v republice byl čedok.

a popsat tady o tom dvě vlákna – to už je opravdu mazec 😀

lvy

Vaše již klasické záměrné nepochopení. Mě by se těch 14 dnů i líbilo, ale co se mi nelíbí je platit cenu jako za dva lety tam a zpátky. Vy jste opravdu našel Mauricius s odletem z Ostravy na 12 dnů? Mohu vás požádat o link prosím? Děkuji.

Air Traveller

o ostrave jste nic nepsal. psal jste o neschopnosti cestovek.

Karel 2

A co tak letět bez cestovky na přesně takovou dobu, jaká mi vyhovuje.

Jirka

Pochopil jsem z fotek správně, že letadlo je Norse Atlantic, ale posádka je Neosu?

Amelia

Posádka je Norse Atlantic, každopádně pár zástupců (2 stevardky) z Neosu tam jsou přítomny.

Pokud se plány nezmění, v Ostravě by se měla střídat letadla B787-9 on Norse Atlantic s imatrikulacemi LN-LNR a LN-LNO

Honza

Mohl bych poprosit o zdroj této informace? Jste zaměstnanec / zaměstnankyně Letiště Ostrava?

Rn42

Pilot ma ovsem na sobe kosili neos…

Ambry

Je super, že tyto lety jsou, doufám že budou úspěšné a budou pokračovat i v dalších letech. Co mě ale vadí, že Čedok na příští rok zrušil z OSR FUE a ani nepřidal nic nového, jenom Dalamán. I v BRQ korekce nabídky. Jestli někdo něco ví více, napište.

Jarda

jj, taky jsem se díval, že Čedok to trochu zredukoval…. a myslím, že i Der Touristik…. škoda pro regionální letiště…

Filip

Neprodaji to není tak velka kupní síla. tak je redukce potřeba.

Honza

Kolik míst v letadle je pro Čedok?

MikeK

100

Permonik

Co to přesně znamena pět letů?

Permonik

Takže příšti týden zbyvajíci 4. lety…. to ta zimní exotika dlouho nevydržela….

Pom

Mauricius – odlety 25.12, 15.1, 26.2, 19.3
Phuket – odlety 12.12, 2.1, 24.1, 7.3, 28.3
Přílet zpět vždy o 8 dní později.
To je tak složité věnovat 3 minuty svého času, než vypustíte takový hlod?

Permonik

Věnoval jsem 10min a nikde jsem nenašel data, všude pouze zminka 5 charterových letů. Proto jsem se zeptal co to přesně zmanena, zda je to co týden, napřeskáčku, či jinak. Dostál jsem od autora zprávu to je cestující 5x projdou halou…..

Rn42

To ma teda fungovat jak, 15.1 prileti prazdny Dreamliner, odveze lidi na Mauricius, ti lidi pak zas prileti 23ho a prazdny Dreamliner si odleti zpet domu do Italie?

Permonik

Rypnout jsem si nechtěl. Jen mě jako Mošnováka mrzí že letiště jede nonstop a každe letadlo znamena přijem… a tohle není malý čmelák.

Navíc mě to zajimalo jako spottera…

Ondřej

To znamená zhruba něco mezi 4 a 6