Z Ostravy se bude létat do Varšavy i v zimě, LOT začal prodávat letenky

Embraerr E170 společnosti LOT po příletu do Ostravy. Foto: FB Létejme z OstravyEmbraerr E170 společnosti LOT po příletu do Ostravy. Foto: FB Létejme z Ostravy

Ostravské letiště má zájem i o opětovné prodloužení linky společnosti LOT do Prahy.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nadya

Tak to by byla skvělá zpráva, kdyby se obnovily lety do Prahy s LOTem. Ta cesta do Prahy mě tím vlakem už zmáhá. Kdyby ještě byla nějaká linka do Chorvatska s LOTem z Ostravvy byla by naprostá spokojenost.

Npor.Pavel Vodsloň

Jo! Mohl by to hezký code-share s OK/SW. Praha-Ostrava-Varšava a zpět.

robert

Rád bych pochopil tu vaši mentalitu. Jste naštvaní, že Depo Hostivař vlastně není v Hostivaři, ale Letiště Ostrava, když v Ostravě se žádné letiště nevyskytuje, už vám nevadí. V čem je rozdíl??

Permonik

A co linka Košice – Karlový Vary s mezipřístaním jednou v Ově, Brně nebo Budějicích. Protože cestovat v tomto směru je masochismus i autem nedej bože vlakem.

nadya

Já – Ostrava – České Budějovice – bych také uvítala. Protože to je taková dálka.

Venca

Letiště Ostrava – naprostá tragédie. Služby cestujícím 0, zlatá Praha…

Slosor

A nechcete Mošnov srovnávat rovnou s rovnou s Heathrow třeba?

Igor

Ačkoliv budu jistě v menšině tak na let do Londýna z Mošnova jsem přijel vlakem stejně jako asi 20 lidí. Nevím jaké extra služby vyžadujete, protože záchod tam je, automat na jídlo a pití také a informace. Já moc jiných věcí nevyžaduji.

Martin

Tak on je tam i „salónek“. I když se vyplatí jen s neomezeným PP nebo na vyčerpání volných LK…

Roman Svačina

No vzhledem k totálnímu rozkladu železniční tratě Ostrava-Praha by mnoho cestujících uvítalo alternativu v podobě letadla. Protože jet do Prahy vlakem je určitá forma sebepoškozování

johny

přesně tak… Dřív se z Prahy za 3h člověk dostal na Svinov. Dnes za stejný čas dostane do Olomouce, maximálně do Dluhonic

Martin

Je to smutné… LOT lítá do každého většího polského města 2x-3x denně, AirBaltic na trase Vilnius-Riga taky, o tom jak lítá FR po Itálii se vůbec nebavím a tady v Čechách, není žádná vnitrostátní linka 🙁

Honza

Vilnius-Riga je vnitrostátní linka? aha..
V ČR není kupní síla na uživení se vnitrostátních linek.bohužel.

Martin

Skoro vnitrostátní, je to nějakých 350km a bus jede 10x denně… letenky stojí cca 500kč, to si muže dovolit každý. Stejně v tom Polsku, za KTW-WAW jsem nedal nikdy víc, než 350Kč.

Honza

tak to musí být dle mého názoru dotované linky nebo jste měl štěstí na cenu..nedovedu si představit, že za takové ceny se ty linky uživí..

tob

Při současném stavu na koridoru Praha-Ova by se určitě nějaké to letadlo naplnilo. Navíc Ostrava není bůhví jak vytížené letiště, takže odbavení by mohlo proběhnout relativně rychle, cca hodinu a půl před odletem být na letišti, pak letět cca půl hodiny a člověk je v Praze. Pokud nemá kufr, projde pasovkou a během desíti minut je venku. Při porovnání tohohle se stojícím vlakem kde mnohdy nefunguje klimatizace ani palubní servis (ano, cestuji s RJ), bych si klidně připlatil za let.

Penďák

Ostravské letiště v Mošnově se ale naštěstí nenachází v čechách, ale na Moravě! Dělení ČR je učivem prvního stupně ZŠ, takže zpátky do školy Martinku 😛

Lenka

Tak vy hlavně dostudujte český jazyk. „V čechách, se píše velké „Č“.

nadya

Přesně tak. Mě už ten vlak do Prahy přestává bavit.

Jarda

stabilní obsazenost dostatečnou k provozuschopnosti – to je kolika procentni obsazenost, prosim?

Kamil Brož

Tak mě zajímá jenom jedno, ZA KOLIK? Jízdenka vlakem, Ova-Vars.vyjde na 230 Kč. A trvá cca pět hodin…

Honza
Džamel

Tak hlavně tento let není ani tak pro cestující do Varšavy, ale pro cestující na přestup ve Varšavě, tudíž oponovat s Varšavou vlakem v souvislosti s tímto letem nemá význam. Kdyby to byl nějaký point to point dopravce typu FR nebo W6, tam už by to šlo srovnávat…

Permonik

Odkud mate cenu jízdenky?

Džamel

To bude nějaká nejspíše nějaká Supervčasná na spoj v nejhorší časové poloze.

Martin

No a letenka OSR -WAW vyjde, když to umíte kupovat, na nějákých 450Kč a let trvá 55 minut

Panakis

Je uplne jedno kolik maji Katowice a jak jsou daleko. Pokud lidi z Ostravy o blizkeho okoli budou chtit litat a casteji nez jednou za rok k mori tak vytvori poptavku. Na kterou dozajista zareaguje trh a vytvori nabidku. Letiste tam je a na celkem solidni urovni. Ja miluji letiste Geneva. Tam je celkem rusno a populace tam okolo 200k lidi. Mozna blby sronvnani. Ale jde to. Mene chlastat, mene kurit a bude na letenky co bando? Preji ostravakum vice linek a tesi me kazda takova zprava. Mate na to!!!

Jeřdno

UNOG (United Nations office at Geneva) je druhé největší sídlo OSN a slouží jako hlavní kancelář generálního tajemníka OSN. UNOG každoročně pořádá více než 8 000 setkání, což z něj činí jedno z nejrušnějších konferenčních center na světě. S více než 1600 zaměstnanci je největším pracovištěm OSN mimo ústředí OSN v New Yorku.

Panakis

Jasne jsou tam kde jsou a vsechno to na ne spadlo pres noc a tak to proste je. Nic nedelali a jenom tlachali ze jak je to na ho.no. Ostrava klidne muze byt za 15 -20 let na stejne urovni. JOoo ale kdyz se nechceeee tak i ty Katowice za to muzou. Rikam, ze kdyby se chtelo jakoze ocividne se moc nechce tak by to letiste mohlo slapat solidne ano nebude to pres noc. Ale vlastne jo. mate pravdu. dam si teplaky a dvanactku z lednicky a muzu to… 😀 vsak to letiste neni stejne moje.

kakov

už to nehul ani zředěný, prostě srovnávat Ženevu a OVU je trochu mimo mísu

Jiří Kocurek

Přesně to je potřeba: Aby dolezl nějaký kádrovák a rokazoval lidem, že mají utrácet vlastní peníze za něco, co chce kádrovák… za levno.

VíKo

Tohle jste z toho vyčetl? Normálně bych Vás zaměstnal u tajných služeb na dešifrování r§zných k´dů. Máte dar mít pro to cit.

Jiří Kocurek

Mene chlastat, mene kurit a bude na letenky co bando?

To označení za bandu je nepřehlédnutelné. Rovněž je nepřehlédnutelný rozkazovací způsob na začátku věty.

MartinS.

Banda je na severní Moravě a ve Slezsku naprosto normální označení pro partu lidí, např. kolegů z práce.

asdfasd

A to fakt říkáme jen my z MSK? Nikdy by mě nepapadlo, že je to lokální výraz.

Jenki

Je to lokální výraz.

Zkus říct skupince pražáků při vstupu do zasedačky „tož bando někdo rožněte“.

Nechápavé výrazy byly rozkošné.

kakov

Brňáci by řekli: děcka blikněte někdo

Petr

Linku do Prahy a ještě nejlépe s dotacemi, začínám si myslet, že v Moravskoslezském kraji nevědí, co s penězi.
Ačkoliv linka do Varšavy jako do opravdového hubu dle mě ok.

Majkl

Než vlakem Praha – Ostrava s jízdou trvající v dnešní době již skoro 4 hodiny a k tomu navíc takřka jisté zpoždění několik desítek minut, to raději připlatím za let Praha – Ostrava i když to bude časově srovnatelné, ale bude to bez zbytečných nervů, proč furt stojíme kdesi v poli apod. Česká železnice je v totálním rozkladu, nepoužitelná. Všude se železnice zrychluje u nás se zpomaluje. Jo mělo by se lítat pravidelně OSR – PRG aspoň 3x denně v obou směrech a měla by to dotovat SŽ za to co způsobila na koridoru. Na green deal kašlu dokud zde… Číst vice »

kakov

tak já pevně doufám, že problémy na koridoru jsou jen dočasné, jinak ti letadlo se neuživilo, ani když běžně vlak jezdil přes 4 hodiny…

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_270t.pdf

Emanuel

Davala by asi i smysl linka do Vidne … i kdyz mit treba ve Vidni prestup do 45minut je docela honicka.

Litat do Prahy je podle me zbytecne, huby mohou vyuzit jine a Praha jako cil je porad OK tim vlakem/autem.

Džamel

Tak vzhledem k rozsáhlé sítí LOT s hubem ve Varšavě se jim do té Prahy moc chtít nebude…

Tomasz

Je škoda že Ostrava je nedaleko Krakova a Katovic. Kraków je druhé největší Polské město prakticky s milionem obyvatel, Katowice jsou zase obrovská aglomerace. Ostrava nemá šanci proti těmto velkoměstům. Navíc celé Małopolskie Województwo ( Krakovský kraj), má bezmála 3,5 milionu obyvatel.

Pom

Nikdo se už nesnaží konkurovat KTW nebo KRK v počtu cestujících a linek, ovšem i MSK aglomerace má tuším kolem milionů obyvatel a ta jedna nebo dvě linky do přestupního bodu s možností doletět do celého světa se tu uživí. I když nevím, jestli je právě Praha tou správnou volbou.

Ostravan

Aglomerace má cca milion obyvatel, celý kraj cca 1,2 milionu obyvatel.

Pom

Autokorekce, omlouvám se. Chtěl jsem napsat ‚milionu‘ ne ‚milionů‘. 😀

Ambry

Zdravím Poma, když začal LOT do WAW, tak se říkalo, že by další spoj mohl být Budapešť. Ano, Praha není žádný HUB na přestupy do světa. I když nevím, jestli by se dvě linky do HUB navzájem nepožíraly.

Łukasz

Ja jako obyvatel Krakova mohu rici, ze Krakov ma realne 1,1-1,2 milionu obyvatel. Podle GUS ma jen 780 tisic, ale treba podle mestskych vod a kanalizaci, nebo mestskeho uradu, ma Krakov okolo 1,1 milionu obyvatel. Studuje zde 140 tisic studentu, 150 tisic obyvatel zde bydli, ale nema zde nahlasen trvaly pobyt, je zde take minimalne 150 tisic Ukrajincu.

Jiří Kocurek

„Je škoda že Ostrava je nedaleko Krakova a Katovic“

Škoda? A co se tím dá asi tak udělat, přemístit Ostravu…? To neprojde.

VíKo

Panebože… další klenot… Tady jste vytušil něco, co pan Tomasz schoval mezi řádky? On si posteskl na realitou. Vy jste nabídl vskutku brilantní řešení, které může napadnout jen… ale… radši nic. Sám víte co jste zač…

Zdeněk

Přesně řečeno. Diplomaticky a bez vulgarit:-)

KrizeVychodniSpolecnosti

Být vámi bych buďto vyměnil doktora, nebo bych si nechal předepsat nové prášky.

Zdeněk

Spíš oboje… ( i když vím že tohle tu nebude neb jsem cenzurovan):-(

Karel

Proč by to byla škoda? Vždyť z toho každý obyvatel Ostravy může jenom těžit. Z Krakowa, který je za rohem doletíte přímo i do několika destinací v USA.