Z Ostravy se bude létat do Thajska a na Mauricius. Neos sveze dovolenkáře Čedoku
Boeing 787-9 Dreamliner letecké společnosti Neos poprvé v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Ostravské spoje doplní stejné destinace nabízené s odlety z Brna.
Zase jen pro klienty cestovek…nic pro mně, cestuji jen na vlastní pěst.
No asi prostě není potenciál takových dobrodruhů.
Musíte přesvědčit další tisíce, že he to lepší a levnější než s cestovkou 😅
Těžko říct, z Prahy by se přímá linka do Thajska určitě uživila, ostatně už byla plánována někdy v roce 2020 Air Asia, jenže přišel covid.
Z Brna nebo Ostravy možná také, v únoru jsem letěl do Bangkoku z Vídně s Air India a drtivá většina cestujících byla z ČR nebo Slovenska, až má thajská manželka prohlásila, že to letadlo není indické, ale ČSA.
Podle toho, co si povídali, někteří letěli do Indie, ale většina do Thajska.
Letadlo bylo úplně plné.
Air Asia se o tom zminila jednou v 2016 a od te doby o tom vsichni v cesku mluvi, jak kdyby se uz prodavaly letenky.
Nevim co na thajsku vsichni maji, stalo se z toho druhy chorvatsko. Kdyz letim na dovolenou, nehodlam poslouchat jak se pepa s manou vedle na pokoji hadaj.
Někdy mají cestovky problém naplnit kapacitu letadla. Sám jsem před lety letěl s Travel Service z Prahy na Korfu, a v letadle nás sedělo asi patnáct. Byl to samozřejmě okrajový termín na konci září. Co kdyby takhle nabídly třeba 5-10% kapacity nezávislým cestujícím? Věřím, že zájemci z jejich řad by se našli.
Paráda! Dlouhé lety nedávám, avšak jsem ráda za každou novou linku a tyto exotické linky zní skvěle. Příležitost pro Ostravské letiště. Aspoň si určitě půjdu Dreamliner omrknout. Uvažuju aspoň dát ty Kanáry v říjnu a prodloužit si tak léto. Snad bude linka i příští rok a třeba létat i v listopadu.
Je to skvělé…Ale teď mám dilema – Thajsko nebo Mauricius? Uvidime, těším se.. Ještě zpět k letošní sezoně. Trochu zklamání ohledně FUE letos z Ostravy, lety jenom v říjnu. Doufám, že příští sezonu to bude lepší.
Hezký večer, obě destinace stojí za to. Thajsko je víc dobrodružné, hodně o jídle a okolních ostrovech. Mauricius je víc klidnější exotika. A z Fuerteventury nemusíte zklamaný vůbec, zaznělo to i na dnešní tiskovce. Pokud se bude destinaci dařit, je tam další potenciál, ale bylo tak domluvené i s letištěm, že na přelomu sezon Kanáry z Ostravy vyzkoušíme.
Dobrý večer i vám a děkuji za info. No a jak se tedy v prodejích daří ?
Na vyhodnocení je ještě brzy, zájezdy se prodávají, ale první odlety jsou až na podzim. Takže uvidíme. 🙂
Thajsko je víc dobrodružné, hodně o jídle, a okolních ostrovech, Mauricius klidnější exotika. To je skvělý prodejní styl. Takže uvidíme. Musím reagovat na tuto hroznou rétoriku, a nevím komu je určena? Jaká je cílová skupina těchto cest?
No cílová skupina je parta dobrodruhů s batohy a instantní polévkou v bagáži, jako příruční zavazadlo 😅 a bydlící max a árnbýčku 😅
Zase na druhou stranu je otázka, zda s CK anebo individuálně. Jsou země, kam radši s CK a jsou zase země, kam raději individuálně.
Vždy je ro o délce pobytu, skupině apod. Asi rodina s dětmi nebude v Thajsku bydlet po domácnostech a nebude tu na měsíc kočovat. Pro ty je samozřejmě lepší zajezd a je i levnější.
Pro samotáře a poznávače je samozřejmě lepší na vlastní pěst.
Ale dost destinací he s cestovkou levnější a jiné zase zbytečně drahé.
Za mě prostě do Turecka na týden nepojedu na vlastní pěst a na cenu cestovky se sám v all in nikdy nedostanu.
Naopak do Rakouska nepotřebuji CK.
No jestli to bude létat jako včera LOT z PUJ do Prahy 6 hodin delayed…potěš Pánbůh….
Zdravím Zdeňku, zpoždění může ovlivnit plno faktorů, i když je to pro cestující někdy otrava, bezpečnost je vždycky priorita.
Pri trose stesti zkasnes 600 ecek, a mas pulku dovoleny zpatky
Tebe jsem se ale na nic neptal….
A kolikrat to bylo takto zpozdene? Jednou?
1,11,23 CMB-PRG s LOT zpoždění 4,5 hodiny.Do měsíce a půl vyplaceno 600 EUR/os. Sri Lanka v LM tak vyšla na 11000/osoba.
Loni v březnu jsem s nima do PUJ letěl z Phy a 3h zpoždění prý prasklé okénko u pilotní kabiny, takže to chápu
Jenom technická otázka (možná trošku out off topic). Dokáží teoreticky přistát v Mošnově všechna osobní/dopravní letadla včetně A380 A B747? Délka dráhy je 3500 metrů.
Teoretický ano. A praktický tam byla 747, Ruslan, C-5 Galaxy …. vlastně z těch velkých jenom A380 nebyla.
Mrija byla taky.
https://www.airport-ostrava.cz/p/cargo-terminal
Přistála tam Mryja , přistává tam b52 tak bych řekl že dráha je dostačující pro všechny velikosti letadel
A Tuzexwings utrel hubu. Vedeni zamrzlo v devadesatkach a widebody se boji.
Haha to velmi pobavilo, no neco na tom bude …
Management Smrtwings dodnes nepochopil, že dnes už vážně nikdo nechce letět do Dominikány 18 hodin s dvěma layovery…
to (napr.) na ten zanzibar litaj prazdni? jen tak, protoze je to bavi?
zas bych je tolik nepodcenoval – jedna vec je sezonne naplnit dalkovku (a to jeste jen diky deleni s Italy) a druha vec dve tri dalkovky vlastnit a uzivit je…
Zase ty tvoje vymluvy
viděl jsi někdy na papíře, jaké jsou náklady a podmínky na provoz widebody letadla? Pokud ano, porovnal jsi to někdy na business model QS? :-))
Je několik destinací (dálkovek) které se létají celou zimu, minimálně 6 rotací. Dále snad 7-8 Egyptů celoročně každý den. Mimo jiné i frekventované destinace jako AYT,BOJ apod.
Ano, zřejmě vědí proč to dělají a widebody stále nemají, souhlasím.
Ale myslíte, že toto bude napořád? Jinde to funguje (u trochu větších aerolinek) Točí mašiny i po Evropě. Dříve dreamliner objednán byl, proč se tedy tak šeredně přepočítali, když to potom zrušili?
Vysvětlí toto někdo? Air Traveller?
Kdo pravidelně točí widebody po evrope?
kupovat si dálkovku na to, aby tím hoblovali Bulharsko a podobný destinace, taky není zeovna nejekonimictejsi zalezitost.
O dreamlineru se uz od pocatku spekulovalo jako o spekulaci – objednat, vyčekat a pak vyčekané místo vvpořaníku výhodně prodat.
TUI, občas Condor, Edelweiss no a našlo by se pár dalších. Se Smartem tyhle aerolinky asi nelze srovnávat, ale pořád tam není ten potenciál ani v budoucnu, když češi pochopili exotiku v zimě?
Prodání v pořádníku chápu …
zatím to spíše působí, že se Smartu prostě nechce, vidí v tom zbytečné riziko. A profitují z toho ostatní.
Tak on už se smartwings jednou (nebo už dvakrát?) s dálkovkou malinko spálil. Snažili se před mnoha lety rozlítat tady dálkový chartery s nějakou 767, a … no, nechytilo se to.
dobře, díky za vysvětlení, to jsem chtěl vědět.
Nicméně tyhle aerolinky fungují v zemích s daleko větší poptávkou (populací). O tom to celé je, schopnost vyprodat to letadlo na celou sezónu.
Třeba Čedok se teď snaží, ale pořád to nemusí vycházet na ekonomické využité letadla po celý rok. Přeci jen je to něco jiného, než když sem přeletí letoun z jiných linek v cizině.
Osobní zkušenost před lety s jedním mezipřistáním tam i zpět na Azorech tím jejich pekáčem 737, jednou to bohatě stačilo…
zkusil jsem Kubu, 2x mezipřistání tam, 2x zpět a již nikdy více
To je furt dokola. Vzhledem k tomu, že jim to ekonomicky funguje, tak určitě vědí co dělají. Widebody do flotily pro chartery v naší malé zemičce je ekonomicky problematický krok. Takže tenhle segment klidně přenechají někomu jinému, protože jim může vycházet, že to je menší ztráta, než se snažit tenhle segment obsloužit.
To je trh, nechtějí to dělat, tak to nedělají.
Já nevím , proč píšete takové příspěvky. Každá firma se přeci zabývá něčím jiným a vidí svoji strategii někde jinde. Takto to funguje u CK, takto to funguje u leteckých společností, stejně tak jako u výrobce jogurtů. To je asi něco podobného, jako kdybyste kritizoval nějakého regionálního autobusového dopravce, že si nekupuje zájezdové autobusy a že nevozí koupáky do Chorvatska.
A co Piešťany?
Dreamliner v Ostravě bude opravdu jako zjevení 😀
Stejně jako v Brně. Nadruhou stranu, proč ne.
Ještě mě navíc napadá, že v Ostravě ty wide-body nejsou úplně nezvyklá věc. Nepravidelně/pravidelně tam lítají Korean Air a Asiana s chartery pro zaměstnance Hyundaie. O pravidelných cargo linkách do Střední Asie a cargo 767čkách Sky Taxi, které mají v Ostravě bázi ani nemluvím.
Widebody se na LKMT objevuje pravidelně několikrát do týdne a to v podání B767-200/300 od Skytaxi nebo MyFreighter/UZB.
Chartery pro Hyundai zde nelítají, byly to jen jednorázovky za pandemie.
Každopádně Dreamliner v Ostravě byl a to od Neosu, TUI a UZB. Škoda, že autor nezvolil fotku z návštěvy 789 Neosu z roku 2021. 😀
Taky tu byl A330, Triple Seven.
Mohl zvolit fotku 787-8 od TUI, taky byla.
A340 Air Belgium.
Oceňuji, že když ilustrační snímek, tak k věci.
A ne jak článek o stejném tématu v nejmenovaném plátku pana nemajitele, kde mají fotku cargo jumba. 😀
Mělo by lítat z Brna
Však bude i z Brna 🫣
Krásný den, lety chystáme jak z Ostravy, tak z Brna.
Bude možné si u Vás koupit jen letenku?
Myslím, že nebude. Protože to nebylo umožněné ani z Brna tuto sezónu. A myslím, že říkali, že to ani neplánují
Zdravím Milane, stejně jako u všech našich charterových letů do exotiky, letenky bývají spíše výjimečně a jako doprodej posledních míst.
A už budete „umět“ prodat i letenku Brno-Miláno, případaně Ostrava-Miláno anebo Vás či Neos potenciální „drobné příjmy“ na přeletech prázdného letadla stále nezajímají ?
To letadlo nebude létat prázdné. Vyletí z Thajska, poletí do Ostravy (zde někdo vystoupí, jiný nastoupí), poletí do Milana (zde někdo vystoupí a jiný nastoupí) a poletí zpět do Thajska. A pak si z Thajska dá třeba kolečko někam jinam…
Tyhle segmenty neplánujeme prodávat.
Proč?
Nejsme letecká společnost a v letadle už bude část cestujících.
Škoda. Neni to davno co takovahle linka fungovala..
Předpokládám ,že jedno letadlo obslouží Brno i Ostravu(mezipřistání) nebo se mýlím ?
https://patriotmagazin.cz/prima-linka-do-exotiky-z-ostravy-se-bude-letat-do-thajska-a-na-mauricius
– zde je zmíněno, že let na Mauricius čeká ještě krátké mezipřistání, ví někdo důvod? Bych předpokládal přímý let přímo z Ostravy/Brna.
Chapu to tak, ze to bude ostrava – brno – mauricius.
asi to potrebuji naplnit. nebo to chapu blbe?
mezi brnem a ostravou zadne prelety nebudou, jsou to plne samostatne trasy a v obou pripadech pres italii.
Aha, tak teď už to chápu. Já myslel, že to bude Brno – Ostrava – Mauricius, proto mi tam ta další zastávka moc neseděla. Díky moc Vojto. 😉
ahaa, italie. jasny 🙂
Brno i Ostrava bude vzdy naprimo.. ti, co budou muset zkousnout mezipristani, budou Italove.. 💁🏻♂️
Je to trochu jinak. 🙂 Lety budou z Ostravy a zvlášť z Brna.
Dobrý den Katko, na Fb někdo psal, že Thajsko bude létat čistě jen z Brna ( myšleno plná kapacita )… Tak se Vás radši ptám, že přeci jenom FB je spíše nedůvěryhodný zdroj. 😀
Mockrát děkuji. 🙂
Zdravíme Jardo, lety z Brna budou stejně jako letos ve spolupráci s italským partnerem, plná kapacita nebude jen pro Čedok.
Mockrat dekuji. 🙂
Dobrý den, Katko,
Uvažovali jste též o sezónní lince Brno-Zanzibar? Případně plánujete výhledově ještě i jiné destinace směr Karibik? Myslím, že v Brně je potenciál, což potvrdila též čerstvá data – kdy neos měl z Brna obsazenost 90+ procent nebo myslím i více. Každopádně Mauricius je super a zřejmě již neodolám 😉. Díky
Zdravím Honzo, lety na Zanzibar máme z Bratislavy, takže to je za rohem. 🙂 Obsazenost do Thajska jsme měli dokonce 98 %. Potenciál v Brně i Ostravě je, proto do toho jdeme, ale musíme také diverzifikovat a nedivočit. 🙂 Budeme se těšit.
Miláno
Nebude jeden stop spise v Rime? Ze by Neos posilal v jeden den dva lety z Milana Mauricius/Phuket se mi zda podivne.
No výborně, tak snad se konečně tato dvě letiště po desítkách let utrpení našla v tom smyslu, co jim sedí nejvíc. CARGO a koupácká letiště pro výhradně českou klientelu a i pro tu zámožnější, která je pohodlná cestovat kvůli dovolené do Prahy (utrpení D1 a jiné faktory, cesta na letiště v Praze atp.). No jen tak dál.
Praha… nového nic ?
Jo nové ceny za parkování. 🙂
Tiskovku jsme dneska měli pro regiony. 🙂
A kdy se můžeme těšit na tiskovku pro Prahu , Katko ?
Nechte mě chvilku vydechnout. 😀
Tak ještě Pardubice 😎
a Budějce!
A Karlsbad a Kunovice!
A Vodochody?
A minulý rok se mělo přes léto létat z Mnichova Hradiště do Portorože s tímto :
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pilatus_PC-12
Když to loni nevyšlo, vyjde to letos ?
A Brno – Medlánky a Letovice
Vyškov, jedině Vyškov! Při přistání ledadla se uzavře dálnice, hotový Gigraltar. Na dinosaury!
Holešov!
Jako žebry přistáli na nějaké hale? Však z toho letiště je průmyslová zóna
Zrušit, letiště vrátit! 🙂
A Blatná, Hradčany a Panenský Týnec!
Dejme i Plzeň rovnou … nezapomínejme taky na Vary
Chartery do každé vesnice!!