Z Ostravy se bude létat do Thajska a na Mauricius. Neos sveze dovolenkáře Čedoku

Boeing 787-9 Dreamliner letecké společnosti Neos poprvé v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýBoeing 787-9 Dreamliner letecké společnosti Neos poprvé v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Ostravské spoje doplní stejné destinace nabízené s odlety z Brna.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Zase jen pro klienty cestovek…nic pro mně, cestuji jen na vlastní pěst.

Kamil Novotný

No asi prostě není potenciál takových dobrodruhů.
Musíte přesvědčit další tisíce, že he to lepší a levnější než s cestovkou 😅

Vladimír

Těžko říct, z Prahy by se přímá linka do Thajska určitě uživila, ostatně už byla plánována někdy v roce 2020 Air Asia, jenže přišel covid.
Z Brna nebo Ostravy možná také, v únoru jsem letěl do Bangkoku z Vídně s Air India a drtivá většina cestujících byla z ČR nebo Slovenska, až má thajská manželka prohlásila, že to letadlo není indické, ale ČSA.
Podle toho, co si povídali, někteří letěli do Indie, ale většina do Thajska.
Letadlo bylo úplně plné.

LukasM

Air Asia se o tom zminila jednou v 2016 a od te doby o tom vsichni v cesku mluvi, jak kdyby se uz prodavaly letenky.

Nevim co na thajsku vsichni maji, stalo se z toho druhy chorvatsko. Kdyz letim na dovolenou, nehodlam poslouchat jak se pepa s manou vedle na pokoji hadaj.

Zdeněk

Někdy mají cestovky problém naplnit kapacitu letadla. Sám jsem před lety letěl s Travel Service z Prahy na Korfu, a v letadle nás sedělo asi patnáct. Byl to samozřejmě okrajový termín na konci září. Co kdyby takhle nabídly třeba 5-10% kapacity nezávislým cestujícím? Věřím, že zájemci z jejich řad by se našli.

nadya

Paráda! Dlouhé lety nedávám, avšak jsem ráda za každou novou linku a tyto exotické linky zní skvěle. Příležitost pro Ostravské letiště. Aspoň si určitě půjdu Dreamliner omrknout. Uvažuju aspoň dát ty Kanáry v říjnu a prodloužit si tak léto. Snad bude linka i příští rok a třeba létat i v listopadu.

Ambry

Je to skvělé…Ale teď mám dilema – Thajsko nebo Mauricius? Uvidime, těším se.. Ještě zpět k letošní sezoně. Trochu zklamání ohledně FUE letos z Ostravy, lety jenom v říjnu. Doufám, že příští sezonu to bude lepší.

Katka

Hezký večer, obě destinace stojí za to. Thajsko je víc dobrodružné, hodně o jídle a okolních ostrovech. Mauricius je víc klidnější exotika. A z Fuerteventury nemusíte zklamaný vůbec, zaznělo to i na dnešní tiskovce. Pokud se bude destinaci dařit, je tam další potenciál, ale bylo tak domluvené i s letištěm, že na přelomu sezon Kanáry z Ostravy vyzkoušíme.

Ambry

Dobrý večer i vám a děkuji za info. No a jak se tedy v prodejích daří ?

Katka

Na vyhodnocení je ještě brzy, zájezdy se prodávají, ale první odlety jsou až na podzim. Takže uvidíme. 🙂

Marcel

Thajsko je víc dobrodružné, hodně o jídle, a okolních ostrovech, Mauricius klidnější exotika. To je skvělý prodejní styl. Takže uvidíme. Musím reagovat na tuto hroznou rétoriku, a nevím komu je určena? Jaká je cílová skupina těchto cest?

Kamil Novotný

No cílová skupina je parta dobrodruhů s batohy a instantní polévkou v bagáži, jako příruční zavazadlo 😅 a bydlící max a árnbýčku 😅

V.N.

Zase na druhou stranu je otázka, zda s CK anebo individuálně. Jsou země, kam radši s CK a jsou zase země, kam raději individuálně.

Kamil Novotný

Vždy je ro o délce pobytu, skupině apod. Asi rodina s dětmi nebude v Thajsku bydlet po domácnostech a nebude tu na měsíc kočovat. Pro ty je samozřejmě lepší zajezd a je i levnější.
Pro samotáře a poznávače je samozřejmě lepší na vlastní pěst.
Ale dost destinací he s cestovkou levnější a jiné zase zbytečně drahé.
Za mě prostě do Turecka na týden nepojedu na vlastní pěst a na cenu cestovky se sám v all in nikdy nedostanu.
Naopak do Rakouska nepotřebuji CK.

Zdeněk

No jestli to bude létat jako včera LOT z PUJ do Prahy 6 hodin delayed…potěš Pánbůh….

Katka

Zdravím Zdeňku, zpoždění může ovlivnit plno faktorů, i když je to pro cestující někdy otrava, bezpečnost je vždycky priorita.

Air Traveller

Pri trose stesti zkasnes 600 ecek, a mas pulku dovoleny zpatky

Zdeněk

Tebe jsem se ale na nic neptal….

Dino

A kolikrat to bylo takto zpozdene? Jednou?

Braník

1,11,23 CMB-PRG s LOT zpoždění 4,5 hodiny.Do měsíce a půl vyplaceno 600 EUR/os. Sri Lanka v LM tak vyšla na 11000/osoba.

Zdeněk

Loni v březnu jsem s nima do PUJ letěl z Phy a 3h zpoždění prý prasklé okénko u pilotní kabiny, takže to chápu

Honza

Jenom technická otázka (možná trošku out off topic). Dokáží teoreticky přistát v Mošnově všechna osobní/dopravní letadla včetně A380 A B747? Délka dráhy je 3500 metrů.

Permonik

Teoretický ano. A praktický tam byla 747, Ruslan, C-5 Galaxy …. vlastně z těch velkých jenom A380 nebyla.

Mrija byla taky.

Filip

Přistála tam Mryja , přistává tam b52 tak bych řekl že dráha je dostačující pro všechny velikosti letadel

Lancinks

A Tuzexwings utrel hubu. Vedeni zamrzlo v devadesatkach a widebody se boji.

Dino

Haha to velmi pobavilo, no neco na tom bude …

Martin Hanzal

Management Smrtwings dodnes nepochopil, že dnes už vážně nikdo nechce letět do Dominikány 18 hodin s dvěma layovery…

Air Traveller

to (napr.) na ten zanzibar litaj prazdni? jen tak, protoze je to bavi?

zas bych je tolik nepodcenoval – jedna vec je sezonne naplnit dalkovku (a to jeste jen diky deleni s Italy) a druha vec dve tri dalkovky vlastnit a uzivit je…

Dino

Zase ty tvoje vymluvy

Ota Zima

viděl jsi někdy na papíře, jaké jsou náklady a podmínky na provoz widebody letadla? Pokud ano, porovnal jsi to někdy na business model QS? :-))

David

Je několik destinací (dálkovek) které se létají celou zimu, minimálně 6 rotací. Dále snad 7-8 Egyptů celoročně každý den. Mimo jiné i frekventované destinace jako AYT,BOJ apod.

Ano, zřejmě vědí proč to dělají a widebody stále nemají, souhlasím.

Ale myslíte, že toto bude napořád? Jinde to funguje (u trochu větších aerolinek) Točí mašiny i po Evropě. Dříve dreamliner objednán byl, proč se tedy tak šeredně přepočítali, když to potom zrušili?

Vysvětlí toto někdo? Air Traveller?

Air Traveller

Kdo pravidelně točí widebody po evrope?

kupovat si dálkovku na to, aby tím hoblovali Bulharsko a podobný destinace, taky není zeovna nejekonimictejsi zalezitost.

O dreamlineru se uz od pocatku spekulovalo jako o spekulaci – objednat, vyčekat a pak vyčekané místo vvpořaníku výhodně prodat.

David

TUI, občas Condor, Edelweiss no a našlo by se pár dalších. Se Smartem tyhle aerolinky asi nelze srovnávat, ale pořád tam není ten potenciál ani v budoucnu, když češi pochopili exotiku v zimě?

Prodání v pořádníku chápu …

David

zatím to spíše působí, že se Smartu prostě nechce, vidí v tom zbytečné riziko. A profitují z toho ostatní.

Air Traveller

Tak on už se smartwings jednou (nebo už dvakrát?) s dálkovkou malinko spálil. Snažili se před mnoha lety rozlítat tady dálkový chartery s nějakou 767, a … no, nechytilo se to.

David

dobře, díky za vysvětlení, to jsem chtěl vědět.

Y.K.

Nicméně tyhle aerolinky fungují v zemích s daleko větší poptávkou (populací). O tom to celé je, schopnost vyprodat to letadlo na celou sezónu.

Třeba Čedok se teď snaží, ale pořád to nemusí vycházet na ekonomické využité letadla po celý rok. Přeci jen je to něco jiného, než když sem přeletí letoun z jiných linek v cizině.

Zdeněk

Osobní zkušenost před lety s jedním mezipřistáním tam i zpět na Azorech tím jejich pekáčem 737, jednou to bohatě stačilo…

Jakub

zkusil jsem Kubu, 2x mezipřistání tam, 2x zpět a již nikdy více

Y.K.

To je furt dokola. Vzhledem k tomu, že jim to ekonomicky funguje, tak určitě vědí co dělají. Widebody do flotily pro chartery v naší malé zemičce je ekonomicky problematický krok. Takže tenhle segment klidně přenechají někomu jinému, protože jim může vycházet, že to je menší ztráta, než se snažit tenhle segment obsloužit.

To je trh, nechtějí to dělat, tak to nedělají.

V.N.

Já nevím , proč píšete takové příspěvky. Každá firma se přeci zabývá něčím jiným a vidí svoji strategii někde jinde. Takto to funguje u CK, takto to funguje u leteckých společností, stejně tak jako u výrobce jogurtů. To je asi něco podobného, jako kdybyste kritizoval nějakého regionálního autobusového dopravce, že si nekupuje zájezdové autobusy a že nevozí koupáky do Chorvatska.

David

A co Piešťany?

PetrN

Dreamliner v Ostravě bude opravdu jako zjevení 😀

Jirka

Stejně jako v Brně. Nadruhou stranu, proč ne.

Jirka

Ještě mě navíc napadá, že v Ostravě ty wide-body nejsou úplně nezvyklá věc. Nepravidelně/pravidelně tam lítají Korean Air a Asiana s chartery pro zaměstnance Hyundaie. O pravidelných cargo linkách do Střední Asie a cargo 767čkách Sky Taxi, které mají v Ostravě bázi ani nemluvím.

Pom

Widebody se na LKMT objevuje pravidelně několikrát do týdne a to v podání B767-200/300 od Skytaxi nebo MyFreighter/UZB.
Chartery pro Hyundai zde nelítají, byly to jen jednorázovky za pandemie.
Každopádně Dreamliner v Ostravě byl a to od Neosu, TUI a UZB. Škoda, že autor nezvolil fotku z návštěvy 789 Neosu z roku 2021. 😀

Permonik

Taky tu byl A330, Triple Seven.

Mohl zvolit fotku 787-8 od TUI, taky byla.

Jirka

A340 Air Belgium.

Lysimachia

Oceňuji, že když ilustrační snímek, tak k věci.

A ne jak článek o stejném tématu v nejmenovaném plátku pana nemajitele, kde mají fotku cargo jumba. 😀

Otansiho

Mělo by lítat z Brna

Dom

Však bude i z Brna 🫣

Katka

Krásný den, lety chystáme jak z Ostravy, tak z Brna.

Milan

Bude možné si u Vás koupit jen letenku?

Paťas

Myslím, že nebude. Protože to nebylo umožněné ani z Brna tuto sezónu. A myslím, že říkali, že to ani neplánují

Katka

Zdravím Milane, stejně jako u všech našich charterových letů do exotiky, letenky bývají spíše výjimečně a jako doprodej posledních míst.

marty-t

A už budete „umět“ prodat i letenku Brno-Miláno, případaně Ostrava-Miláno anebo Vás či Neos potenciální „drobné příjmy“ na přeletech prázdného letadla stále nezajímají ?

V.N.

To letadlo nebude létat prázdné. Vyletí z Thajska, poletí do Ostravy (zde někdo vystoupí, jiný nastoupí), poletí do Milana (zde někdo vystoupí a jiný nastoupí) a poletí zpět do Thajska. A pak si z Thajska dá třeba kolečko někam jinam…

Katka

Tyhle segmenty neplánujeme prodávat.

Vilém Bacsko

Proč?

Katka

Nejsme letecká společnost a v letadle už bude část cestujících.

Permonik

Škoda. Neni to davno co takovahle linka fungovala..

Jirka

Předpokládám ,že jedno letadlo obslouží Brno i Ostravu(mezipřistání) nebo se mýlím ?

Jarda

https://patriotmagazin.cz/prima-linka-do-exotiky-z-ostravy-se-bude-letat-do-thajska-a-na-mauricius
– zde je zmíněno, že let na Mauricius čeká ještě krátké mezipřistání, ví někdo důvod? Bych předpokládal přímý let přímo z Ostravy/Brna.

Air Traveller

Chapu to tak, ze to bude ostrava – brno – mauricius.

asi to potrebuji naplnit. nebo to chapu blbe?

Jarda

Aha, tak teď už to chápu. Já myslel, že to bude Brno – Ostrava – Mauricius, proto mi tam ta další zastávka moc neseděla. Díky moc Vojto. 😉

Air Traveller

ahaa, italie. jasny 🙂

Mad_Majk

Brno i Ostrava bude vzdy naprimo.. ti, co budou muset zkousnout mezipristani, budou Italove.. 💁🏻‍♂️

Katka

Je to trochu jinak. 🙂 Lety budou z Ostravy a zvlášť z Brna.

Jarda

Dobrý den Katko, na Fb někdo psal, že Thajsko bude létat čistě jen z Brna ( myšleno plná kapacita )… Tak se Vás radši ptám, že přeci jenom FB je spíše nedůvěryhodný zdroj. 😀
Mockrát děkuji. 🙂

Katka

Zdravíme Jardo, lety z Brna budou stejně jako letos ve spolupráci s italským partnerem, plná kapacita nebude jen pro Čedok.

Jarda

Mockrat dekuji. 🙂

Jan

Dobrý den, Katko,
Uvažovali jste též o sezónní lince Brno-Zanzibar? Případně plánujete výhledově ještě i jiné destinace směr Karibik? Myslím, že v Brně je potenciál, což potvrdila též čerstvá data – kdy neos měl z Brna obsazenost 90+ procent nebo myslím i více. Každopádně Mauricius je super a zřejmě již neodolám 😉. Díky

Katka

Zdravím Honzo, lety na Zanzibar máme z Bratislavy, takže to je za rohem. 🙂 Obsazenost do Thajska jsme měli dokonce 98 %. Potenciál v Brně i Ostravě je, proto do toho jdeme, ale musíme také diverzifikovat a nedivočit. 🙂 Budeme se těšit.

Dominic

Miláno

Jarda

Nebude jeden stop spise v Rime? Ze by Neos posilal v jeden den dva lety z Milana Mauricius/Phuket se mi zda podivne.

Ondřej

No výborně, tak snad se konečně tato dvě letiště po desítkách let utrpení našla v tom smyslu, co jim sedí nejvíc. CARGO a koupácká letiště pro výhradně českou klientelu a i pro tu zámožnější, která je pohodlná cestovat kvůli dovolené do Prahy (utrpení D1 a jiné faktory, cesta na letiště v Praze atp.). No jen tak dál.

V.N.

Praha… nového nic ?

Jožin z Bažin

Jo nové ceny za parkování. 🙂

Katka

Tiskovku jsme dneska měli pro regiony. 🙂

V.N.

A kdy se můžeme těšit na tiskovku pro Prahu , Katko ?

Katka

Nechte mě chvilku vydechnout. 😀

Hans1934

Tak ještě Pardubice 😎

Vilém Bacsko

a Budějce!

Ondřej

A Karlsbad a Kunovice!

libcha

A Vodochody?

V.N.

A minulý rok se mělo přes léto létat z Mnichova Hradiště do Portorože s tímto :
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pilatus_PC-12
Když to loni nevyšlo, vyjde to letos ?

PeS

A Brno – Medlánky a Letovice

Jiří Kocurek

Vyškov, jedině Vyškov! Při přistání ledadla se uzavře dálnice, hotový Gigraltar. Na dinosaury!

Jožin z Bažin

Holešov!

Roiman4

Jako žebry přistáli na nějaké hale? Však z toho letiště je průmyslová zóna

Jožin z Bažin

Zrušit, letiště vrátit! 🙂

Lysimachia

A Blatná, Hradčany a Panenský Týnec!

David

Dejme i Plzeň rovnou … nezapomínejme taky na Vary

Mr. Tom

Chartery do každé vesnice!!