Z Ostravy odjedou vyřazené tramvaje, budou sloužit v ukrajinském Konotopu

Příprava transportu tramvají z Ostravy na Ukrajinu. Foto: DPOPříprava transportu tramvají z Ostravy na Ukrajinu. Foto: DPO

Tramvaje vyrobené pražskou ČKD Tatra pojedou naložené na nákladních vozech zajištěných ukrajinskou stranou.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza St.

Ruský troll HonzaXXII@seznam.cz
83.240.62.118 trvale blokován

JanJanJan

Proč ne. Stejně by to šlo do šrotu. Takhle aspoň poslouží.

OndraS

Jak tu několikrát psal Jenki; nemá „to“ opačnou polaritu?

Eman

Ale zajisté, zajisté… samozřejmě, že je opačná polarita. Brno, Košice a Ostrava mají mínus v troleji. Mě by jen zajímalo, jestli o nutnosti přepólování Mykolajivským někdo řekl?
Nebo to je překvapení á la uvítací ohňostroj po zapnutí vozu?

jenki

Oni si s tím na Ukrajině umí poradit, jednu ostravskou T6 už „otáčeli“ v Dnipru.

PvvS

Nepoužívali tam výzbroj z T6B5 ?

jenki

Vlastně jo. Ona je totiž skoro úplně stejná.

OndraS

Blbý teda je, že zatímco je to obecně prezentovano jako „proclím, přelakuju, zvednu pantograf a jedu“, tak chápu -li to dobře, není „otočení“ šaliny jenom tak nějaký prohození dvou drátů a je s tím dost hokny. Berme, že samozřejmě že UA není žádnej prales a lidi jsou šikovní i tam; ovšem přecijen to musí narážet na nějaké technologické poztíže. Zkrátka, jestli to není dar napůl danajský.

PvvS

Když to zvládli v Medlánkách, tak tady to dají taky 🙂

JanJanJan

Ví a předělají si to. Není to poprvé.

dopravopat

Obrovská pochvala do Ostravy!

Ten Ten Ten

Je to jen vedlejší efekt nebo jste chtěl svým komentářem sečíst zoufalce navštěvující tento web? 😆

dopravopat

Pôvodne to tak zamýšľané nebolo, ale oni sa prihlásili sami. Teraz sa môžu hrdo navzájom ťľapkať po ramenách, ako to všetkým ukázali. Najlepšie by bolo, keby sa do Ruska natrvalo odsťahovali.

dopravopat

Už píšeš pozývací list okupantom?

dopravopat

Pre vysvetlenie: Nereagoval som na seba, ale na nejakého proruského trolla, ktorého príspevok bol zmazaný.

Vendelin

A co, krom KT8, ještě jezdí z produkce bývalé ČKD po Ostravě? To už asi nic?

jenki

Jezdí všech 16.

Jarek

Tak jsem se díval na mapu, a podle Německých zdrojů Konotop po ukončení války bude v tom prostředním sektoru rozparcelované ukrajiny, nemusel by být problém se tam na ty tramvaje zajet podívat.Horší to bude asi na T3 do Ruského Mariupolu.Každpádně výchdní skanzen bude velmi zajímavý.

roman

Mariupol je Ukrajinské město

Jan Sůra

Zkuste si pořídit správnou mapu, ne tu z vašeho oblíbeného knihkupectví v Moskvě.

M19

Je to zvláštní, tolik záporných lajků. Nepochopení souvislostí? Nebo je zde snad tolik proruských trollů a kolaborantů?

Jan Sůra

švábi si to nasdílí a pak se vybízí k tomu, aby mínusovali a plusovali. Je to zhruba podobné, jako když nasypete slepicím zrní a seběhnou se k jídlu. Jen ze slepic je užitek.

Jiří Kocurek

Vlivová agentura, jak kobylky.

PS: Zdevastovaná a rozpadající se infrastrukura ve střední Evropě je výhodné nárazníkové pásmo pro Rusko.

M19

Co dislike to proruský kolaborant. No, to tady máme vlastizrádců…

Jan Sůra

Stačí se podívat na preference SPD a dalších obchodníků s hloupostí.

Jiří Kocurek

Ne, kr.ru není německý zdroj.

Mapka je vpravo dole, předposlední obrázek, ukazuje ruském plánované rozdělení po válce.
https://www.timixi.com/cz/cz/timeline/detail/2268

Dascher

Tímto způsobem jak EU přistupuje k válce na UK tam bude válka ještě 20 let, takže ta věta “ po ukončení války “ je v současné době scifi !

Johnny89

Úžasné, je to skvělé, že ještě mohou posloužit. Doufám, že jednou budeme moct ve spravedlivém míru na Ukrajinu zajet a tramvajemi se svézt a zavzpomínat. Snad Ukrajina nebude protektorátem totalitního Ruska.
Nevíte, jaký tam mají rozchod a jak složité je tramvaj upravit?

Jan T.

Máme na wiki článek o jejich malém provozu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_doprava_v_Konotopu Rozchod je obecně skoro všude široký 1524 mm. Tři města jsou úzká a to Lvov (tam přebírají hodně vyřazených KT4 z Německa), Vinnycja (dostali zas hodně švýcarských tramvají) a Žytomyr, kde mají své původní vozy včetně nejstarší provozní T4SU, ale je tam jen jedna linka a provoz skomírá. Pokud někdo chce na Ukrajinu zajet tak nejlépe v létě, kdy nejsou masivní útoky na energetickou síť. Rus právě spoléhá na to, že konflikt nebude v dohledné době ukončen právě proto, aby se nemohla rozjet poválečná obnova a integrace do EU, NATO. A… Číst vice »