Z Ostravy Mošnova do Varšavy se asi bude létat častěji

Bombardier Dash 8 Q-400 v barvách LOT. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia CommonsBombardier Dash 8 Q-400 v barvách LOT. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons

Pravidelná letecká linka z Letiště Leoše Janáčka v Ostravě na letiště Frédérika Chopina ve Varšavě bude asi létat častěji. Polský

Pravidelná letecká linka z Letiště Leoše Janáčka v Ostravě na letiště Frédérika Chopina ve Varšavě bude asi létat častěji. Polský letecký dopravce LOT bude příští rok na jaře nejprve týdně létat oběma směry pětkrát. Počet by se ale od září měl zvýšit na deset týdně. Krajští zastupitelé proto minulý týden schválili financování vyššího počtu leteckých spojů do Polska.

Pravidelné letecké spojení má od 30. března umožnit cestujícím přestup na další spoje do Evropy, Asie a Severní Ameriky. Moravskoslezský kraj měl provoz linky podporovat 400.000 eury (asi 10 milionů Kč) ročně po dobu pěti let od zahájení provozu leteckého spojení. Finanční podpora vycházela z analýzy, tedy testu soukromého investora. Podle náměstka hejtmana Jakuba Unucky (ODS) se ukázalo, že by bylo výhodné a potřebné zdvojnásobit počet rotací na deset letů týdně. Turisté či obchodní cestující tak budou moci dále létat do více než 110 destinací světa.

Nechali jsme aktualizovat Ex ante analýzu, která měla ověřit, zda letecké spojení mezi Ostravou a Varšavou dosáhne rozumné návratnosti investice v případě, že bude změněn počet rotací a výše podpory. Ukázala, že i při podpoře 800 000 eur ročně (asi 20 milionů korun) při deseti rotacích týdně je linka pro kraj ekonomicky rozumná a přináší profit,“ uvedl hejtman Ivo Vondrák (ANO).

Lety na trase budou obsluhovat letadla Bombardier Q400 a Embraer 170/175, na jejichž palubách je 70 až 82 sedadel ve třech cestovních třídách. „Společnost LOT, která je členem Star Aliance, navíc nabídne jednoduchý a garantovaný přestup na jednu letenku, což jistě ocení všichni cestující,“ řekl Unucka. Dodal, že zejména pro podnikatele bude četnější spojení přes Varšavu výhodnější než například lety z Katovic a Krakova, které cestující z Moravskoslezského kraje již využívají.

„Jde o spojení low-cost dopravců s nízkou frekvencí a velmi často v dobu naprosto nevyhovující služebním cestám,“ řekl Unucka. Dodal, že cesta z mošnovského letiště přes Varšavu do všech hlavních evropských destinací bude vždy kratší než cesta po zemi do pražské Ruzyně nebo do Vídně a odlet z těchto letišť.

Společnost LOT vloni přepravila rekordní počet cestujících, přes 8,9 milionu, což je o dva miliony pasažérů více než v roce 2017. Letos polský dopravce plánuje přepravit deset milionů cestujících. V současné době má každý den ve vzduchu téměř 90 moderních letadel, ve svém letovém řádu 111 spojů na třech světadílech.

Z mošnovského letiště pravidelně létá linka do Londýna a v sezoně linky do turistických destinací. Loni Letiště Leoše Janáčka Ostrava odbavilo rekordní počet cestujících. Bylo jich 377.936, tedy o 53.820 lidí více než v roce 2017. Letadla s nákladem také přepravila 5448 tun materiálu.

ČTK

Tagy Letiště Ostrava LOT LOT Polish Airlines Moravskoslezský kraj
46 komentářů