Z Ostravy do Opavy mimo obce. ŘSD předělalo plány na novou silnici, většina má být dvoupruhová
Návrh trasy nové silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou včetně variant vedení kolem Ludgeřovic. Foto: ŘSD

K zahájení stavby má dojít v roce 2028.
Bydlím u cesty 1/56 celý život a nikomu bych to nepřála.Po noční se nevyspíte,třepe se vám celý barák,v noci vám klepou dvířka od skříněk a o hluku a prachu ani nemluvě. Jezdí čím dál víc kamionů, aut,autobusů a nikdo to neřeši.Když je špička je to ještě horší!!Měli by si to zkusit rebelanti.Obchvat se slibuje tolik let!!!V ČR se jen slibuje.
Už tam vedou 4 pruhy, tak k čemu další? ŘSD by mělo řešit jiné problémy sítě.
„Tam“ 4 pruhy nevedou a jak se v článku píše, ani nepovedou. Řeč je o obchvatech 3 měst (Hlučín, Dolní Benešov a Kravaře) a dalších obcí, přes které projíždí >10 tis. vozidel/den … https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/results/section/default.aspx?l=Moravskoslezsk%C3%BD%20kraj
I/11 je 2+2.
I/11 je jinde, není spádová pro Hlučínsko a ani s tímto účelem nebyla postavena. Nejde jen o vzdálenost hlučínských obcí k I/11, ale také o přírodní překážky mezi nimi. Přes řeku Opavu z Hlučínska přechází jen 3 malé mosty přes řeku Opavu (Dvořisko, D. Benešov a Jilešovice – v minulosti hraniční přechody), k dosažení I/11 je pak nutné zdolat poměrně strmé svahy k MÚK Hrabyně nebo MÚK Velká Polom. Nadpis článku možná trochu zavádí, silnice I/56 je v tomto úseku důležitější pro dopravní obsluhu Hlučínska než jen jako propojení Opavy a Ostravy. Hlučínsko tvoří 28 obcí se 70 tis. obyvateli,… Číst vice »
Jde vidět, že danou lokalitu neznáte… Mimochodem. „4 pruhy“, respektive správně 2+2 vedou maximálně do Hlučína. Dále nikoliv… I tahle cesta je však ve špičkách poměrně plná… Vůbec největší kapacitní problém je však u stávající silnice přes řeku Odru.
Tak, tak… taková „světelná závora“ na výjezdu. Když už se proud vozidel přes most konečně rozjíždí tak jim dát semafor červenou kvůli pár autům od Petřkovic, které se před vybudováním semaforu vlezly do nějaké mezery mezi auty (i díky připojovacímu pruhu pro levé odbočení). Do toho s tím přibyl i semafor u outletu, takže je rychlejší se dostat na most z konce kolony na dálničním kruhovem objezdu než od Janíka. A nejlepší jsou „inteligentní“ semafory na Hlučínské – krasný příklad toho, že i sebedelší zelená je na nic, když proud za křižovatkou nemůže odjet. Ráno semafory od Petřkovic – OK… Číst vice »
Když je největší kapacitní problém u stávající silnice přes Odru, její vylepšování dál od Ostravy ho ještě zhorší, do stávajícího úzkého hrdla jen nasměrujete víc aut. 🙂
Právě naopak, nová komunikace provoz ze stávající ucpané 56 odvede jinam. když se podíváte na mapku v letáku (odkaz je v článku) tak vidíte, že nová komunikace je zaústěná do okružní křižovatky na D1. Ten ucpaný úsek je cca kilometr východněji, kde je na stávající 56 most přes Odru a cesta 1+1 (Hlučínská ulice a její pokračování na obchvatu Petřkovic).
Ani do Hlučina 4pruh není ani z jedné strany
Pokud někdo tak bere cestu přes Ludgeřovice/Petřkovice/Cihelnu tak jo, ale jsou tam 3 hrdla (most/kostel/Renault).
kazde 4km MUK?
nechapu. Stacilo by snizit rychlost na ty silnici na 50km/h i mimo obec (a tim dostat veskery tranzit na dalnici). A radeji bych udelal usek mezi Ova a Opava nezplatny nez stavet dalsi silnici.
Jedinne co dava smysl je obchvat hlucina. Ale 7 muk a to vsechno dalsi je ulet. RSD je nudi.
Od kdy se Opava Ova platí?
Proti tramvaji, vlakotramvaji bojují silně místní, dotčené obce (Ludgeřovice, Hlučín, …) s podporou starosty. Slyšel jsem, že bude dělat vše proti těmto stavbám, včetně silnice, která měla být původně čtyřpruhová. Nakonec z toho vzniklo toto s tím, že tam snad měla být i nějaká dohoda, že se podpoří cesta a nikdo nebude už otravovat s tramvají. Místní silně protestují proti jakýmkoliv novým stavbám, a to brzdí celkově rozvoj.
A není to jen o prajzké, to je Severní spoj, to jsou nové tramvajové tratě v Ostravě aj. Všechno se blokuje, brzdí a ve finále prodlužuje a prodražuje.
Tak zrovna starosta Hlučína je silným zastáncem stavby a není sám. Tím problem makerem je jeden jediný starosta, a to z Ludgeřovic, který kdysi byl i náměstkem hejtmana pro dopravu a dělal vše proti jakékoli stavbě. https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/silnice-obchvat-hlucinsko-bohumin-kolony-dalnice-doprava.A230125_704862_ostrava-zpravy_palj
Je to cesta primárně pro Hlučín. Nechtějí? Ok ani tramvaj ani cesta být nemusí.
Po severním spoji volá celá ostrava, proti je jen půl Matrinova „protože by jim to vedlo za barákem“ takže postavit…
Hm, mimo obce – dobré, můk – dobré, ale většína 1+1… hm, není to trošku škoda při novostavbě? Nebo by něco víc „neprošlo“ přes místní?
Místní nechtějí ani tuto variantu.
Tím pádem se uvolní původní drážní těleso z Hlučína do Petřkovic, mohla by se obnovit dráha a rovnou nějak protáhnout do Ostravy. 😀
Myslíte tohle?
https://mapy.cz/zemepisna?mereni-vzdalenosti&rm=9pyXpxWedN5OA5RoXNgPR60gO84xgN3faTglwHa8Kfjbg8Bf5IgVo4sS3DTZxEoVXHLQiGOPHfiXNzfm1Izf1xBM0N4bHbM2CENfD5MqDgKSCE4LCnJ8G4NTFnRhJN8LL4g8YNsh0mO8-UXqguXKxg6RHJW4fi5ZqfhNgXBf30hFbfd0hGrfm1g-NfOnhA2fS1gysfUnhHGf10g.ofe1g-dfYngStfQ1XNfVNTle.NWwfLNVPfbzOyfdXP.fKGTMedzgYF&x=18.2314389&y=49.8745292&z=13
No nevím, sklon z Landeku do Petřkovic je docela prudký a hlavně zrušení obchvatů Petřkovic a Ludgeřovic zaručeně neprojde.
Místo obchvatů bude nová cesta, o které je článek.
Nová cesta nebude místo těchto obchvatů, ale jako alternativa a odlehčení těchto obchvatů, zvláště pak pro lidi ze západní části Hlučínska. Ti z východní strany zůstanou na stávající trase.
Nová cesta bude pro doplnění kapacity a pro odlehčení stávajících obchvatů. Zvláště pak pro lidi ze západní části Hlučínska.
Ti z východní strany budou dál jezdit po stávající trase.
Tak snad aby se to s opravou železničního mostu přes Opavu u Malých Hoštic ještě chvíli vleklo a nemusí se dělat už vůbec. Místo mostu postačí lávka (ať to hoščičani mají do Globusu blíž), s novou silnicí si dráhu bude možno vetknout za klobouk. Mnohem více zničená Vrbenka jde za chvíli do provozu, tady se stále neví, jestli most, nebo estakáda.
Z Ostravy do Opavy se jezdí po Rudné. Po I56 se jezdí do Hlučína z Ostravy a Opavy ale do Opavy se přes Prajzkou fakt nejezdí.
Jak to víte? Znám více lidí, kteří jezdí zásobování a jezdí z Opavy do Ostravy po 56. Protože Rudná vás vyplivne na úplně druhé straně Ostravy….
Tak samozřejmě záleží do které části jezdíte, na Slezskou to je po Rudné oser.
BTW kdyby se severní spoj (potřebný jako sůl) protáhl až na i11 vyplatilo by se po Rudné jezdit i z Slezské a Marhor. Ale jo 56 je potřeba pro Hlučín jako sůl.
Hlavně postavte z Ostravy pořadnej chodník, ať si starej Magdon ,až půjde ze šachty domu nerozbil rypák…aby Maryčka zas nemusela zbytečně kvičet…
Ze strany Ostravy od Slezské jezdím směrem na Opavu docela často přes Hlučín, zvláště při současném stavu rozkopanosti Rudné…
K čemu to tam bude? Jel jsem po té jižní dálnici Ostrava-Opava a bylo to naprosto v pořádku, rychlé a pohodlné.
Nejde o napojení Opavy jako takové, ale „Prajzké“. Lidé kteří dojíždějí do Ostravy z této čísti ČR nevyužívají I/11, ale I/56. Navíc i pro spoustu opaváků může být I/56 lepší variantou podle toho, kam do Ostravy směřují.
ok, ale reseni nemusi byt tak predimenzovane. 7 MUK a 20km nove silnice je ulet. Bohate by stacilo poresit obchvat hlucina a par dalsich dronosti. Navrzene reseni je kanon na komara. RSD je nudi.
Bo prajzka potřebuje tež fajnu cestu. Ňy?
Prajzaci po našymu němuvjum.
Je to silnice prvni tridy s dost hustym provozem. Hlucin cca 15 000 aut denne. No a ty jednotive mesta/obce jsou vsechno dlouhe nudle. Kravare, Dolni Benesov, atd. Ta cesta je v planu pres 30 let.
Jen si tedy nemyslím, že je tam nutně potřeba stavět MUK. Určitě by zrovna tady stačili kruhové objezdy. 320 mil. Kč /km téhle cesty v rovině jsou úlet.
Vlakotramvaj, která měla stát 2 mld. byla prej drahá. Takže po letech postavíme jen „vylepšenou“ silnici, která z našich kapes vytáhne 9 mld. a všem to přijde v pořádku. Ale ok. Chápu, že starého psa novým kouskům nenaučíš a že lidi chtějí tím autem jezdit. Jde to vidět i na autobusových spojeních do Ostravy z prajzské. Krom spojů, kdy jede omladina do škol, jezdí spoje polo/prázdné. A asi jsou všichni v pohodě i s tím, že těm autíčkářům budeme platit z vlastní kapsy později prášky na cukrovku, vysoký tlak, cholesterol a další léčbu, až to s nima jednou jebne… Tohle… Číst vice »
28km tramvaje za 2mld? Jasně…
Si dohledejte ofiko informace. Samozřejmě je to částka tak více než před 10ti lety. Takže uznávám, že dnes by to bylo tak 4 – 5 mld? Stále to není 9 a pro rozvoj regionu by to mělo větší význam, než přeložka silnice.
Až na to, že bez přeložky není rozumně postavitelná. To co vylezlo z tehdejší TES byl paskvil.
Zde se zrovna nabízí otázka, proč se věnuje takovéto úsilí silnici a naopak zcela nulové úsilí vylepšení železnice Opava – Hlučín s protažením do Ostravy. Zvlášť když původní pokračování trati z Hlučína je ve stopě současné I/57 (sice ne do Ostravy, ale průchod přes Ludgeřovice by byl zajištěný). Ideální by bylo udělat jak novou I/57, tak zároveň s tím udělat smysluplnou příměstskou železnici Opava – Ostrava hl. n. přes Hlučín a Ludgeřovice, ať každý může využít to, co je mu milejší.
Tam se věnuje teď úsilí tomu, aby tam vůbec nějaké vlaky mohly jezdit. Loni byly povodně. Pamatujete? 😉
To nebrání budoucí modernizaci a zkapacitnění trati! Nemyslíte?
A myslíte, že je tedy usilovně pracovat na něčem, co není akutní? 😉 Respektive nenapadá vás, že je trochu pláč na špatné lm hrobě, když se trať musí prakticky postavit znovu. 😉
Právě proto, že ta trať musí být postavena vlastně z velké části znovu, mělo by se tak stát už s výhledem na možnosti jejího dalšího využití.
Pokud budeme v podobných případech pouze „petrifikovat“ předchozí stav, pouze nedokonale vynaložíme finanční prostředky a moderních zařízení de nikdy nedočkáme – přibývat budou jen další studie bez naděje na využití v reálu.
Jako první krok předělat z D3 aspoň na autoblok, nejlépe na ETCS. Trať je rovná jako pravítko a jezdí se tam 50 km/h
Traťová rychlost je až 70, nikoliv 50
Železnice z Opavy do Hlučína zjevně naprosto nikoho nezajímá a vůbec nikomu nechybí, když se tam už od povodní v loňském září nejezdí a ani letos asi jezdit nebude.
Odpovědí je to, že jsme v Česku. Tady jsou poslední desítky let auta vždy na prvním místě a železnice vždy až na místě druhém. Ještě pár desítel let tohoto přístupu a skončíme jak v Americe…
Železnice? Ne na místě druhém, ale až na (skoro, ne-li úplně) posledním: obce ji za svoji nepovažují a pro stát je to protivná přítěž, jejíž financování lze a je třeba stále škrtit.
A propos: nebyl snad právě současný ministr financí dlouhé roky vládcem Opavy?
Proč musíme žít v zemi plné autíčkářů. Přitom kdyby se modernizovala trať z Opavy do Hlučína, tak je to lepší. A to jsem z Ostravy, ne prajzák, jen aby mě někdo neoznačil jako NIMBYstu.
A na Ostravu budou lidi jezdit jak? Vlakem z Hlučína před Kravaře do Opavy a tam přestoupí na další vlak a pojedou na Svinov, kde se projdou na tramvaj a pojedou do centra? Cca dve hodiny jedna cesta.
Nebo sednou do auta nebo na bus a jsou v centru po ceste 56 za půl hodinky.
On někdo zakázal prodloužit trať z Hlučína do Ovy hl.n? Myslím, že 8km železnice bude levnější než 30 km silnice a zabere se měně polí, nebo ne? Jo aha ono se nechce, protože #tonejde a #nikdysetojinaknedělalo.
Ta trať tam kdysi byla, vedla ve stopě dnešní silnice 56. Zrušena někdy za komunistů.
Tím hůře.
Kauzalita je opačná: ne trať byla ve stopě silnice, ale silnice je ve stopě původně železnice a posléze tramvajové trati. Nazývejte věci správnými jmény a nechtějte přepisovat historii.
Tak se pochlubte, kudy to prodloužení chcete vést. Na ten výškový profil jsem docela zvědavý.
Jo tak skutečný svět není jako ostrov Sodor.
Tam se ta trať prakticky staví znovu. 😉
Ale parametry jako Vmax 70 km/h tam zůstanou. Tam je potřeba elektrizovaná trať na 120 km/h.
Jo? Tam jezdí tolik lidí? Ale… 😉
Zatím ne, ale mohlo by, kdyby to bylo rychlejší než auto. I v Polsku začínají chápat, že ta železnice se hodí a obnovují tratě, které jim postavili ještě Němci.
Ti lidé si rozmyslí postávat v autech ve frontách a pak ještě hledat parkování nebo nastoupit do rychlejšího příměstského vlakového spoje, s poloviční jízdní dobou. Je to vše o vhodnosti nástupu/výstupu a navazujících terminálech šalina/tykadlo/bus.
Myslíte těch cca 500 m (z toho odplavenych cca 200m).
A takto kratky usek jak prispeje k celkove rekonstrukci cele trate? Navic na obou koncich useku jsou zastavky.
… se trochu obávám, že dostavet těch 10km tratě z Hlučína na hlavak při cenách SŽ by vyšlo dráž, než celá 30 km přeložka silnice (bez drátů). A to píšu s tím, že by tam by se ten vlak parádně hodil, ale alespoň na těch 120 km a elektrifikaci. Ještě jsem s tou elektrikou z Hlučína jako děcko jezdival, to byl vždycky zážitek
Nemusíte, stačí se přestěhovat, třeba Island, Afrika, Austrálie….
V těchto destinacích je více železnic? Naopak my likvidací tratí děláme vše pro to, abychom se těmto třetizemním „rájům“ bez kolejí co nejvíce přiblížili.
Island je třetizemní ráj? Ale no tak… 😉