Z Ostravy do Opavy mimo obce. ŘSD předělalo plány na novou silnici, většina má být dvoupruhová
Návrh trasy nové silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou včetně variant vedení kolem Ludgeřovic. Foto: ŘSD

K zahájení stavby má dojít v roce 2028.
Tím pádem se uvolní původní drážní těleso z Hlučína do Petřkovic, mohla by se obnovit dráha a rovnou nějak protáhnout do Ostravy. 😀
Tak snad aby se to s opravou železničního mostu přes Opavu u Malých Hoštic ještě chvíli vleklo a nemusí se dělat už vůbec. Místo mostu postačí lávka (ať to hoščičani mají do Globusu blíž), s novou silnicí si dráhu bude možno vetknout za klobouk. Mnohem více zničená Vrbenka jde za chvíli do provozu, tady se stále neví, jestli most, nebo estakáda.
Z Ostravy do Opavy se jezdí po Rudné. Po I56 se jezdí do Hlučína z Ostravy a Opavy ale do Opavy se přes Prajzkou fakt nejezdí.
Jak to víte? Znám více lidí, kteří jezdí zásobování a jezdí z Opavy do Ostravy po 56. Protože Rudná vás vyplivne na úplně druhé straně Ostravy….
Tak samozřejmě záleží do které části jezdíte, na Slezskou to je po Rudné oser.
BTW kdyby se severní spoj (potřebný jako sůl) protáhl až na i11 vyplatilo by se po Rudné jezdit i z Slezské a Marhor. Ale jo 56 je potřeba pro Hlučín jako sůl.
Hlavně postavte z Ostravy pořadnej chodník, ať si starej Magdon ,až půjde ze šachty domu nerozbil rypák…aby Maryčka zas nemusela zbytečně kvičet…
Ze strany Ostravy od Slezské jezdím směrem na Opavu docela často přes Hlučín, zvláště při současném stavu rozkopanosti Rudné…
K čemu to tam bude? Jel jsem po té jižní dálnici Ostrava-Opava a bylo to naprosto v pořádku, rychlé a pohodlné.
Nejde o napojení Opavy jako takové, ale „Prajzké“. Lidé kteří dojíždějí do Ostravy z této čísti ČR nevyužívají I/11, ale I/56. Navíc i pro spoustu opaváků může být I/56 lepší variantou podle toho, kam do Ostravy směřují.
Bo prajzka potřebuje tež fajnu cestu. Ňy?
Vlakotramvaj, která měla stát 2 mld. byla prej drahá. Takže po letech postavíme jen „vylepšenou“ silnici, která z našich kapes vytáhne 9 mld. a všem to přijde v pořádku. Ale ok. Chápu, že starého psa novým kouskům nenaučíš a že lidi chtějí tím autem jezdit. Jde to vidět i na autobusových spojeních do Ostravy z prajzské. Krom spojů, kdy jede omladina do škol, jezdí spoje polo/prázdné. A asi jsou všichni v pohodě i s tím, že těm autíčkářům budeme platit z vlastní kapsy později prášky na cukrovku, vysoký tlak, cholesterol a další léčbu, až to s nima jednou jebne… Tohle… Číst vice »
28km tramvaje za 2mld? Jasně…
Si dohledejte ofiko informace. Samozřejmě je to částka tak více než před 10ti lety. Takže uznávám, že dnes by to bylo tak 4 – 5 mld? Stále to není 9 a pro rozvoj regionu by to mělo větší význam, než přeložka silnice.
Až na to, že bez přeložky není rozumně postavitelná. To co vylezlo z tehdejší TES byl paskvil.
Zde se zrovna nabízí otázka, proč se věnuje takovéto úsilí silnici a naopak zcela nulové úsilí vylepšení železnice Opava – Hlučín s protažením do Ostravy. Zvlášť když původní pokračování trati z Hlučína je ve stopě současné I/57 (sice ne do Ostravy, ale průchod přes Ludgeřovice by byl zajištěný). Ideální by bylo udělat jak novou I/57, tak zároveň s tím udělat smysluplnou příměstskou železnici Opava – Ostrava hl. n. přes Hlučín a Ludgeřovice, ať každý může využít to, co je mu milejší.
Tam se věnuje teď úsilí tomu, aby tam vůbec nějaké vlaky mohly jezdit. Loni byly povodně. Pamatujete? 😉
To nebrání budoucí modernizaci a zkapacitnění trati! Nemyslíte?
A myslíte, že je tedy usilovně pracovat na něčem, co není akutní? 😉 Respektive nenapadá vás, že je trochu pláč na špatné lm hrobě, když se trať musí prakticky postavit znovu. 😉
Jako první krok předělat z D3 aspoň na autoblok, nejlépe na ETCS. Trať je rovná jako pravítko a jezdí se tam 50 km/h
Traťová rychlost je až 70, nikoliv 50
Železnice z Opavy do Hlučína zjevně naprosto nikoho nezajímá a vůbec nikomu nechybí, když se tam už od povodní v loňském září nejezdí a ani letos asi jezdit nebude.
Odpovědí je to, že jsme v Česku. Tady jsou poslední desítky let auta vždy na prvním místě a železnice vždy až na místě druhém. Ještě pár desítel let tohoto přístupu a skončíme jak v Americe…
Proč musíme žít v zemi plné autíčkářů. Přitom kdyby se modernizovala trať z Opavy do Hlučína, tak je to lepší. A to jsem z Ostravy, ne prajzák, jen aby mě někdo neoznačil jako NIMBYstu.
A na Ostravu budou lidi jezdit jak? Vlakem z Hlučína před Kravaře do Opavy a tam přestoupí na další vlak a pojedou na Svinov, kde se projdou na tramvaj a pojedou do centra? Cca dve hodiny jedna cesta.
Nebo sednou do auta nebo na bus a jsou v centru po ceste 56 za půl hodinky.
On někdo zakázal prodloužit trať z Hlučína do Ovy hl.n? Myslím, že 8km železnice bude levnější než 30 km silnice a zabere se měně polí, nebo ne? Jo aha ono se nechce, protože #tonejde a #nikdysetojinaknedělalo.
Ta trať tam kdysi byla, vedla ve stopě dnešní silnice 56. Zrušena někdy za komunistů.
Tím hůře.
Jo tak skutečný svět není jako ostrov Sodor.
Tam se ta trať prakticky staví znovu. 😉
Ale parametry jako Vmax 70 km/h tam zůstanou. Tam je potřeba elektrizovaná trať na 120 km/h.
Jo? Tam jezdí tolik lidí? Ale… 😉
Zatím ne, ale mohlo by, kdyby to bylo rychlejší než auto. I v Polsku začínají chápat, že ta železnice se hodí a obnovují tratě, které jim postavili ještě Němci.
… se trochu obávám, že dostavet těch 10km tratě z Hlučína na hlavak při cenách SŽ by vyšlo dráž, než celá 30 km přeložka silnice (bez drátů). A to píšu s tím, že by tam by se ten vlak parádně hodil, ale alespoň na těch 120 km a elektrifikaci. Ještě jsem s tou elektrikou z Hlučína jako děcko jezdival, to byl vždycky zážitek
Nemusíte, stačí se přestěhovat, třeba Island, Afrika, Austrálie….
V těchto destinacích je více železnic? Naopak my likvidací tratí děláme vše pro to, abychom se těmto třetizemním „rájům“ bez kolejí co nejvíce přiblížili.
Island je třetizemní ráj? Ale no tak… 😉