Z největšího lanového mostu v Česku mizí podpěry, ŘSD oznámilo termín zprovoznění.
Demolice podpěr na novém mostě přes Labe v Pardubicích na silnici I/36. Foto: ŘSD

V září začne na mostě pokládka asfaltových vrstev.
V září začne na mostě pokládka asfaltových vrstev.
Návštěva staveniště stojí za to. Pak člověk pochopí proč se spuštění severovýchodní spojky tak protahuje. Tempo výstavby připojovacích komunikací je na můj vkus více než „vlažné“. Skoro jako by se čekalo, jestli ten most náhodou nespadne. A jen poznámka k té udávané plánované životnosti mostu 100 let. Přestože přeji všem čtenářům dobré zdraví, je velmi pravděpodobné že značná část těch kteří tomu dnes rozumí a čtou tyto stránky už mezi námi nebude. A týká se to zejména zodpovědných osob ze strany zprávy silnic a také kraje. Existenci firmy která most staví raději nezmiňuji. No a teď ta pointa. Kdo bude… Číst vice »
Na rozdíl od Wonkova mostu tady v tom žádná lana nejsou. Četl jste ten článek, pod kterým diskutujete?
Hm…
Lana jsou natažená v sedmi tubusech, v každém z nich je 150 až 169 lan
Že nejsou uvnitř mostu není důležité, protože to na nich visí a to je možná ještě horší. Takže ano článek jsem četl a navíc jsem se tam byl podívat osobně.
Jako hezké, a co si z toho máme vybrat? Žádné mosty nestavět (mimochodem, životnost 100 let určitě neznamená že se „na to 100 let nesáhne“) anebo raději neuvádět žádné číslo pro životnost? Nebo znáte jinou technologii která má lepší výsledky v položce životnost?
Dobrý den, ano neuváděl bych žádné číslo pro životnost a když už tak spíše uvést že se očekává že nejbližší generální oprava proběhne za 30 let. Tohle navenek vypadá divně že ? Bohužel je to realita.
P.S. Most samozřejmě vítám a je zajímavý. Historie a zejména stav současných pardubických mostů je ovšem značně tragický…
Kamenné mosty, ty vydrží staletí. A někdy přežijí i tisícileté říše.