Z Mošnova do Asie a Ameriky. Logistické centrum BMW u ostravského letiště už se staví
Vizualizace logistického centra BMW Group v Mošnově. Zdroj: Gridarch

Centrum bude součástí sítě BMW Group a má zajišťovat díly pro výrobu automobilů a motorek v zámoří.
Kde je větší navazující areál okolo letiště, v Mošnově nebo v Tuřanech? Kde je více pracovních míst?
Na té nejlepší rovné zemědělské půdě…
No jo, ale je tam vazba na letiště, dálnici, doufejme i železnici – stavět logisické centrum někde v brownfieldu bez vazby na komunikace nedává smysl.
Zrovna tam ty brownfieldy vazby na železnice měly.
A na letiště? To jsou dotazy na BMW, proč jim vyhovuje právě tato lokalita.
To má BMW nějaký závod v blízkosti? Nebo to budeme zavážet z Bavorských a Saských závodů? Jezdím náklaďákem, takže pro mne to znamená práci, což je na jednu stranu dobře, na stranu druhou u BMW se nakládá z druhé strany a to je vopruz.
Ale jinak to bude výsměch společnosti, zase pridať ďalší stovky náklaďáků na silnice kvůli obsluze BMW a jejího (ne)logistického řešení.
Co to znamená, že se nakládá z druhé strany?
To znamená, že se pro nakládku rozplachtovává pravá strana. To každého řidiče nasere. Všichni máme připravenou levou stranu, mnoho kluků má nalevo i míň prken,ty ma právě přidané doprava, na prknech zamotané kurty, pověšené ráčny a zábrany. To pak musí všechno dolů. Některé návěsy třeba několik let nebyly otevřeny vpravo a tak to treba jde blbě rozhodit, něco se u toho rozbije, nedosedne střecha, nejde to složit nazpět, zkrátka vomrd. Specialita všech BMW, většiny Mercedesu a nějakých postů v VW.
Dostanete nový návěs a je to 🙂
Problém je v nastavení pracovních procesů, ne ve stáří návěsu.
Tohle je záležitost subdodavatelů spíš než vlastních výrobnách závodů BMW.
Odkud si myslite, ze do toho Saska ty komponenty dovazi?
BMW nejezdím, ale jasné, že od stejných dodavatelů, jako jiné automotive. Ale asi ano, když připočtu Polsko, Slovensko a Maďarsko, tak ten BMW terminál dává smysl.
A na vaši, sice řečnickou, otázku odpovídám, že tak trochu vím, odkud kam se co vozí. Třeba z Faurecie M.B. výlisek dveřní výplně do Antolín Pamplona, tam k němu přilepí izolaci a jede to do Audi Gent. Třeba. Stovky fabrik a skladů, až už se mi z toho dělá špatně. Ale na druhou stranu zase dojedeš do skladu, kde jsi dvacet let nebyl a tam třeba ten stejný skladník a pozná tě.
Ještě doplním, že jsem si původně vsugeroval, že jde o konstrukční celky, jako se vyváží do zemí s velkým clem. Ale zřejmě jde opravdu jen o jednotlivé díly.
Ne asi. Budou to stavet na vrcholu Radhoste.
Zemědělství potřebuje trvale méně a méně půdy. Aspoň se kvůli tomu nekácel les jako pro Teslu u Berlína.
Jo tak proto intenzivním zemědělstvím z toho zbytku uděláme poušť…. Tisíce tun chemických hnojiv a pesticidů jako bonus…
No nevím jestli půda zatíženou ekologickou stopou po býv palivových nádržích je nejlepší zemědělská půda.
https://mapy.cz/s/heluruculo
https://mapy.cz/s/humudesale
není efektivnější pěstovat akvaponicky, v halách?
Je to efektivnější. A pro Holotu nemajetnou takové sračkovaté žrádlo musí stačit? Pochopil jsem vás dobře, že jo?
Vzpomente si na tenhle vyrok, az si zase budete v zime pochutnavat na rajcatech.
Konkrétně rajčata, banány, mandarinky a pomeranče kupuju ve Španělsku. Hydroponické pěstování…to byla moje první práce v dopravě, když jsem vozil čedičovou vatu do Holandska, kde v každé kostce ložené v roztoku nechali vyrůst rajčata…bez chuti. Jinak, můj příspěvek číší ironii vůči předpisateli a já se necítím zodpovědný za to, že to mnoho lidí nedokáže správně pochopit. Prostě jsem jeho vyjádření převedl do srozumitelného vyjádření a zparodoval ho. Ale myslím, že to i po vysvětlení stejně někdo nepochopí. Jo a ještě; mám moc rád dobré jídlo a tak si nakupuji možná tak na 20-30 místech doma i po Evropě, podle toho,… Číst vice »
Obilí? Jste při smyslech? A další energie na svícení, klimatizování… Ne díky.
Není, pokud chcete jít opravdové rajče, a ne červenou Hmotu!
Nejlepsi puda je UPLNE NEKDE JINDE🤣🤣🤣 Nemluve o tom, ze i dum ve kterym bydlite, kdysi byl ornou pudou😉
Dům stojí ve svahu na skále, kde je pouze 30 cm ornice.
No a? Víte kolik nepoužívaných tratí je na rovné zemědělské půdě a tím, že je nikdo nezrušil blokují její využití? Tady bude alespoň subjekt co zaměstnává lidi a platí daně.