Z městského ruchu do přírody. Nextbike propojil Ostravu s Frýdkem-Místkem
Kolo společnosti nextbike v Ostravě Porubě. Foto: Ostrava / Tomáš Břeský
Nově je možné se na nextbiku projet i po oblíbené cyklostezce č. 59 z Ostravy až do Beskyd.
Takhle mohli být propojené bicykly liberec-jablonec nebo Mladá Boleslav a tuším Mnichovo Hradiště. V MB sou ty kola skoro všude. Na severu Čech moc ne, chce to vyladit oblasti stání. Hlavně že na smrtiběžky (ekolobezky) se tu narazí resp se přerazíte, úplně všude. Klidně mohli koloběžky zrušit a nechat místo nich bicykly a dát i ty elektrický byť bez minut zdarma, v bolce si e-kola taky platíte od první minuty. Tam jsem je takto využíval pořád, vybehnu z vlaku a hned na kolo a šup do centra. V MB je dodnes špatně plánovaná nefungující MHD, kde pomalu nevědí co je… Číst vice »
Přímo se nabízí i propojení s Havířovem. Problém je absence kvalitní bezpečné cyklostezky mezi městy.
Pak přidat ještě Karvinou a může se to rovnou propojit přeshraničně s Jastrzebie-Zdroj. Ostatně občas se i v Karviné objeví zbloudilé kolo z Jastrzebia, např. na výlet, na nákupy apod.
V PL má Nextbike zajímavý koncept. Jednak jede v duchu lokálního názvosloví: Jastrzębski System Rowerów Miejskich „JASkółka“. Podobně to mají v Katovicích a dalších polských městech. Je možné, že to mají i právně/obchodně oddělené na úroveň jednotlivých měst.
Další specifika polské implementace NextBike jsou i kola včetně dětských sedaček, která bývala vyznačená v aplikaci.
Vůbec nevidím důvod stavět cyklostezku mezi Ostravou a Havířovem. Spojuje je široká silnice s malým provozem.
Nějaká údržba na těch kolech probíhá.Ale někdy člověk narazí na kus, který vypadá jako šrot.Po městě 2-3 km pohoda, ale jet na tom 20 km Ostrava Frýdek ?To fakt ne.