Z mazačky je reklamní nosič, jízdou po městě láká na formule i MHD
Mazačka v barvách Red Bull. Foto: Jan Kasl / Red Bull CZ
Tramvaj s formulí místo cisterny bude jezdit do čtvrtka.
Tramvaj s formulí místo cisterny bude jezdit do čtvrtka.
Zrušit v těchto vedrech možnost zalévání (kropení terénu), navíc bez toho, že to přinese nějaký faktický příjem pro firmu, to je od vedení DPP opravdu skvělý počin: reklamu na MHD ta mazačka může přece vozit i bez toho, aby k tomu vozila torzo „formule“ …
Nemyslete si, že za to DPP nedostalo solidně zaplaceno.
No já jsem právě myslel že ano, ale v článku (který nevím, jestli jste četl) je explicitně uvedeno, že ne…
Nerozumím tomu, proč tolik „mínusů“: kdyby DPP cisternu místo jejího přechodného nahrazení torzem „formule“ raději doplnil o vhodně nasměrované rozprašovací zařízení na mlhu, mělo by to pro Prahu (nejen) v těchto horkých dnech rozhodně větší přínos než ten podivný pokus o propagaci pochybného cizího podniku.
Zjevne lziva reklama na MHD. Skutr a velmi casto i obycejne jizdni kolo jsou po meste rychlejsi nez MHD.
Jako městský cyklista říkám, kolo jak kdy a jak kde. Obecně je pražská MHD super . Třeba právě kolo v kombinace s MHD je určitě báječná věc a skútr si do metra či vlaku prostě nevezmete, tedy když pominu některé koloběžky, které mají parametry skútru…
Přesně tak. Taky jsem jezdil na kole a Praha má bohužel pro cyklisty nepříjemný terén. Takže jsem pořád šlapal do kopce. Praha prostě není Amsterdam, Drážďany a nebo Pardubice. A přijíždět upocený do práce nebo nedej bože přímo na pracovní schůzky není zrovna dobré. Někdo se sice může v práci vysprchovat, ale na to je potřeba si zase přidat čas a to můžu jet rovnou MHD. Nehledně na to, že jsem do těch kopců vždy ztratil dost času. Proto v Praze nebude nikdy tolik cyklistů jako jinde. I když to v posledních letech eliminují různé nebezpečné „elektrověci“, kdy jejich řidiči… Číst vice »
Mě baví, že se pořád ignoruje “ z kopce“ když se argumentuje, že Praha je všude“ do kopce “ . ( i v Praze platí, že co kopec vzal, kopec nakonec dal )
V Praze je navic spousta tras které jsou prakticky po rovině , kopce se dají “ objet “ nebo si naordinovat snazší průběh stoupání.
Mimochodem na předměstí Amsterdamu děsně fouká a co pamatuji tak vždy proti…
Tak to je přece jasný, že se jízda z kopce ignoruje, když k tomu nepotřebujete žádnou námahu. Mozek a tělo si pamatuje to co bolí. A když jsem bydlel na Břevnově a jezdil do Letňan nebo pak do druhé práce na Flóru, tak to fakt nebyl žádný med ani jednou trasou. Aby jste jezdil v Praze po rovině, tak by jste musel bydlet a pracovat u Vltavy. A nebo to mít z práce domů jen kousek a to věřte že zrovna na jak na potvoru mít nebudete. A přestože jsou dnes různé sdílené elektrokola, tak se proti nim staví dost… Číst vice »
Já bych se spíše snažil připomenout jízdu „s kopce“ než „z kopce“ …
Jistě, ÚJČ už dovoleje použít v současné zprzněné češtině i to „z“, ačkoli nejde o jízdu odněkud zevnitř, ale shora dolů, ale já jsem ještě ze staré školy, a tak mi to „z“ dráždí oči.
Tak já bych se hlavně držel tématu. Poučovat můžete někde na jiných diskusích, která se týká českého jazyka…
Kdo by před 20 lety řekl, že dneska všichni budou připojení na internet skrze extrémně výkonné „počítače“, které si budou všude nosit s sebou v kapse. Kdo by před 5 lety řekl, že AI bude mít takhle brzo takový nástup. A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. Byl bych velmi opatrný na slovo „nikdy“. Obzvlášť v době, kdy naše představy o budoucnosti mnohdy vypadají zastarale už v momentě, kdy je artikulujeme. A zrovna sklonitost je skrze elektrokola do budoucna mnohem řešitelnější problém než vítr, déšť a sníh, s kterými se potýkají Mekky cyklistiky jako Kodaň či Amsterdam.
Kdyby Praha měla být rájem cyklistů, tak už tím rájem dávno je. Proti různým elektrokolům se navíc dost protestuje, protože na tom nejen cizinci jezdí jak dobytci a ohrožují tím chodce. Pak se to válí všude možně, překáží to na chodníku a ožralí to hází do Vltavy. Cyklistů, kteří využívají kolo jako skutečný dopravní prostředek je v Praze opravdu málo.
Rád bych se podíval, jak mazačka kropí travnaté pásy (když teda není místo cisterny mini monopost). Neví náhodou někdo, jaký je zhruba pro kropení harmonogram? Nebo si stačí na mazačku počkat jen někde u trávy?
Na kropení myslím přes noc, takže toho moc vidět nebude. Nové travnaté pásy mají zavlažování zabudované, chtělo by to číhat někde u těch starších. Koukněte se tento týden kde to bude vyprahlé.
Jo, to je vlastně pravda. Díky moc
Přesnou trasu kropení s časy z hlavy nedám, ale začíná večer kolem Bohemky, přes Kubáň na Černokosteleckou, tam a zpět oba směry + dobírání vody v SA, pak se přesunuje na Evropskou + voda ve VO a nad ránem přes Podbabu domů.
Ne, to fakt není skutečný monopost. Je to show car z kraje roku 2022, který RB vozí na většinu promo akcí poslední roky…
Jak je na tom s rozměry? Zajímalo by mě, jestli by se opravdový monopost takhle perfektně vešel na půdorys T3.
https://letmegooglethat.com/?q=f1+car+dimmensions
Ano, vešel.
V nejparnějším létě nahradit kropení z cisterny reklamou na závodní automobil mi přijde bohužel dost příznačné pro uvažování značné části dnešní společnosti.
Ta cisterna tam byla na mazací hmoty, ta nic nekropila… proto se ta tramvaj jmenuje mazačka a ne kropička.. jinak kropeni už se opravdu nedělá viz https://www.prazskypatriot.cz/praha-prestala-kropit-ulice-je-to-pry-neefektivni-atrakce-pro-turisty/
Ale to víte, že byla na vodu, protože mazačka kromě mazání, zalévá travnaté tramvajové plochy. S mlžením/kropením ulic to nemá nic společného.
A tak Franta se ptal na kropeni a ke kropeni nikdy používaná nebyla… Nejdřív bylo odklizeni snehu pak mazání a až pak zalévání ….
Blbost, kropení prováděla nepravidelně od roku 2016, viz https://www.dpp.cz/zabava-a-zazitky/akce-a-zajimavosti/mazaci-tramvaj
Cisterna opravdu nebyla na mazivo, na to byla (snad stále je) nádrž vevnitř, tam stáčí pár kilo maziva denně. Za to vodní nádrž má kapacitu 5000 litrů vody. https://cs.wikipedia.org/wiki/Mazac%C3%AD_tramvaj_5572#Dopln%C4%9Bn%C3%AD_cisterny
Až na to, že jediné, co kdy kropila, byly (jsou) zatravněné tratě bez závlahy a to ještě jenom v noci.
Navíc efekt takového kropení je zvlášť v tomhle počasí drobet sporný – nijak vysoká vrstva hlíny se od pražců po hlavy kolejnic nevejde, takže za chvíli je to stejně suchý na troud.
Těch pár dní bez kropení to ničemu neublíží.
Zalévat ve dne na přímém slunci je pro rostliny vražda, ale právě i kvůli té malé vrstvě hlíny je vhodné kropit v noci, aby rostliny měly víc času na vstřebání vody.
Jasně, to je jasný, proč v noci. Jenže kombinace tenké vrstvy hlíny, krátce střiženého trávníku a vyšších teplot má za následek, že se voda odpaří nejpozději hned po východu slunce a tomu troudu to nijak nepomůže. I přes to, že tráva je nezmar a dokáže se vzpamatovat z ledasčeho. Jenže to by muselo pár dní pršet a být zataženo.
Ostatně když je občas mazačka pár dní rozbitá, či na servisu a nekropí, tak po ní nikdo ani neškytne. Ale když pár dní nekropí kvůli reklamě, tak je najednou problém?
Trava neni strihana tak casto jako to delaji lide na zahradach svych domu, takze zustava celkem dobre zavlazena. Ve Vysocanech je zavlazovaci system, ktery v noci travnik kropi a pas je zaleny a porost husty a vysoky.
Ale kdyz se podivam na nektere osekane travniky na sotva 1cm, ty jsou casto uplne suche, ci jsou mnohem vice zalevany – vetsim mnozstvi vody…
„DPP za pronájem nezíská ani korunu“
? A jaký to pak má pro DPP smysl? Jako že vlastní reklama?
Reklama na rozpálenou městskou krajinu…
Oracle je IT firma, nejznámnější svou databází.
Taky jsem v šoku, že to je zadarmo. Mohli tam nechat dát nápisy i v angličtině, aby to udělalo i v zahraniční osvětu, protože mediální zásah to bude mít podle mě dobrý.
Ona hodnota té reklamy samozřejmě nulová není – na jednu stranu z toho má přínos Red Bull, který propaguje svoji akci a DPP jim určitě vyčíslilo náklady na provoz mazačky + reklamní prostor. Pak jsou tu i marketingové benefity pro DPP, viz slogan „Nejrychleji Prahou? Jedině MHD. Jasná volba i pro Formuli 1“ a dokonalé mediální pokrytí. Umím si tedy představit, že si obě strany sedly, kalkulace upravily tak, aby byla hodnota na obou stranách stejná, sepsali barterovou smlouvu, na základě které se faktury na danou částku vzájemně započtou a čistě z pohledu cash flow je to na obou stranách… Číst vice »
Na první dobrou vtip hezký, ale ve skutečnosti jsou auta hlavní brzdou tramvají, takže propagovat auta na tramvaji mi přijde jako neskutečné chucpe.
Myslím si, že monopost F1 není auto, dokonce nesmí ani na silnici, protože nesplňuje předpisy.
Je to závodní auto, které symbolizuje to nejlepší i to nejhorší z automobilismu.
Ano, ve skutečnosti jsou mnohde auta hlavní brzdou těch tramvají, ale je to opravdu primárně chyba těch aut? Co by si nedělali druhý pruh z kolejí, když to nikdo nevymáhá a nepostihuje, že? Když bude mít soused chutný třešně a nebude si je hlídat, taky mu tam vlezete a natrháte si, prostě proto, protože jsou dobrý a projde vám to.
A za další, na koleje je mnohdy posílá ta současná zelená ideologie. Je „potřeba“ zřídit cyklopruh, jenže ulice úzká, šup s auty na koleje.
Předpokládám,. že vedení DP dostane od Redbulu pár vstupenek na formulky…
😀 to je cirkus tady, to neni možný
Od marketaku z Redbullu je to skvely pocin 👍