obnoveny

Z Království železnic do vedení drážní nostalgie. ČD vybraly, kdo povede nadační fond

Matěj Horn, šéf Království železnic. Foto: Království železnicMatěj Horn, šéf Království železnic. Foto: Království železnic

Nový šéf převezme vedení ČD Muzea od Marka Plochého, který se rovněž konkursu účastnil. Sbírku čeká redukce.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nejsem Zeithammer

Ano, zde se stále opakuje Cimrmanovo rčení o žácích ve třídních lavicích…. Jek sedí vedle sebe… A tak se střídají figurky v Lužné. Jsem na pána zvědav, jak si bez zkušeností v této oblasti poradí s tržním hospodářstvím v oblasti železniční nostalgie.

Nemel

To teda udělali terno, s tímto pánem 🤦🏻‍♂️

michawel2

Mě tam zaujala ta poslední větička – Sbírku čeká redukce. Tady půjde hlavně o to, jakým způsobem se ta sbírka bude redukovat. Pokud se exponáty nabídnou za rozumné vyvolávací ceny v rámci aukce, tak by to asi i šlo. Ale mám trošku obavu, aby to nenabídli za nesmysl a potom to sešrotovali, aby to jó konkurence nedostala.

Tomáš

Třeba taková T478.1002 je momentálně k mání. Ale vážně – zdá se, že výjimkou zůstane jen Lužná u Rakovníka. Ostatní místa budou muset začít platit běžný tržní nájem. Jsem zvědavý, jak se s tím poperou třeba v České Lípě, Olomouci nebo Brně. Pokud se České dráhy opravdu začnou chovat jako řádný hospodář, měly by za využívání svých kolejí, dep a stání požadovat standardní tržní nájemné.

tratě a spojky

Ta (zbývající) vozidla přece stále zůstanou ve vlastnictví ČD, změní se jen jejich zařazení v rámci ekonomiky – nebo to snad chápu nesprávně?

Tomáš

V současnosti je patrný výrazný tlak na redukci sbírek a odprodej všeho, co není nezbytné. Dokonce i mezi lidmi v CHV panuje nejistota ohledně dalšího vývoje. Depa jako Česká Lípa nebo Olomouc jsou majetkem Českých drah a pokud se mají ČD chovat podle zákona jako řádný hospodář, budou muset začít pronajímat své prostory za běžné tržní nájemné — stejně jako komukoli jinému. Co se týče sbírek, přednostně má jít pryč vše, co je duplicitní nebo málo významné. A pokud se to neprodá, dá se očekávat, že část techniky časem skončí ve šrotu. Výhledově to může dopadnout tak, že jako hlavní… Číst vice »

Náhodný

Toho čl

Vašek

Mně by se tam líbil někdo, jako pan Křenek. Mašinky má jako cukrátko, radost pohledět.

Honza S.

Železniční nostalgie, to je asi tak 80 % provozu na české železnici.

tratě a spojky

To už (bohužel) neplatí – současnost je mnohem horší a s nostalgií nemá už skoro nic společného

Pavel Sepeši

Ekonomicky soběstačná nostalgie = Konec nostalgie pod značkou ČD!

Aleš

Jsem na pána zvědavý. Vytvořit organizační strukturu, kde jistě nebudou podprůměrné platy. Pak vytvořit koncepci a začít počítat provozní výdaje, zjistit kolik stojí tuna černého uhlí a nejen to… Uvidíme.

Nemel

“Kde nebudou podprůměrné platy”

Velmi vtipná a v případě pana H. absurdní představa.

Marťas

Z drážní fantazie do drážní nostalgie…

XXX

To Království železnic žádný zázrak, expozice by potřebovala renovaci, tak snad ty skutečné vlaky dopadnou lépe.

10000110

Přesně. Byl jsem tam tak poprvé před 15 lety na začátku, když tam byl snad jen jeden kraj. V září jsem byl znovu, překvapen, že to není dodělané a všechno tam působí hrozně provizorně. Shrnul bych to vydělává to randál, tak se zase tolik snažit nemusíme. Kdybych vyhrabal všechny věci z dětství, tak by to vypadalo dost podobně, teda jasně v menším měřítku.

Vidím, že podle ofiko dokumentů jedou pořád ve ztrátě, ale to taky může být účetní operace kor v takovém „byznysu“.

Vašek

Já byl návštěvou Království železnic docela zklamaný. Mimo jiné mi tam chyběl ,,železničářský duch“. Na tu plochu a možnosti by šlo udělat víc. Ale vnukovi se to líbilo a o to jde především. Tak přeji pánovi, aby mu ten ,,železničářský duch“ nechyběl u velkých mašinek.

maaaca

Ano v porovnání s wroclawským Kolejkowo to bylo spíše smutné. Aspoň že se tam dá s voucherem k místence od ČD dostat za třetinu oficiálního vstupného 🙂

Nemel

Zázrakem není právě díky panu Hornovi, kdo ho zná, ví.